Aku dan Hati berkata2 ...

10 ulasan:
Assalamualaikum ......


''seseorang yang sentiasa kuat di hadapanmu ketahuilah dialah yang sentiasa mengadu lemah dihadapan penciptaNya ...''

yaAllah semalam aku mimpi sesuatu yang menakutkan , dasyat seolah-olah berada di alam lain ..aku takut nak cerita sebab aku tak ingin ia jadi kenyataan ..yaAllah andainya mimpi itu satu peringatan dariMu, aku terima yaAllah ,jauhkanlah aku dari mimpi tu , jauhilah ia dari jadi kenyataan .. aku tahu aku bukan muslimah sejati , aku bukan manusia yang mulia .. pernah aku tersasar ,pernah aku rasa aku malu untuk pandang diri aku tapi yaAllah sentiasa sayangkan aku ..aku tahu , andainya Allah bencikan aku mungkin hari ini aku bukan aku ..mungkin aku lagi jahat or kejam ..tapi tidak Allah masih sygkan aku ,masih jaga aku .. cuma aku yang tak pandai nak menghargai ..

aku try untuk bimbing diri aku sendiri sekarang , aku try dan try sedaya upaya , aku cuba untuk mengalah dengan situasi di sekeliling , aku cuba bersangka baik dengan semua orang , tapi terkadang aku tewas ,tewas di persinggahan !..aku try luangkan masa dengan ayat2Mu setiap malam ,sedikit demi sedikit .. tidak keseluruhan ..aku cuba turunkan hawa nafsu ..aku cuba untuk melakukan semua yang wajib ..aku cuba untuk tambahkan dengan segala yang sunat ..yaAllah bimbing aku ,yaAllah redhai jalanku .. aku rindu dengan hatiku yang dulu .. hati yang gembira , hati yang tak terjebak dgn lalainya dunya .. ~

hurmmm hati, sekejap ingin berubah tapi seringkali mengulangi kesilapan..kalaupun tak ulangi kesilapan ..menambah kesilapan yang baru .. tapi Allah tahu segala2 yang bermain di dalam hati ini .. semoga Allah permudahkan segala urusan ..aminn , 

hati berbicara :
dear my lovely blog .. terima kasih sebab sudi jadi tempat ku coretkan segala2nya .. bukan aku berpura-pura jauh sekali menunjuk-nunjuk ..aku bukan seorang yang mulia cuma aku cuba untuk jadi seorang yang mulia ..aku bukan seorang yang baik tapi berkali-kali aku cuba untuk jadi yang terbaik ..aku tahu aku bukan muslimah sejati ..tapi aku cuba untuk menginsafi diri ..setiap saat , minit , jam ,,aku akan terus menginsafi diri ..sekurang2nya pasti ada perubahan yang aku lakukan .antara aku dengan Dia ... kepada insan yang sayangi aku .. sama-sama kita berdoa kita dapat membimbing antara satu sama lain ..aku ingatkan kau , dan kau ingatkan aku ..











10 ulasan:

  1. mimpi itu mainan tidur yunk..jangan di fikirkan sangat...

    doa kepada Nya supaya kamu baik-baik saja :)

    BalasPadam
  2. kdg2 rase diri ni terlalu kerdil, harap tuhan terima segala taubat kita dan sentiasa bimbing kita kearah yg lebih baik , aminn

    BalasPadam
  3. I do feel the same. Trying to be better even lots of darkness history to be lefted behind because even lotsa sins been done yet Im still here ; alive and I believe it is because Allah still loves me n giving me to grab the opportunity to always be with him and be better in my life. InsyAllah....ameen.

    BalasPadam
  4. Allah maha pengampun lagi maha mengasihani sis. Dia sentiasa mendengar rintihan hambaNya. Semoga kita termasuk dalam golongan orang yang bertaubat dengan sebenar2 taubat iaitu Taubat nasuha. :)

    BalasPadam
  5. salam adelia...lama betul ayie tak ke sini...ingatkan dah tak aktif berblog... semoga terus buat entry ya ^__^

    BalasPadam
  6. sabar dan tenang dalam menghadapi dugaan :)

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum.

    sy pown pernah mghadapi masalah yg sama.nmn diri ini sdg belajar untk berubah.I'llah segalanya pasti akn jadi baik.. :)niat dihati nk singgah blog neh sbb nk promote GA tp bla dgr lagu kat blog neh..tertarik nak baca entry sekali :)

    http://kin-kucing.blogspot.com/2012/10/kain-pasang-cantik-giveaway.html

    BalasPadam
  8. amin .. semoga keberkatan Allah sentiasa bersama kita ..

    BalasPadam
  9. assalamualaikum qaseh...semoga kita akan jadi seorang yg lebih baik dr sebelumnyakan...:)

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com