Pendirian.............

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum w.b.t

1.50 a.m update blog , ni lah masa yang ada untuk blog ,masa untuk merintih ,untuk berdoa ,untuk beristiqamah ..dan lelapkan mata yang kian layu ..tapi tak tahu lah nak cerita tentang apa , maybe personal life yang harus di kongsikan sekarang untuk menerima pendapat ataupun sekadar melepaskan segala yang terbuku di hati ....tapi i dont know how to start it ...

tak tahu lah , hati qaseh sekarang dah keras, dah beku untuk menerima kembali mereka2 yang melukakan hati ni , yang dulu pernah jadi kawan ..sekarang bermusuh , dalam diri ni kan tak pernah pun mintak untuk bermusuh dengan sesiapa lebih2 lagi someone yang pernah jadi kawan .. tapi kawan kah bila kata-kata kesat dan makian yang di lemparkan , kawan ke andainya kesilapan kecil jadi besar ,,kawan ke bila mana pendapat yang ingin di perdebatkan melalui emosi dan kata2 yang tak patut di ucapkan kpd kawan ...? thats we call friend dear ............?

yaaaa i know , tak baik bermusuh lama-lama .. tak baik andainya kita tidak memaafkan kesilapan orang lain , kita kan manusia yang sering melakukan kesilapan , qaseh tahu semua tu ,melekat kat dalam hati ni , tak pernah lupa .. tapi hati ni sakit sangat , sakit sangat2 hingga kadang-kadang tak mampu untuk diluahkan .. nangis je mampu , tapi lepas tu sorry to say ... aku maafkan segala genap luka yang kau bagi tapi aku takkan lupakan segala setiap inci kata-kata yang kau lemparkan ..sebab ia dah meresap masuk ke dlm hati ! 

kawan ? sekarang aku hanya hidup dalam dunia aku , aku akan hormat kawan yang menghormati aku sebagai seorang manusia , dan aku takkan hormat orang yang memberikan aku kata2 kesat , sebab aku paling benci perempuan yang kata2nya penuh makian .. aku jadi benci untuk melihat wajah dia , aku benci segala2nya ... aku tak berdendam cuma aku tak mampu menerima segala apa yang dia katakan ... aku maafkan tapi aku tak tahu apakah maaf aku benar2 ikhlas ........... yaAllah , sedihnya hati bila tak mampu membuang perasaan benci ... what should i do Allah .. redhakanlah hati ku .... tapi sekali aku melangkah untuk meninggalkan sesuatu perkara , aku takkan menoleh lagi lebih2 lagi dalam dunia persahabatan ! i dont need u anymore ...

hati berbicara :
kawan .. awak tahu tak , di sebalik rupa yang cantik ada benda yang hodoh , bilamana tak tahu menjaga pertuturan , kata2 kesat tak perlu di lontarkan .. kawan ..awak tahu tak saya paling benci orang maki saya , saya jijik dengan orang2 macam ni .. tidak menggambarkan langsung pekerti yang baik .. kawan .. saya dah tak tahu macammana untuk sejukkan hati saya .. saya hanya mampu menjauhkan diri saya dari kawan ..dan saya tak mampu untuk panggil awak dengan panggilan 'kawan' lagi .. maafkan aku !
apabila kita redha dengan sesuatu yang mengecewakan hati kita ,maka percayalah Allah Taala akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang tidak dijangka ,
Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.” (Al-Baqarah: 216)- in shaa Allah i will try it .. but aku ada pendirian aku , aku takkan menoleh lagi , semoga Allah gantikan segalanya dengan yang lebih baik ... kawan yang baik yang sentiasa menasihati aku bukan mencela aku .. 

8 Ulasan

TQ FOR COMMENT

  1. Semoga Kita Menjadi Pemaaf Sesama Insan.. Insyaallah... =)

    BalasPadam
  2. Nampaknya kita alami nasib yg serupa. Kisah awk sama mcm sy. Sy pon ade sorg kwn yg apabila berbicara, kata maki dan tuduh menuduh shja yg keluar. Sy rimas dgn prngai dia dan sy penah tegur dia. Tp dia mcm biasa xde prubahan.

    BalasPadam
  3. Ty harap perkenalan antara kita akan berkekalan sehingga liang lahad. Maaf jika ada menguris hati dengan kata2/gurauan kasar. =)

    BalasPadam
  4. bersabar r ye weh.. bese r tu.. tak sume kawan yang kita jumpe tu boleh jadi kawan betul2.. ape yang penting jangan putus asa dan selagi boleh sabar, sabar je r..

    BalasPadam
  5. Nice blog :)
    salam kenal sobat :)
    bagi - bagi motivasi
    semoga bisa jadi semangat
    Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ....

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama