Berterus Teranglah Hati Dari Terus Menyakiti ..

10 ulasan:
Assalamualaikum ..selamat malam sayang2 semua =)

manusia takkan terpisah dari masalah hati , dari sifat menipu .. dari sebuah pembohongan yang menyakitkan ..entahlah kenapa sukar berterus terang , kenapa sering kali bermain dengan madah - madah pujangga , kenapa suka membuatkan seseorang itu jatuh cinta dalam tidak sedar .. sedangkan seseorang itu telah lama jatuh dalam dunia cinta ..dan kenapa cinta yang ada di curangi kerana hanya sekeping ayat yang bisa meluluhkan sekeping hati yang kian lemah ..

 terkadang kesunyian yang membelenggu diri mudah rapuh bila seseorang cuba menggoda , hati kian di lema , di antara dua , antara cinta yang sedia ada dan cinta yang baru ingin berputik .. tapi adakah sekeping ayat tu mampu mencairkan cinta yang lama .. hati .... jangan mudah tergoda dengan mainan perasaan , hati ... jagna mudah lemah dengan bisikan ayat yang hanya di luahkan di bibir mulut , hati ... bangkitlah , bukalah mata hati , jangan hanya mendengar , jangan hanya membaca ..

"Dear someone who I love pls don't be in love with someone else''
please stay with me forever n ever coz deep in my heart i really2 lov u .. 

kepada sesiapa yang sedang bercinta cobalah untuk setia , kadang - kadang bila kita dalam kesunyian , kerinduan kita rasa seronok dan asyik dengan kumbang yang tiba2 datang menghinggap .. sedangkan kumbang itu hanya singgah menghisap madu melepaskan segala lelah .. bila ia kenyang ia terbang lalu menghinggap di bunga yang lain ... dan kita termangu lalu menyesali dengan segala kesilapan yang terlalu asyik kita buaikan ..

hati berbicara :
kadang kala aku  terbuai oleh keasyikan yang tiba - tiba datang menjengah ke dalam hati yang kian sunyi .. terkadang aku seronok dalam kehidupan yang penuh dengan madah dan bunga - bunga yang sentiasa membuatkan aku hidup di awang - awangan hingga aku terleka akan seseorang yang sentiasa memberi aku cahaya , dan lantas aku tersedar dari khayalan yang penuh dengan bisikan ... sedarlah hati .. semua itu hanya kepura - puraan , jangan mudah terperangkap hingga tak mampu untuk melepaskan diri lag ... 

10 ulasan:

Sunah Sakura berkata...

sukarkah untuk setia?

Syira Qahira berkata...

salam..

kadang-kadang terpaksa menipu utk mengelakkan ada air mata yang mengalir..

semutsengal berkata...

hai akak kasih, sehat ? dah kawin ?



HAHAHAHAHAHAHAHAH

H.J berkata...

sedang mencari orang untuk dicintai..hehe

kay_are berkata...

kadang2 orang tak berterus terang sebab nak jage hati, tapi tak sedar bile orang tu tau kebenaran nye.. ia jadi lebih menyakitkan ati..

mas saari berkata...

yakin dengan cinta yang kita miliki itu, pasti kita akan jadi pencinta yang setia!

Farhan Yusuf berkata...

setia
pada sekeping hati..
luruh jiwa bagai dedaun kering;
setia
pada selurah kasih..
rebah jiwa bagai pohon nan layu;
setia
pada seuntai rindu;
berderai jiwa bagai kaca terhempas;
setia
pada sebatas cinta..
tergemburkah bila setia dibajak luka...

setia sampai kehujung nyawa.

ghost writer berkata...

bercinta lah untuk kehidupan. bercintalah untuk pengajaran.

CIK IMAKASIHDANI berkata...

xleh lari dari masalah hati. kdg2 ase fed up. yup, berterus terang lebih baik, lagi sakit klo tau kita ditipu. kan?

jom komen sini pulak cinta, kawan, kawan cinta ;)

Ain Dzaya berkata...

macam2 kan masalh nie..tp klu dah luah dari hati ke hati klu tak sefahaman bley gadoh besar dibuatnyer..hiiiii!


Inilah jawapan sebenarnya ain tak hupdate belog selama 2 minggu.(entry bergambar).

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com