Jangan Sampai Suatu Saat Nanti ......................

10 ulasan:
Assalamualaikum........

sering qaseh dengar bila tanya seseorang , sudah makan ? dia pun menjawab sudah makan , makan hati .. terfikir2 makan hati ? owh baru qaseh paham  di sebalik raut yg tenang rupanya hati sedang menyimpan perasaan , menyimpan sabar , menyimpan sesuatu yang kadang - kadang amat menyiksakan .. hendak di luahkan pada yang tersayang pun rasanya macam tiada guna .. akhirnya mulut melepaskan satu ayat ''sampai bilakah harus begini ...................syg''


lelaki .... takkan pernah terpisah dengan ego , kalau kau sayang kenapa perlu mengabaikan hati yang perlu kau jaga ? lelaki ... andainya kau cinta mengapa kau biarkan tulang rusuk mu terasa jauh ? lelaki ! jika kau rindu .. kenapa harus kata - kata kesat yang kau lemparkan ~ lelaki .. sampai nya hatimu mengabaikan hati yang sekeping ni .. aku takut ........aku takut andainya hati yang sekeping ini hancur menjadi berkeping - keping .. hilanglah rindu , hilanglah cinta , hilanglah sayang ....... 

sakit bukan bila terluka hingga berdarah .. tapi bila hati terluka walaupun tiada setitis darah , mampu melumpuhkan seluruh badan .........


hingga suatu saat nanti .. bila ia hancur aku tak mampu lagi mencambahkan segala rasa buat mu , yang ada hanyalah kenangan ... jangan sampai suatu saat nanti nama dan jasadmu sudah ku anggap tidak pernah wujud .. hargai aku sebelum aku pergi sayang ... jangan abaikan andai kasih masih ada , tapi andainya rasa itu sememangnya sudah tiada dalam hatimu ......................... lepaskan lah aku .................


hati berbicara :

''lelaki .. susahnya untuk ku dakap sekeping hatimu itu jika ego mu setinggi langit, jangan biarkan aku sepi..terkadang aku sudah tidak mampu''
bagi yang sedang berduka .. andainya kamu masih menyimpan sabar , bersabarlah tapi andainya kau benar2 tersiksa dengan keadaan itu ... jangan tambahkan beban yang sedia ada .. orang lain tak mampu merasa apa yang kau rasa cuma hanya mampu memberi sedikit nasihat utk kamu rasa lega .. 


10 ulasan:

Abdul Hafiz berkata...

Lelaki. bila ia merasa sayang. dia akan menitiskan air mata dia walaupun ia hendak menunjukkan bahawa dia bukan lelaki lemah.

Lelaki. bila ia rindu. ia juga akan simpan perasaan itu dan menyembunyikan dengan kata-kata lain.

http://cloudboy93.blogspot.com/

fizafantagirO berkata...

Qasehhh , memang terasa sgt kat hati ni , setiap bait2 ayat tu sungguh bermakna . nak nangis nih :(

Anisa Hang Tuah berkata...

lelaki penuh misteri

JIJI YU berkata...

hadoih...tetiba rasa aku tak kenal diri aku sndiri

puteri rimba berkata...

thanks qaseh...bagai suara hati kak sue je apa yang qaseh ungkapkan ni,kalaulah dia baca dan mengerti....sbb kak sue dah tak mampu tuk meluahkan rasa yang pedih menghiris ni...well done my sweet girl..u make me cry...

Iam Yanty berkata...

I just love ur word , yes hurts just not bleeding when u fall. Ya Allah , tabahkanlah hati2 perempuan-perempuan ini , i love u!

kay_are berkata...

when it come to heart and feeling.. honestly.. takleh nak salahkan satu pihak je.. =)

:: Mrs.Eady :: berkata...

hurmm..

Tentang Kita berkata...

"aku rasa apa yg kau rasa..." sudahya kita yg pompuan2 nie mkn hati..nak bersuara payah..tak bersuara lg la payah

delarocha berkata...

lelaki dan ego mmg sukar dipisahkan. saya akui

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com