Bukan Soal Ujian tapi Soal Hati dan Perasaan...

12:35 AM

Assalamualaikum ..
wah3x dah berhabuk blog kesayangan ni , sory ye reader .. psst ! tu pun kalau ada reader hehehe ..

''setiap luka perlukan masa untuk sembuh''
Bukan mudah untuk mnerima hakikat yg kita di benci oleh seseorg yg kita syg seumur hidup, tp kenyataan hdup prlu di telan.. Redha tapi jgn brhenti brharap agar kasih itu brputik kmbali... 
Selagi ada kehidupan selagi itu tiada siapa boleh brhenti brharap


terkadang ...bila hati sedih tentang sesuatu yang remeh bagi pandangan mata orang lain , ia sangat sakit di hati sendiri .. mereka sering berkata "itu hanyalah ujian kecil" cinta itu buta , cinta hanya benda yang sia2 dan ada yang lebih besar dari kamu .. tapi 

ini bukan soal ujian , tapi ini soal hati dan perasaan .. setiap manusia pasti ingin dimiliki , di kasihi , di sayangi dan di cintai ~ siapa yang mahu hidup sendiri hingga nafas terakhir ? walau sedalam mana pun hati mu kuat mengatakan aku tidak ingin bercinta tapi pasti terdetik di hati kamu ingin di sayangi , dan tak pernah meminta ingin di lukai ... tak pernah bukan ? tak pernah sekelumit pun bukan ~ 

aku tahu ramai manusia di luar sana lebih hebat dugaan dari soal hati sendiri ,tapi cobalah untuk meletakkan dirimu di tempat orang lain yang kesedihan walaupun kesedihan itu berpunca dari jari yang luka akibat terhiris pisau dr kelalaian sendiri .. setiap orang punya hati tapi ia berbeza ~ bukan semua hati kuat seperti kamu sayang ~ bukan semua hati terlalu tabah seperti mu sayang ~ bukan juga semua hati terlalu keras ! seperti mu sayang .......

dan adakalanya manusia itu perlukan ujian demi ujian untuk menjadi tabah seperti hati mu sayang ~ kerana setiap luka ada pengajarannya tersendiri , kerana setiap titis air mata punyai kenangannya sendiri ~ kerana setiap senyuman juga ada duka di sebaliknya .. jangan memandang hanya sebelah mata tapi rasai lah kesedihan orang lain dengan sepenuh hati agar kekuatan yang kamu ada dapat di berikan sedikit demi sedikit kepada sang hati yang sedang berduka ..

hati berbicara :
"bukankah hidup itu ibarat roda ? ''
''saya tahu hati saya juga terlalu lembut dalam soal hati dan perasaan , saya tahu betapa sebuah perpisahan itu sangat perit walaupun ikatan suami isteri itu belum ada .. tapi saya juga ingin berpesan bersedih lah hanya untuk membuang duka .. bukan bersedih hingga bertambah siksa.. ingat Allah tetap ada , dan DIA aturkan perjalanan kita dengan penuh keindahan cuma ujian itu hanya untuk menguatkan bukan untuk melemahkan ..'' 



You Might Also Like

15 ribu bUdak comel coNteng2

  1. bila terluka, kita mampu untuk memaafkan tetapi parut masih ada.

    ReplyDelete
  2. same la kite yunk... blog bukan kate bersawang lagi dah, rumput pon tumbuh! ekekekek^^

    ReplyDelete
  3. hye .. bw here :)
    entry yg menarik bagy sye ^_^

    ReplyDelete
  4. wahh..dah lama x update, setiap titis air mata punyai kenangannya sendiri =)

    ReplyDelete
  5. Memang betul... kite ambik mase nak sembuh ati yg terluka

    ReplyDelete
  6. lama menghilang...merajuk da ke? ;-)

    ReplyDelete
  7. Hati ini tengah gembira saja..sebelum ini pernah terluka..:)

    ReplyDelete
  8. Rindu membaca coretan mu sayang..:)

    ReplyDelete
  9. klau sudah mmg berjodoh apa yg berlaku pun tetap ada jodoh..tapi kalau sudah tiada jodoh, harus terima dgn redha walaupun hati kita kecewa..pasti ada hikmah disebaliknya..

    nice entry..=)

    ReplyDelete
  10. dah lama x bersua di sini....cinta takkan mati tp cinta palsu mematikan hati

    ReplyDelete
  11. suka quote nie :


    ''setiap luka perlukan masa untuk sembuh''
    Bukan mudah untuk mnerima hakikat yg kita di benci oleh seseorg yg kita syg seumur hidup, tp kenyataan hdup prlu di telan.. Redha tapi jgn brhenti brharap agar kasih itu brputik kmbali...
    Selagi ada kehidupan selagi itu tiada siapa boleh brhenti brharap ♥



    ubat untuk hati =)

    "Ain Dzaya | Tips penting bodek godek pensyarah.hik.hik..".

    ReplyDelete
  12. hidup bukan untuk cinta
    hidup belum tentu akan berdua
    hidup tak indah tanpa duka
    hidup tak selamanya ceria sahaja;
    hidup bukan untuk bercinta
    hidup belum tentu akan bahagia
    hidup tak indah tanpa airmata
    hidup tak selamanya gembira sahaja;
    hidup,cinta,ketawa,airmata, itulah jiwa.

    ReplyDelete
  13. Mmg sukar utk diungkap dgn kata2 ttg soal hati ini...

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

Popular Posts

Subscribe