Terima Kasih Atas Bahagia , Terima Kasih Atas Kelukaan

33 ulasan:
Assalamualaikum...

''aku ingin mencari ketengan diri ,agar hidup ini bukanlah suatu mimpi''

cinta bukan mudah ,kadang berat hingga di bawa ke bahu , andai bahagia itu tiada penghujung pasti ku bawa hingga ke syurga tapi kau yang memutuskan lantas memberikan ku luka , kau jadikan aku dalam pelakon sandiwaramu , aku tahu tidak dinamakan cinta andai tidak sakit , andai tidak luka, oh tuhan berderai air mataku demi sebuah cinta yang hampa ..

hati yang dulu lembut kian keras ,senyuman yang dulu mekar kian tawar  , pandangan yang dulu bercahaya kian pudar kerana sebuah luka yang tiada wajah ,bukan aku membenci mu tapi aku kecewa denganmu tapi terima kasih atas bahagia yang dulu aku harapkan dan terima kasih atas luka yang tak pernah aku mimpikan

kadang2 tanpa kita sedar kita benci seseorang yang pernah membahagiakan kita , kita lupa kita jijik dengan orang yang mengajar kita erti rindu , erti kasih sayang ,erti pengorbanan ~ yang dulu kita puja , yang dulu kita sentiasa bermandikan dengan kata2 dari bibir yang tiada noktahnya , kini semua hilang sekelip mata ~ jangan ada benci di antara kita ..kita lupa sekali kita berjanji untuk bercinta sebenarnya kita sudah berikrar untuk menghadapi segala risiko .. so luka itu lah risikonya , pasrahlah ..selangkah kamu gagal selangkah kamu mendekati cinta yg sebenar , kerana pengalaman mendewasakan kita

hati berbicara :
awan mendung tidak bererti akan hujan , tidak selamanya awan2 hitam menghantui dirimu 
yakinlah semua itu suatu ujian dan dugaan dan masih banyak waktu untuk kita meraih cinta ..
masa lalu biarlah berlalu .. kerana masa lalu juga kita pernah bahagia walaupun akhirnya terluka 
terima kasih sahaja atas segalanya dan redha itu satu jalan yg terbaik 

33 ulasan:

gedek! berkata...

tapi bila mendong tu eloh sediakan payong...

Asyila Zainuddin berkata...

hmmm.. cinta sangat complicated..

☆*♥L@dy @yU♥*☆ berkata...

sayu nyer haty baca....
haty ni susah nk duga....kerana haty sangat sensitif gitew...

MYA EL QAYREENA AZRYAN berkata...

redha jalan terbaik...

Fara E's berkata...

sebak sgt bace :(

WuMing berkata...

Memang ini lah lumrah percintaan..

Segalanya tak pasti... Hanya yang pasti pahit dan manis akan silih berganti..

He..he..he....ok tak?

sara zainol berkata...

bahagia, sukar dicari.. andai daku dpt tidak akan daku biarkan ia pergi.. :)

Hana Soffelia berkata...

Macam tgh bersedih je. Sbar walau apa jua ujian dn rintangan yg dtg. ^_^

NURUL AINI NORAZMAN berkata...

sayu rasanya hati baca entri ni,.

nazirulhazwan~ berkata...

giler argh!!:)

aizamia3 berkata...

bangkitlah dari kenangan semalam..
jadikan pengajaran atas apa yang dah berlaku..

Prince Halilintar berkata...

kalau tak kena luka mcm mane nak rase kesakitannya...klau tak da perasaan kasih sayang mcm mane nak rase bahagianya kan..=)

cik najihah berkata...

trime kasih kekecewaan sebab mengajar sy erti kekuatan yg sebenar & lebih berhati2 dlm memilih cinta

Liza @ Adzriel AB berkata...

hati kena kuat mengubati duka..

cik heroin berkata...

Yg pnting taat kepadaNya, InsyaAllah, tak kan terluka & sentiasa bhgia ^.^

Pojiekyra berkata...

betul tue akak...pengalaman mengajar kita untuk berpikiran matang :(

Pojiekyra berkata...

betul tue akak...pengalaman mengajar kita untuk berpikiran matang :(

H.J berkata...

besar woo risiko tu..ehe

アヌム ちゃん berkata...

pernah ada cinta lama ke sblm ni..heeee

muhamad hanif berkata...

cinta oh cinta,


saya ? no komen tau !

keroro gouro berkata...

kita dipertemukan dengan org yg salah dulu sblm menemui org yg betul2 tercipta utk kita..
jodoh..
xsiapa menduga..

tq sbb dtg melawat blog saya :)

James Alexander berkata...

love is full of hurt and pain...

but I rather live with hurt and pain than to live with no love at all...

Phat berkata...

sesungguh apa yg berlaku adalah ketentuan Allah swt ..kita manusia hanya mampu merancan tuhan yg menentukan

~Nana 귀여운~ berkata...

orang dulu2 kata, kita jangan membenci seseorang yang kita x suka, lama2 kita akan jadi syang, suka dan rindu kat dia....huhuhu

umUMRA berkata...

Terluka dan terus terluka..mencari pelangi yang hakiki buat memayungi hati..

Rtp Farra Arisha berkata...

redha dan pasrah atas apa yg tlah terjadi!! ;)

alangkah indahnya jika tiada kelukaan di bumi ini :D

Bidadari Syurga berkata...

akak suka entry nie... tapi akak harap adik selalu bahagia dan gembira...

p/s: tulisan pink tu akak rasa nyaman sgt.... sayang kamu

Woofer Storm berkata...

kdg2 tnpa sedar kita benci orang yg pena bhgiakan kita..mgkn juga kita lupa siapa yang pena menyakitkan hati kita..apa mungkin??dan mgkinkah kita tanpa sedar,kita tak pernah terfikir apa yg akan terjadi dimasa akan dtg selpas apa yang kita telah kecapi ini..bisakah berterusan ataupun..............

pusing time komen ni..ehhe maaaf qaaseh slmt rmdn dari achie dn selmt hari raya..maaf kalau ada buat silap k^^

tomatokering :) berkata...

yupp pengalaman mendewasakan kita .. dan mematangkan diri kita ^^

miZz_nizZ berkata...

perlukn hati yg tabah utk tempuh smua kn..yg lepas djdkan kekuatan utk tmpuh mse dpn..chill..keep smile gurl=)

nuruashia ♥ berkata...

betul tu sys..pengalaman mmg buat kite dewasa..sgt2 setuju...ehheeheh..
nuru skong sys..alahai nuru xsedeh kalo pts cnte sbb nuru yakin Allah nk temukan nuru dgn yg betul2 sesuai ngn nuru sbb tu die uji nuru dulu sblom bg kbahagiaan kn3 sys =P

cik pulau berkata...

kecewa merupakan guru yang paling baek..^^,

merahitujambu berkata...

pengalaman mengajar enrti hidup

salam syawal

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com