Hidupku Adalah Hidupmu ..

17 ulasan:
Assalamualaikum..


Benar kata orang , susah ingin mencari seseorang yang benar-benar  serasi dengan kita .. seolah2 mencari separuh dari diri kita yang hilang dalam timbunan kaca , dalam pencarian kadang2 tanpa sedar kita terluka , berdarah , menangis .. diri sendiri tak lagi di kisahkan .. menunggu detik dari detik seseorang yang bisa jadi kegembiraan di sebalik kesedihan ,hidupku adalah hidupmu , hidupmu bisa jadi hidupku ..

''mencari yang serasi bukan bermakna mencari orang yang sempurna''

 kadang - kadang orang tertentu sahaja bisa membuatmu hangat , kadang - kadang orang tertentu sahaja yang bisa buat kamu ketawa dengan ikhlas tanpa penuh kepura-puraan , dan kadang - kadang ramai yang bercinta dengan kawan baik sendiri kerana keserasian itu ada , dan hanya dia sangat memahami kita ..dalam diam kita seolah sepi bila dia tiada..

tapi kita seringkali khilaf dalam pencarian , sesuatu yang bernilai seringkali berada di depan mata , cuma kita yang selalu mengejar benda yang terasa asing tapi mata di kaburkan dengan kepalsuan .. akhirnya apa yang kamu dakap di landasan terakhir ? cuma bayang-bayang yang jasadnya telah berlalu pergi kerana sebuah hadiah kekecewaan .. lihat ~ siapa yang selalu memahamimu ? lihat ~ siapa yang sering berada di saat dirimu gundah .. rasa ~ siapa yang sangat menenangkan hatimu ...

hati berbicara :

kita cuma manusia yang seringkali hidup dalam dunia kesilapan , adakalanya tersasar jauh dari realiti , tersembunyi di alam ghaib ciptaan .. tiada apa yang perlu di risaukan , cuma jangan terus - terusan hidup dalam dunia yang penuh kepura-puraan .. bercinta untuk bahagia bukan untuk derita , jangan pernah tipu diri sendiri untuk membahagiakan orang lain kerna itu sangat tidak adil bagi kamu dan juga dia .. 
stop it now dear ~ 

17 ulasan:

EYQASARA berkata...

suka ayt tulisan merah.. ur right dear.. (^^)

gaung berkata...

memang payah mencari yang seperti kita idamkan..memang mustahil jika mencari kesempurnaan bagi pasangan.hati kita yang sentiasa berubah citarasa.
a man becomes a real men when he stop looking at others, and a women is finally becomes a real women when she starts to look for at others

BACA ENTRI TERBARU KAMI: 10 bau disukai manusia :p, Dia boleh pegang AWAN..korang boleh ?, zakar dipotong akibat gagal merogol, Ibu Asyik BBM, Bayi Meninggal Tertimpa Bantal

MaiRa QuEeN berkata...

hidup yg sementara ini perlu diisi dengan kuntum-kuntum bahagia yang mekar mewangi...

Panglima Muda berkata...

anakku , kau masih disana mengomel ngomel tentang kehidupan sedangkan bumi ini tetap berputar mengikut aturannya

~Nana 귀여운~ berkata...

betul tu, kita mencari yang serasi bukan bererti bukan sempurna....

kat dunia nie mmg susah nak cari seorang yang begitu sempurna di mata kita..

nuruashia ♥ berkata...

kte kne cari someone that can make we perfect not a perfect one huhuhu~

H.J berkata...

owh//kita belom serasi lg..

Penggemar Coklat berkata...

yup2x.. kita ingin bahagia bukan derita =)

Solihin Zubir berkata...

nk cari yg serasi tu mmg susah...

mencari yg dpt bersusah senag bersama amat payah..

Umi Asura Sanusi berkata...

"seolah2 mencari separuh dari diri kita yang hilang dalam timbunan kaca"

tetibe terase ayat ni cm sedih..

aimie amalina berkata...

carila cinta yang membahagiakan jalan hidup kite okeh!=]

♥ eyka elisha ♥ berkata...

betul tuh dear..bkn sng nk crik yg serasi dgn kte.kdg awal2 je serasi tp lame2..hanya Allah yg tau..

jgn give up.jodoh tuh Allah da tntukan.so kte terima pe yg akan kita terima nnti =)

Zura berkata...

antara kite nie akan lengkap melengkapi...

Nur Farah Hani berkata...

ok saya stop sekarang kaseh.. hehehe.. betul kan.. kadang2 hati menipu tuan die.. akdang2 kite sendiri tak apsti apa yang kite mahukan.. kadang2 kite tercari2 bahagia y entah dimane.. aderh fara sendiri pun tak paham apa yang dimaksudkan disini.. hehe.. :D

budak penjara berkata...

serasi ~ lagu ajai dan nurul..haha

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

siap berplaster hp tu..keh3.

kadang2 tak serasi tu sbb tak sekepala kan?klu sama je semuanya bkn syok pun.hehe

ain dzaya berkata...

sukar untuk memeperolehi apa yang di idamkan..
mustahil untuk terus sentiasa mencari kesempurnaan bagi dalam perhubungan kerana hati manusia sentiasa aan berubah...
hanya 1..setelah kita mengecapi cinta, jagalah dia umpama ia adalah cinta yang terakhir yang kita miliki...
cinta untuk dihargai bukan untuk dipermain...

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com