Cukuplah ! Usah Mengharap lagi ~

37 ulasan:
Assalamualaikum...

ku semai benih cinta ,
ku peluk bayang malam ,
kau tusuk sembilu bisa ,
tinggalkanku dalam diam ..
ku himpun suara duka ,
ku selam angin senja ,
biarpun retak lara ,
ku pasrah segalanya..


jika kau dah semai benih cinta , jika kau dah siram embun kasih ! namun andainya tidak bertunas kasih sayang dan cinta , kau pasrah dan redhalah dengan segalanya ~ kau redhalah dengan segala yang terjadi , kau bukan miliknya yang abadi bukan di dunia mahupun di akhirat , siapa kau untuk jadi bayangan hidupnya ?berbanding kuasaNYA yang menjadikan semesta alam ,bulan dan bintang

cukuplah kau berteleku sambil menangisi wasiat cinta yang tidak berpenghujung , cukuplah kau sia2kan air mata yang mengalir tanpa keredhaanNya , cukuplah hati mu yang sepi tidak berpenghuni di hiasi dengan kesedihan dan harapan yang takkan pernah ada jawapan .. cukuplah sayang !! cukuplah .. warghhhhhhhh

hati berbicara :
andainya ada antara kamu yang masih mengharap cinta lalu .. hentikanlah sekarang sebelum aku pergi letak bom di rumah kamu .. ini bukan cobaan , ini benda serius ..! 
salam nuzul al-quran buat semua , dalam kita duk berjiwang jangan di lupakan pada yang telah pergi , antara kita dan mereka hanya doa yang menyambungkan ~ 
dan yang masih hidup dalam janji2 lalu bukalah mata , yang kamu sedang di perbodohkan .. 
pasrah lah dengan segalanya 
menangislah menangis tak malu !
''lepaskan genggaman tanganmu , pergilah ~ dia sedang menantimu''

37 ulasan:

  1. akak!! ada org kata.. nk antr rombongan kat atq.. haha

    BalasPadam
  2. sdi DIA lagi rapat dengan kita dari urat2 diengkak kita

    BalasPadam
  3. DIA lagi dekat dgn kita..dekat dari urat2 yang berada ditengkuk kita

    BalasPadam
  4. waduh dong..usah sedey2 ye..nk raya ni..hati pon mau ceria k!

    BalasPadam
  5. speechless and commentless(ada ke ayat ni hehehe)

    terbaekkkk!

    BalasPadam
  6. sob sob sampai hati akseh nak letak bom kat rumah fara.. uhuhu.. i1m trying .. hehe.. nak melepaskan bukan mudah.. tapi melepaskan itu adalah y terbaik.. :D

    BalasPadam
  7. cinta lalu bukan untuk dikenang..cinta lalu untuk dijadikan pengajaran supaya kita bangun dan lebih kuat untuk menghadapi cinta akan datang..namun cinta kepadaNya jugala yang abadi dan hakiki.. =)

    BalasPadam
  8. Sedih sungguh hamba mendegarnya..

    BalasPadam
  9. tetibe bergenang lak air mate

    sedih haha

    BalasPadam
  10. bru jupe butang komen.hahha... cintan cintun skali

    BalasPadam
  11. jangan lah letak bom...huhu

    letak mercun xpe la jugak..hehehe ;)

    BalasPadam
  12. usah di kenang cinta yg lalu..huhuu..

    BalasPadam
  13. dh elok berpuitis, tiba2 ada jeritan warghhhhh.. haha..
    tension sgt ka? hehe..

    BalasPadam
  14. sedang mencari tanah nak semai benih cinta..haha

    BalasPadam
  15. wah, ada puisi..nice..pergila syaanggg..hehehhe

    BalasPadam
  16. letting go is one of the hardest thing to do...

    but that doesn't mean it is impossible...

    it just takes time...

    BalasPadam
  17. salam nuzul al quran...

    mangharap orang dah tak sudi, tak berguna...

    setia pada Allah ^^

    BalasPadam
  18. salam

    ku mengharap pada yang sudi..=)

    salam nuzul quran baut qaseh =)

    BalasPadam
  19. slm rmdhan qaseh..lama gila tak dtg sni,bz memanjang je skg ni,,

    hebat je puisi tu,pandai buat puisi dia ni..ni jeles skjp..hehee

    BalasPadam
  20. salam nuzul quran tuan belog..=)

    jom berdoa?
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/doakan-untuk-keburukan-saudara-seislam.html

    BalasPadam
  21. ANDAI KAU PERGI HILANG LAH ARAH KU..DAN KDG2 SERING KELIRU..ADAKAH LAGU DAN PUISI REKAAN ITU ADALAH SATU DOA...??

    BalasPadam
  22. Tula P.Ramlee dok pesan.. buang yg keruh ambil yg jernih baru teguh peribadi... eh.. barang lepas jangan dikenang hehe :)

    BalasPadam
  23. tak usah menangisi sume yang memang bukan hak kita..

    andai yang lalu bukan milik kita.
    yang akan datag pasti jadi milik kita,.^^,

    BalasPadam
  24. thnx ye qaseh dahlia sudi follow.

    msuk belog ni td rasa mcm rendah diri pulak..

    BalasPadam
  25. warna biru itu sangat menenangkan~

    BalasPadam
  26. tapi aku akan letak harapan,meski tak sama besarnya harapan macam yang memula,itupun selagi aku tau dia belum dimiliki oleh sesiapa.i mean,bukan secara mutlak.tak salah bukan.. :)

    BalasPadam
  27. setelah kau tiada di sisi .. bagiku tiada cinta lagi :'(

    berhenti berharap itu perlu setelah sekian lame menunggu . huaaargh !

    BalasPadam
  28. betul tu...
    buat apa nak mengharap lagi pada yang tak sudi! ramai lagi yg sayang kat kita kan?

    BalasPadam
  29. Fuuhhhh!!!..ayat-ayat yang sangat indah...

    Terasa pergi bersama-sama dengan ayat-ayat itu..

    Terbaeeekkkk

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com