Mencari Pelangi Hati...

Assalamualaikum ..
sunyi je blog ni hehehe , maaf lah ada ketika di biarkan saja coretan itu bermain dengan perasaan , tidak mampu untuk mengungkapkan lagi ..hope korang semua sihat dan nikmatilah hidup ini dengan sekadar sahaja ..semoga Allah sentiasa melindungi kalian ..

hidup tidak boleh menentukan layak atau tidak kita bersama , walaupun tidak bersama sekiranya perasaan itu masih ada ,kelainan itu tetap akan wujud juga ..itulah yg dinamakan hati menjadi satu ...♥

kadang - kadang kita tak mampu menduga apa yang jadi milik kita dan apa yang tidak akan pernah jadi milik kita hingga suatu saat benda yang bukan milik kita jadi hak milik kita dan hak milik kita hilang dr pandangan mata ~ siapa mampu menduga perasaan kasih dan sayang boleh hilang dalam sekelip mata ..walaupun dia dah sah menjadi pelangi hati kita ..

seseorang pernah bertanya ...
benarkah lelaki yang baik hanya untuk perempuan yang baik ? bagaimana jika perempuan yang tidak baik berusaha menjadi baik ? tiada peluangkah untuk dia mendapatkan pelangi hati yang terbaik buat dia untuk meneruskan sisa-sisa kehidupan ?

dan jawapannya .... Allah itu maha penyayang , Allah tidak akan pernah menghukum hambaNya yang ingin bertaubat dan berubah ke jalan yang benar bukan ? 
tapi andainya apa yang di takdirkan buat kita itu adalah daripada kalangan yang baik-baik dan kita serba kekurangan , tak sama seperti mereka bermakna Allah menduga dan memberikan ujian buat mereka untuk melalui kehidupan agar mereka yang baik-baik mampu memimpin mereka yang tidak..sama-sama ke jalan keredaan tuhan , itulah kekuatan bagi mereka yang punya kelemahan , bakal di uji tuhan dengan ujian yang mampu di tanggung oleh mereka ..=)

di saat itu , di saat kita sedang mencari pelangi hati kita walaupun sering di landa kesakitan dan kepayahan kita akan berfikir 'jika Allah ingin memberikan sesuatu yang terbaik didatangkan ujian dalam hubungan tersebut ..ujian yang mematangkan , ujian yang mendekatkan diri kita kepada Allah s.w.t..

hati berbicara :
hidup ini tidak akan pernah sunyi andai kita tersenyum melihat tujuh warna pelangi menerangi dada awan di langit tuhan .. saat itu , kita masih turut tersenyum memijak kaki di lantai rumput bumi tanpa rasa sendiri ♥
-sisa sebuah cinta-


Bila Bercinta ... Dia Menjauhi ..

Assalamualaikum .. 

Maaf bila ku tak sempurna .. aku juga manusia yang perlukan cinta dan aku juga manusia yang perlukan kawan , manusia yang terlalu rapuh bila bermain soal perasaan ... 

tapi kadang- kadang aku jadi heran dengan ragam manusia , salahkan kita bercinta dengan seseorang dan dalam masa yang sama kita berkawan dengan seseorang ? hanya sebagai seorang kawan tak lebih dari itu , tapi kenapa kawan itu ingin menjauhi bila kita sudah punya cinta ? kenapa mesti undurkan diri ? sedangkan berkawan tiada pilihan untuk ku pilih .. tak usah mengundurkan diri kerna aku tetap sayang kan kamu sebagai seorang kawan ... 

kadang - kadang manusia terlalu aneh dalam mainan perasaan nya sendiri hingga sesuatu yang mudah kian rumit serumit-rumitnya .. entah lah ~ adakah di sebalik hubungan kawan tu terselit rasa cinta ? andainya ada .. pergi lah menjauhi tiada apa yang dapat ku halang .. cuma terasa sedih .. adakah cinta ini terlalu jahat hinggakan kawan takut untuk mendekati ? adakah cinta itu ciptakan satu sempadan ? ataupun kawan itu yang ciptakan satu sempadan ? hurmmmm ... 

apa- apa pun yang bermain di minda mu .. selitkan perhubungan kwan itu dengan kejujuran dan keikhlasan bukan mengharapkan balasan .. aku senang dengan kamu tidak bermakna aku cinta kan kamu , aku happy dengan kamu bukan bermakna kamu sudah mewarisi hati ku .. cuma aku perlukan kawan ..kerna kawan berbeza dengan cinta .. fahamilah =)

just love yourself ...
n someone will love u .. 
terima ku seadanya .. andainya itu sudah keputusan mu , aku hanya mampu redha dalam sebuah senyuman =)