Gua takde Hak atas diri Lu , Lu pun Takde Hak atas diri Gua .. !

Assalamualaikum .. ganung nelang agy hahaha , opss ok sory , yahooo
maaf blog , qaseh sibuk sikit ukur jalan putrajaya ~ sape2 rindu boleh lah col , no fon kat page about me , tu pun kalu jumpa ..


cinta ni kadang - kadang gurauan dalan kehidupan , gurauan melampau buat sakit hati , gurauan sedih menangis lah , gurauan lucu , happy je memanjang ! semua bagi rasa .. manis , tapi bila dah terleih manis mula dapat penyakit kencing manis !cinta jugak macam hantu , semua orang percaya tapi tak jumpa kan ?

kalau pasangan kita tinggalkan kita , sibuk je nak marah , nak sakit hati ~ padahal kita lupa yang cinta tu tak semestinya memiliki , kadang - kadang kita lupa setiap orang ada pilihan , kalau dia tak pilih kita takkan nak paksa ? maybe ada orang lain yang akan pilih kita ..kalau aku cintakan dia biar dia sendiri yang rasa , bukan sebab kata cinta aku tapi sebab rasa cinta yang hadir dalam diri dia ..

atau best hidup dalam penipuan ? kadang - kadang penipuan tu lebih manis dari kebenaran kan tapi kita kena ingat penipuan buat kita lupa pada sebuah kebenaran ! last2 bila dah dapat tahu kebenaran baru nak sedar penipuan tu sebenarnya sangat pahit , heh !

Allah saja ada hak atas kita , bukan gua dan bukan jugak lu .. ~ tidak di namakan hidup jika tiada kesedihan dan kekecewaan , rilex lah , apa yang berlaku kat atas dunia ni bukannya satu kebetulan tapi dah suratan , walau sepayah mana pun kaki tetap harus melangkah .. akhirnya jumpa juga apa yang kita tak jangka akan dapat , senyumlah nanti cepat tua kerepot .. =)

hati berbicara :
sedih lah sekejap cuma , agar hilangkan rasa gembira .. 
bila dah rasa sedih kembalilah senyum kerna senyuman tu pasti lebih bermakna , sehari dua tidak merasa , tapi masa yang beredar meninggalkan kita memberi erti yang kita sendiri tidak sedar .. 
kamu akan tahu apa erti itu jika kamu tahu apa erti sabar ..
sakit kan kalah dalam hidup ? hurmm tapi jika kita gagal sebelum kita berjuang untuk hidup , kesakitannya lebih terasa tapi kalau kita dah berjuang dan tak menang itulah takdir , redha .. prancangan Allah tu sangat hebat bukan ?
-motivasi untuk diri sendiri - qaseh tengah sedih ada yang nak pinjam kan bahu tak ? nak sapu hingus kaw2x punya, kalau boleh bahu yang tegap2 sikit sebab biasanya tertido nanti !

32 comments

  1. bahu saye bahu saye..

    tapi x tegap mana..

    tulang jek.. warhahaha...

    yeah, ganu nelang..

    guane gamokk boh!!

    bereh dop??

    kih3...

    ReplyDelete
  2. tapi kalau lu dah bersuami.suami berhak ke atas lu..

    ReplyDelete
  3. Hai anak, dimana bumi dipijak disitulah langit dijunjung. Jangan berharap bersandar dipohon nan rendang apatah lagi yang tegap tegap kerana pohon tetaplah pohon bukannya bangunan KLCC

    ReplyDelete
  4. jadikan apa yg berlaku satu pengajaran, supaya jadi lebih kuat di masa hadapan..

    *meh nk pinjamkan bahu meh.. =p

    ReplyDelete
  5. nak bahu?.saya ada!.hehe
    kalau tanak bahu saya,sy leh amek patung nye bahu.ala,patung yg jadi model2 ka butik2 baju tu..hee..nak?

    ReplyDelete
  6. cinta tak semestinya bahagia kan? jadi kenalah hadapi dugaan bila bercinta..

    ReplyDelete
  7. <<<< nak sob sob sob skli boleh? :P

    ReplyDelete
  8. cintai yg diatas insyaAllah Dia akan hadirkan seseorang yg mencintai kita... =)

    ReplyDelete
  9. betul2 hanya Allah yang berhak sepenuhnya ke atas kita .

    ReplyDelete
  10. kaka dtg antar bahu, tp bw tisu sekali..huhu.adik...mmg pasti ada dlm hidup kita, tp bila kita sabar melaluinya kita akn lbh tabah melalui semua dugaan

    ReplyDelete
  11. kenapa ni wak??tacim je??i tngglkn u ke??tak kn??haha

    ReplyDelete
  12. berpada2 lah ketika bercinta...dia bukan hak milik kita seorang sahaja..
    qaseh nk pinjam bahu kita x?hihi great entry!;)

    ReplyDelete
  13. thanx qaseh..get something from ur entry..terbuka hati..:))

    ReplyDelete
  14. cinta itu mampu membutakan atau mencelikkan sseorang... pilihan ditangan kita..

    ReplyDelete
  15. suke entri ini..turut termotivasi sama~

    ReplyDelete
  16. sokong entry nie.tak perlu lah melebih lebih dalam perhubungan yang tidak psti ke mana hala tuju nya.kan?
    =)

    ReplyDelete
  17. amboi ...memnag ramai qaseh nak pinjamkan bahu tu...eheheheeeee

    ReplyDelete
  18. ini entry banyak berertii... chilss babe. meh sini, pinjam bahu fifi. :')

    ReplyDelete
  19. Hi qaseh.. Evendo i seldomly visit u here but i can lend u my shoulder. Stop shedin ur tears.. Tears jz gve u bareness.. N u dun need to b into tis kinda situation.. Bila kita sedih, kita lebih dekat dgn DIA.. :)

    ReplyDelete
  20. apapun apa yg terjadi jgn salahkan orang lain..salahkan diri sendiri..Ustaz saye cakaplah..senyum sokmo2 deh..hehe

    ReplyDelete
  21. need a shoulder to cry....meh sini...jgn sedih2 ok..!! sayang die!

    ReplyDelete
  22. stp mslh ade p'yelesaian..kene kuat jgn sekali pts asa..bykn berdoa..

    have a nice day to qaseh yg sweet
    smile:)

    ReplyDelete
  23. kadang2 Allah bagi sedih sekarang sebab DiA dah sediakan bahagia di hadapan..^^,

    ReplyDelete
  24. sedih? adoi.... sedih kenapa?

    p/s: skang ok ke? sabar tau....

    ReplyDelete
  25. Jangan sedih2 ya kak qaseh..bahu saya tak tegap la..:)

    ReplyDelete
  26. hayooooo
    sedih napeeee
    semoga kamu kuat ye!

    Dia selalu ada utk kita =]

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..