Carilah wanita yang cantik ...........

47 ulasan:
Assalamualaikum , lmbat hupdate sebab blackout tadi .. xpe alhamdulillah  ujian ada hikmah , balik keje awal hahahaks
''tidak ada wanita yang hodoh , hanya kecantikan yang berbeza''

sukakan kecantikan tidak salah , kdg2 ia dah jadi satu fitrah rite , kita semua sukakan kecantikan dan tuhan kita pun sangat cantik.. kamal, jamal , jalal itu mmg sifat tuhan (sempurna,cantik,agung), kita semua suka cantik islam juga suka cantik, jika ada yang mengatakan islam itu tidak indah maknanya hati mereka sebenarnya tidak indah , macam kelawar yg tidak dapat melihat siang , bukan kerana siang itu gelap tapi mata kelawar yg tidak mampu menatap terangnya siang ..

wanita cantik pulak ! kalau kita sebagai manusia , kalau berjumpa dgn org jujur , semua sepakat sayangkan org yg jujur tapi pada rupa berbeza pada setiap org , sebab tu ada ungkapan ''beauty is in the eye of beholder'' ..kecantikan sebenarnya bermula dari dalam ke luar , so tanamkan iman di dalam hati kita dan susuli dengan perbuatan yg baik , bila iman dah di tanam ! syariat ditegakkan akan berbuahlah akhlak yg mulia ~ ini lah kecantikan yang hakiki ! apa gunanya mulut yg cantik kalau digunakan utk mengumpat ? apa gunanya wajah yang cantik jika mendedahkan aurat ? ini lah kecantikan sejati ....

hati berbicara :
''ada ungkapan berbunyi , kemusnahan akan menimpa jika wanita mula merasakan dirinya cantik dan berbangga dengan kecantikannya '' wallahualam !
tapi yg pasti jika kecantikan tidak di sertai dengan iman yg kuat , maka pemiliknya akan hilang kawalan , kdg2 bila kita tengok di sekelililng kita wanita yg cantik selalu di peralatkan , di gunakan oleh media , mereka rasa bangga ! tapi sebenarnya mereka cuma barang permainan kepada dalang2 kepentingan ! 
cantik tidak salah , tp salah menggunakan kecantikan tu yg sebenarnya salah ! kata org wanita cantik jrg berakhlak umpama bunga tanpa wangian tapi kalau cantik dan berakhlak pula hebat ! umpama cantiknya wanita solehah pd zaman Rasulullah =)



47 ulasan:

  1. cantik itu subjektif kerana setiap orang berbeza citarasa

    BalasPadam
  2. nuru setuju ngn semua sys tulis ni..
    seyes betullllllllllllllllllllllllll......

    ' kemusnahan akan menimpa jika wanita mula merasakan dirinya cantik dan berbangga dengan kecantikannya '

    BalasPadam
  3. kecanatikan hakiki bermula dari dalaman

    BalasPadam
  4. pernah di hina oleh seseorang kerana rupa cik ngah yang tak seberapa...hermmmm....

    BalasPadam
  5. kadangkala mereka ini seringkali terlupa, yang kecantikan mereka hanyalah sementara dan diri mereka hanyalah pinjaman semat-mata..... sebab itu mereka seolah-olah lupa diri mereka, lupa pencipta kecantikan mereka.. Mereka patut bersyukur kerana diberi peluang untuk hidup sempurna... bagaimana pula jika suatu hari nanti kecantikan mereka ditarik semuala, baru nak ingat dosa lama, baru nak memohon ampun.... Itulah manusia yang seringkali terleka dengan keseronokan dunia dan terlupa dengan Yang Penciptannya Allah SWT.....

    BalasPadam
  6. huhuhu.. lama dah tak tulis entry cmni

    BalasPadam
  7. cantik di luar hanya utk sementara...cantik di dalam utk selamanya..

    BalasPadam
  8. cantik itu subjektive,.. itu y pastinya... ;d

    BalasPadam
  9. cantik di mata dan juga di hati!!

    BalasPadam
  10. ERmmmm.. alhamdulillah kalo dpt yg cantik rupa dan cantik imannya.. heHE

    BalasPadam
  11. Betul3x... setuju... kecantikan sgt subjektif... cantik dimata tidak dihati... cantik dihati kdg2 tidak dimata... semua tu saling cover mengcover... yg x berapa cantik dicover akhlak yg menarik... budi bahasa yang kelasss.... amin....

    BalasPadam
  12. yup, betul tu prince sependapat dgn kasih jugak pasal ni..

    BalasPadam
  13. jadilah wanita yang cantik budi bahasa dan akhlaknya.. itu kecantikan yang tak terbanding,..

    BalasPadam
  14. betul tuh .. kecantikan orang berbeza2 ..

    taste orang lain2 ek ..

    BalasPadam
  15. Kecantikan di luar itu tak kekal... Kecantikan dari dalam itu yang kekal... Tapi kalau ternampak awek cun... WuMing tengok sampai tak kelip mata juga kadang-kadang...Pernah buat entri pasai "Awek Cun"...Pengalaman sebenar...(Bukan nak promote..)

    BalasPadam
  16. qaseh: alhamdulillah d biase2 saje... 9sedih pd yg menggunakan kecantikan utk perkara2 yg tak elok)...

    BalasPadam
  17. wanita cantik yg digunakan media itu lah yang sedang dikatakan sebagai tabaruj , wallahu'alam

    anis sokong qaseh , ayah anis pon selalu pesan , biar cantik berhati dan berotak , tdak cukup setakat cantik rupa yg tidak berhati dan otak ~

    BalasPadam
  18. cantik dalaman lebih penting kerana ia kekal ^^

    BalasPadam
  19. update blog kat opis? banyak cantiiik...haha

    BalasPadam
  20. Beauty is in da eyes of beholder.. Alaik~

    BalasPadam
  21. cantik tertarik memang da BOMB ?


    AGGAGAGAAGA

    BalasPadam
  22. yeah... the true beauty is from within...

    BalasPadam
  23. cantik boleh lihat dalam hati wanita. ehem bukan paras rupa.

    BalasPadam
  24. cantik tidak salah , tp salah menggunakan kecantikan tu yg sebenarnya salah ! kata org wanita cantik jrg berakhlak umpama bunga tanpa wangian tapi kalau cantik dan berakhlak pula hebat ! umpama cantiknya wanita solehah pd zaman Rasulullah =)


    VERY TRUE !!

    BalasPadam
  25. jika wanita tu hatinya chantek...pasti semua ingin mendekatinya.tak kira sbgi anak,kwn,kakak,adik dan sebagainya...mmg sgt suka wanita yg cantik wajah dan hatinya.

    BalasPadam
  26. cantik dan berakhlak..tu yg terbaik..

    BalasPadam
  27. kesimpulannya cantik itu bermula dari dalam.. pakej cantik paras rupa..

    BalasPadam
  28. setuju...cantek luar..cantek dluar cantek dalam baru betol holiaoo.. :)

    BalasPadam
  29. tak suka wanita cantik..haha

    BalasPadam
  30. dah fitrah semulajadi wanita inginkan kecantikan tapi seringkali di salahgunakan kecantikan itu ke arah kemusnahan..

    BalasPadam
  31. setuju dgn hati berbicara Qaseh..kurniaan paras rupe bukan pluang utk melakukan kejahatan..malah ia adalah satu ujian..

    BalasPadam
  32. orang pandang kecantikan berbeza mengikut objektif..tapi manusia sukakan kecantikan luaran..tapi tak nampak dalaman atau buat2 lupa D

    BalasPadam
  33. seyes sokong gile....
    ]tu ar kn...
    gambar cantik2
    pastu media sedap je guna nk
    up trafik..grrrrrr..
    tahu ar nk tarik org laki nye pasal..
    cewahhh hehehe

    BalasPadam
  34. Assalamualaikum...


    sekali tgk tajuk mcm menggalakkan lg ada la..hahaha apa kata kalo saya ambik awak jer? hahaha..

    happy blogging :-)


    regards,
    BLADE EDGE

    BalasPadam
  35. suka entry nie :)

    cantik itu lahir dari dalam hati yg tulus .

    BalasPadam
  36. Salam, qaseh.

    Betul tu, tidak salah sukakan kecantikan. Kecantikan adalah anugerah Allah dan lebih afdal lagi klu disulami dgn iman dan rendah hati.....:)

    BalasPadam
  37. permpuan diperalatkan oleh media..
    betul tu..^^,

    BalasPadam
  38. the beauty in ugly...hehe...sempat promote blog pulak

    BalasPadam
  39. biarlah cantik luar dan dalam...kalau cantik luar takkan kekal selama-lamanya.

    BalasPadam
  40. betul tu qaseh, jangan salah gunakan kecantikan. :)

    BalasPadam
  41. Cantik di mata Awan bukanlah bererti putih mulus kulitnya, cantik solekannya, cantik bulu matanya atau sebagainya. Bagi Awan, cantik itu adalah batin dan abstrak.

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com