Ujian kali ke dua ...

3 ulasan:
Assalamualaikum ...

yaAllah stress dengan keadaan sekarang , situasi bekerja dengan manusia2 yang tak pernah nak sedar kelemahan diri sendiri , yaAllah ini kah ujian atau satu petunjuk atau satu cobaan untuk mendidik hati ni terus sabar dan sabar dan sabar .. ya Allah adakala sabar ni tidak mampu di bentengkan lagi bila ke dua kali di lakukan begini dengan orang yang sama ... ya Allah apa yang patut aku lakukan .. aku perlu bersemuka ..

kita tak mampu nak tipu diri sendiri , bila kita di fitnah di aniaya , sekeliling kita asyik bercakap buruk tentang kita .. umpat keji , hina semua kita boleh cakap kat semua orang kita sabar tapi dalam kita berkata-kata yang Allah hampir terduduk dengan semua ni ..air mata menitis ~ kecewa dengan mulut manusia .. tanpa sebab , tanpa alasan .. ada dengki di hatinya .. ade ungkitan-ungkitan yang tak pernah habis .. ya Allah adakah aku ni hambaMu yang jahat ... ~ 

suatu ketika dulu aku pernah di fitnah , di fitnah oleh sang isteri mengatakan aku jatuh hati pd suaminya .. tapi tu setahun yang lepas , hingga hencik k terpaksa campur tangan , hingga supervisor terpaksa campur tangan .. kemenangan berpihak pada aku dan mungkin kemenangan itu terbitkan dendam .. aku tak salah yaAllah , aku di pihak yang benar .. yaAllah kau yang maha mengetahui dari segenap ruang yang ada .. bantulah hambaMu ini yaAllah agar terus dengan kesabaran .. kerana aku takut , aku tak dapat mengawal emosi .. aku takut jika pisau di tangan ku maka ku hayunkam pada dia .. jika besi ditangan ku aku baling pada mereka ... sabarkan aku yaAllah , pinjamkan aku kekuatan ... terkadang benar aku sudah tidak mampu ...... 

aku tidak punya apa - apa untuk di dengki 
aku tidak punya harta yang banyak untuk iri hati 
aku tidak pernah kisah dengan hal kamu untuk di musuhi 
tapi kenapa aku sering di lukai ... kenapa aku sering di sakiti ..
oleh kawan ~ benar .... kawan itu senang di miliki tapi sahabat itu susah di takluki .. 
yaAllah aku punya ada sabar di ketika ni .. Engkau yang Maha Pengasih lagi Maha Mengasihani 
berikanlah aku jalan .. permudahkanlah segala urusan 
sungguh aku tidak kuat untuk berdepan dengan ragam manusia 
yang makin jauh dari MU ..
lindungilah aku dari manusia yang sebegitu ..ampunilah mereka ..

tapi xpelah .. nanti lepas aku balik dari kampung aku akan bersemuka dengan mereka .. akan aku pertahankan kebenaran yang aku miliki .. semoga semua ini akan selesai kerna aku takut Allah laknati aku kerana memutuskan silaturahim .. walaupun aku tahu bukan aku yang mulakan ... xpelah kadang-kadang kita dah buat yang terbaik untuk semua orang tapi mana mungkin kita mampu memuaskan semua , adakala terselit perasaan benci bila kita terlalu baik dengan sesetengah orang .. 

yang aku mampu pegang.. Allah itu maha adil .. dan doa2 orang teraniaya itu maha adil ..doakan aku agar tidak terikut dengan emosi marah , Allah ada .. Allah maha mengetahui segala2nya .. andai di sini tiada balasan untuk mereka pasti di sana nanti .. kita tidak akan mampu terlepas dari sebarang hukuman kan .. sabar hati .. sabar sufura .. sabar  ~

Orang ke 3 ,4,5,6 ?

4 ulasan:
Assalamualaikum..

kadang-kadang kita perlukan orang ketiga , tapi suatu keadaan kita bencikan orang ke tiga .. boleh jadi ia mampu menyelamatkan keadaan kita dan boleh jadi ia mampu memusnahkan apa yang kita ada .. haihh kesian jadi orang ke tiga .. semua telunjuk tuding pada dia .. aku orang ketiga ? aku pernah jadi orang ke tiga tapi tidak berniat .. tidak bermaksud apa-apa ......... hanya memegang title 'orang ke tiga' yang tak punya apa-apa ...yang hanya jadi tempat luahan perasaan seseorg .. itu duluuuuu ............

jadila orang ketiga yang mampu mendamaikan kedua pihak .. bukan memusnahkan perasaan masing2 .. celaru ,keliru .. haru biru..


bila ada orang ke tiga pasti dikaitkan dengan setia .. kita tinggalkan soal kawan , kita soalkan tentang perasaan .. even kita tidak tahu kewujudan org ke tiga tapi bila seseorang mula berubah kita pasti pikirkan orang ketiga ..semena2 orang ketiga jadi topik , jadi glemer , jadi tajuk perbalahan ..jadi topik hangat .. jadi kacau bilau .. sayang ~ perasaan kita sama , adakala kita fikir bukan2 tentang dia , kdg dia tak buat tapi kita memaksa hingga dia betul2 buat.. bila dia buat kita dengar orang sekeliling cakap kita tak percaya .. apa ? sayang katakan ~ ............ 

sebab sayang , kita salahkan onepersen pada orang yang kita sayang , kita lemparkan twohundred persen makian pada org ke tiga , aneh bukan .. pelik ? tak pelik langsung sebab sayang .. sebab cinta .. haih sebab apa lagi ? ohh setia .. sedangkan kita tahu andainya bertepuk sebelah tangan semua takkan jadi .. dtg la org ke 4 , 5 , 6 sekalipun setia tu tak mungkin patah ,rapuh , ia tetap utuh ... susahke mengikat setia .. owh mungkin janji lebih senang di longgarkan ..tapi orang ke tiga tetap salah bila cuba meruntuhkan sesuatu hubungan .. jangan ingat boleh goyang kaki bila musnahkan hubungan orang .. Allah tu maha adil , andainya semua tu perancangan Allah mmg kita tak mampu halang .. tapi kita sebagai manusia yang sering mencari kebahagiaan jangan ada niat merampas atau meruntuhkan masjid orang lain .. 

kita sama2 perempuan , hati lemah .. rapuh sangat ! walaupun dalam tangisan kita masih cakap kita okey .. saya okey awak , awak pergilah .. hati rasa macam nak meletup kan ? ya Allah sakit gila bila dikhianati , jangan tipu kamu tu trlalu tabah .. kerana hati kita sama , sakit bila di sakiti .. bila sering di sakiti tu lah hati yang beku timbul .. pleasela ,, petik one jari u olsss sjuta yang dtg . lagi baik hokey mak jemah hahaha .. wake up my dear .. =) .. 

berdua itu lebih baik tapi kekadang lelaki ni berempat lagi bagos .. gituuuu haha 

hati berbicara :
xpe syg.. jangan ingat kita tak mampu bangun bila kita di khianati , katakan pada urself dia yang rugi , sebab dia memilih orang yang ketiga sedangkan kita orang pertama .. limited edition gituuu hehehe .. xpelah ujian tu sangat kecik .. cuba sabar , tengok apa di sebalik yg terjadi .. cuba fikir balik .. tidak ke kita rasa Allah dah bagi kita petunjuk awal-awal lagi .. tidak ke kita rasa beruntung sebab kita dapat lihat sendiri awal-awal kita dikhianati ? alaaahhh sakit sikit je nanti lama2 bila kamu redha , kamu akan gembira .. kamu lihat bila ada dia dan bila xde dia .. apa perbezaan ? .. fikirlah sendiri .. 

siapa suka shopping online ?

9 ulasan:
Assalamualaikum ...
dapat aksesori tambahan .. =)

im wearing long peplum by leeyanarahman rm60
background sangat comot sila abaikan ..

korang mesti suka sangat2 shopping online ni kan .. tapi kadang-kadang mesti was2 dengan kualiti or duit yang korang laburkan .. qaseh nak memperkenalkan baju2 gojes n lawa sesangat2 .. jangan risau boleh dipercayai n kualiti bagus =) so sesiapa yang berminat boleh tengok kat page fb dia ye .. ini linknya



yang kedua pulak qaseh suka shopping dekat ,klik untuk ke blog beliau http://verylawa.blogspot.com/ atau boleh search instagram dia yuyuaziz

im wearing momo lulu set .. one set rm75


im wearing momosuperflare skirt rm42

setakat ni dua ni je qaseh berkenan untuk membelibelah  n dipercayai .. kikikikiki .. so happy shopping , share la shopping online yang korang tahu eksss .. =) buybuybuy ....



Aku Tamakkan Kasih Sayang ...

5 ulasan:
Assalamualaikum..
jangan tipu , kita memang tamakkan kasih sayang .. kalau kita dah genggam sayang tu ..kita taknak bagi orang lain , syg tu kita punya !

setiap orang pasti mendambakan kasih sayang .. walau secebis cuma , hati perlukannya termasuk aku

hati mana yang tidak mahu di belai ~ tidak mahu di bajai ? tidak mahu merasa secebis kasih sayang .. mungkin ada , memang ada ... tapi yang pasti hati itu telah di lukai sehingga tidak ingin merasa lagi kasih sayang dari insan lain .. lebih-lebih dari seseorang yang sama , seseorang yang membuat hati tu kian keras, adakala aku pernah cuba untuk tidak menyambut lagi sayang .. setelah hati terluka .. tapi hati ni tak kuat , aku memang tamakkan kasih sayang .. aku tak mampu .. =(

terkadang .. bila kita di kelilingi dengan sesuatu yang menyeronokkan , sesuatu yang memberi kita kemewahan , hidup dalam kesenangan .. hati itu merintih , hati itu tidak mampu hidup sendiri .. hati itu kian mendesak .. terus mendesak , hati juga inginkan perhatian walaupun bukan dari kekasih .. ada waktunya kita ingin di belai bukan ? cuba rasakan bila kita sakit .. ~ kita seorang diri , tersendiri meratapi ujian hidup .. ohhh sepi .. 

kadang-kadang kita tidak mampu untuk ego dengan diri sendiri ..kadang-kadang kita perlu mengakui kasih sayang itu penting dalam hidup .. tak kisah lah dari sesiapa pun , asalkan di waktu2 susah , mahupun kesepian ada yang menemani .. cuba untuk mengungkapkan sesuatu yang sepi itu jadi satu hiburan ... kadang-kadang jugak kita tidak boleh tipu diri sendiri .. tak usahlah menyiksa diri dengan menyepikan hati kerana luka semalam .. sudahlah selimutkan diri dengan kenangan yang dah hancur memakan separuh diri .. ! perempuan jangan lemah .. bangun dan terus mencuba .. kita kan kuat sayang ~ sedih lah sementara cuma .. kerna perasaan kita adakalanya kita tidak dapat bendung ....... lihat ~ ada sinar yg lain di singgah sana ..

hati berbicara :
dulu kita ibarat bunga ini .. yang dahulunya putih berseri .. tapi bila ada sesuatu yang mengganggu hati , putih itu kian tercalar .. ada kotorannya .. ada titik2 hitam , kian hitam bila kita masih ingat sesuatu yang menyedihkan .. kita takkan mampu mengembalikan air mata yang sudah menitis .. kita tak mampu memaksa sayang yg hilang itu kembali .. ada yang kembali tapi tidak sama macam dulu lagi kan ? mesti ada secebis perasaan .. mungkinkan sayang itu bukan sayang yg dulu lagi .. bahagia kah ? heh ... 
aku tamakkan kasih sayang , dan aku tak ingin berkongsi kasih syg tu , itu aku punya , biar orang kata kita tamak jangan biar orang kata kita perampas ... =)

jalan2 genting .....

8 ulasan:
Assalamualaikum ... dah lama tak berjalan2 , 31 jan ari tu kitorang p genting , saja celebratebesday dia , tapi tahun ni dah xde kek2 besar gedabak ye .. haha secoet je kek tahun ni , lagipun asyik membazir je .. so hepy besday kamu , tq bawak pergi jenjalan .. first time g genting , ok jangan gelak tau ! hehehe .. kitorang g hari khamis so tak ramai sangat yang ada , banyak pelancong dari luar je .. layan je la gambar2 smpai lebam .. hiks 

im wearing .. momoluluset by verylawa.blogspot.com 

indoor genting , mula2 ayu je pakai skirt , last2 sekali tukar jugak seluar , kenape ek ? jeng jeng jen 
tadaaa dah tukar seluar sebab nak gatih bott , hahaha .. 
kek kami , satu ceri untuk saya , 2 kek untuk awak hihihi .. sbb tu dia xnak kek , satu pun aku xabis makan =p
we are here .. 

aucakkk!







suka sangat bunga ni smpaikan terkena duri dia .. ouchh ! 





























im happy ... =) 
dah nak balik dah ... bye2 genting .. our momentoooo ~







No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com