Maaf .................

Assalamualaikum ......

''jika datang orang yg  menghadiahkan kamu air mata..Allah sdg mendidikmu tentang sifat sabar, jangan di lihat manusia yg menjadi sebab, lihat dgn mata hati yg Allah jua yg menjadi musabbabil asbab, jika kau di sakiti oleh dia ,Dia sdg mengajarmu erti redha ''

luka di lukai berkait rapat dengan maaf memaafi , terkadang tega kah hati untuk memaafkan seseorang yang mengajar erti duka , meragut hampir seluruh rasa gembira yg pernah ada ... tegakah hati untuk melupakan segala2nya ..sering terdengar kata-kata hati sang terluka ''aku maafkan kamu tapi untuk melupakan tak mungkin'' aku terfikir adakah ada keredhaan andainya kemaafan itu tdk dpt meluputkan luka yg pernah ada .. andaikan melupakan itu tidak mungkin .. adakah di sebalik kenangan itu masih terselit kebencian .. ?

kita bukan malaikat yg mampu hilangkan segala rasa bila sering dicakar hati .. sering berkata di mana letaknya adil bila manusia itu sering mndapat bgia dan di julang sbgai org yg baik ..? tapi semua tu rahsia Allah .. siapa kita untuk menilai , di sini pun kita tak lama , di sana tempat untuk kita berehat ..

kadang-kadang aku juga sering berperang dengan diri sendiri , susah untuk memaafi .. bila saja hati ingin redha memafkan , segala2nya terbayang di mata .. sukar untuk memberi maaf , masih terasa tusukan sembilu yg pedih , rasa di perbodohkan dan tidak pernah di hargai ,benci meluap2 namun tu sebenarnya ego dlm diri .. maafkan lah dia m biarlah dia ketawa sepuas2nya dengan kemenangan ..hidup trlalu singkat untuk membenci .. apa yg kita berikan akan kita terima kembali .. dan saat ni hati sgt tenang dan lega .. tiada resah , tiada gelisah .......

hati berbicara :
YaAllah terima kasih memakbulkan doaku agar rasa itu hilang , terima kasih atas segala2nya .. hikmah itu kian memunculkan diri .. nabi pun mengampunkan umatnya ..siapa aku yang begitu sukar untuk memberi maaf ,sedangkan aku hanyalah hamba ... hambaNya yg punya 1001 kelemahan ..
yaAllah maafkan aku , sengaja atau tak sengaja terlanjur menumpang hakMU .. 
memaafkan orang lain bererti memafkan diri sendiri hidup terlalu singkat untuk membenci .. - dimana Dia di hatiku ?

Gembira ....

Assalamualaikum...

masih dalam mood beraya .. hehe , apa pun nak kongsi sedikit rasa hati tentang aidilfitri kali ni , 19 ogos 2012.. raya tahun ni qaseh rasa raya yang paling bermakna .. alhamdulillah rasa sangat gembira walaupun balik malam raya sebab nak manfaat kan cuti lama kat kg .. 


tahun ni rasa macam dah matang lah sikit hihi matang lah sgt , tapi rasa macam ade perubahan skit bila tgk balik diri sndiri ,,walaupun xtau apa yang berubah ntah ! wakaka.. ape yg best tahun ni sebenarnya dapat jalan-jalan ngan cik abg je pun ..sblum2 ni xde org pun nak bwk jalan2 tu yang boring tuh .. tapi alhamdulillah makin lama dalam hati ni .. terisi oleh kehadiran dia ,,, betul kata orang , hargai apa yang dah kita miliki kalau dah hilang susah nak cari ganti ....

minta maaf sangat kat dia sebab sebelum ni sangat noty , asyik ikut hawa nafsu dan perasaan sendiri je , hgga terkadang lupa ada orang yang sentiasa ada saat kesusahan .. terima kasih yaALLAH hadirkan dia dalam hidup ni ... harap sangat kehadiran dia buat selama2nya ... dan pada org2 yang dah tak penting dalam hidup ni semoga berbahgia dan anggap aku tak pernah wujud dalam hidup kamu .... jangan rosakkan kebahagiaan yang dah lama saya cari , yang kamu tak mampu bagi .........



keemasan gitewww .. demm kejadah jiwang malam2 ni .. huhu errr nikah ? insyaAllah .. boleh tak taknak bertunang terus nikah je hehehehe 




Selamat hari raya .........

Assalamualaikum....
fuhh lama gila tak hupdate , papan keyboard pun kena cari sutey2 dah tak aktif mcm dulu , huhuhu .. apa2pun qaseh taknak ketinggalan mengucapkan selamat hari raya maaf zahir batin ikhlas dari qasehdalia dot com .. qaseh susun sepuluh jari ingin meminta maaf andainya kata-kata dari blog ni ada yang mengguris perasaan kalian , n selalu buat hati korang sebak dengan ayat meleleh tahap cipang .... maafkan qaseh ye !

oh ye qaseh dah duk di kampung , seronok sangat ..lama gila tak balik , hilang segala stress tapi cuti 6 hari je , rasa macam tak cukup je huhu skang pun dah raya ke tiga dah .. tapi xpelah bersyukur dapat jugak balik kan kan kan kan ...

selamat hari raya sayang-sayang sume .... raya pertama kite dalam keunguan ..hehehehe

ok bye ..... assalamualaikum..


Teman Pengganti ......

Ketawa bersama
Menangis bersama
Ku bersumpah harap kita
Mati pun bersama

Sejak dua menjak ini
Makin kerap ku diganggu visi
Bila celik, juga bila mimpi
Aku nampak kau, tapi bukan aku yang di sisi
Dia membelaimu dengan izin dan permisi
Sentuhan katanya semuanya kau iakan
Sentuhan jari kau diamkan dan biarkan
Aku redha walau tidak ku damba
Walau hampa semuanya dah dijangka

Beberapa purnama dulu cinta bertahta
Kenangan dibina kita indah belaka
Ketawa bersama, menangis bersama
Ku bersumpah harap kita mati pun bersama
Namun hakikatnya, bukan mudah
Aku sembunyikan gulana-gundah
Segalanya kan berubah
Dengarkan apa yang ku mahu luah

*Rahsia ini
Telah lama ku pendamkan
Tiba masanya
Segala-galanya
Ku ceritakan
Aku kan pergi
Pergi ku tak akan kembali
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti

Dalam dunia yang maya, prejudis dan bias
Kita tak terlepas dari terkena tempias
Rimas, ditindas, sembunyi dalam puisi dan kias
Tidak kau bidas, tak berpaling walau sekilas
Hanya kau yang tahu kodeksku yang kompleks
Dalam disleksia cuba kekal dalam konteks
Bila dunia seolah tak memahami
Kau sudi selami, dalami dan mengalami

Setia mendengar, sentiasa hadir
Ingat setiap ulangtahun, setiap hari lahir
Tiba pagi Syawal, kaulah yang terawal
Syawal yang terakhir ini pasti rasa janggal
70 000 hijab harus ku singkap
Ku sorok kitab balik tingkap penjara hinggap
Dalam diam ada, seorang yang ku puja
Kau teristimewa tapi dia yang sempurna

Ulang *

Sejak dua menjak ini, ku mencari fungsi kewujudan
Dalam persekitaran yang penuh kejumudan
Terperangkap dalam jasad, ku keliru
Mujur ada kau si peneutralisasi pilu
Namun aku tetap murung, berkurung
Tubuh makin susut, menunggu tarikh luput
Komplikasi di halaman rusuk kiri
Makin sukar nak bernafas, nak bergerak, nak berdiri

Lagu ini yang terakhir aku sajikan
Kalau rindu nanti bolehlah kau nyanyikan
Jaga diri, jangan makan hati
Yang patah kan tumbuh, yang hilang kan berganti
Bilik dah ku kemas, katil dah ku rapi
Cincin, kunci, dompet dalam laci
Ada sikit wang, itu saja baki
Moga-moga cukup untuk majlis itu nanti

Aku kan pergi
Bertemu kekasih abadi
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti