Aku Tamakkan Kasih Sayang ...

5 ulasan:
Assalamualaikum..
jangan tipu , kita memang tamakkan kasih sayang .. kalau kita dah genggam sayang tu ..kita taknak bagi orang lain , syg tu kita punya !

setiap orang pasti mendambakan kasih sayang .. walau secebis cuma , hati perlukannya termasuk aku

hati mana yang tidak mahu di belai ~ tidak mahu di bajai ? tidak mahu merasa secebis kasih sayang .. mungkin ada , memang ada ... tapi yang pasti hati itu telah di lukai sehingga tidak ingin merasa lagi kasih sayang dari insan lain .. lebih-lebih dari seseorang yang sama , seseorang yang membuat hati tu kian keras, adakala aku pernah cuba untuk tidak menyambut lagi sayang .. setelah hati terluka .. tapi hati ni tak kuat , aku memang tamakkan kasih sayang .. aku tak mampu .. =(

terkadang .. bila kita di kelilingi dengan sesuatu yang menyeronokkan , sesuatu yang memberi kita kemewahan , hidup dalam kesenangan .. hati itu merintih , hati itu tidak mampu hidup sendiri .. hati itu kian mendesak .. terus mendesak , hati juga inginkan perhatian walaupun bukan dari kekasih .. ada waktunya kita ingin di belai bukan ? cuba rasakan bila kita sakit .. ~ kita seorang diri , tersendiri meratapi ujian hidup .. ohhh sepi .. 

kadang-kadang kita tidak mampu untuk ego dengan diri sendiri ..kadang-kadang kita perlu mengakui kasih sayang itu penting dalam hidup .. tak kisah lah dari sesiapa pun , asalkan di waktu2 susah , mahupun kesepian ada yang menemani .. cuba untuk mengungkapkan sesuatu yang sepi itu jadi satu hiburan ... kadang-kadang jugak kita tidak boleh tipu diri sendiri .. tak usahlah menyiksa diri dengan menyepikan hati kerana luka semalam .. sudahlah selimutkan diri dengan kenangan yang dah hancur memakan separuh diri .. ! perempuan jangan lemah .. bangun dan terus mencuba .. kita kan kuat sayang ~ sedih lah sementara cuma .. kerna perasaan kita adakalanya kita tidak dapat bendung ....... lihat ~ ada sinar yg lain di singgah sana ..

hati berbicara :
dulu kita ibarat bunga ini .. yang dahulunya putih berseri .. tapi bila ada sesuatu yang mengganggu hati , putih itu kian tercalar .. ada kotorannya .. ada titik2 hitam , kian hitam bila kita masih ingat sesuatu yang menyedihkan .. kita takkan mampu mengembalikan air mata yang sudah menitis .. kita tak mampu memaksa sayang yg hilang itu kembali .. ada yang kembali tapi tidak sama macam dulu lagi kan ? mesti ada secebis perasaan .. mungkinkan sayang itu bukan sayang yg dulu lagi .. bahagia kah ? heh ... 
aku tamakkan kasih sayang , dan aku tak ingin berkongsi kasih syg tu , itu aku punya , biar orang kata kita tamak jangan biar orang kata kita perampas ... =)

5 ulasan:

  1. saya pun tak suka berkongsi kasih...
    nice entry btw...
    ermmm smoga bertemu kasih syanag yang sentiasa membuat kamu bahagia dan gembira..chill~(^__^)

    BalasPadam
  2. sue dearie.....thanks for this entry...rasa seperti ada bahagaian-bahagian semangat yang mula menapak kembali....

    BalasPadam
  3. jaga lah sayang itu selagi sayang itu masih ada....

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com