Bertemu lagi kita Ramadhan ~

33 ulasan:
Assalamualaikum...

Alhamdulillah mata masih lagi celik melihat dunia , berada dalam bulan yang suci .. ampun maaf di pinta andainya punya kesalahan tanpa di sengajakan or memang di sengajakan pada semua .. hehe apa2 pun sempurnakan lah puasa mu dengan sebaiknya , tahan segala nafsu yang ada agar puasa kita tidak tercalar .. time2 puasa camni teringat masa kecik2 dulu ..puasa time kecik dulu best ! 

dulu2 suka lepak umah tok , masa kecik2 dulu bukannya suka main babi doll tu sume ! eh barbie doll , suka main lasak2 nak buat camano sepupu2 ramai lelaki , adik pun lelaki .. siap mandi dalam tali air lagi ,pastu mancing ikan keli .. letih2 main semua mulalah lapar , ada lah ponteng puasa sorok2 ~ haha makan belakang umah .. ada satu kes makan jeruk pauh (jeruk mangga) belakang umah ngan adik .. siap2 makan nak naik atas umah ~ ayah tanya puasa tak ! angguk2 takut muka macam tahan kentut je ..padahal mulut n gigi warna kuning dah sume hihi kantoi.. tapi tu semua masa budak2 ..

tapi kadang bila dah akil baligh ! ada lah yang jelez sebab tengok aku dok makan hahaks .. siapa lagi kalau bukan adik ..grrr sibuk je ! padahal memang sengaja tayang makan depan dia pong..jahat tak ?tapi sekarang semua kenangan berlalu pergi mengikut rentak usia .......tiba2 rindu puasa kat asrama balik terawih je mesti cari bintang yg paling cantik .. arghhh rindu ! tapi makanan kat asrama buatkan menangis hahaks

kala mentari syaaban sudah berlalu pergi ,
tanda mentari ramdhan menjelma di ribaan ,
untuk kita dakap bahagia merasa bahang cintaNya ,
kini mentari itu menjadi milik kita ,
ada kepiluan bergayut di tangkai hati ,
lalu berseru ..''ramadhan kita bertemu lagi ...''
selamat menyambut bulan ramdhan pada semua bloggers .. cari lah benda yang menyebarkan ilmu bukan cari cerita mengaibkan manusia ... salam ramdhan dari qaseh dalia .. muahhh

33 ulasan:

  1. ahahahha. puase mse kecik mmg best n syokk ehehhe =) slmt berpuase sys qaseh syg <3

    BalasPadam
  2. muehehe..ade ke kantoi makan jeruk..tak padan ngan kantoi

    BalasPadam
  3. hoho, selamat menyambut bulan ramadhan kak. semoga dibulan ramadhan yang mulia ini diberi keberkatan hendaknya. hee :)

    BalasPadam
  4. selamat menunaikan ibadat puasa dengan sebaik2nya ..

    selamat berpuasa utk qaseh juga :)

    BalasPadam
  5. masa kecik semua indah kecuali kena buli dekat sekolah dan jumpa doctor gigi. haha selamat berpuasa :)

    BalasPadam
  6. WuMing pun biasa dok asrama... Masa nak berbuka.. lebih-lebih juga kadang=kadang...
    Biasa laa WuMing muka macam melayu.. Kata kantin nak beli nasi kena tunjuk IC...
    Malas terus... Masak mee segera laa jawab nya..

    BalasPadam
  7. salam ramadhan Qaseh :)
    smg diberi kekuatan iman...
    Amin...

    BalasPadam
  8. salam ramadhan juga.. muah balik.. ahaks!

    BalasPadam
  9. eh org terengganu,patut pnggil jeruk pauh hehe,selamat berpuasa qaseh :)

    BalasPadam
  10. haha. lawak lah. mcm sama je kita.
    :DD

    BalasPadam
  11. semoga Ramadhan kali ini membawa seribu makna buat kita :)

    BalasPadam
  12. kenangan lama memang style untuk difikirkan.


    =)

    BalasPadam
  13. x baik makan depan org pose...

    BalasPadam
  14. selamat berpuasa sis qaseh..moga ibadah tahun nie lebih banyak dari tahun sudah..amin..:)

    BalasPadam
  15. nakal juga kamu ni dulu rupanya ye...

    BalasPadam
  16. salam ramadhan sayangggggggggggg~ pssst, ABC ni... :p

    BalasPadam
  17. owh..sajer tayang ek?nakal ni..heheh.selamat berpuasa qasehhhh:)

    BalasPadam
  18. ostad jiji -
    dah tu nak suh makan ayam golek 2 3 ekor baru brbaloi ke

    BalasPadam
  19. ostad jiji -
    dah tu nak suh makan ayam golek 2 3 ekor baru brbaloi ke

    BalasPadam
  20. rara -
    tq dear ..selamat berpose

    BalasPadam
  21. selamat menyambut ramadhan al mubarak k.. jgn curi makan waktu pose yerk :P

    BalasPadam
  22. happy ramadhan, moga puasa penuh=p

    BalasPadam
  23. selamat menyambut ramadhan ye cik Qaseh !!

    moga ramadhan ni membawa keberkatan kpada kita semua

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com