Untuk Apa Kita Bercinta Jika Hanya Penuh Derita ~

27 ulasan:
Assalamualaikum .. 
hari ni last dah qaseh kerja , dah letak jawatan kikiki , lepas ni tak tahu lah apa jadi dengan blog ni , makin di lupai kot ~ weee kenapa berhenti ? emmm ada lah , nak jadi surirumah takde tangga ..=D

'' andai merindu lebih indah , andai tanpa bicara tiada kebencian ,andai hadirku tergugat damaimu , dan andai berpisah itu lebih baik ..siapa aku untuk mmpertahankan rasa , 
aku derita dalam bahagia ''

jika bercinta hanya tempah derita untuk apa kita bersama lagi , jika bercinta hanya untuk bergaduh untuk apa kita saling mengungkapkan kata sayang ~ kadang2 kita bahagia , tapi bahagia dalam derita , dirimu dengan dunia mu , diriku dengan duniaku .. atas nama cinta kita bersama tapi apakah erti nya jika saling memendam rasa , emosi yang tak terkawal .. 

bukan tempatku di sisimu hanya untuk melampiaskan amarahmu , aku sayangkan kamu tapi andaikan aku hanya tempat melepaskan emosi ,aku tersiksa dalam derita yang menjadi satu rahsia .. lepaskan aku , biarku terbang bebas

korang pernah tak berdepan dengan orang yang panas baran ? erkkk bercinta tapi hari2 kena maki , tersiksa jiwa dan raga , pernah jugak berdepan dengan orang macam ni tapi bukan hencik kyle, salah sikit je kena maki ! tak tahan beb , kalau depan2 kena makan panampar hari2 kot , biar saja ku undur diri ~ hiduplah dirimu dengan dunia mu .... rela ku korbankan bahagia untuk lepaskan segala derita ..

sekali ombak ganas menghempas pantai ,
sekali pantai akan berubah teluk dan pasirnya ,
apabila kita berdua terasa ia begitu sepi dan terasing daripada bersendirian , 
di mana bahagia ? hanya punya derita ~
sesaat aku terluka lebih pedih dari melukai ,
pedihnya hanya tuhan yang mengetahui... selamat tinggal derita~


27 ulasan:

iz berkata...

gua dah x percaya dgn cinta.

Jo Qusary berkata...

Lelaki panas baran dan suka lempang2 perempuan takde tempat dlm hati dunia ini mahupun di pandangan Tuhan... cari yg lebih baik. Serius.

amna berkata...

sabaq3! takut tgk gambar ros dgn darah tu..

FaKArePa!n berkata...

kalu y cpat pnas baran tu, memang hangen cket la dgn dia kan..rasa mcm nak bg penumbuk je sbijik..

delarocha berkata...

susah jika berbicara soal hati ni.

sangat merumitkan

KyLe berkata...

2 bkn cinta namenye tp derita

アヌム ちゃん berkata...

last day eh.smbg blaja ke qaseh.aaa kalau bercinta dgn org panas baran ni, tak payah sabar2, awal2 lg decide je berpisah..jgn sakitkan jiwa raga dengan org2 cam ni..buat apa bercinta kalau hati tak bahagia..kumbang bukan seekor.huhuu

atiqsalleh berkata...

huhuhu... yeay! dah ak kawen.. takpe2.. wireless umah sebelah kan ada..ehe

miszatie berkata...

oloh2..alhamdulillah atie x pernah hadapi mcm tuh..kekasih hati skrg pun sgt baik..:)..btol2 buat pe menderita kerana syg yang x tentu [erginye kemane kan..kang kawen lg parah ..huuu

Nuur mutiara berkata...

cinta itu kan keperluan hidup..Erk gurau je :)

salam ziarah, salam kenal dan salam aidilfitri qaseh ^^

JIJI YU berkata...

gua jgk tak bercinta

~Nana 귀여운~ berkata...

aku x pecaya cinta....aku x pecaya cintaa....aku x pecaya c i n t a!! huhuhuhu..

muhamad hanif berkata...

adat bercinta memang mcm tu kot =)

ishiko berkata...

sebab itu lah.. biarkan saja..

Gimi berkata...

buat apa yang difikirkan terbaik

Awan Biru berkata...

Campak lombong ja orang panas baran tu. Apa dia fikir kita ni hak milik dia? Apa dia fikir kita ni punching bag yang boleh diterajang?

nuruashia ♥ berkata...

cinta pada Ilahi adalah cinta yg kekal abadi..xkn sedeh xkn derite lagii..

ain dzaya berkata...

perlu ke cinta yang sebegitu...kalau sayang tapi hati saket...

ain dzaya berkata...

perlu ke cinta yang sebegitu...kalau sayang tapi hati saket...

Tanpa Nama berkata...

sekali ombak pondan menghempas pantai..
musnahlah pasir2 di lautan..haha

Benrauf berkata...

keep your heart safe.

MYA EL QAYREENA AZRYAN berkata...

harap2 ceta tu bukan encik abang qaseh yer...so naper berenti keja qaseh nak wat pe

KAMIHIDUP berkata...

KAMI kembali, hiyargh! Selamat hari raya, maaf zahir dan batin dari KAMI. :)

d_LA berkata...

dla x suka kalo yg jenis bercinta then gaduh ngan pakwe smpai kawan2 pun dia nak marah2..ape kes tah jenis yg bercinta smpai gitu..mcm dia sorang ade mslh..ya adoiii..

Prince Halilintar berkata...

bercinta memerlukan persefahaman dan tolak ansur..tapi bak kate org easy 2 say hard 2 do..hehe

Liyana Zahim berkata...

Cnta itu tidak buta namun kite yg mbutakan.. Sebab tu ada org diherdik, dipukul, dimaki oleh pasangan, mulut masih tetap mengata cinta.. Haish.. Pelik.. Neway, selamat hari raya maaf zahir dan batin qaseh.. :)

zEri sAfEerA berkata...

sakit plak tgok gambar ros 2.
hurm,,, 2 belum lagi kawen. pantang sy llaki mcm 2. aisy

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com