Andai Dia Pergi Dulu Sebelummu ...

Tiada ulasan:
Assalamualaikum ..
kesian blog kesayangan di tinggal lama pergi , alhamdulillah selesai sudah menjalani kursus kahwin , persediaan .. alhamdulillah banyak ilmu yang lama kita tahu di update kembali .. ilmu baru yang kita dapat =)

andainya dia pergi dulu sebelummu .. bisikkan pada hatimu yang paling dalam , dia bukan milikmu , kamu bukan miliknya ... jangan rasa dimiliki , jangan pula rasa memiliki .. biarkan air matamu menitis tapi usaplah ia  sambil berfikir ... pasangan pertemuan pasti perpisahan =)

maaf andainya ada yang membaca sedikit coretan ini sedang bersedih , maaf kiranya kata-kata ini mengusik hati ... lebih-lebih lagi pada jiwanya masih rapuh , pada hatinya ada luka walaupun bibirnya semanis madu .. bersabar lah wahai hati .. andainya dia pergi dulu sebelummu , ingat lah dia lebih baik untuk bertemu Nya sebelum kita .. jika kita meratapi dan terus meratapi .. mana kan amalan yang kita ingin membawa untuk bertemuNya .. mungkin selepas dia ..kita pula mengikuti .........


saat ini hati tidak kuat bukan ? hati meredhai tapi air mata yang mengalir tidak berhenti seakan tidak merelakan ..oh tuhan , betapa rapuhnya iman untuk menghadapi sedikit ujian ... tetiba teringat pula segala nasihat , segala kenangan ..andainya dia masih di sampingmu .. mesti kamu sedang membayangkan kebahagiaan yang berpanjangan .. tapi kesedihan pula menghampiri .. hati tidak kuat yaAllah , hati sakit yaAllah ... jiwa lemah yaAllah ... kembalilah padaNYA ... merintihlah padaNya tapi yang pergi tidak akan pernah datang kembali .. jangan minta itu ... ia tidak mungkin....

betul orang kata kadang - kadang kematian , perpisahan boleh meragut bahagia , boleh hilangkan kegembiraan , cuba untuk gembira tapi hambar ... manisnya hilang , seakan madu bercampur air .. tapi kematian itu syarat untuk menemui cinta .. cinta hakiki .. jika hati tidak mampu juga menanggung rindu belajarlah dari Rasulullah s.a.w  yang menghadapi kematian secara berturut2 dalam hidupnya ... bersabar ye .. qada dan qadar Allah tiada siapa mampu menduga mahupun menghalang .... =)

hati berbicara :
perjalanan masih panjang ... manfaatkan dengan senyuman bukan hanya tangisan =)

hati ni pula tiba-tiba sebak .. kadang - kadang kita pasti berteduh di awan yang kian sarat ingin menumpahkan segala-galanya .. ia akan membasahi kita , pasti membasahi , sehingga suatu ketika kita terduduk .. merangkak mencari wuduk ketenangan .. bersujud seakan menemuinya ... biasalah lumrah kehidupan sementara :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com