♥ semuanya tentang saya ............

17 ulasan:
Assalamualaikum ...

 dengar lagu ni ye
boleh tak saya buat entry tentang saya .. bukan tentang awak , hanya saya .. sebab saya tengah kebosanan dan tak tahu dan nak tulis apa , idea pun tak datang - datang nak cari celah bedah mana pun cek tak tau ..tapi macam malu je nak cerita tentang diri saya sebab saya ni siapa je ahaha tapi ni blog saya so sukahati saya lah .. err 

saya memang suka bergambar sekoq-sekoq pastu letak pic dalam blog besar gedabak .. nak marah ? mmg saya degil ..


ok lah walaupun xde sapa nak tahu pasal saya , tapi mesti awak tuuu nak tahu pasal saya kan .. dalam hidup saya banyak masa di luangkan dengan kawan - kawan sebab saya lebih rapat dengan kawan berbanding dengan family sendiri .. why ? entahlah sejak azali .. tapi dalam hati kecil ni saya nak sangat luahkan segala isi terpendam ni dekat mak saya , ayah saya ... abang-abang saya tapi tak mungkin ia terjadi kot ...duduk berkumpul n bergurau senda sambil makan keropok getel .. owhh tetiba terasa sangat sedeh .! jap saya betulkan emosi saya sebentar .....................

ok dah ... tentang saya lagi , dalam keluarga , saya ibarat pohon semalu yang pantang di sentuh .. pasti ia akan termalu2 sendiri sehingga kuncup .. tapi bila dengan kawan - kawan hanya ketawa je memanjang , apa - apa pun saya mesti bagitahu pada kawan saya yang sorang tu , tapi bila dah bagitahu kat sorang ada pulak yang merajuk tak bagitahu dia .. ihihi yati n midah kawan saya yang saya sangat2 sayang ... doakan kamu bahagia dan berjaya dalam hidup .. tak seperti saya T_T..

my real friends..alhamdulillah saya dapat kawan - kawan yang terbaik ... selalu mengingatkan bila terlalai ,,thanx korang 


tapi kadang - kadang saya pun tak ngerti dengan diri sendiri , kadang -kadang saya bengang bila si dia tak meseg saya tapi saya selalu tak meseg dia , tapi dia tak bengang pulak .. saya pun naik heran , tapi saya bersyukur sebab dia mampu terima orang yang 'peliks' macam saya .. sebab sebelum2 ni orang yg saya sayang tinggalkan saya begitu saja .. saya redha sebab saya tahu semuanya keburukan saya kot .... ahahaha .. T_T .. saya dah cuba untuk berubah supaya tidak degil tapi kedegilan tu ibarat taknak berpisah dengan saya .. apa yang saya perlu buat doktor ?

err lagi saya seorang yang sangat-sangat sensitif .. saya tak suka orang marah saya , saya cepat mengalirkan air mata .. dan saya tak suka bila saya sedang sedih , bila saya sakit or demam dan keadaan mud saya tak berapa baik .. ada orang datang tanya ..

''sue... nape ? macam sedih je .. ce royak ade masalah gapo ..'' or 
'' pucat je muka .. demam ke ? nak ubat ? 

apa reaksi saya ? tiada reaksi tapi air mata laju je turun membasahi pipi yang tak berapa montel ..sedih kot bila oarang terlalu mengambil berat , nak je cakap apa yang saya rasa tapi saya rasa sebak n then saya just diamkan diri saja sambil menangis .. T_T so teruks kan ? but itulah saya .. hingga si dia cakap , manja benowww syg b ni .. ihik gedik2 di situ silalah muntah ! ahahaha ..apa-apa pun banyak kekurangan saya sebenarnya tapi insyaAllah saya sentiasa akan cuba menjaga hati selagi saya terdaya .. maafkan saya pada yang mengenali diri ini andainya banyak melukakan hati ... =) 

hati berbicara :
tapi kadang - kadang saya sangat suka memendam perasaan sebab saya rasa benda yang ada dalam hati saya benda yang sangat kecil untuk di kongsikan walaupun terkadang saya menangis sendiri mengingatkan .. T_T teringin dapat keluarga yang sangat - sangat bahagia .. tak perlu menyusahkan hati kawan-kawan untuk mendengar setiap bicara dari hati yang senantiasa sedih ...
tapi senyuman saja mampu melindungi segala2nya .. so senyum tak perlu kata apa2....




17 ulasan:

  1. AKAQ .. SUKE BACE ENTRY AKAQ .. MOGE AKAQ HEPI SOKMO WALOPUN DGN KAWAN2 .. WINK3

    BalasPadam
  2. U just like me...
    sometime I wish I could speak out even it's a small matter for others yet I prefer to quite and keep it to my self and only tears company me day & night.

    BalasPadam
  3. alahai comelnyer..adik sape la nih? heeee

    BalasPadam
  4. salam kenal.hai si comel.i dah follow blog kiut ni.follow i balik ye..tq..;D

    BalasPadam
  5. malam td mimpikan kamu dan kyle datang kedah...bukan datang tangan kosong tp dtg dengan kad undangan walimah....

    hehe

    BalasPadam
  6. oo , qaseh crop gambar kak sue ea ? nk gth kak sue .. hihi

    syukur qaseh ada kawan2 yg baik dan rapat mcm ni , kak fiza pun ada . kdg2 ada sesuatu yg kita rasa boleh berkongsi dgn keluarga dan kdg2 ada sesuatu yg kita lbh senang berkongsi dgn kwn2 kan :)

    Moga qaseh happy & bahagia sokmo :) Love u dear :)

    BalasPadam
  7. masalah remaja nie ..
    hati dan jiwa muda lain dikk
    x akan sama ..
    sabar yeee
    jgn layan sgt perasaan tu ;)

    BalasPadam
  8. Waaah kakaq , kite mcm kemba lhaa . Smua same dgnn Ain ! Tapi Ain takk suke cte mslh kt orgg ! Suke cite kt aer mate jaa . Hehe .

    BalasPadam
  9. letak gambar banyak2 tu nak suruh aku cakap comel ke? =P sebagai dr tak bape nak dr, masalah ko.. biar je r.. sekurang nye ko jadi diri ko, bukan fake ye tak? so yang suka kat ko kne r time ko cane pun.. pasal hepi, sile cari sendiri hepi tu ye

    psst: sukati je nak ketuk anak orang lain.. ish ish..

    BalasPadam
  10. salam..

    kalau sedih menangislah sbb ia lebih bagus..

    jika gembira, ketawalah krn peluang itu bukan datang sekali

    tidak memiliki keluarga yang tidak bahagia bukan bermakna kita tak boleh kecapi bahagia ;)

    BalasPadam
  11. ada kehambaran cuba kuelakkan tiada seri aku riangkan..semuanya hilang cuba kutahan....bibir kita penuh senyum tawa namun siapa tahu ada ribut taufan yg melanda hati

    BalasPadam
  12. assalamualaikum qaseh....gambar menarik nyer...:)

    BalasPadam
  13. amboi lagu tu sungguh melodramatik. hahaha

    BalasPadam
  14. anyonyo..omeynyer awk..hihihi

    kalau rasa CREATIVE, ARTISTIK, GEORGEOUS, ADORABLE, FASHINABLE,OWESOME clik sini : Konspirasi Blogger Kreative 2012
    Jiwa daku sedang berperang

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com