Cukuplah ! Usah Mengharap lagi ~

37 ulasan:
Assalamualaikum...

ku semai benih cinta ,
ku peluk bayang malam ,
kau tusuk sembilu bisa ,
tinggalkanku dalam diam ..
ku himpun suara duka ,
ku selam angin senja ,
biarpun retak lara ,
ku pasrah segalanya..


jika kau dah semai benih cinta , jika kau dah siram embun kasih ! namun andainya tidak bertunas kasih sayang dan cinta , kau pasrah dan redhalah dengan segalanya ~ kau redhalah dengan segala yang terjadi , kau bukan miliknya yang abadi bukan di dunia mahupun di akhirat , siapa kau untuk jadi bayangan hidupnya ?berbanding kuasaNYA yang menjadikan semesta alam ,bulan dan bintang

cukuplah kau berteleku sambil menangisi wasiat cinta yang tidak berpenghujung , cukuplah kau sia2kan air mata yang mengalir tanpa keredhaanNya , cukuplah hati mu yang sepi tidak berpenghuni di hiasi dengan kesedihan dan harapan yang takkan pernah ada jawapan .. cukuplah sayang !! cukuplah .. warghhhhhhhh

hati berbicara :
andainya ada antara kamu yang masih mengharap cinta lalu .. hentikanlah sekarang sebelum aku pergi letak bom di rumah kamu .. ini bukan cobaan , ini benda serius ..! 
salam nuzul al-quran buat semua , dalam kita duk berjiwang jangan di lupakan pada yang telah pergi , antara kita dan mereka hanya doa yang menyambungkan ~ 
dan yang masih hidup dalam janji2 lalu bukalah mata , yang kamu sedang di perbodohkan .. 
pasrah lah dengan segalanya 
menangislah menangis tak malu !
''lepaskan genggaman tanganmu , pergilah ~ dia sedang menantimu''

37 ulasan:

atiqsalleh berkata...

akak!! ada org kata.. nk antr rombongan kat atq.. haha

JIJI YU berkata...

sdi DIA lagi rapat dengan kita dari urat2 diengkak kita

JIJI YU berkata...

DIA lagi dekat dgn kita..dekat dari urat2 yang berada ditengkuk kita

KhaiRin berkata...

waduh dong..usah sedey2 ye..nk raya ni..hati pon mau ceria k!

muhamad hanif berkata...

berhenti berharap by SO7

nelly berkata...

so sweet !!

||aLeaSaRa|| berkata...

speechless and commentless(ada ke ayat ni hehehe)

terbaekkkk!

Nur Farah Hani berkata...

sob sob sampai hati akseh nak letak bom kat rumah fara.. uhuhu.. i1m trying .. hehe.. nak melepaskan bukan mudah.. tapi melepaskan itu adalah y terbaik.. :D

FaKArePa!n berkata...

dah macam lagu plak.. hehe

Faraa Eiman's berkata...

dats sweet (:

Tanpa Nama berkata...

cinta lalu bukan untuk dikenang..cinta lalu untuk dijadikan pengajaran supaya kita bangun dan lebih kuat untuk menghadapi cinta akan datang..namun cinta kepadaNya jugala yang abadi dan hakiki.. =)

Akmal Hadi berkata...

Sedih sungguh hamba mendegarnya..

Iffah Afeefah berkata...

tetibe bergenang lak air mate

sedih haha

Tanpa Nama berkata...

bru jupe butang komen.hahha... cintan cintun skali

mary ann ;) berkata...

jangan lah letak bom...huhu

letak mercun xpe la jugak..hehehe ;)

アヌムちゃん berkata...

usah di kenang cinta yg lalu..huhuu..

Solihin Zubir berkata...

dh elok berpuitis, tiba2 ada jeritan warghhhhh.. haha..
tension sgt ka? hehe..

H.J berkata...

sedang mencari tanah nak semai benih cinta..haha

~Nana 귀여운~ berkata...

wah, ada puisi..nice..pergila syaanggg..hehehhe

James Alexander berkata...

letting go is one of the hardest thing to do...

but that doesn't mean it is impossible...

it just takes time...

Mialia berkata...

salam nuzul quran ^^Y

Encik Psychopath berkata...

lovely.

cik_paan berkata...

salam nuzul al quran...

mangharap orang dah tak sudi, tak berguna...

setia pada Allah ^^

sissyira berkata...

salam

ku mengharap pada yang sudi..=)

salam nuzul quran baut qaseh =)

Woofer Storm berkata...

slm rmdhan qaseh..lama gila tak dtg sni,bz memanjang je skg ni,,

hebat je puisi tu,pandai buat puisi dia ni..ni jeles skjp..hehee

Umie Artoqiemie berkata...

cinta.. aku xtau pasal cinta

L berkata...

salam nuzul quran tuan belog..=)

jom berdoa?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/doakan-untuk-keburukan-saudara-seislam.html

SYARIFF HAIKAL berkata...

ANDAI KAU PERGI HILANG LAH ARAH KU..DAN KDG2 SERING KELIRU..ADAKAH LAGU DAN PUISI REKAAN ITU ADALAH SATU DOA...??

wa khairul onggon berkata...

Tula P.Ramlee dok pesan.. buang yg keruh ambil yg jernih baru teguh peribadi... eh.. barang lepas jangan dikenang hehe :)

Edy Zaidi berkata...

kenapakah???

cik pulau berkata...

tak usah menangisi sume yang memang bukan hak kita..

andai yang lalu bukan milik kita.
yang akan datag pasti jadi milik kita,.^^,

faY berkata...

thnx ye qaseh dahlia sudi follow.

msuk belog ni td rasa mcm rendah diri pulak..

~SaL IjOu~ berkata...

warna biru itu sangat menenangkan~

ghost writer berkata...

tapi aku akan letak harapan,meski tak sama besarnya harapan macam yang memula,itupun selagi aku tau dia belum dimiliki oleh sesiapa.i mean,bukan secara mutlak.tak salah bukan.. :)

deeya berkata...

setelah kau tiada di sisi .. bagiku tiada cinta lagi :'(

berhenti berharap itu perlu setelah sekian lame menunggu . huaaargh !

mas saari berkata...

betul tu...
buat apa nak mengharap lagi pada yang tak sudi! ramai lagi yg sayang kat kita kan?

WuMing berkata...

Fuuhhhh!!!..ayat-ayat yang sangat indah...

Terasa pergi bersama-sama dengan ayat-ayat itu..

Terbaeeekkkk

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com