Biarkan Cahaya Itu Tetap Hidup ...

Assalamualaikum ....
lama tak menulis entry , rindu teramat sangat .. tapi biarlah kadang-kadang benda yang kita miliki pun boleh hilang dalam sekelip mata .. =) hope u all always happy

Dalam perjalanan hidup ini seringkali kita merasa kecewa. Sesuatu yang luput dari genggaman, keinginan yang tidak tercapai dan kenyataan yang tidak sesuai dengan harapan. Dan sungguh sangat beruntung andai dalam saat-saat tergoncangnya jiwa, masih ada setitik cahaya dalam kalbu untuk merenungi kebenaran

dalam diri kita punya cahaya , cahaya yang terselit di celah2 kegelapan , jangan pernah rasa kita akan sentiasa hidup dalam kegelapan kerana satu titik hitam atau satu kesan mendalam .. bukankah Allah itu maha penyayang , Allah sangat sayang kan kita .. sangat2 sayangkan umatnya ~ tapi kenapa seringkali kita tidak menghargai kasih sayang yg Allah berikan ? sekali kita lakukan dosa ..adakah Allah itu terus menghukum kita ? tidak bukan ! Allah sentiasa berikan kita peluang ... 

tapi...

adakah kita masih nampak peluang yang kita ada ? atau biarkan saja lubang2 peluang tu berlalu ibarat angin bersama noda2 yang kian bertambah ? bukankah di hati mu masih ada cahaya ~ hidupkan lah sayang , biarkan cahaya tu menerangi segala kegelapan yang ada.. yakinlah cahaya itu akan terus marak menghilangkan kesan2 hitam .. marakkan lah agar ia membara ! dan cahaya itu lah yang akan membawa mu ke dunia yang sangat indah ... meninggalkan segala kekecewaan di dunia yang sementara .. hidupkanlah cahaya itu sayang .... 

hati berbicara :
walau orang kata kita teruk ..
walau orang kata kita jahat ...
walau orang kata kita jahil ..
24434 sentiasalah hubungi tuhan kita yang SATU .. agar arus rasa tidak putus ..
hanya dia mengetahui hati kita yang sebenar2nya .. insyaAllah kita mampu berubah =)


18 comments

  1. rindu nak baca entri qaseh...

    moga nur itu sentiasa menerangi hati kita!

    ReplyDelete
  2. sy salu pk..
    cne awk boleh berbahasa dengan sgt best ek??ayat entry berbunga2..
    mmg vovelis ke apa awk ni twin wehh??hehe

    ReplyDelete
  3. kita sentiasa ada peuang , jangan sia sia kannya :)

    ReplyDelete
  4. talian kecemasan dan kesenangan.always be there.

    ReplyDelete
  5. lama x jenguk blog qaseh, sowey taw, bz sgt2 dgn s2dent life, :)

    ReplyDelete
  6. ya, Allah sentiasa ada disisi kita :)

    ReplyDelete
  7. dalam diri kita punya cahaya , cahaya yang terselit di celah2 kegelapan

    ps: akak suka entry ni. isinya terasa dalam sgt untuk akak... Ya Dia akan sentiasa beri peluang dan beri dan beri dan beri tanpa henti...

    ReplyDelete
  8. tak mengapa kalau kita kecewa dgn manusia. yg penting kita x kecewa dgn takdir-Nya... bahaya tu!

    p/s lamanya menyepi....

    ReplyDelete
  9. Allah swt amat pemurah sentiasa mengampunkan dosa2 hambanya selagi hambanya mahu bersujud dan bertaubat kpdNYA

    ReplyDelete
  10. mencari lah cahaya utk menyinar di alam barzakh kelak

    ReplyDelete
  11. Hanya Tuhan tempat yang paling
    selamat untuk mengadu :)

    Rindu itu anugerah ^^

    Terbaru:
    1. Friend Is A Present
    2. Pilih Jalan untuk Menyerah

    ReplyDelete
  12. bila diri terasa lemah..cepat2 kembali pada DIA..itu yg sebaiknya~

    ReplyDelete
  13. biar laa org nak anggap kite ape pun.. janji kite tahu sape diri kite sebenarnye..

    ReplyDelete
  14. insyaAllah.


    terima kasih untuk ingatan.
    :)

    ReplyDelete
  15. klu kita jge hubungan dgn Allah , insyaAllah Allah mesti jge kita :)

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..