Will You Marry Me ? Erk !

49 ulasan:
Assalamualaikum ...

kawen ? gulp ! errr tetiba hencik kyle cakap pasal kawen , pastu aku pun suruh je dia datang meminang ! ..pastu dia cakap ,boleh je antar kak long pergi meminang ..tetiba gelabah .. hurmm bukan takmo kawen lagi tapi .... 

masak apa yang pandai 
aku : singgang ikan , asam pedas , megi , goreng telur kdg2 jadi segi tiga ,goreng ikan kadang2 putus kepala , masak nasi , goreng kangkung + belacan ,sup ayam , sup kaki lembu , tumis sawi , goreng sotong ,daging,ayam bla3x.. kalau libatkan santan ! aku dapat G gagal ! 

bangun pukul berapa 
paling lewat pukul 12 !
sahur ~ mak yang kejutkan 

hari minggu buat apa 
tido + makan + tengok tb ..
baju tggu sebakul penuh baru basuh ..erk 
bla3x...

duit 
kosong hahahaks

agypun banyak lagi tanggungjawab yang kita kena buat sebelum kawen , xmo lah kawen dengan tanpa persediaan , nak jugak bersedia nanti kelam kabut pulak .. tanggungjawab pada familiy pun kita tak buat lagi kesian mak ayah , tanggungjawab lelaki tu banyak sgt ,pada keluarga ,keluarga isteri , isteri .. so buatlah tanggungjawab pada keluarga dulu .. balas jasa mak ayah ,ni tak ada sesetengah tu  nak kawen mintak duit ngan mak bapak ! tapi ~ mak bapak mintak tolong sikit hampehhh je alasan.. huh benci aku tawww!! 
skrg umur 23 paling lewat pun tggu lah 3 tahun lagi hihihi

hati berbicara :
ke nak makan roti je hari2 ..sedap gak ni hahaks .. kurus laki aku nanti
takkan nak makan mak mentua masak hari2 .. tak merasa lah jd menantu kesayangan sob3x
suami kan tggungjawab isteri dah !!!! puih
aku tahu dia pun gurau2 je .. gatal cenggitu lah haha .. insyaAllah ada jodoh kita pasti bertaut juga , jangan risau , yakin pada jodoh Allah ..kuatkan hati tetapkan iman ..sekarang kita tunaikan tggungjawab kita sebagai anak dulu .. tak rasa nak kawen lagi ~ banyak benda kena buat lagi .. ok laling .. ek ni versi geli2 ostad jiji hahaks..apa2pun yang nak kawen awal pun boleh .. dah dtg seru kawen lah yooo ... cuma tunaikan tggungjawab mu sebaiknya ..
sebenarnya bukan takut nak kawen tapi baca link ni http://www.qasehdalia.com/2011/03/bila-qaseh-berada-di-alam-perkahwinan.html

49 ulasan:

  1. Kalo dah jodoh x kan kemana kan Qaseh..hehe..nak belajar masak guna santan ke?jom suh mak / wife phat ajar..(ceh mentang2 org n9 ) hehehe

    BalasPadam
  2. yg makan yg bersantan sangat nanti byk lemak hehee...

    okey la tu muda lagi..ini si akak yang dah teeeeeeeeeet pun belum lagi...takut pun ada gak

    BalasPadam
  3. hahahaa kalau ade jodoh, tak kemana sayang. hehe =)

    BalasPadam
  4. kawen nnt jemput tau !

    tapi ingatlah pada 21hb oktober kelak.
    wakakakkaa
    :p

    BalasPadam
  5. mendoakan kebahagiaan presiden. ;)

    BalasPadam
  6. huhuhu... ayok dah nak kawen... hihii.. lagi bape bulan nak masuk 2012 da.. umur dah 24 da.. tua da tue.. huhu

    BalasPadam
  7. <= nak kawen jugaa.. tp pikir2x balik masih muda naa..hehe

    sama2x lah kita tunggu dalam 2 - 3 tahun lagi ea..hehehehe

    BalasPadam
  8. uishhh...bestnya....dah ada yang ajak akwin..heee..betul tu..lunaskan tanggungjawab dulu kan?...23?...muda lagi...cik ngah dah 29 pun,ok je...heeee...

    BalasPadam
  9. aku kalo leh makan roti ngn bini tiap2 hari pon ok

    BalasPadam
  10. hahahha..sengal... kalo mertua tahu bgn kul 12 ni mmg rejek la ni...heee..

    BalasPadam
  11. wah entry pasal kawen la suke2,erk ika nak kawen awal tp xde calon camne plak ni eh (gatal) haha..eh kite sama la xpndai masak sgt,masak utk diri sndr dan adik2 je boleh ar :P

    BalasPadam
  12. owh. kire ok la 2 reti masak byk 2. mmg telan air liur la kan kalo cakap pasal kawen, pk pasal tggungjawab. haisy,,,

    BalasPadam
  13. ahhahah...tang bgun tu plg xleh blah..tp xpe sys..nuru pon sme bgn awl cmtu ahahha

    BalasPadam
  14. haha.time si dia ckp nk mminang,terus gelabah kan ?..hee

    BalasPadam
  15. qaseehhh !!! at least , ikan kepale tercabut pon , anis penah , ikan terkeluar kuali , ikan hidup , haha , malu sgt

    anis selalu terpikir mcm ape qaseh tulis nie , tp , tak berubah pon , umur dah 22 ~~ lebih kurang je kite

    sob3x

    BalasPadam
  16. tertanya2 apa skill yg digunakan bila goreng telur yg sampai jadi segi tiga tu... kehkehkeh...

    BalasPadam
  17. tak salah klu plan mase depan klu perkara yg baik..semoga qaseh bersatu juga ikatan nanti dgn pilihan hati =)

    BalasPadam
  18. duit blh dicari tp kebahgian bkn selalu..

    BalasPadam
  19. haha. lawak lah qaseh ni. :D

    BalasPadam
  20. singgang ikan tuh dah ok dah tuh.cuma tambah sammbal belacan atau sambal tempoyak.masyukkkk!!

    lelaki sekarang leh ajar istri dia masak.ape de hal,Qaseh.dont wori lar.

    BalasPadam
  21. waahhh..


    nak kad tautau..!


    ada jodoh tak kemanalah..yea tak ?

    BalasPadam
  22. ha..klu dh nk kwen..bnda cam masak semua tu..kena pandai masak la

    BalasPadam
  23. insyallah jaga diri hiasi peribadi pasti betrtemu jodohnyer ...

    BalasPadam
  24. Betul tu Qaseh kawen ni bkn perkara main2. Sumenye kena well prepared. Tapi kalau dah sampai seru, apa salahnyakan. HEHEHE...3 tahun lagi Qaseh 26 rasanye ok lah tu :)

    BalasPadam
  25. hee, selalu baca entri macam tak sabar2 nak kawin .. ni bila org dah lamar, malu2 plak .. hehe ..

    kadang takpe .. bila dah kawin, boleh belajar juga kan ..

    (masih teringat lagi, rupanya cik qaseh ni sebaya .. napa rasa cik qaseh ni macam 25)

    BalasPadam
  26. Balas jasa mak bapak dulu... Mahal ayat ni... cayalah....Kalau semua anak dara berpikiran macam ni kan bagus...

    BalasPadam
  27. sy bg akak kotak jer laa... sbb klo bg akak cincin en. kyle nk bg akak ape.. hehehe

    latest entry Jangan SPAM kat BLog orang lain & Urban : Camera Paling CANGGIH

    BalasPadam
  28. jemput ke blog usahawan muda. http://biznesshoppe.blogspot.com/

    BalasPadam
  29. nampaknya qaseh kawen dulu la..sebab kita plan 4 taun lagi..jangan lupa jemput tau..hehe

    BalasPadam
  30. kene ready betol2 b4 nk kawen :)

    BalasPadam
  31. hahhaha.comey jek.cmne nih yunk umo makin 'mude'.org dah ready tuh nk masok minang,kang lari pulak.heheh

    BalasPadam
  32. akak kawin umur 23 tahun...
    memang tak bersedia, tapi bila dah kawin automatik kita tahu tanggungjawab kita!

    BalasPadam
  33. setuju.. sebelum kawen buat persediaan dulu.. persediaan ilmu didapur juga ilmu agama didada.. tak lah nanti kelam kelibut sumenye..hihihi

    BalasPadam
  34. yess.. kahwin bila dah ready.. tanggungjawab selepas kawin tu agak banyak susah gak.. lagi2 pihak lelaki.. ada jodoh tak kemana..

    BalasPadam
  35. nak kawen tu anto la kad jemputan..hehe..

    selamat berpuasa :)

    BalasPadam
  36. wahh dah nak kawen. banyak kena ready ni ;)

    BalasPadam
  37. he..he..samla laa umur kita..kalau jodoh smpai awl nk buat mcm manakan

    BalasPadam
  38. Besnye kawen.. Erk.. Sindrom kegatalan mjelma kala mbace entry ini.. Hahahah~

    BalasPadam
  39. tak per dik bila kita dah masuk ke alam perkahwinan nie, autumatik kita ada rasa bertanggungjawab nak melakukan urusan rumahtangga.. semua akan menajdi rutin harian kita

    BalasPadam
  40. dah boleh buat persediaan la kan dari sekarang... ;)

    Selamat Berpuasa... :)

    BalasPadam
  41. zaman sekarang ni, kalau nak kawen byk yg kena fikir. kalau boleh lebih baik ada ilmu tentang rumah tangga serta sedikit harta utk di buat bekalan :D

    BalasPadam
  42. bab msk tu, lps kawen boleh blaja lagi.heeeee

    BalasPadam
  43. tibe2 rindu sgt nk dtg sini....
    ni lah blog mula2 nad rajin sgt terjah..
    skang dah tak masuk2..
    maaf..
    nad letak link kat bloglist lah...
    snng nad perasan ada entry baru....

    BalasPadam
  44. tak pandai masak, kang bila dah kahwin automatik akan pandai jer...

    BalasPadam
  45. kawin bkn perkara mudah... :D

    BalasPadam
  46. kte pnh pk nk kawen tp tak la seyes pn..kte pn cm awk gk..tp lg trok kut..byk yg kurang..haha

    BalasPadam
  47. :)... sempat lagi nak belajar tu semua... start dari belajar masak tau... huhuhu.

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com