Doa Itu Satu Ibadat ....

9 ulasan:
Assalamualaikum .......

apa khabar semua hambaNya ? sudah bersyukur kamu dengan segala nikmat yg kamu ada ? ... jika di hitung  lebih luas dari air di lautan ... walaupun nikmat nye kecil , bersyukur ..kelak nanti nikmat yg kecil itu sentiasa mencukupi .... =) 

hari ni cuti so dapat lah luangkan sedikit masa untuk blog kesayangan hamba ni , nak berentry pasal doa ..setiap orang pasti ada keinginan .. ingin berubah ke arah yang lebih baik , ingin menaiktarafkan hidup ..ingin kerjaya yg hebat .. ada ketika juga manusia pasti merasa lelah , kecewa , sedih , gundah gulana .. saat sedih la saat kita terkapai-kapai mencari Allah .. bila gembira , 'alaaa relax dulu , wat dek '' ..tapi kesedihan membuatkan seseorang itu hilang arah .. menangis lah , menangis didepanNya yang satu .. berdoalah sayang , berdoa semoga hati itu kian tabah ...........tabah dengan segala2nya ...

tapi hakikat manusia ..bila apa yang di doakan itu tidak menjadi hak miliknya .. mula berfikir Allah tidak sygkan dia , mula berfikir segala yang buruk , mula menyalahkan takdir ..mengatakan Allah tidak adil ! maaf kan hambaMu ini ya Rabbi pernah suatu ketika dahulu aku juga sering bersangka bukan2 .. yaAllah teruknya iman di hati yang kian lusuhh ... tapi hari ni aku sedar , aku yakin dengan segala perjalanan yg Allah telah berikan walaupun apa yang aku inginkan tiada dalam genggaman .. aku redha .. terima kasih yaAllah ..

so kepada sayang2 semua , kita jangan pernah berhenti berdoa dan usaha , berdoa itu satu ibadat .. teruskan ibadat mu .. di mana2 sahaja ..doa tidak pernah membebankan, tidak pernah memberatkan ! tidak pernah melelahkan ~ insyaallah ...hati kamu kian tenang .. sabar ye sayang , kita sama2 berdoa .. berdoa kearah yg lebih baik .. bersangka baik pada Allah s.w.t .. kamu sedang di uji ..betulkah kamu hamba2NYA ??

hati berbicara 
Kehidupan ini memiliki rahsia yg trsembunyi dan tiada sesiapa mengetahuinya ..adakala apa yg kita harapkan tidak menjadi ..sebaliknya apa kita tidak minta kita perolehinya ..hanya Allah yg tahu apa yg trbaik utk kita dan yg tdk baik utk kita..Allah mengetahui apa yg sdg dan telah trjadi ..hanya kita yg slalu keliru dlm mnilai sesuatu keadaan .. shgga kdg2 kta brdoa hendakkan ssuatu sdgkan Allah mngetahui ia tidak bik utk kita ..Allah menggantikan dgn yg lain tp mgkin kita tidak perasan dan sedar - jangan pernah brhenti untuk brdoa .. doa itu satu ibadat 

9 ulasan:

  1. fyna singgah baca blog tuan umah. dah lama tak singgah sini.

    BalasPadam
  2. sedang berdoa dan akan terus berdoa :)

    BalasPadam
  3. Insya Allah Qaseh, doa itu amat digalakkan utk diamalkan setiap hari, x kisah susah atau senang, suka atau duka. :)

    BalasPadam
  4. always pray so my life will be more better eventho im not so prefect.

    BalasPadam
  5. doa senjata mukmin. kdg2 allah saja tangguhkan doa kita, sbb dia suka mendengar rayuan dari Hambanya..

    BalasPadam
  6. salam qaseh..pcl singgah dari blog Ty. muhasabah diri sentisa dekatkn diri padaNya

    BalasPadam
  7. betul tu.. x semua apa yg kita inginkan dan doakan akan dapat.. tapi Allah akan bagi yang terbaik utk kita.. :)

    BalasPadam
  8. lamanya x menyinggah cni ble sibuk dgn kawen..^_^
    atie singgah semula yaaaa
    keep in touch again!!

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com