Malu Dengan Manusia Tapi ....

26 ulasan:
Assalamualaikum ..

tadi dah call mak , dah bercakap dengan mak , alhamdulillah kerinduan terubat jua =) tapi sisa rindu masih ada di keping-keping hati yang tadi membengkak ..

Allah tahu segala-segalanya .. jangan lari dari kenyataan .. kerna larian mu takkan pernah berakhir 

benar .. apa yang ada di hati kita hanya kita dan Allah saja yang tahu walaupun itu cuma hanya terlintas di hati , dan manusia lain tidak akan pernah nampak ada kah hati kita punya sedikit kekotoran ? adakah kita ini terlalu suci sehingga satu dosa pun kita tidak pernah lakukan ? 

tidak bukan , terkadang kita sering memaparkan hanya kebaikan2 di mata manusia , di kalangan watak2 yang ada sebagai pelakon dunia , dan kejahatan kita sorokkan di hati , sedangkan Allah itu maha mengetahui , kita terlalu malu dengan manusia ,tapi kita langsung tidak malu dengan Allah .. apa saja kejahatan yang kita buat kita sorokkan di mata manusia tapi bentangkan di mata Allah .. 

cuba kita fikir balik , sebenarnya siapa yang patut kita malu , takutkah kita jika kita kehilangan pujian daripada manusia yang hanya mampu melihat dengan pandangan zahir ? atau takutkah kita jika kita kehilangan pujian dari yang maha ESA ? jangan terlalu agungkan pujian daripada kebaikan yang kita ciptakan .....

hati berbicara :
aku juga hanya insan yang hatinya penuh dengan kekotoran , jangan pernah memuji ku kerana kamu hanya melihat dari pandangan zahir , jangan timbulkan aku dengan perasaan riak kerna ia akan menjauhkan aku dari pintu syurga .. sedangkan dosa yang ada masih belum ku basuh .. dan mampukah ia kering sehingga tampak begitu suci ? hurmmmm 

26 ulasan:

gedek! berkata...

T_T

Fatin Mraz berkata...

terharu membacanya...

budak penjara berkata...

ermm..aku begitu lah..aku sorokkan kejahatan aku..hehe..sepatutnya, kebaikan kita tu perlu lah di sorokkan seperti mana kita sorokkan kejahatan kita..tp manusia skang tak.. memaparkan kebaikan di khalayak ramai

ABU berkata...

kita perlu malu kepada Allah swt sbb dia melihat semua apa yg kita sedang akan dan yg telah lakukan..

✿....rossa alina....✿ berkata...

hmmm..

Bidadari Syurga berkata...

rasanya bagi akak bila aib itu tersimpan kemas... tidak lain tidak bukan Dia simpan Rahsia diri hambanya sebaik mungkin melainkan hambanya sendiri yg meleburkannya...

ps: paparan lama selalunya menghantui diri sendiri...

mye berkata...

:) prkongsian yg mnarik..

Karukord Jagau's berkata...

mmmmm...

Hansyirah Takezur berkata...

Betul. kadang2 kita jadi camtu sebab kita rasa kita jauh dgn Allah...

emmm... jom kita dekatkan diri kpd Allah. barulah kita rasa malu terhadapNya melebihi malu kat manusia....

Syimir berkata...

manusia xleh lari dari buat kesilapan.itulah manusia.perlu saling mengingati.. :)

semutsengal berkata...

Aku taknak komenlah.


huh.

KhaiRin berkata...

adat manusia malu pd yg nmpk je..

mas saari berkata...

buat apa nak malu kalau yang kita buat tu betul..

nuruashia ♥ berkata...

sayu jep bce uhukuhuk

~Nana BamBam~ berkata...

berlaku jujur pada sendiri dan segala kesilapan lalu harus meminta taubat dari Allah.

akoo pae berkata...

:')

Fara E's berkata...

:(

ain dzaya berkata...

cepat2 bertaubat supaya titik titik hitam dulu..hilang dgn cepat..

Sunah Sakura berkata...

nice my dear...

Bella Bell berkata...

sayunya baca.. nice..

ghost writer berkata...

aku ada keduanya dan aku pamerkan keduanya..baik dan jahat aku.

tapi sejahat-jahat aku masih tersimpan niat mulia tuh..haha(statement nak lebih jugak)

**::CIKNUURUL::** berkata...

nice! terharu jugak rase,.alhamdulillah, rase yg ade ni pengukur tahap iman seseorang,.ape yg penting, taubat,.semoga kita semua dipandang mulia olehNya,bukan d mata manusia,..

Prince Halilintar berkata...

mmg kite pernah melakukan kesilapan namun Allah Maha Pengampun dan Penyayang..Insyaallah klu niat kite baik..baiklah jadinya..=)

Tentang Kita berkata...

manusia itu kdg kala sgt malu bila pd sesama manusia sedangkan dia sepatutnya malu kpd sang Pencipta...Allah Swt...malu utk melakukan dosa...

Ainul Hayat berkata...

Oh Qaseh...benar kata-katamu. Terus merenung terhadap diri sendiri.

aimie amalina berkata...

sungguh diri ini belum cukup membasuh noda yang lama yg masih bersisa..
aduhaii

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com