*LATEST POST*

Bukan Soal Ujian tapi Soal Hati dan Perasaan...

12:35 AM 15 Comments A+ a-

Assalamualaikum ..
wah3x dah berhabuk blog kesayangan ni , sory ye reader .. psst ! tu pun kalau ada reader hehehe ..

''setiap luka perlukan masa untuk sembuh''
Bukan mudah untuk mnerima hakikat yg kita di benci oleh seseorg yg kita syg seumur hidup, tp kenyataan hdup prlu di telan.. Redha tapi jgn brhenti brharap agar kasih itu brputik kmbali... 
Selagi ada kehidupan selagi itu tiada siapa boleh brhenti brharap


terkadang ...bila hati sedih tentang sesuatu yang remeh bagi pandangan mata orang lain , ia sangat sakit di hati sendiri .. mereka sering berkata "itu hanyalah ujian kecil" cinta itu buta , cinta hanya benda yang sia2 dan ada yang lebih besar dari kamu .. tapi 

ini bukan soal ujian , tapi ini soal hati dan perasaan .. setiap manusia pasti ingin dimiliki , di kasihi , di sayangi dan di cintai ~ siapa yang mahu hidup sendiri hingga nafas terakhir ? walau sedalam mana pun hati mu kuat mengatakan aku tidak ingin bercinta tapi pasti terdetik di hati kamu ingin di sayangi , dan tak pernah meminta ingin di lukai ... tak pernah bukan ? tak pernah sekelumit pun bukan ~ 

aku tahu ramai manusia di luar sana lebih hebat dugaan dari soal hati sendiri ,tapi cobalah untuk meletakkan dirimu di tempat orang lain yang kesedihan walaupun kesedihan itu berpunca dari jari yang luka akibat terhiris pisau dr kelalaian sendiri .. setiap orang punya hati tapi ia berbeza ~ bukan semua hati kuat seperti kamu sayang ~ bukan semua hati terlalu tabah seperti mu sayang ~ bukan juga semua hati terlalu keras ! seperti mu sayang .......

dan adakalanya manusia itu perlukan ujian demi ujian untuk menjadi tabah seperti hati mu sayang ~ kerana setiap luka ada pengajarannya tersendiri , kerana setiap titis air mata punyai kenangannya sendiri ~ kerana setiap senyuman juga ada duka di sebaliknya .. jangan memandang hanya sebelah mata tapi rasai lah kesedihan orang lain dengan sepenuh hati agar kekuatan yang kamu ada dapat di berikan sedikit demi sedikit kepada sang hati yang sedang berduka ..

hati berbicara :
"bukankah hidup itu ibarat roda ? ''
''saya tahu hati saya juga terlalu lembut dalam soal hati dan perasaan , saya tahu betapa sebuah perpisahan itu sangat perit walaupun ikatan suami isteri itu belum ada .. tapi saya juga ingin berpesan bersedih lah hanya untuk membuang duka .. bukan bersedih hingga bertambah siksa.. ingat Allah tetap ada , dan DIA aturkan perjalanan kita dengan penuh keindahan cuma ujian itu hanya untuk menguatkan bukan untuk melemahkan ..'' 



Co founder at #KelabBloggerBenAshaari

15 ribu bUdak comel coNteng2

Write ribu bUdak comel coNteng2
Rozuan Ismail
AUTHOR
April 13, 2012 at 12:46 AM delete

bila terluka, kita mampu untuk memaafkan tetapi parut masih ada.

Reply
avatar
April 13, 2012 at 8:26 AM delete

same la kite yunk... blog bukan kate bersawang lagi dah, rumput pon tumbuh! ekekekek^^

Reply
avatar
Nor Ryhan
AUTHOR
April 13, 2012 at 8:53 AM delete

hye .. bw here :)
entry yg menarik bagy sye ^_^

Reply
avatar
Awatif Azizi
AUTHOR
April 13, 2012 at 9:33 AM delete

wahh..dah lama x update, setiap titis air mata punyai kenangannya sendiri =)

Reply
avatar
pena rozie
AUTHOR
April 13, 2012 at 12:00 PM delete

Memang betul... kite ambik mase nak sembuh ati yg terluka

Reply
avatar
April 13, 2012 at 3:52 PM delete

lama menghilang...merajuk da ke? ;-)

Reply
avatar
afiqazizan
AUTHOR
April 13, 2012 at 11:46 PM delete

Hati ini tengah gembira saja..sebelum ini pernah terluka..:)

Reply
avatar
umUMRA
AUTHOR
April 15, 2012 at 2:10 PM delete

Rindu membaca coretan mu sayang..:)

Reply
avatar
April 15, 2012 at 4:36 PM delete

klau sudah mmg berjodoh apa yg berlaku pun tetap ada jodoh..tapi kalau sudah tiada jodoh, harus terima dgn redha walaupun hati kita kecewa..pasti ada hikmah disebaliknya..

nice entry..=)

Reply
avatar
Tentang Kita
AUTHOR
April 19, 2012 at 10:43 AM delete

dah lama x bersua di sini....cinta takkan mati tp cinta palsu mematikan hati

Reply
avatar
ain dzaya
AUTHOR
April 22, 2012 at 1:12 AM delete

suka quote nie :


''setiap luka perlukan masa untuk sembuh''
Bukan mudah untuk mnerima hakikat yg kita di benci oleh seseorg yg kita syg seumur hidup, tp kenyataan hdup prlu di telan.. Redha tapi jgn brhenti brharap agar kasih itu brputik kmbali...
Selagi ada kehidupan selagi itu tiada siapa boleh brhenti brharap ♥



ubat untuk hati =)

"Ain Dzaya | Tips penting bodek godek pensyarah.hik.hik..".

Reply
avatar
Farhan Yusuf
AUTHOR
April 26, 2012 at 3:13 PM delete

hidup bukan untuk cinta
hidup belum tentu akan berdua
hidup tak indah tanpa duka
hidup tak selamanya ceria sahaja;
hidup bukan untuk bercinta
hidup belum tentu akan bahagia
hidup tak indah tanpa airmata
hidup tak selamanya gembira sahaja;
hidup,cinta,ketawa,airmata, itulah jiwa.

Reply
avatar
Mk Syahir
AUTHOR
May 1, 2012 at 11:22 AM delete

bermadah puitis..hebakk =)

Reply
avatar
Nur Afiqah
AUTHOR
February 8, 2015 at 6:23 PM delete

Mmg sukar utk diungkap dgn kata2 ttg soal hati ini...

Reply
avatar