Untuk Apa Kita Bercinta Jika Hanya Penuh Derita ~

Assalamualaikum .. 
hari ni last dah qaseh kerja , dah letak jawatan kikiki , lepas ni tak tahu lah apa jadi dengan blog ni , makin di lupai kot ~ weee kenapa berhenti ? emmm ada lah , nak jadi surirumah takde tangga ..=D

'' andai merindu lebih indah , andai tanpa bicara tiada kebencian ,andai hadirku tergugat damaimu , dan andai berpisah itu lebih baik ..siapa aku untuk mmpertahankan rasa , 
aku derita dalam bahagia ''

jika bercinta hanya tempah derita untuk apa kita bersama lagi , jika bercinta hanya untuk bergaduh untuk apa kita saling mengungkapkan kata sayang ~ kadang2 kita bahagia , tapi bahagia dalam derita , dirimu dengan dunia mu , diriku dengan duniaku .. atas nama cinta kita bersama tapi apakah erti nya jika saling memendam rasa , emosi yang tak terkawal .. 

bukan tempatku di sisimu hanya untuk melampiaskan amarahmu , aku sayangkan kamu tapi andaikan aku hanya tempat melepaskan emosi ,aku tersiksa dalam derita yang menjadi satu rahsia .. lepaskan aku , biarku terbang bebas

korang pernah tak berdepan dengan orang yang panas baran ? erkkk bercinta tapi hari2 kena maki , tersiksa jiwa dan raga , pernah jugak berdepan dengan orang macam ni tapi bukan hencik kyle, salah sikit je kena maki ! tak tahan beb , kalau depan2 kena makan panampar hari2 kot , biar saja ku undur diri ~ hiduplah dirimu dengan dunia mu .... rela ku korbankan bahagia untuk lepaskan segala derita ..

sekali ombak ganas menghempas pantai ,
sekali pantai akan berubah teluk dan pasirnya ,
apabila kita berdua terasa ia begitu sepi dan terasing daripada bersendirian , 
di mana bahagia ? hanya punya derita ~
sesaat aku terluka lebih pedih dari melukai ,
pedihnya hanya tuhan yang mengetahui... selamat tinggal derita~


27 comments

  1. gua dah x percaya dgn cinta.

    ReplyDelete
  2. Lelaki panas baran dan suka lempang2 perempuan takde tempat dlm hati dunia ini mahupun di pandangan Tuhan... cari yg lebih baik. Serius.

    ReplyDelete
  3. sabaq3! takut tgk gambar ros dgn darah tu..

    ReplyDelete
  4. kalu y cpat pnas baran tu, memang hangen cket la dgn dia kan..rasa mcm nak bg penumbuk je sbijik..

    ReplyDelete
  5. susah jika berbicara soal hati ni.

    sangat merumitkan

    ReplyDelete
  6. last day eh.smbg blaja ke qaseh.aaa kalau bercinta dgn org panas baran ni, tak payah sabar2, awal2 lg decide je berpisah..jgn sakitkan jiwa raga dengan org2 cam ni..buat apa bercinta kalau hati tak bahagia..kumbang bukan seekor.huhuu

    ReplyDelete
  7. huhuhu... yeay! dah ak kawen.. takpe2.. wireless umah sebelah kan ada..ehe

    ReplyDelete
  8. oloh2..alhamdulillah atie x pernah hadapi mcm tuh..kekasih hati skrg pun sgt baik..:)..btol2 buat pe menderita kerana syg yang x tentu [erginye kemane kan..kang kawen lg parah ..huuu

    ReplyDelete
  9. cinta itu kan keperluan hidup..Erk gurau je :)

    salam ziarah, salam kenal dan salam aidilfitri qaseh ^^

    ReplyDelete
  10. aku x pecaya cinta....aku x pecaya cintaa....aku x pecaya c i n t a!! huhuhuhu..

    ReplyDelete
  11. sebab itu lah.. biarkan saja..

    ReplyDelete
  12. buat apa yang difikirkan terbaik

    ReplyDelete
  13. Campak lombong ja orang panas baran tu. Apa dia fikir kita ni hak milik dia? Apa dia fikir kita ni punching bag yang boleh diterajang?

    ReplyDelete
  14. cinta pada Ilahi adalah cinta yg kekal abadi..xkn sedeh xkn derite lagii..

    ReplyDelete
  15. perlu ke cinta yang sebegitu...kalau sayang tapi hati saket...

    ReplyDelete
  16. perlu ke cinta yang sebegitu...kalau sayang tapi hati saket...

    ReplyDelete
  17. sekali ombak pondan menghempas pantai..
    musnahlah pasir2 di lautan..haha

    ReplyDelete
  18. harap2 ceta tu bukan encik abang qaseh yer...so naper berenti keja qaseh nak wat pe

    ReplyDelete
  19. KAMI kembali, hiyargh! Selamat hari raya, maaf zahir dan batin dari KAMI. :)

    ReplyDelete
  20. dla x suka kalo yg jenis bercinta then gaduh ngan pakwe smpai kawan2 pun dia nak marah2..ape kes tah jenis yg bercinta smpai gitu..mcm dia sorang ade mslh..ya adoiii..

    ReplyDelete
  21. bercinta memerlukan persefahaman dan tolak ansur..tapi bak kate org easy 2 say hard 2 do..hehe

    ReplyDelete
  22. Cnta itu tidak buta namun kite yg mbutakan.. Sebab tu ada org diherdik, dipukul, dimaki oleh pasangan, mulut masih tetap mengata cinta.. Haish.. Pelik.. Neway, selamat hari raya maaf zahir dan batin qaseh.. :)

    ReplyDelete
  23. sakit plak tgok gambar ros 2.
    hurm,,, 2 belum lagi kawen. pantang sy llaki mcm 2. aisy

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..