Tersurat diPandangan Matamu ....

25 ulasan:
Assalamualaikum bloggers ,

'' kadang2 hidup kita hanya di dalam 3 hari , semalam yang sudah tinggal sejarah , hari ini apa yang sedang kita lakukan , dan hari esok yang belum pasti .. apakah ada hari esok untuk kita tebusi segala sejarah yang telah berlalu pergi ? ''

pandangan mata hanya memaparkan apa yang tersurat tapi tidak pada yang tersirat , terkadang kita menghukum orang dari pandangan mata kasar , tapi kita tidak tahu apa yang ada dalam hati kecilnya , sakit kah dia ? sukakah dia ? tersiksa kah dia ? tidak langsung kita hiraukan , yang paling kita lemparkan tohmahan dan kata cacian .. usah hidup dalam masa silam orang lain kerna kita juga punya masa silam .......

jika seseorang yang hidup dalam dunia kejian , andainya satu hari dia berubah usah lagi mengungkit dunia keji yang telah berlalu pergi .. biar lah dia hidup dalam dunia baru untuk mengejar syurga nan indah .kerana matlamat kita semua sama untuk mengejar syurga nan indah , tapi dapatkah kita kejar jika kita tidak menjaga hati sesama insan .. ! manusia yang yakin itu sanga hebat ! tapi manusia yang yakin dirinya cukup sempurna sebenarnya insan yang paling bodoh ... 

hati berbicara :
u can think what is the best for u , but u a good person when u can think what is the best for other person ~
besi itu kuat tapi api mampu meleburkannya ,
api itu kuat tapi air mampu memadamnya ,
air itu kuat tapi awan mampu menyejatnya ,
awan itu kuat tapi angin mampu menolaknya ,
angin itu kuat tapi bukit mampu menghalangnya ,
manusia itu kuat tapi nafsu mampu menunduknya ,
nafsu itu kuat tapi iman mampu mengalahkannya ......

25 ulasan:

Anisa Hang Tuah berkata...

besi mana pun kita,suatu hari nanti.tetap akan mencair.

puteri rimba berkata...

suka caption pink kat bawah tu...share bleh....

Diana @ bilakukatacinta berkata...

iamn adalah segalanya........

mas saari berkata...

kita hidup di muka bumi ni biarlah bersederhana, jangan anggap diri kita ni terlalu sempurna!

Prince Halilintar berkata...

yg penting kite usaha buat hari2 yg akan dtg lbh baik dari hari2 sebelumnya dlm semua segala hal yg membawa kebaikan..

KhaiRin berkata...

pandangan mata = pandangan zahir shj

Tentang Kita berkata...

xde siapa insan di dunia ini terlalu bodoh utk pilih jln idup yg derita tetapi mybe krn persekitaran mrk idup dlm kesengsaraan

MYA EL QAYREENA AZRYAN berkata...

Suke kata2 indah qasehhhh

JIJI YU berkata...

hurmm..yg berlalu biarkan..ambik sebagai pengajaran

~Nana 귀여운~ berkata...

Kita hanya insan yang lemah dengan segala dugaan , ada yang nak menangis, nak marah2, nak fitnah2..humm...kadang lemah dengan godaan nafsu juga,,,macam shopping..haha :P

Hana Soffelia berkata...

Seriously, nice entry.. ^_^

umUMRA berkata...

nice entri...really agree! :)

abadi romeo berkata...

ingatkan Qaseh yang duduk kat rel keretapi tu..berdebar rasa..

unieMARKS :) berkata...

org yg terlalu mengejar kesempurnaan sering membodohkan org lain. semua dia la perfect.

Fara E's berkata...

iman , dats da keywords (:

Solihin Zubir berkata...

past is the past..
yg dh lepas, biarkan ia berlalu..

MERAH berkata...

Setiap manusia fitrahnya inginkan kebaikan.Jika seseorang tu dah berubah, teruslah menyokong, tidak mengira apa jua kesalahan yang pernah dilakukannya. Tuhan yang maha besar itu pun maha pengampun, siapalah kita untuk mengeji dan menghukumnya berdasarkan masa lampaunya :)


lama tak jenguk sini tgk2 cik qaseh :D

Muslimah Optimis berkata...

ya pandangan mata Allah dan manusia sangat berbza.. mungkin baik di mata manusia tapi tidak di mata Allah dan sebaliknya..

syakey berkata...

jangan nak judgemental sgt......

SYARIFF HAIKAL berkata...

hai kakak qaseh..hehe..im back..)

KAMIHIDUP berkata...

:)

leeya berkata...

hye nice blog^^ follow u
pliz follow me back
http://leeyaohleeya.blogspot.com/

leeya berkata...

follow u pliz follow me back http://leeyaohleeya.blogspot.com/

ARJUNA.Inc berkata...

wa...teringat lak cter kasih alia..hehe..sbb nama da sma..kasih..yng pnting hdup ni jgan bersangka buruk..=)..tuhan x suka..bsderhana..itu lbih bek..

ahsfantasy24 berkata...

cuba untuk hargai 'hari ini' :)

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com