Bila Bercinta ... Dia Menjauhi ..

Assalamualaikum .. 

Maaf bila ku tak sempurna .. aku juga manusia yang perlukan cinta dan aku juga manusia yang perlukan kawan , manusia yang terlalu rapuh bila bermain soal perasaan ... 

tapi kadang- kadang aku jadi heran dengan ragam manusia , salahkan kita bercinta dengan seseorang dan dalam masa yang sama kita berkawan dengan seseorang ? hanya sebagai seorang kawan tak lebih dari itu , tapi kenapa kawan itu ingin menjauhi bila kita sudah punya cinta ? kenapa mesti undurkan diri ? sedangkan berkawan tiada pilihan untuk ku pilih .. tak usah mengundurkan diri kerna aku tetap sayang kan kamu sebagai seorang kawan ... 

kadang - kadang manusia terlalu aneh dalam mainan perasaan nya sendiri hingga sesuatu yang mudah kian rumit serumit-rumitnya .. entah lah ~ adakah di sebalik hubungan kawan tu terselit rasa cinta ? andainya ada .. pergi lah menjauhi tiada apa yang dapat ku halang .. cuma terasa sedih .. adakah cinta ini terlalu jahat hinggakan kawan takut untuk mendekati ? adakah cinta itu ciptakan satu sempadan ? ataupun kawan itu yang ciptakan satu sempadan ? hurmmmm ... 

apa- apa pun yang bermain di minda mu .. selitkan perhubungan kwan itu dengan kejujuran dan keikhlasan bukan mengharapkan balasan .. aku senang dengan kamu tidak bermakna aku cinta kan kamu , aku happy dengan kamu bukan bermakna kamu sudah mewarisi hati ku .. cuma aku perlukan kawan ..kerna kawan berbeza dengan cinta .. fahamilah =)

just love yourself ...
n someone will love u .. 
terima ku seadanya .. andainya itu sudah keputusan mu , aku hanya mampu redha dalam sebuah senyuman =)

26 comments

  1. just love blogging ...
    n blogger will love u ..

    hehe

    ReplyDelete
  2. mungkin dia keliru samada kawan mahupon lebih drp kwn...

    ReplyDelete
  3. ye...cinta dan kasih sahabat tu tak sama.walau ada kekasih hati kita masih mahu sahabat kita setia di sisi

    ReplyDelete
  4. myb kwn tak nk hubungan kita dan cinta di ganggu la

    ReplyDelete
  5. yup, cinta dan kawan itu berbeza... :)

    ReplyDelete
  6. Salam sis dahlia yayang...

    Sudah menjadi adat dan lumrah...:)

    ReplyDelete
  7. susahlah kawan camni...
    sepatutnya dia berkawan seikhlasnya walaupun kita sudah berpunya!

    ReplyDelete
  8. mybe yg xnk berkawan tu terluka sbb cinta tak terbalas ke mana tau kan..sbb tu mnjauhkan diri..huhu

    ReplyDelete
  9. i love him..hehehe but i love myself more.. (^_^)


    (blushing..blushing..waaa..malu)

    ReplyDelete
  10. nape ni qaseh???
    ehmm..xmo sedey2 k..

    ReplyDelete
  11. nana pon x paham, bila saat nana dah berpunya dan bercinta..kawan2 pula makin menjauhi...adakah kerana xnak menganggu saat kita bercinta? tapi kita juga masih perlukan kawan untuk berkongsi cerita, pendapat dan masalah kan..

    ReplyDelete
  12. betol tue Qaseh...
    kira pown ade pk ritu.. kenapa lepas tau kte ade relationship trus nk menjauhi.. hurm, pilihan kt tgn die..

    mungkin die tkt andai disalahkn andai jadi pape yg x elok kt relationship kwn die tue kowt...

    ReplyDelete
  13. Lame lol adel qaseh nik menghilang ...ke mana kah gerangan kamu...

    ReplyDelete
  14. kdg2 berkawan tu lebih indah dari bercinta . tapi sbenarnye hati kita nie jugak memerlukan cinta .. cinta yg manis , yg setia , yg indah dan cinta sampai ke syurga :p

    ReplyDelete
  15. susah kann.
    nak bercinta.
    tapi takut hilang kawan pulak.
    -.-

    ReplyDelete
  16. yesss..sayangi diri kita sendiri..walau apa pun terjadi.

    ReplyDelete
  17. jika betul dia anggap Qaseh sekadar kwn, pasti itu tidak menimbulkan apa2 halangan..tp mungkin sebenarnya dia turut menyimpan rasa lalu bertindak sedemikian..~

    ReplyDelete
  18. "..kerna kawan berbeza dengan cinta " - i like this quote~ ^ ^

    ReplyDelete
  19. mmg betul cinta dan kawan itu sgt berbeza..
    tapi sangat susah untuk kita dapat kawan dan cinta dari org yang berbeza dalam masa yang sama...

    ReplyDelete
  20. Salam Qaseh, perasaan manuisa ni sukar ditafsir, ye dak?bersemukalah dengan tenang dan aman untuk meleraikan sgala sengketaaa.

    ReplyDelete
  21. Memang aneh,
    biasanya kalau kawan yang jenis nak
    undur diri ni adalah kawan yang ada
    hati kat kita dan berharap yg kita
    akan jadi kekasih dia suatu hari nanti :)


    Latest Post:
    1. Rasanya lebih baik kalau kau hilang tanpa aku sedar.
    2. There's always a little.

    ReplyDelete
  22. maybe xnak jd slh fhm kot kalau rpt sgt..hati manusia ni bkn senang nak baca..

    mane qaseh menghilang ni,lame x update blog..sihat x?

    ReplyDelete
  23. Berkawan biar beribu berkasih biar satu kann.. hehe :)

    ReplyDelete
  24. TAHNIAH !!!

    ANUGERAH EKSTRAVAGANZA 2011
    MEMBERI PENGIKTIRAFAN KEPADA BLOG
    ANDA SEBAGAI PEMENANG BAGI KATEGORI

    BEST ART WORD

    http://awieomar.blogspot.com/2011/12/anugerah-ekstravaganza-2011.html

    TERUSKAN BERBLOGING DENGAN JAYANYA
    DAN SELAMAT TAHUN BARU 2012

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..