Emosi ?

12 ulasan:
Assalamualaikum sahabat ... 

''kenapa benda yang kita nak selalu kita tak dapat , tapi benda yang kita tak nak ! tak hingin tengok selalu datang .. hate this feeling .. aku tak mampu melawan apa yang terjadi dalam hidup ..dan bukan bermakna aku ingin melawan kuasa tuhan cuma kadang-kadang aku teremosi dengan sendirinya .. emosi ! ada ketika aku marah dengan apa yang terjadi .. emosi ...terkadang aku benci dengan segala-galanya .. emosi ~ mengapa begitu mudah aku menitiskan air mata .. emosi ........... bolehkah kau kuatkan hatiku kuat untuk sementara ? ''

''emosi.. bolehkah kamu pergi jauh dari hidup aku , tinggalkan aku hanya kegembiraan'' 

alangkah indahnya jika hati ini tak perlu menjaga hati sesiapa .. alangkah indahnya jika sentiasa di sayangi , indah juga jika bila aku duduk di kalangan semua , tidak secebis pun aku menyakiti hati sesiapa .. tidak sedikit pun hatiku terusik dan terluka dengan apa yang berlaku.. tapi aku juga manusia yang sentiasa hidup dalam khilaf .. dan setiap manusia pasti ada khilafnya .. lalu tercipta berjuta emosi ..... emosi boleh kah kamu pergi jauh dari hidup aku .. 

sufura .. wake up dear! dunia ni tak pernah lari dari emosi sedih , gembira , benci , sakit hati dan segala2nya .. sufura .. andainya di dalam hidup mu  hanya ada gembira ? adakah kamu dapat merasa kesedihan bila seseorang yang kamu sayang sedang bersedih ? sufura .. emosi takkan pernah terpisah dari hidup kerana kita semua ada hati dan perasaan ... hati itu bukan di setkan untuk gembira sahaja , hati juga ingin bersedih agar segala kelelahan pergi menjauh .. dan bila kelelahan itu pergi .. gembira pula yang jadi pegganti .. ada nya nikmat bukan di sebalik emosi2 yang menghampiri ................

''harapan ... harapan menjadi layu 
ingin ku bahgia bersama menjadi kenangan memburu impian 
masa kita selamanya ..
dan angin kan memanggil bagai ada musafir 
hadir dan pergi tiada berjanji 
mungkin seketika merasa cintanya bagai di belai mmpi sempurna ''
''hatiku meratap setinggi gunung 
pastiku mencari bintangnya mencari chya 
menyinar impian hidup kita 
selamanya ....''

12 ulasan:

Ryu on ahsfantasy24.com berkata...

dear,
jangan pernah berhenti berharap; doa.
manusia sering mendambakan kepunyaan
orang meski kadang2 dia tak pernah perlukannya..

Zura berkata...

kerana ape yg sudah di rencanakan itu adalah terbaik buat kite...

Ahmad Shafiq Bin Othaman berkata...

biasalah, nama pun kehidupan, ada naik turun, ada warna warninya. :) enjoy every moment n never wasted your life :)

SuhairiDotCom berkata...

Perkara lumrah la yg kita x nk tu yg dtg :)
ape pn hadapi dgn hati yg ikhlas.

Mira Amirudin berkata...

ini lah namanye kehidupan :)
"...dan kamu benci sesuatu padahal ia baik bg kamu,dan kamu suka sesuatu padahal ia buruk bg kamu.Allah jualah Yang mengetahui,kamu x mengetahuinya..." (surah al-baqarah : 216)

Nur Farah Hani berkata...

pokok pangkalnya semuanya berbalik apda emosi dan macam mane emosi kite tu deal dengan segara macm kehidupan.. and hakikatnya fara pun seorang y selalu emosi.. huhu..

sissyira berkata...

salam..

duka hari ini adalah untuk nilai kebahagiaan kita pada masa akan datang ;)

umUMRA berkata...

Emosi kdg2 hadir pd waktu yg tak kena..kawal emosi..jgn biarkan emosi mengawal kita :)

budak penjara berkata...

pompuan biasalah menitiskan air mata..hehe

Hanim Irsyad berkata...

jgn biarkan emosi mengawal diri huhu. kdg-2 dengan menanges kite dpt mengurangkan emosi yang terganggu :)

http://irsyanim.blogspot.com/2012/05/selamat-menunaikan-ibadah-umrah-my-man.html

ain dzaya berkata...

walaupun akan berlaku hati perlu sentiasa tabah :)

"Binatang pun pandai berkasih sayang. Manusia?".

Elysa Sofia berkata...

setiap manusia pernah mengalami macamni..apa kita nak,kadangkala tak dapat tapi apa yang kita taknak selalu dapat..Allah knows better :)

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com