Aku Hanya Kawannya ,Kau Kekasihnya ..

Assalamualaikum ...

[foto] bila berkawan jangan ada rasa cinta 

sayang seribu kali sayang , hubungan kawan yang terbina kian retak kerana seseorang yang amat berharga dalam hidupmu sekarang , yang dulu jika ada apa2 masalah aku lah temoat mengadu , yang dulu jika punya cerita gembira aku tempat kau ceritakan segala2nya tapi sekarang kerna kekasihmu cemburu denganku hubungan kawan yg dah lama kita bina hancur musnah sekelip mata .. aku redha , doakan kau bahagia ..

kadang2 heran bila kamu yang sudah memiliki hatinya kian cemburu dengan aku yang cuma teman baiknya , kau sudah pun milik hatinya kenapa masih risau dengan aku yg cuma teman gila2nya , yakinlah pada diri sendiri ,yakin yang tiada siapa dapat rampas hati yang kamu sudah miliki , tak perlu takut kerna aku hanya teman baik nya sahaja .. dan satu benda yang kamu perlu tahu , kawan dan kekasih berbeza perasaannya .. 

hati berbicara :
''senyumku manis bila punya kawan sepertimu , air mata gugur bila rinduku dia rampas , luka jiwa dan perasaanku bila kau mula membuangku ..''
makin dewasa perjalanan hidup kita makin berubah jalan dan liku2 , andainya dia yang kau turuti aku akan berlalu pergi , biarlah ~ mungkin nanti bila aku punya seseorang yang istimewa aku juga turuti dia seperti kau turuti kemahuan dia .. cuma buat dia yakinlah pada diri sendiri , jangan halang dan musnahkan persahabatan yang sudah lama terbina kerana 'sahabat' itu sungguh indah ...
ada tak kekasih kawan korang jeles dengan korang ?huh menci aii

34 comments

  1. yg kekasih tu pon kena paham la..cam pelangi..ekek

    ReplyDelete
  2. ada qaseh..masa zaman belajar dulu..time dh keje ni pun kena gak jaga2..mcm2 blh berlaku skrg

    ReplyDelete
  3. YANG I TAHU LAKI N POMPAN SUSAH NAK JADIK BFF SJE. MSTI AKAN RASA CINTA TUH.


    CEWAH KOMEN MCM DR CINTA PULAK HEHE

    ReplyDelete
  4. ada qaseh...kadang tu rasa cam nak putus kawan je. pasal kekasih kita plak bermusuhan.mana tak bengang

    ReplyDelete
  5. takat nie x hada la kalau kese sebegitu..tapi memang sedih kalau hubungan sekian lama terjalin tetapi pecah akib at jeles2 nih..aduyaii

    ReplyDelete
  6. cemburu x bertempat kan..
    perasaan kawan baik & kekasih..jauh betul bezanya..

    penah jadi mcm ni sampai pompuan tu kalut nak ckp ngn kita minta penjelasan..apehal..kite da kwn ngn kwn baik kita ni dari zaman kecik kot! zaman berlari2 main kejar2..aih..mmg x fhm betul..

    ReplyDelete
  7. Biasalah tu, kadang-kadang orang tak faham hubungan persahabatan kita. Setakat ni tak pernah berdepan lagi situasi ni.

    * Yakinlah pada hati si dia ;) Berikan si dia ruang untuk bersahabat

    ReplyDelete
  8. aku pernah jatuh hati dengan seorang kawan..huhu

    ReplyDelete
  9. biasalah tu.. bila memiliki, kita akan tkot kehilnganya tau..

    same gak ngan pmpuan tu..

    ReplyDelete
  10. tu baru kawan kasih .. kalau hubungan cinta yang kita bina bertahun2 hampir retak sebab campur tangan ADIK IPAR kita macam mana ..

    lagi haru jawabnya ..
    amek pengajaran .. kadang2 manusia baik bukan seperti yang di sangka .. lebih berbisa daripada ular tedung ..

    ReplyDelete
  11. macam kisah nuru jep :"-( ske kt BFF sndiri hmmmmmmm

    ReplyDelete
  12. huhu.. ade jugak member camney.. tapi hunnym buat tak taw jew.. kite kawan, just kawan :)

    http://irsyanim.blogspot.com/2011/09/jalan-jalan-before-masuk-blajaa.html

    ReplyDelete
  13. norma kehidupan tak akan lari daripada perasaan cemburu dan iri hati. :)

    yang penting, kita sebagai manusia yang punya akal harus bijak menyesuaikan keadaan. :)

    ReplyDelete
  14. kekasih lagi penting dari kawan wanita.hehe

    ReplyDelete
  15. klu teman tapi mesra..msti la bf/gf dia cmburu..hehe

    ReplyDelete
  16. dah pernah rase =='
    kabot jep ! dah kapel diam2 sudah la
    kite kawan jep kan
    #emo

    hakhak

    ReplyDelete
  17. bukan boipren membe yang jeles kt ktaorg. kekasih jeles kt membe kamceng kita sniri. itu lagi bencii + nyampah kot. membe,membe ah, kekasih, kekasih ah. jangan di berat sebelah kan.

    ReplyDelete
  18. kadang2 lbh baik ada seorg shbt dari kekasih kn?

    ReplyDelete
  19. hehe :)
    harap bersabar yer..
    mira pon penah gak rasa cam tuh
    nnti lama2 manusia tuh akan cari kawan nya juga dia tak kan cari cintanya, sbb kwnnya lbh memahami nya..

    ReplyDelete
  20. huhu.. sangat banyak kasih.. fara pun tak tahu kenape.. nak kate kat kepala ader tulis haku nak gode2 kasih kau takder jugak..(bg kawan perempuan.) at the end maisng2 berpatah arang ngan hubungan persahabata y sedie ada.. end up with terputuslah perhubungan persahabatan.. lumrahnya hidup.. orang akan pentingkan kekasih dari kawan sendiri.. ::

    ReplyDelete
  21. mungkin rasa sedikit tidak selesa barangkali... hati mampu berubah... tiada yang kekal... dan yang kekal takkan pernah ada dalam manusia...

    p/s: kami berkawan tanpa ada rasa cinta. kalau ya itu cinta maka kami simpan sebagai tanda...

    ReplyDelete
  22. pernah..sampai tak cntc dah..huhuhuhu

    ReplyDelete
  23. ada! menyapah betul, kawan sendiri pun nak cemburu. haishhhh

    ReplyDelete
  24. ragam manusia...mesti ade cemburu melihat kebahagiaan org len..sepatutnya cemburui lah org yg mendekatkan diri kpd Allah dan bersaing dgnnya untuk mendapatkan cinta Allah..

    ReplyDelete
  25. hahaha.. ada2.. pakwe kwn baik sy dlu cemburu gila kt sy..

    skang ni dh kawen pun diorg..

    ReplyDelete
  26. grr, perempuan n jeles tak boleh dipisahkan, tapi kekasih tak boleh jeles lebih2, isteri baru boleh jeles banyak2!!!kan kan???

    ReplyDelete
  27. ada jek yg jeles.plg tak syok ada ke jeles ngan ibu anak 4 ?adoii

    ReplyDelete
  28. Dlu liyana pnh kne serang ngan minah tu.. Boyfie die best fren tp die lak mlebih over rase nk pehampok je..

    ReplyDelete
  29. psl kekasih kawan sama kawan bermusuhan..banyak je terjadi tu..jeles ada di mana2 kan..huhuu

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..