Bila Bercinta ... Dia Menjauhi ..

26 ulasan:
Assalamualaikum .. 

Maaf bila ku tak sempurna .. aku juga manusia yang perlukan cinta dan aku juga manusia yang perlukan kawan , manusia yang terlalu rapuh bila bermain soal perasaan ... 

tapi kadang- kadang aku jadi heran dengan ragam manusia , salahkan kita bercinta dengan seseorang dan dalam masa yang sama kita berkawan dengan seseorang ? hanya sebagai seorang kawan tak lebih dari itu , tapi kenapa kawan itu ingin menjauhi bila kita sudah punya cinta ? kenapa mesti undurkan diri ? sedangkan berkawan tiada pilihan untuk ku pilih .. tak usah mengundurkan diri kerna aku tetap sayang kan kamu sebagai seorang kawan ... 

kadang - kadang manusia terlalu aneh dalam mainan perasaan nya sendiri hingga sesuatu yang mudah kian rumit serumit-rumitnya .. entah lah ~ adakah di sebalik hubungan kawan tu terselit rasa cinta ? andainya ada .. pergi lah menjauhi tiada apa yang dapat ku halang .. cuma terasa sedih .. adakah cinta ini terlalu jahat hinggakan kawan takut untuk mendekati ? adakah cinta itu ciptakan satu sempadan ? ataupun kawan itu yang ciptakan satu sempadan ? hurmmmm ... 

apa- apa pun yang bermain di minda mu .. selitkan perhubungan kwan itu dengan kejujuran dan keikhlasan bukan mengharapkan balasan .. aku senang dengan kamu tidak bermakna aku cinta kan kamu , aku happy dengan kamu bukan bermakna kamu sudah mewarisi hati ku .. cuma aku perlukan kawan ..kerna kawan berbeza dengan cinta .. fahamilah =)

just love yourself ...
n someone will love u .. 
terima ku seadanya .. andainya itu sudah keputusan mu , aku hanya mampu redha dalam sebuah senyuman =)

26 ulasan:

gedek! berkata...

just love blogging ...
n blogger will love u ..

hehe

shaFazie berkata...

mungkin dia keliru samada kawan mahupon lebih drp kwn...

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

ye...cinta dan kasih sahabat tu tak sama.walau ada kekasih hati kita masih mahu sahabat kita setia di sisi

budak penjara berkata...

myb kwn tak nk hubungan kita dan cinta di ganggu la

Panglima Muda berkata...

salam... jenguk kejap

Sunah Sakura berkata...

yup, cinta dan kawan itu berbeza... :)

Miss PIJAOSIX berkata...

Salam sis dahlia yayang...

Sudah menjadi adat dan lumrah...:)

mas saari berkata...

susahlah kawan camni...
sepatutnya dia berkawan seikhlasnya walaupun kita sudah berpunya!

アヌムちゃん berkata...

mybe yg xnk berkawan tu terluka sbb cinta tak terbalas ke mana tau kan..sbb tu mnjauhkan diri..huhu

cik aletheea: berkata...

i love him..hehehe but i love myself more.. (^_^)


(blushing..blushing..waaa..malu)

Cik Pulau berkata...

nape ni qaseh???
ehmm..xmo sedey2 k..

~Nana BamBam~ berkata...

nana pon x paham, bila saat nana dah berpunya dan bercinta..kawan2 pula makin menjauhi...adakah kerana xnak menganggu saat kita bercinta? tapi kita juga masih perlukan kawan untuk berkongsi cerita, pendapat dan masalah kan..

kiera'sakura berkata...

betol tue Qaseh...
kira pown ade pk ritu.. kenapa lepas tau kte ade relationship trus nk menjauhi.. hurm, pilihan kt tgn die..

mungkin die tkt andai disalahkn andai jadi pape yg x elok kt relationship kwn die tue kowt...

MYA EL QAYREENA AZRYAN berkata...

Lame lol adel qaseh nik menghilang ...ke mana kah gerangan kamu...

deeya berkata...

kdg2 berkawan tu lebih indah dari bercinta . tapi sbenarnye hati kita nie jugak memerlukan cinta .. cinta yg manis , yg setia , yg indah dan cinta sampai ke syurga :p

Tanpa Nama berkata...

susah kann.
nak bercinta.
tapi takut hilang kawan pulak.
-.-

Ayie Abas berkata...

yesss..sayangi diri kita sendiri..walau apa pun terjadi.

~SaL IjOu~ berkata...

jika betul dia anggap Qaseh sekadar kwn, pasti itu tidak menimbulkan apa2 halangan..tp mungkin sebenarnya dia turut menyimpan rasa lalu bertindak sedemikian..~

cik iera berkata...

"..kerna kawan berbeza dengan cinta " - i like this quote~ ^ ^

Fiqas berkata...

mmg betul cinta dan kawan itu sgt berbeza..
tapi sangat susah untuk kita dapat kawan dan cinta dari org yang berbeza dalam masa yang sama...

MERAH berkata...

Salam Qaseh, perasaan manuisa ni sukar ditafsir, ye dak?bersemukalah dengan tenang dan aman untuk meleraikan sgala sengketaaa.

ahsfantasy24 berkata...

Memang aneh,
biasanya kalau kawan yang jenis nak
undur diri ni adalah kawan yang ada
hati kat kita dan berharap yg kita
akan jadi kekasih dia suatu hari nanti :)


Latest Post:
1. Rasanya lebih baik kalau kau hilang tanpa aku sedar.
2. There's always a little.

noraliza berkata...

penuh bermakna kata2 itu :)

d_LA berkata...

maybe xnak jd slh fhm kot kalau rpt sgt..hati manusia ni bkn senang nak baca..

mane qaseh menghilang ni,lame x update blog..sihat x?

wa khairul onggon berkata...

Berkawan biar beribu berkasih biar satu kann.. hehe :)

Awie Omar berkata...

TAHNIAH !!!

ANUGERAH EKSTRAVAGANZA 2011
MEMBERI PENGIKTIRAFAN KEPADA BLOG
ANDA SEBAGAI PEMENANG BAGI KATEGORI

BEST ART WORD

http://awieomar.blogspot.com/2011/12/anugerah-ekstravaganza-2011.html

TERUSKAN BERBLOGING DENGAN JAYANYA
DAN SELAMAT TAHUN BARU 2012

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com