Rama - Rama Dan Cinta Lelaki

28 ulasan:
Assalamualaikum sayang2 semua , semoga sentiasa di bawah payung rahmatNYA ...
sorry sebab qaseh dah jarang blogwalking , ada yg sempat baca tapi tak tinggalkan komen , maaf..

 
''rama2 itu ibarat wanita ,Biar menjadi rama-rama dengan sayapnya yg terang dan indah daripada sang kelkatu yg menerjah api ''
 
wahai wanita kita ibarat rama-rama , yang memberi keindahan pada sang bunga , terkadang dunia ni akan sunyi jika rama-rama hilang dari pandangan alam ... tapi apakah kita rama-rama yang pandai menjaga sayap , atau pun rama-rama yang  mudah hilang keindahannya bila keindahan itu mula di sentuh ..
 
terkadang ramai wanita bangga bila hadirnya di gilai ramai lelaki tapi wanita jangan lupa sayap itu pasti kian luntur bila mula di sentuh lalu terlekat di jari2 lelaki .. seperti sayap rama-rama yang beralih coraknya bila ia di sentuh .. lantas apa di fikiran mu ? apa guna di gilai ramai lelaki jika suatu saat sayapmu sudah tidak berguna lagi ~ di mana nilai kamu bila sayapmu sudah tiada ..

hati berbicara :
 
 ''Biar hidup sendiri dan selesa membina pahala daripada hidup berdua tetapi menjadi pencetus dosa ke neraka. Biar hidup seorang dan berenang menuju TUHAN dengan selesa dan bahagia, daripada hidup berdua dan merasakan diri masih menggoda untuk semua. Biar hidup sendiri dan masih kekal serinya daripada dikelilingi lelaki tetapi telah hilang maruah diri. Biar lambat bertemu jodoh tetapi tinggi peribadi daripada cepat jodohnya tetapi tidak lama ditinggalkan pergi.''

28 ulasan:

  1. kagum dengan kalam bawah tu,.haishh,.biar jodoh lambat asalkan berbudi pekerti kn?,.hehe,.*ayat menyejukkan hati sndiri*

    BalasPadam
  2. tak guna jugak digilai ramai lelaki kalau semua lelaki tu hanya pendusta semata2..

    BalasPadam
  3. rama rama terbang tinggi di awan sana....singgap hinggap di kelopak bunga....

    BalasPadam
  4. nice... perumpamaan yg indah...

    BalasPadam
  5. betul..takut kadang2 diri tak mampu nak tanggung ujian iman dari Dia..hanya padaNya kita mampu mohon kekuatan untuk jadi wanita terbaik disisiNya

    BalasPadam
  6. :). hye akak.
    dalam maksud die tue ..

    BalasPadam
  7. subhanallah..sungguh indah ayat hati berbicara.. teruskan menulis kamu

    BalasPadam
  8. btol tue qaseh... sama2lah kita menjaga sayap dari dikotori oleh tgn lelaki..

    BalasPadam
  9. tp..........mama nk jadi ladybird...chomel...ceria...susah nk jumpa...boleh gitu? hahahaa

    BalasPadam
  10. peliharalah rama-rama tu agar ianya kekal cantik..

    BalasPadam
  11. saye berharap saye juga aderlah rame2.. hehehehe.. :D

    BalasPadam
  12. rama-rama...wahhh..lagu yg ella nyanyi tu..haha

    BalasPadam
  13. ciknurul -
    insyaAllah jodoh tu ada nanti , jangan risau k ..hehe

    BalasPadam
  14. kak shida -
    hamboi2 romatik je komen .. hehek

    BalasPadam
  15. athirah -
    hai dek mucuk ..
    dalam mana tu ..hehe

    BalasPadam
  16. Mo -
    tq dear .. insyaAllah selagi ada ruang dan masa

    BalasPadam
  17. mama gee -
    lady bird pun boleh , lagi kuat rasanya hehek

    BalasPadam
  18. budak penjara -
    nak kena penjara ke ? haha

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com