Kenapa Soalkan Hal Kematian Dalam Cinta...

20 ulasan:
Assalamualaikum...
Alhamdulillah dah masuk tahun baru , hepy new year buat semua , tapi kan semakin panjang usia dunia semakin takut pulak nak melangkah , setiap hari tanpa sedar terpalit dosa......=(

hidup penuh warna ... cinta juga bermain dengan warna-warna 

pernah tak dalam perhubungan kita bercakap soal kematian , kita tahu bukan kematian itu rahsia Allah tapi terkadang mulut kita sengaja tersasul bila perasaan sedang sensitif .. kita buat dialog tacing ''kalau abg pergi dulu bla3x abg harap syg akan sentiasa bahgia , memang tak lah !...=p

memang kita tak tahu ajal kita tapi kalau kita betul-betul sayangkan seseorang doakan lah kita akan panjang umur untuk sama-sama perbaiki hubungan , andai kematian itu jadi galang ganti , di mana letaknya bahagia ? hanya hadiahkan dia dengan penderitaan bukan ? tambahkan kelukaan dan kesakitan merindui ?

usah lah persoalkan rahsia Allah , andai ia belum hadir doakan yang terbaik supaya dapat sama-sama membahgiakan bukan saling meninggalkan walaupun Allah tahu apa yang tersurat dan tersirat di hati kita ... bila kita di tinggalkan kelukaan itu makin besar walaupun boleh di ubati tapi kesannya mendalam =)

hujan bawa air mata ku 
yang mengalir membasuh lukaku 
agar dia tahu ku tersiksa
tanpa cinta dia di hatiku ...

20 ulasan:

delarocha berkata...

nikmati kehidupan selagi sempat. kematian itu pasti. usah di sebut sebut.

Ain Dzaya berkata...

hidup ini sementara...
andai dia pergi tnpa kite sedari..

doakanlah kebahagian dia di sana...
moga suatu hari nanti di alam sana...
kita turut menjadi salah seorang bidadari di sisinya.

qasehraihan berkata...

akhirnya ada gak entry twin kita..
rindu betul..huhu..
eh ada lirik ombak rindu di kesan disitu..haha

iz berkata...

baguih utk selalu mengingati mati =)

KAMIHIDUP berkata...

selamat tahun baru qaseh. :)

アヌムちゃん berkata...

Slmt thun bru :)

MYA EL QAYREENA AZRYAN berkata...

sedihhh nyer lirik kat bawah tu...

kazmyra afkar berkata...

hepi new year

mas saari berkata...

memang mati itu pasti, tapi janganlah kita doakan mati cepat pulak! doakanlah yang kita panjang umur..

KhaiRin - anies berkata...

lama menghilang?
slmt thn br!

beul ckp qaseh tu... sgt2 setuju!

Misz Chocolate berkata...

betul tu kak ! saye setuju ! :D

Cik Pulau berkata...

hurmm.betol..
masih menunggu pelengkap hidup ini hadir..^^,

Muhammad Amir berkata...

like2.. ^_^

Fiqas berkata...

mati itu pasti.. tak perlu disebut2.. cukup klau kita siapkan diri kearah itu..

Fiqas berkata...

mati itu pasti.. tak perlu disebut2.. cukup klau kita siapkan diri kearah itu..

ahleong berkata...

hujan bawa air mata ku
yang mengalir membasuh lukaku
agar dia tahu ku tersiksa
tanpa cinta dia di hatiku ...♥
.........
hujan bawa hilang rinduku
bersama titis titis sejukmu
agar dia tahu aku ada;
sebasah bumi serata alirmu.

Qaseh dalia adelia berkata...

ahleong -
kamu ni sape ye ..
ayat puitis je .. emm suka ..
boleh kenalkan diri tak ?

L berkata...

L kn ada nih..=)

Jom baca sekejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/iman-kita.html

ahleong berkata...

(^^,)
boleh...
ayuh bermula di; entri2..mu
yeaahhh...

Qaseh dalia adelia berkata...

erk...
ok ..
huhuhuhu

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com