Kenapa Soalkan Hal Kematian Dalam Cinta...

Assalamualaikum...
Alhamdulillah dah masuk tahun baru , hepy new year buat semua , tapi kan semakin panjang usia dunia semakin takut pulak nak melangkah , setiap hari tanpa sedar terpalit dosa......=(

hidup penuh warna ... cinta juga bermain dengan warna-warna 

pernah tak dalam perhubungan kita bercakap soal kematian , kita tahu bukan kematian itu rahsia Allah tapi terkadang mulut kita sengaja tersasul bila perasaan sedang sensitif .. kita buat dialog tacing ''kalau abg pergi dulu bla3x abg harap syg akan sentiasa bahgia , memang tak lah !...=p

memang kita tak tahu ajal kita tapi kalau kita betul-betul sayangkan seseorang doakan lah kita akan panjang umur untuk sama-sama perbaiki hubungan , andai kematian itu jadi galang ganti , di mana letaknya bahagia ? hanya hadiahkan dia dengan penderitaan bukan ? tambahkan kelukaan dan kesakitan merindui ?

usah lah persoalkan rahsia Allah , andai ia belum hadir doakan yang terbaik supaya dapat sama-sama membahgiakan bukan saling meninggalkan walaupun Allah tahu apa yang tersurat dan tersirat di hati kita ... bila kita di tinggalkan kelukaan itu makin besar walaupun boleh di ubati tapi kesannya mendalam =)

hujan bawa air mata ku 
yang mengalir membasuh lukaku 
agar dia tahu ku tersiksa
tanpa cinta dia di hatiku ...

20 comments

  1. nikmati kehidupan selagi sempat. kematian itu pasti. usah di sebut sebut.

    ReplyDelete
  2. hidup ini sementara...
    andai dia pergi tnpa kite sedari..

    doakanlah kebahagian dia di sana...
    moga suatu hari nanti di alam sana...
    kita turut menjadi salah seorang bidadari di sisinya.

    ReplyDelete
  3. akhirnya ada gak entry twin kita..
    rindu betul..huhu..
    eh ada lirik ombak rindu di kesan disitu..haha

    ReplyDelete
  4. baguih utk selalu mengingati mati =)

    ReplyDelete
  5. memang mati itu pasti, tapi janganlah kita doakan mati cepat pulak! doakanlah yang kita panjang umur..

    ReplyDelete
  6. lama menghilang?
    slmt thn br!

    beul ckp qaseh tu... sgt2 setuju!

    ReplyDelete
  7. hurmm.betol..
    masih menunggu pelengkap hidup ini hadir..^^,

    ReplyDelete
  8. mati itu pasti.. tak perlu disebut2.. cukup klau kita siapkan diri kearah itu..

    ReplyDelete
  9. mati itu pasti.. tak perlu disebut2.. cukup klau kita siapkan diri kearah itu..

    ReplyDelete
  10. hujan bawa air mata ku
    yang mengalir membasuh lukaku
    agar dia tahu ku tersiksa
    tanpa cinta dia di hatiku ...♥
    .........
    hujan bawa hilang rinduku
    bersama titis titis sejukmu
    agar dia tahu aku ada;
    sebasah bumi serata alirmu.

    ReplyDelete
  11. ahleong -
    kamu ni sape ye ..
    ayat puitis je .. emm suka ..
    boleh kenalkan diri tak ?

    ReplyDelete
  12. L kn ada nih..=)

    Jom baca sekejap..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/iman-kita.html

    ReplyDelete
  13. (^^,)
    boleh...
    ayuh bermula di; entri2..mu
    yeaahhh...

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..