Kerana Setitis Air !

Assalamualaikum...

 ghairah merpati dua sejoli memadu kasih ~ perih ! pedih ! rintih ! nikmat ! keluh ! resah ! jadi derita -ambillah-


dari setitis air mengalir menjadi seketul darah . dari seketul darah menjadi segumpal daging merah berdegup jantungnya bernadi bernyawa ! sayang di buat hanya umpama sebutir sampah yang murah ~ ambillah ~ now playing ambillah by ahli fikir .. first dengar lagu ni rasa sangat emosi ..sedih ! geram ! sakit ! pedih .. 

 kerana nikmat nafsu yang baik boleh jadi buruk .. yang beriman boleh jadi jahil ! yang tabah boleh jadi rapuh sekelip mata ..dan dari nikmat itu juga manusia boleh jadi binatang .. di dalam tong2 sampah segumpal daging merah jadi makanan anjing2 liar ..di sungai2 ada nyawa di buang2 ibarat tin2 kosong! dari bangunan segumpal daging merah tercampak2 ibarat telur yg pecah ! nyawa terbang melayang pabila mata mula terbuka melihat dunia .. semut2 mengurung mereka ibarat manis2 gula yang perlu di hisap .. oh hentikan lah nikmat itu dari nyawa2 tidak berdosa terus melayang ! .. yaAllah .. berikanlah keinsafan di hati mereka , berikan lah hidayah dan hukuman yg setimpal atas apa yg mereka lakukan .. ya Allah ..

siapa mamanya siapa papanya siapa yang empunya ~
jangan di tanya siapa papa dan siapa mamanya lagi , dia hanyalah bayi merah ..
hanya bayi merah yg wujud dari rahim seorang wanita 
yang tidak dan belum mengerti apa2 .. ~
bangunlah sayang ~ bangunlah merangkak , bertatih dan berjalan biar apa orang kata ,
biar hati penuh luka , bangunlah dan terus berdiri melihat dunia ,walaupun tanpa sentuhan papa dan mamamu ..bangunlah sayang , kuatkan semangat dan cekalkan hati .. 
biarlah ia yang lalu tinggal sejarah .. bangunlah dan lawan segala derita .. ~

31 comments

  1. kasihan. bila nafsu dijadikan kiblat

    ReplyDelete
  2. hmm...sedih baca entry ni...:'(

    ReplyDelete
  3. out of blue, arisha terharu baca entri nii :')

    always have big spirit and be strong sis :))

    ReplyDelete
  4. hmmmm .. bisikan dan syaitan lebih menguasai akal dan fikiran.

    ReplyDelete
  5. kesiannya bayi yang tidak berdosa...bukan dia pinta untuk lahir ke dunia...

    ReplyDelete
  6. :'( rasa nak menanges tengok kejadian sekarang nie. Ya Allah.. senangnye buang nyawa yang tak berdosa macam tu saje ...~

    ReplyDelete
  7. ramai manusa jahil..kdg2 lelaki lebey patut dipersalahkan kerana akal yg panjang kurniaan Tuhan lansung x diguna..perempuan itu lemah sifatnya..bila da jd cmni..ditinggalkan bayi itu..hmmm..tbe2 sedey plak bce..

    ReplyDelete
  8. cukup dengan kata manis boleh menyebabkan anak tak berdosa dilempar sana sini.

    ReplyDelete
  9. aduhaii sys T_T..
    through ur entry i can feel ur sadness.. so, be strong systa..!!

    ReplyDelete
  10. kalau iman x kuat mmg bahaya..kdg2 start pegang2 je, lama2 makin berani pergi selongkar tmpat lain..kalau rs x thn sgt, cpt2 kawen kan drpd jd benda2 yg elok camtu..

    ReplyDelete
  11. so meaningful...perlu berfikir sebelum buat sesuatu..jgn korbankan nyawa yg x berdosa...

    nice entry..

    ReplyDelete
  12. gmbar yg 1st lawa :)
    gmbar yang 2nd cute gila :)

    ReplyDelete
  13. semoga mereka mereka diberi hidayah.. dan masih punya kesempatan untuk bertaubat..

    ReplyDelete
  14. sedih bila semakin hari manusia semakin kejam.dari tong sampah ke tandas.sekarang sudah berani main campak2 dari tingkat atas rumah.

    tak rasa bersalah ke buat macam? x de rasa takut atau belas kasihan pada darah daging sendir?

    sedangkan yang berkahwin secara sah susah nak dapat anak.sanggup berhabis berubat semata2 mahukan zuriat sendiri.inikan mereka yang punya peluang untuk punyaq anak sendiri,sanggup pula membunuh.

    ReplyDelete
  15. apabila nafsu diraja dunia seperti syurga..
    cinta yang hakiki hanyalah pada yang esa bukan manusia..

    ReplyDelete
  16. bayi wane merah eh?? bukan cekelat ke??

    ReplyDelete
  17. sedih sangat bila mengenangkan nasib anak2 yang tak berdosa ini disebabkan dosa dan noda ibu dan bapanya!

    ReplyDelete
  18. mintak dijauhi dr benda2 gini...risau dgn dunia akhir zaman:(

    ReplyDelete
  19. jerihh jadi anak luar nikah ni...walaupun mereka tak berdosa...

    mama sanggup bela kalo diberi pd mama..huhuh

    ReplyDelete
  20. giler la qaseh, entry ayat tak pernah tak mengancam:DD

    ReplyDelete
  21. follow kamu n join my cntest ya..

    ReplyDelete
  22. HARAP2 JAUH DARI BENDA2 NI SEMUA T_T

    ReplyDelete
  23. Salam,
    kata2 yang menusuk ke hati.
    ngerinye bila difikirkan dgn masyrakat sekarang macam dah tak ada perasaan. buang anak yg dikandung macam buang sampah. dosa pahala syurga neraka diambil ringan. Naudzubillah.minta2 kita semua dijauhkan dari perkara2 keji ni.insyaAllah.

    Panadol painkiller plg selamat kalau...
    Kau ni tak malu ke?
    Seberapa pentingnya SOLAT?

    ReplyDelete
  24. sob2..
    sdih tgk bayi2 yg dbuang.
    iskk

    smoge remaje2 lbeh sedar
    dan xkan buat mende2 camni dah..
    aaamiin..

    ReplyDelete
  25. org camni akalnye pendek.. nak kata TAK CERDIK, pandai plk buat mende2 tu sampai kluar anak... nak kata CERDIK, perangai tak macam manusia...

    so nak letak kategori ape org camni??

    ReplyDelete
  26. wuu .. sedihnya .. sian baby2 tuh ..

    ReplyDelete

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..