Jangan Terlalu Mendesak ! Please.....

9 ulasan:
Assalamualaikum ...

eee jangan la desak2 suruh orang hupdate blog , xsuka la .. hehehe xde maknanya orang nak desak2 aku tulis entry ..saje je bagi kena ngan tajuk..kunun2nye ..sihat ? alhamdulillah,,qaseh dah sihat sepenuhnya .. 3 hari mc ..4hari demam ..huhuhu .. ujian =)

" apakah kau ingin lihat air mata ini berguguran ''

dalam prhubungan mendesak kadang-kadang akan menghancurkan hubungan kamu .. apa kau suka di desak ? tanya diri kamu sblum kamu ingin mendesak someone yang kamu syg ! apa kamu rasa bila hati mu sedang gembira tiba-tiba kamu sering di asak dgn soalan2 yang sama hingga satu saat hati yg gembira bertukar bengis ! bertukar hambar ~ bertukar sedih .. cuba kamu fikir letak kan hati mu di hati dia ,, dia sedang bersedih kerana sikap kamu yang bodoh .. hingga ada satu pertanyaan dalam diri dia yang akan mmbuatkan dirimu takut ! apakah aku sanggup hidup bersama kamu kelak ~ adakah engkau yg terbaik untuk aku ..... ? bila soalan ini di tanya .. mungkin kamu baru sedar hati dia sudah semakin tawar .............. hambar ........... tiada rasa ~
kalau kau betul2 sygkan seseorang , kau letaklah diri kau di tempat dia , kau buat apa yang salah dan kau tuju pada diri kau sendiri .. apa kau rasa ~ itulah yg dia rasa , apa kau fikir ! itulah apa yang dia fikir bila mana sikap kamu yang tidak bijak ... jika sesuatu perkara sudah di muktamadkan .. ia meninggalkan satu titik noktah .. tidak mampu untuk bersambung lagi .. ibarat perjalanan yang mati sudah temui titik noktah .. apa kau ada ? air mata ... apa yang kau mampu tagih dgn air mata ? sudah lunyai untuk difikirkan lagi .. so fikir2kan dan selamat beramal .... =)

hati berbicara :
apa yang kamu dapat ...''leave me alone ''
sayang andainya ada lagi peluang , jadikan lah pengalaman sebagai satu pengajaran .. dan andainya sekarang sedang berlaku .kawallah dan hentikan .. cinta tidak akan selamanya cinta ..sayang tidak akan selamanya syang .. andai disetiap hentian , ade kekeruhan dan jernihnya sangat sedikit ... cuba untuk melihat kejernihan tapi dikaburi dengan kekeruhan .... apa yang tinggal ? nothing hanya sebuah penyesalan ..dan air mata terus keguguran =) .. gotcha !

9 ulasan:

  1. Ada ada time je yang boleh mendesak. Bukan semua.

    BalasPadam
  2. mendesak ada cara dia..hehehe

    BalasPadam
  3. betul qaseh , tambah2 kalau dlm hub yang belum tentu akan jadi "sah" nya . berikan ruang dan cuba utk memahami sebaiknya .

    BalasPadam
  4. Mungkin Ty seorang pendesak / suka bertanya berkali2. Sebabnya satu pertanyaan Ty xpernah EX nak jawab, kadang2 tertekan dan mula nak melenting.Dan mungkin sebab tu la skrg dia hnya jadi EX ty,semuanya salah Ty. Ty xcukup sempurna dari fizikal , mental dan rohani utk dia. =)

    BalasPadam
  5. assalamualaikum qaseh...x elok jadi pendesak tu tapi kalau dah terdesak mungkin ada kelonggaran sikit kot...;)

    BalasPadam
  6. Tulah encik liquid x suke didesak... rase cam nek tempeleng jek pendesak tuh hahaha

    BalasPadam
  7. kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
    Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

    BalasPadam
  8. tp yang mendesak tu la sweet, sebab nampak kesungguhan arjuna...yang tu lah jugak yang kekal sampai sekarang.. yang tu lah juga yang sayang sampai sekarang....sebab still lagi kekal sifat unpredictable as a man...mihmihmih

    BalasPadam
  9. sakit bila didesak..
    boleh jadi marah dan kecewa jgk :)

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com