Tersurat diPandangan Matamu ....

Assalamualaikum bloggers ,

'' kadang2 hidup kita hanya di dalam 3 hari , semalam yang sudah tinggal sejarah , hari ini apa yang sedang kita lakukan , dan hari esok yang belum pasti .. apakah ada hari esok untuk kita tebusi segala sejarah yang telah berlalu pergi ? ''

pandangan mata hanya memaparkan apa yang tersurat tapi tidak pada yang tersirat , terkadang kita menghukum orang dari pandangan mata kasar , tapi kita tidak tahu apa yang ada dalam hati kecilnya , sakit kah dia ? sukakah dia ? tersiksa kah dia ? tidak langsung kita hiraukan , yang paling kita lemparkan tohmahan dan kata cacian .. usah hidup dalam masa silam orang lain kerna kita juga punya masa silam .......

jika seseorang yang hidup dalam dunia kejian , andainya satu hari dia berubah usah lagi mengungkit dunia keji yang telah berlalu pergi .. biar lah dia hidup dalam dunia baru untuk mengejar syurga nan indah .kerana matlamat kita semua sama untuk mengejar syurga nan indah , tapi dapatkah kita kejar jika kita tidak menjaga hati sesama insan .. ! manusia yang yakin itu sanga hebat ! tapi manusia yang yakin dirinya cukup sempurna sebenarnya insan yang paling bodoh ... 

hati berbicara :
u can think what is the best for u , but u a good person when u can think what is the best for other person ~
besi itu kuat tapi api mampu meleburkannya ,
api itu kuat tapi air mampu memadamnya ,
air itu kuat tapi awan mampu menyejatnya ,
awan itu kuat tapi angin mampu menolaknya ,
angin itu kuat tapi bukit mampu menghalangnya ,
manusia itu kuat tapi nafsu mampu menunduknya ,
nafsu itu kuat tapi iman mampu mengalahkannya ......

25 comments

  1. besi mana pun kita,suatu hari nanti.tetap akan mencair.

    ReplyDelete
  2. suka caption pink kat bawah tu...share bleh....

    ReplyDelete
  3. kita hidup di muka bumi ni biarlah bersederhana, jangan anggap diri kita ni terlalu sempurna!

    ReplyDelete
  4. yg penting kite usaha buat hari2 yg akan dtg lbh baik dari hari2 sebelumnya dlm semua segala hal yg membawa kebaikan..

    ReplyDelete
  5. pandangan mata = pandangan zahir shj

    ReplyDelete
  6. xde siapa insan di dunia ini terlalu bodoh utk pilih jln idup yg derita tetapi mybe krn persekitaran mrk idup dlm kesengsaraan

    ReplyDelete
  7. hurmm..yg berlalu biarkan..ambik sebagai pengajaran

    ReplyDelete
  8. Kita hanya insan yang lemah dengan segala dugaan , ada yang nak menangis, nak marah2, nak fitnah2..humm...kadang lemah dengan godaan nafsu juga,,,macam shopping..haha :P

    ReplyDelete
  9. ingatkan Qaseh yang duduk kat rel keretapi tu..berdebar rasa..

    ReplyDelete
  10. org yg terlalu mengejar kesempurnaan sering membodohkan org lain. semua dia la perfect.

    ReplyDelete
  11. past is the past..
    yg dh lepas, biarkan ia berlalu..

    ReplyDelete
  12. Setiap manusia fitrahnya inginkan kebaikan.Jika seseorang tu dah berubah, teruslah menyokong, tidak mengira apa jua kesalahan yang pernah dilakukannya. Tuhan yang maha besar itu pun maha pengampun, siapalah kita untuk mengeji dan menghukumnya berdasarkan masa lampaunya :)


    lama tak jenguk sini tgk2 cik qaseh :D

    ReplyDelete
  13. ya pandangan mata Allah dan manusia sangat berbza.. mungkin baik di mata manusia tapi tidak di mata Allah dan sebaliknya..

    ReplyDelete
  14. jangan nak judgemental sgt......

    ReplyDelete
  15. hye nice blog^^ follow u
    pliz follow me back
    http://leeyaohleeya.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. follow u pliz follow me back http://leeyaohleeya.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. wa...teringat lak cter kasih alia..hehe..sbb nama da sma..kasih..yng pnting hdup ni jgan bersangka buruk..=)..tuhan x suka..bsderhana..itu lbih bek..

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..