Titik Hitam Dalam Hidup

38 ulasan:
Assalamualaikum....
first terima kasih pada budak kacak yang bagi kebaikan buat qaseh semalam .. siapakah budak kacak itu jeng2x ... blog superbbb inilah dia BUDAK MUNCETTTT
''kenapa orang masih ingat benda jahat sedangkan banyak kebaikan yang telah di berikan ?''

Tertarik dengan kata2 itu .. kenapa seringkali kita masih mengingati sesuatu yang di buat oleh someone kepada kita dan ia sangat melukakan ! sedangkan someone itu pernah memberi banyak kebaikan pada diri kita ? hurmm tiba2 aku terfikir ,betul jugak kan ! dia dah banyak buat benda baik tapi sekali dia buat jahat , yang jahattt tu je lah yang kita ingat sampai mati ........

sebabnya senang , kenapa Allah murka pada kejahatan ? kerana di sebabkan satu kejahatan tu memberi satu titik hitam dalam hidup seseorang ~ dan dari kejahatan itu lah mencabangkan permusuhan ! dendam ! kebencian ! kelukaan ! dan segala yang buruk ... tak mustahil segala kebaikan yang seseorang buat terhapus oleh satu kejahatan saja ! dan kerana itu lah tercipta ''buat baik berpada2 buat jahat jangan sekali''

hati berbicara :

hurmm biasalah hidup ni kadang2 muka masam ,sedih ,gembira ,berkerut ! haha macam2 kan ..
tapi satu saja,andainya ada satu titik hitam dalam hidup kita jangan hidup dalam dunia tu , redhalah dengan segala2nya .. kawal lah benda jahat tu dengan baik ,bukan kawal benda jahat dengan benda jahat .. nanti tercipta lah satu dendam ! 
qaseh dah maafkan semua orang termasuk awak ..dan awak maafkan lah kite sepanjang perkenalan kita .. jauh bukan bererti bermusuh .. =) maafkan saya maafkan saya .. heeee

38 ulasan:

~Kirin Selama Perak~ berkata...

''kenapa orang masih ingat benda jahat sedangkan banyak kebaikan yang telah di berikan ?''
like yang ni 150 juta kali !!

Nica berkata...

maafkan sy jugak (tiba-tiba) :)

mama comel berkata...

eh? mcm ade kena mngena ngn entry qila arini..:)

saya pun maafkan 'awak'..

H.J berkata...

maafkan saya ye kasih..ehehe

Titisan Hujan berkata...

hati mau baikkk


*ckp uncle dpn umah TH

James Alexander berkata...

tapi revenge is sweet...

nak buat cmne...??? hehehehe...

puteri ain berkata...

bnde buruk mmg org akan igt smpi bila2 . smpi lupa beribu kebaikan yg kita dah buat .

cik pulau berkata...

err.. maafkan cik pulau yer qaseh..^^,

muhamad hanif berkata...

Ustaz pesan 2 perkara :

1. Jangan ingat kebaikan yang kita buat pada orang tapi ingat keburukan yang kita buat pada orang tu.

2. Jangan ingat keburukan yang orang buat pada kita, tapi ingat kebaikan yang orang tu buat pada kita.

Sunah Sakura berkata...

kite pun minta maaf kat awak gak...

Nur Farah Hani berkata...

manusia ... ybaik jarangnak tengok.. bile kite terjahat sekali yangtula ynak dikenang...:D

ir prof dr alia rosli berkata...

maafkanlah mereka dengan harapan mereka juga memaafkan kita kerana setiap manusia tiada yang sempurna.

lupakanlah kesalahan yang lalu kerana ALLAH juga menerima taubat seorang hambaNya



p/s : rindu kak qaseh.. lama dah tak dtg

delarocha berkata...

sedangkan Nabi maafkan umat,

ABU berkata...

nice entry.. sekali hatiku tercalar, parutnya kekal sampai bila bila..:P

FaKArePa!n berkata...

budak muncett buat apa kat Qaseh semalam ??hehe

al_hakim berkata...

kejahatan perlu dibalas kebaikan..betul tu qaseh..=)

Ain Zulaikha berkata...

maafkan ain juga ya, sebab lambat balas jejak dan baru nak wish selamat berpuasa.. :)

qasehraihan berkata...

oleh itu..jgn sesekali buat jahat..hehe

Anis izyan Abd Rahman berkata...

so sweet of you qaseh ~

mary ann ;) berkata...

im sorry im sorry im sorry!

eh, tetiba jadik amir raja lawak lak..hehehe ;)

Gee berkata...

hehe setuju...be nice to others and they will do the same for you..(^_^)

~Nana 귀여운~ berkata...

saya juga x kan buat jahat sesekali..dosa tau..huhu

mas saari berkata...

itulah kan?
kerana sedikit kesilapan segala kebaikan terus dilupakan!

bighagenjo berkata...

em, memang, lagipon org akan pikir, sekali dia dah penah buat jahat, tak mustahil dia akan buat lagi kalau terdesak

cik najihah berkata...

kak..nak tanye,.,.mane akk dapat gamba cntik2 ni ye

Liyana Zahim berkata...

Krana jahat hitu itam kala meliputi habislah warna2 yg lain apatah lagi putih..

Bidadari Syurga berkata...

mungkinlah kesan lalu barangkali... manusia tak akan pernah pdamkan hitam seseorang... diri sendiri mungkin...

sizuka berkata...

=) the smile for u.. heks.. i like de 2nd quote..

kokser kokdam berkata...

suke ayat kat kertas ngan telor tu..

=D

Syafiq Rosli berkata...

yep kebiasaan mcm tu lah kan..pada mata manusia..bnd yg jahat ni lah akan d ungkit2 daripada kebaikan

Ainul Hayat berkata...

mmg lumrah, buatlah baik macam mana sekalipun once dah buat jahat menda yang jahat tu lah org akan igt.

sYafIk-wAy berkata...

org suka tgk mnde yg bruk . bru nak kodemm !

Prince Halilintar berkata...

zikirullah dpt menghapus titik2 hitam yg ade dlm hati kite tu..

fairuz berkata...

tak tau nak komen ape. haha




kbai hahaha

Tanpa Nama berkata...

klu aku pon..mmg sape wt jahat kt aku sklu,aku ingat smpai aku daya kekuatan aku ingat la..hehe

tu namenya dendam..tpi aku shuke dendam..kahkahkah

MIMIE AIZA berkata...

org kalau sekali buat jahat mmg akan igt smpai bila2.. hmm masa belajar byk lalui benda mcm ni

d_LA berkata...

dla kalau ade sakit ati dgn sape2, xnak bagi marah so dla akan ingat ape kebaikan dia..kalau dok ingat keburukan dia mmg jd pendendam lah kita kan.

Dalila berkata...

Kita manusia biasa..tiada yg sempurna..kadang2 org suka kadang2 org x suke..itu lumrah kehidupan ;)

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com