Terima Kasih Atas Bahagia , Terima Kasih Atas Kelukaan

Assalamualaikum...

''aku ingin mencari ketengan diri ,agar hidup ini bukanlah suatu mimpi''

cinta bukan mudah ,kadang berat hingga di bawa ke bahu , andai bahagia itu tiada penghujung pasti ku bawa hingga ke syurga tapi kau yang memutuskan lantas memberikan ku luka , kau jadikan aku dalam pelakon sandiwaramu , aku tahu tidak dinamakan cinta andai tidak sakit , andai tidak luka, oh tuhan berderai air mataku demi sebuah cinta yang hampa ..

hati yang dulu lembut kian keras ,senyuman yang dulu mekar kian tawar  , pandangan yang dulu bercahaya kian pudar kerana sebuah luka yang tiada wajah ,bukan aku membenci mu tapi aku kecewa denganmu tapi terima kasih atas bahagia yang dulu aku harapkan dan terima kasih atas luka yang tak pernah aku mimpikan

kadang2 tanpa kita sedar kita benci seseorang yang pernah membahagiakan kita , kita lupa kita jijik dengan orang yang mengajar kita erti rindu , erti kasih sayang ,erti pengorbanan ~ yang dulu kita puja , yang dulu kita sentiasa bermandikan dengan kata2 dari bibir yang tiada noktahnya , kini semua hilang sekelip mata ~ jangan ada benci di antara kita ..kita lupa sekali kita berjanji untuk bercinta sebenarnya kita sudah berikrar untuk menghadapi segala risiko .. so luka itu lah risikonya , pasrahlah ..selangkah kamu gagal selangkah kamu mendekati cinta yg sebenar , kerana pengalaman mendewasakan kita

hati berbicara :
awan mendung tidak bererti akan hujan , tidak selamanya awan2 hitam menghantui dirimu 
yakinlah semua itu suatu ujian dan dugaan dan masih banyak waktu untuk kita meraih cinta ..
masa lalu biarlah berlalu .. kerana masa lalu juga kita pernah bahagia walaupun akhirnya terluka 
terima kasih sahaja atas segalanya dan redha itu satu jalan yg terbaik 

33 comments

  1. tapi bila mendong tu eloh sediakan payong...

    ReplyDelete
  2. sayu nyer haty baca....
    haty ni susah nk duga....kerana haty sangat sensitif gitew...

    ReplyDelete
  3. Memang ini lah lumrah percintaan..

    Segalanya tak pasti... Hanya yang pasti pahit dan manis akan silih berganti..

    He..he..he....ok tak?

    ReplyDelete
  4. bahagia, sukar dicari.. andai daku dpt tidak akan daku biarkan ia pergi.. :)

    ReplyDelete
  5. Macam tgh bersedih je. Sbar walau apa jua ujian dn rintangan yg dtg. ^_^

    ReplyDelete
  6. bangkitlah dari kenangan semalam..
    jadikan pengajaran atas apa yang dah berlaku..

    ReplyDelete
  7. kalau tak kena luka mcm mane nak rase kesakitannya...klau tak da perasaan kasih sayang mcm mane nak rase bahagianya kan..=)

    ReplyDelete
  8. trime kasih kekecewaan sebab mengajar sy erti kekuatan yg sebenar & lebih berhati2 dlm memilih cinta

    ReplyDelete
  9. Yg pnting taat kepadaNya, InsyaAllah, tak kan terluka & sentiasa bhgia ^.^

    ReplyDelete
  10. betul tue akak...pengalaman mengajar kita untuk berpikiran matang :(

    ReplyDelete
  11. betul tue akak...pengalaman mengajar kita untuk berpikiran matang :(

    ReplyDelete
  12. pernah ada cinta lama ke sblm ni..heeee

    ReplyDelete
  13. cinta oh cinta,


    saya ? no komen tau !

    ReplyDelete
  14. kita dipertemukan dengan org yg salah dulu sblm menemui org yg betul2 tercipta utk kita..
    jodoh..
    xsiapa menduga..

    tq sbb dtg melawat blog saya :)

    ReplyDelete
  15. love is full of hurt and pain...

    but I rather live with hurt and pain than to live with no love at all...

    ReplyDelete
  16. sesungguh apa yg berlaku adalah ketentuan Allah swt ..kita manusia hanya mampu merancan tuhan yg menentukan

    ReplyDelete
  17. orang dulu2 kata, kita jangan membenci seseorang yang kita x suka, lama2 kita akan jadi syang, suka dan rindu kat dia....huhuhu

    ReplyDelete
  18. Terluka dan terus terluka..mencari pelangi yang hakiki buat memayungi hati..

    ReplyDelete
  19. redha dan pasrah atas apa yg tlah terjadi!! ;)

    alangkah indahnya jika tiada kelukaan di bumi ini :D

    ReplyDelete
  20. akak suka entry nie... tapi akak harap adik selalu bahagia dan gembira...

    p/s: tulisan pink tu akak rasa nyaman sgt.... sayang kamu

    ReplyDelete
  21. kdg2 tnpa sedar kita benci orang yg pena bhgiakan kita..mgkn juga kita lupa siapa yang pena menyakitkan hati kita..apa mungkin??dan mgkinkah kita tanpa sedar,kita tak pernah terfikir apa yg akan terjadi dimasa akan dtg selpas apa yang kita telah kecapi ini..bisakah berterusan ataupun..............

    pusing time komen ni..ehhe maaaf qaaseh slmt rmdn dari achie dn selmt hari raya..maaf kalau ada buat silap k^^

    ReplyDelete
  22. yupp pengalaman mendewasakan kita .. dan mematangkan diri kita ^^

    ReplyDelete
  23. perlukn hati yg tabah utk tempuh smua kn..yg lepas djdkan kekuatan utk tmpuh mse dpn..chill..keep smile gurl=)

    ReplyDelete
  24. betul tu sys..pengalaman mmg buat kite dewasa..sgt2 setuju...ehheeheh..
    nuru skong sys..alahai nuru xsedeh kalo pts cnte sbb nuru yakin Allah nk temukan nuru dgn yg betul2 sesuai ngn nuru sbb tu die uji nuru dulu sblom bg kbahagiaan kn3 sys =P

    ReplyDelete
  25. kecewa merupakan guru yang paling baek..^^,

    ReplyDelete
  26. pengalaman mengajar enrti hidup

    salam syawal

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..