Kuasa Cinta ..atau Mainan Syaitan ?

34 ulasan:
Assalamualaikum ...

Awak ...
cinta tu punya kuasa ke ?
kadang - kadang saya ingin keraskan hati , saya tak nak berlembut bila awak mula mendekati , saya cuba kuatkan hati , berdoa lindungi diri sendiri .. bila saya kata 'saya kuat saya kuat ' saya rasa makin lemah .. saya tepis semua mainan dan cetusan rasa .. saya masih kata pada diri sendiri ''saya mesti kuat saya mesti kuat'' tapi akhirnya saya tewas .. lalu saya berkta . kuatnya kuasa cinta ...

Everybody wants HAPPINESS
Nobody wants PAIN..
But you can't have a Rainbow
 without a little rain...
tapi awak ..
semakin saya matang , semakin saya dewasa .. saya mula berfikir .. cinta tidak pernah punya kuasa lebih - lebih lagi pada manusia , yang menimbulkan kuasa gelora kita sendiri .. kita nak buat sesuatu ! tapi hati kita , perasaan kita tidak sama dengan mulut yang membicarakan kata - kata .. kerana itu banyak janji - janji kosong bertebaran ...lalu saya berkata lagi , kuatnya mainan syaitan..
“Sesiapa yang akhirat menjadi harapannya, Allah akan menjadikan rasa cukup di dalam hatinya dan menyatukan urusannya, dan dunia akan datang tunduk kepadanya. Tetapi sesiapa yang menjadikan dunia sebagai harapannya, nescaya Allah akan menjadikan kefaqiran di antara dua matanya serta mencerai-beraikan urusannya, dan dunia tidak akan datang kepadanya melainkan sekadar apa yang telah ditetapkan baginya.”

— Hadis Riwayat at-Tirmidzi, 9/5, no. 2389
lantas saya terdetik .. 
cuma satu cinta yang benar - benar beri kita kuasa , ia bagi kuasa ketenangan , kelembutan , keindahan dan ketaqwaan .. awak pernah tak capai kuasa tu bila awak bercinta dengannya ? kalau awak belum rasa , awak cuba lah .. try awak dalami betul- betul dengan penuh perasaan , keindahannya tak mampu di sentuh tapi ia terus meresap ke dalam lubuk hati hingga kadang- kadang air mata mengalir tanpa sedar ..
awak tahu tak .. air mata saya sedang mengalir laju tanpa sebab ...


hati berbicara :
aku ingin ~ KAU tahu isi hatiku , cinta ku padaMU , kasihku padaMU putih tak ternoda..



34 ulasan:

  1. aku sllu gk dengar cinta itu sakit..tu semua kencing belake..haha

    BalasPadam
  2. wuuuu....sadiss bile ingt blek kisah cnta dulu..fobia..

    BalasPadam
  3. bl smpai ms nya akn jmpe cinta yg sbnar

    BalasPadam
  4. Cinta pada DIA tak pernah rasa sakit, tapi selalu saja menyembuhkan :)

    BalasPadam
  5. aduhaiii..
    kuasa cinta tiada terduga..
    cuba menahan sekuat yg boleh!

    BalasPadam
  6. itu dia, bercakap tentang kuasa cinta..:)

    BalasPadam
  7. sy faham maksud cinta yg awk maksudkan =)

    BalasPadam
  8. engko tak rasa lagi sakit cinta budak penjara oit

    BalasPadam
  9. hatiku merayu rindu.kasih ku padamu syahdu.munajat hamba padamu mengharap kasih sayangmu-raihan-

    BalasPadam
  10. ramai orang tanya bagaimana ingin peroleh cinta sejati, bagaimana untuk menjadi cinta itu menjadi indah...
    tapi sebenarnya diri kita sendiri yg perlu belajar mencorakkan bentuk cintaitu sendiri...kerana cinta adalah cinta bukan apa2.

    BalasPadam
  11. aku hanya ada cinta Dia dan keluarga buat masa ini..dan aku bahagia dengan itu.. =)

    BalasPadam
  12. kuasa cinta yang membara antara lelaki dan wanita sebenarnya wujud selepas disatukan sebagai suami isteri!

    BalasPadam
  13. cinta pada manusia.. mmg selalu menyakitkan..

    *bila kita mendalami erti cinta yg sebenar.. kita akan dapat merasai ketenangan~ serahkan cinta kita pada Allah sepenuh hati~

    BalasPadam
  14. level kuasa cinta:
    1. Allah
    2. nabi
    3. diri sendiri
    4. org lain

    BalasPadam
  15. aku ingin mencintaiMU dengan sepenuh hati!

    BalasPadam
  16. pintu yg tertutup itu akan terbuka dgn sendirinya oleh tuan yg punya kunci hati

    BalasPadam
  17. kuasa cinta pada Allah adalah yg paling kuat.

    kalau kuasa cinta pada boipren/gurlpren ni rasanya tu mmg bukan kuasa cinta tapi kuasa nafsu...

    BalasPadam
  18. Assalamualaikum qaseh, sihat je, nanti KAMI bw sini ye. :)

    BalasPadam
  19. cinta maha kuasa.. lagi berkuasa..

    BalasPadam
  20. insyallah satu hari nanti mereka rasa ok sayang...

    BalasPadam
  21. cinta pade allah memang bagi ketenangan.. :D

    BalasPadam
  22. NICE BLOG....pakjoe nk bg tau nie pakjoe ada byk lg tip blog yg nk bg kt tuan blog jemput siggah ke laman blpg pakjoe jgn lpa tau sbb pakjoe dh follow...follow pakjoe blk tau hahaha

    BalasPadam
  23. kuasa cinta memang kuat..selagi belum berkahwin byk kena jaga..sbb syaitan selalu berusaha utk menyesatkan kita..

    BalasPadam
  24. cinta itu.. semakin kita cuba melarikan diri.. semakin kuat ia mengejar..

    BalasPadam
  25. Love is cinta.. Huhuhu.. Love is life.. Besar.. So terpulang pada sesiapa pun utk bndingkan cinta tu dgn apa.. So many tings can be compared wif love.. Even seekor semut pun boleh disamakan dgn cinta.. Haiyaaa...

    BalasPadam
  26. cinta kepadanya tak pernah rasa sakit..:D

    BalasPadam
  27. Salam Qaseh, nice entry, pendek tapi menusuk gitu. hehe kte sbg manusia mmg sgt la sng bila hati terusik dgn cinta manusia. fitrah tu Allah yg jadikan. ada sebabnya. tu la ada je pepatah, cinta manusia ni tak kekal, cinta pada Allah tu yg tidak pernah putus (macam len skit je bunyinye.haha). masa bercinta mmg semua benda kalau boleh nk 'dibolehkan'. masa tu la lupanya kite cinta pada yg maha Esa. terlalu asyik dengan bisikan syaitan yg kononnya cinta itu indah, cinta itu suci. tapi seyesly bile kita ni dah mengenal cinta kepada Allah, cinta kat manusia tu mmg xsama langsung rasa manisnya. dan yg plg penting, cinta kepada Allah takkan pernah buat kita kecewa :)

    BalasPadam
  28. macam mana nak merasainya,kalau diri kita jauh dari-NYA.

    ini betul buat aku fikir balik gak.ntah aku sedar atau tidak.

    BalasPadam
  29. aku juga selalu mengatakan aku kuat..tp akhirnya aku tewas juga..lemah~
    tp ada satu saat yg betul2 buat aku sedar..lalu aku kukuhkan diri..teguh~

    BalasPadam
  30. aduss.. pesal la comel sangat owner blog ni ekk... hehe.

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com