Carilah wanita yang cantik ...........

47 ulasan:
Assalamualaikum , lmbat hupdate sebab blackout tadi .. xpe alhamdulillah  ujian ada hikmah , balik keje awal hahahaks
''tidak ada wanita yang hodoh , hanya kecantikan yang berbeza''

sukakan kecantikan tidak salah , kdg2 ia dah jadi satu fitrah rite , kita semua sukakan kecantikan dan tuhan kita pun sangat cantik.. kamal, jamal , jalal itu mmg sifat tuhan (sempurna,cantik,agung), kita semua suka cantik islam juga suka cantik, jika ada yang mengatakan islam itu tidak indah maknanya hati mereka sebenarnya tidak indah , macam kelawar yg tidak dapat melihat siang , bukan kerana siang itu gelap tapi mata kelawar yg tidak mampu menatap terangnya siang ..

wanita cantik pulak ! kalau kita sebagai manusia , kalau berjumpa dgn org jujur , semua sepakat sayangkan org yg jujur tapi pada rupa berbeza pada setiap org , sebab tu ada ungkapan ''beauty is in the eye of beholder'' ..kecantikan sebenarnya bermula dari dalam ke luar , so tanamkan iman di dalam hati kita dan susuli dengan perbuatan yg baik , bila iman dah di tanam ! syariat ditegakkan akan berbuahlah akhlak yg mulia ~ ini lah kecantikan yang hakiki ! apa gunanya mulut yg cantik kalau digunakan utk mengumpat ? apa gunanya wajah yang cantik jika mendedahkan aurat ? ini lah kecantikan sejati ....

hati berbicara :
''ada ungkapan berbunyi , kemusnahan akan menimpa jika wanita mula merasakan dirinya cantik dan berbangga dengan kecantikannya '' wallahualam !
tapi yg pasti jika kecantikan tidak di sertai dengan iman yg kuat , maka pemiliknya akan hilang kawalan , kdg2 bila kita tengok di sekelililng kita wanita yg cantik selalu di peralatkan , di gunakan oleh media , mereka rasa bangga ! tapi sebenarnya mereka cuma barang permainan kepada dalang2 kepentingan ! 
cantik tidak salah , tp salah menggunakan kecantikan tu yg sebenarnya salah ! kata org wanita cantik jrg berakhlak umpama bunga tanpa wangian tapi kalau cantik dan berakhlak pula hebat ! umpama cantiknya wanita solehah pd zaman Rasulullah =)



47 ulasan:

Anisa Hang Tuah berkata...

kacak luar

kacak dalam.

Freaky berkata...

cantik itu subjektif kerana setiap orang berbeza citarasa

aRa ❤ aFiq™ berkata...

ta bole riak an.. ^^

nuruashia ♥ berkata...

nuru setuju ngn semua sys tulis ni..
seyes betullllllllllllllllllllllllll......

' kemusnahan akan menimpa jika wanita mula merasakan dirinya cantik dan berbangga dengan kecantikannya '

http://aniesandyou.blogspot.com berkata...

cantik itu subjektif..

Kerana LiverpoolFC episode 1

Kerana LiverpoolFC episode 2

Kerana LiverpoolFC episode 3

JIJI YU berkata...

kecanatikan hakiki bermula dari dalaman

puteri rimba berkata...

pernah di hina oleh seseorang kerana rupa cik ngah yang tak seberapa...hermmmm....

Isteri Encek Bard berkata...

kadangkala mereka ini seringkali terlupa, yang kecantikan mereka hanyalah sementara dan diri mereka hanyalah pinjaman semat-mata..... sebab itu mereka seolah-olah lupa diri mereka, lupa pencipta kecantikan mereka.. Mereka patut bersyukur kerana diberi peluang untuk hidup sempurna... bagaimana pula jika suatu hari nanti kecantikan mereka ditarik semuala, baru nak ingat dosa lama, baru nak memohon ampun.... Itulah manusia yang seringkali terleka dengan keseronokan dunia dan terlupa dengan Yang Penciptannya Allah SWT.....

takde nama berkata...

huhuhu.. lama dah tak tulis entry cmni

MamaEma berkata...

cantik di luar hanya utk sementara...cantik di dalam utk selamanya..

Nur Farah Hani berkata...

cantik itu subjektive,.. itu y pastinya... ;d

mas saari berkata...

cantik di mata dan juga di hati!!

ejulz berkata...

ERmmmm.. alhamdulillah kalo dpt yg cantik rupa dan cantik imannya.. heHE

Bidasari berkata...

Betul3x... setuju... kecantikan sgt subjektif... cantik dimata tidak dihati... cantik dihati kdg2 tidak dimata... semua tu saling cover mengcover... yg x berapa cantik dicover akhlak yg menarik... budi bahasa yang kelasss.... amin....

Prince Halilintar berkata...

yup, betul tu prince sependapat dgn kasih jugak pasal ni..

Fiqas berkata...

jadilah wanita yang cantik budi bahasa dan akhlaknya.. itu kecantikan yang tak terbanding,..

iPai berkata...

betul tuh .. kecantikan orang berbeza2 ..

taste orang lain2 ek ..

WuMing berkata...

Kecantikan di luar itu tak kekal... Kecantikan dari dalam itu yang kekal... Tapi kalau ternampak awek cun... WuMing tengok sampai tak kelip mata juga kadang-kadang...Pernah buat entri pasai "Awek Cun"...Pengalaman sebenar...(Bukan nak promote..)

Diana @ bilakukatacinta berkata...

qaseh: alhamdulillah d biase2 saje... 9sedih pd yg menggunakan kecantikan utk perkara2 yg tak elok)...

Anis izyan Abd Rahman berkata...

wanita cantik yg digunakan media itu lah yang sedang dikatakan sebagai tabaruj , wallahu'alam

anis sokong qaseh , ayah anis pon selalu pesan , biar cantik berhati dan berotak , tdak cukup setakat cantik rupa yg tidak berhati dan otak ~

WanIE berkata...

cantik dalaman lebih penting kerana ia kekal ^^

Cikli berkata...

update blog kat opis? banyak cantiiik...haha

nanakimie berkata...

qaseh shantek!hehe...

Liyana Zahim berkata...

Beauty is in da eyes of beholder.. Alaik~

muhamad hanif berkata...

cantik tertarik memang da BOMB ?


AGGAGAGAAGA

James Alexander berkata...

yeah... the true beauty is from within...

✿....rossa alina....✿ berkata...

setuju! :)

Pyka Rahmat berkata...

cantik boleh lihat dalam hati wanita. ehem bukan paras rupa.

FasiHaH SupiaN berkata...

cantik tidak salah , tp salah menggunakan kecantikan tu yg sebenarnya salah ! kata org wanita cantik jrg berakhlak umpama bunga tanpa wangian tapi kalau cantik dan berakhlak pula hebat ! umpama cantiknya wanita solehah pd zaman Rasulullah =)


VERY TRUE !!

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

jika wanita tu hatinya chantek...pasti semua ingin mendekatinya.tak kira sbgi anak,kwn,kakak,adik dan sebagainya...mmg sgt suka wanita yg cantik wajah dan hatinya.

faiz berkata...

cantik dan berakhlak..tu yg terbaik..

adan berkata...

kesimpulannya cantik itu bermula dari dalam.. pakej cantik paras rupa..

azi nur berkata...

setuju...cantek luar..cantek dluar cantek dalam baru betol holiaoo.. :)

H.J berkata...

tak suka wanita cantik..haha

Mrs.Yie berkata...

dah fitrah semulajadi wanita inginkan kecantikan tapi seringkali di salahgunakan kecantikan itu ke arah kemusnahan..

iLa suHaiLa berkata...

setuju dgn hati berbicara Qaseh..kurniaan paras rupe bukan pluang utk melakukan kejahatan..malah ia adalah satu ujian..

Bro ahmad berkata...

orang pandang kecantikan berbeza mengikut objektif..tapi manusia sukakan kecantikan luaran..tapi tak nampak dalaman atau buat2 lupa D

Far8 budak baik berkata...

seyes sokong gile....
]tu ar kn...
gambar cantik2
pastu media sedap je guna nk
up trafik..grrrrrr..
tahu ar nk tarik org laki nye pasal..
cewahhh hehehe

BLADE EDGE berkata...

Assalamualaikum...


sekali tgk tajuk mcm menggalakkan lg ada la..hahaha apa kata kalo saya ambik awak jer? hahaha..

happy blogging :-)


regards,
BLADE EDGE

cik faiqah berkata...

suka entry nie :)

cantik itu lahir dari dalam hati yg tulus .

Kak Imun berkata...

Salam, qaseh.

Betul tu, tidak salah sukakan kecantikan. Kecantikan adalah anugerah Allah dan lebih afdal lagi klu disulami dgn iman dan rendah hati.....:)

cik pulau berkata...

permpuan diperalatkan oleh media..
betul tu..^^,

Edy Zaidi berkata...

the beauty in ugly...hehe...sempat promote blog pulak

kayrul-shah berkata...

biarlah cantik luar dan dalam...kalau cantik luar takkan kekal selama-lamanya.

KAMIHIDUP berkata...

betul tu qaseh, jangan salah gunakan kecantikan. :)

umUMRA berkata...

nice entry..love it..:))

Awan Biru berkata...

Cantik di mata Awan bukanlah bererti putih mulus kulitnya, cantik solekannya, cantik bulu matanya atau sebagainya. Bagi Awan, cantik itu adalah batin dan abstrak.

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com