Berilah Dia Semangat ...

99 ulasan:
Assalamualaikum

''mak .. bangunlah mak .. anak2 mak rindu kan mak ''

Semalam hencik kyle call n kata dua2 buah pinggang mak dah rosak n jantung tak dapat nak berfungsi , sekarang ni guna mesin untuk pernafasan , n doctor kata 50 - 50 ..di sebalik suaranya ada getaran , nafas tersekat2 .. menangislah sayang , lepaskan segala kesedihan mu .. agar kekuatan tu kembali pulih , dan percaya akan kuasa Allah .. percaya keajaiban akan berlaku ... berdoa lah hingga bibir tak mampu mengungkapkan perkataan2 lain sayang .. kita hanya manusia yang tak mampu berbuat apa2 , cuma Allah yang dapat memberi kita syafaat di ketika ini.. dan semalam tangisan kita bersatu =(

jika seseorang yang kita sayang sedang berduka hanya semangat yang mampu kita beri , kata2 nasihat agar dia berfikir kita hanya manusia biasa , qaseh tak dapat pergi coz qaseh sekarang di terengganu n mak dia hospital kuala lumpur , andainya kejauhan ini kita fikir ianya satu halangan ! jangan putus2 memberi semangat ,  jangan putus2 berdoa agar semua nya kembali pulih .. inilah ujian dan dugaan yang perlu kita tempuh bila kita ada insan yang kita sayangi .. sakit itu pencuci segala dosa, dan inilah waktunya untuk menilai adakah kita pasangan yang tulus? jika kita tak mampu beri dia ketenangan di saat dia resah dan gelisah maknanya kita masih belum cukup untuk menjadi suri di hatinya .. kerana perhubungan itu saling melengkapi ..alhamdulillah , sedikit sebanyak kekuatanku beralih pada dirimu .. kuatkan semangat sayangku ...

hati berbicara :
yaAllah ya tuhanku .. hanya Mu tempat ku mengadu ..
permudahkan lah segala urusan , panjangkanlah umur mereka..
makbulkanlah doa ku yang satu ini yaAllah agar senyuman kembali mekar di bibir mereka2 yang ku sayangi ... sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui ..
aku Redha dengan segala2nya yaAllah cuma berikanlah ketabahan di dalam hati mereka agar segala ujian yang Mu berikan dapat di lewati dengan penuh keimanan dan ketaqwaan .. 
wallahualam...
doa dalam tangisan ~ 
*mak hencik kyle*

99 ulasan:

  1. semoga mak dia kembali sihat macam biasa..berdoalah..

    BalasPadam
  2. aduh tersentunya..

    qaseh, semoga dia kuat menempuh segala dugaan

    BalasPadam
  3. Ya Allah kesiannyer encik Kyle.. Mudah-mudahan mak Kyle cepat sembuh dan semoga Kyle sekeluarga tabah menghadapi segala Ujian dariNYA

    BalasPadam
  4. Hanya doa boleh membantu..... Bacalah selawat syifa' kat mak nya.... Semoga beroleh pertolongan dari Allah S.W.T...

    BalasPadam
  5. Kata-kata semaNgat sgt penting ;)

    disaat kita sedih..ade yg hulurkan telinga utk mendengar..kata-kata untuk diucap... ;)

    BalasPadam
  6. allah sedang menguji keimanan hambanye...

    BalasPadam
  7. sentiasalah berikan kata semangat padanya.. jgn biar dia rasa keseorangan..anak2 itu kekuatan seorang ibu..doakan yang terbaik..amin..

    BalasPadam
  8. erm.. sedih baca ni...

    doa banyak2... moga mak selamat.. slalu buat solat hajat, moga smua kmbali pulih, ni ujian dariNya..

    BalasPadam
  9. qaseh..sabarlah ye? dugaan yg dtg pasti ade hiklah disebaliknya...

    BalasPadam
  10. jangan pernah berhenti untuk berdoa..Allah sentiasa bersama orang yang sabar.. :)

    BalasPadam
  11. Ya Allah, semoga tuhan panjangkan umur beliau, dan beri kekuatan pada beliau. :)

    BalasPadam
  12. ya Allah..qesahhh...sedih kot aku
    bace...kau kat ganu bljr ehh???
    balik lahh ke KL tuuuu...
    secepat mungkin lahhh..
    sedih aku bace huh ;'(

    BalasPadam
  13. Ya Allah Ya tuhan ku, permudahkan lah urusan mak Qaseh.

    BalasPadam
  14. berdoalah kepadaNya..Insyaallah..

    BalasPadam
  15. Err,


    takziah untuk mak hencik kyle ;)

    BalasPadam
  16. sedihnya...
    akak dah pernah lalui saat2 sedih mcm ni masa arwah mak kena serangan jantung yg mengejut! huhuhuhuhu

    BalasPadam
  17. Nadh baca pn da sebak... T.T sabar ya kamu.. kita doakan enchik Kyle punya ibu cepat sembuh.. amin2..

    BalasPadam
  18. haah dah tengah hari sudah..nice ayat..kelemahan bro kt sini la..bab madah2 hmm susah nak memahami.hmm semoga dia sihat k

    BalasPadam
  19. bykkn berdoa...semoga dia selamat...

    BalasPadam
  20. semoga segalanya selamat.. InsyaAllah..

    BalasPadam
  21. berdoa dan berdoa dan terus berdoa.. insyaAllah segalanya ok... harap terus sabar ye kyle

    BalasPadam
  22. adik..sis doakan smga mak kyle sihat..jgn putus asa utk berdoa..selebihnya kerja Dia..

    smga doa2 kita dimakbulkan..insyaAllah

    BalasPadam
  23. Amin ... Amin .. Amin . moga semunya akan pulih seperti biasa

    betul tuh, sebagai kawan kita kena tolong sehabis baik .. kelak, pada masa akan datang akan ada seseorang yang tolong kita balik ..

    BalasPadam
  24. sbak baca entri ni.. semoga semua dalam keadaan selamat.. banyakkan berdoa untuk mereka.

    BalasPadam
  25. ya ALLAH kakak, sedihnya.. semoga dia terus kuat..

    BalasPadam
  26. banyakkan sabar yer Qaseh...dan jgn lupa sentiasa sedekah yasin kepadanya agar dia sentiasa tenang dan dapat hadapi penyakitnya dgn tabah...

    BalasPadam
  27. semoga mak abg kyle cepat sembuh dan dipermudahkan segala urusan,, ameen..

    BalasPadam
  28. harap2 semuanya akan kembali pulih...semoga mak hencik kyle kembali sihat seperti sedia kala..amin

    BalasPadam
  29. kata-kata dalam entry mampu menyentuh hati manusia berjiwa kertas... =((

    BalasPadam
  30. semoga diberikan kesihatn yg baik ekpada mak encik kyle qaseh

    BalasPadam
  31. kak..sampai kan kak incik kyle supaye kuatkan semangat..
    doa banyak2..

    BalasPadam
  32. benar... hanya kita yang terdekat terapat untuk terus beri semangat pada mereka.. teruskan qaseh.. moga allah memberi kemudahan pada mereka..

    BalasPadam
  33. semoga tabah menghadapi ujian Allah..
    n semoga bakal mak mentua cepat sehat..amin~ ^^

    BalasPadam
  34. syazwan -
    doa tak putus dari hati .. meluahkan dengan perasaan yg tak boleh di luahkan

    BalasPadam
  35. sis ieb -
    tulah .. hurmm tq sis syg .. amin ..semoga DIA mendengar doa2 hambaNYA

    BalasPadam
  36. bro wacana -
    ye bro , hanya doa .. tq bro .aminn

    BalasPadam
  37. dalila -
    ye dear .. itu yg termampu .. semoga mulut dapat mmbuat yg termampu dan telinga cuba mendengar dengan sedaya upaya

    BalasPadam
  38. mama comel -
    betul tu sis .. anak2 kekuatan seorg ibu .. tq dear

    BalasPadam
  39. niena -
    huhu jangan lah sedih .. qaseh sedih jugak ..
    amin insyaAllah sis

    BalasPadam
  40. diana -
    tq sis.. qaseh pun bersabar ..

    BalasPadam
  41. far8 -
    bukan lah .. mak hencik kyle yang sakit .. qaseh memang asal teganu ..
    ko sedih qaseh agy lah sedih tau !

    BalasPadam
  42. ezan -
    yup mak hencik kyle .. tq dear

    BalasPadam
  43. bro abadi romeo -
    ye bro .. qaseh berdoa sentiasa

    BalasPadam
  44. sis mas -
    akak ! sory qaseh buat akak sedih n teringat pulak hurmmm

    BalasPadam
  45. nadh -
    nadh laki kena kuat ..xleh sedih2 keyh .. aminn

    BalasPadam
  46. atiq -
    tq syg .. berdoa jugak ye .. untuk kyle ..

    BalasPadam
  47. sis pinky -
    ye sis ..hanya DIA yang punya segala kuasa untuk menentukan ..

    BalasPadam
  48. ipai -
    bro .. betul tu .. sekurangnya2 kesedihan dia berkurang ..

    BalasPadam
  49. alia -
    huhu jangan sedih ye syg .. insyaAllah .. =)

    BalasPadam
  50. cik puan izan -
    qaseh nak sangat baca surah yassin time2 camni .. tapi piyet T_T

    BalasPadam
  51. ezmaliza -
    huhu .. qaseh hati tisu .. sory kalau sedihkan sesiapa

    BalasPadam
  52. cik najihah -
    insyaAllah dear ..nnt sis smpaikan .. tq

    BalasPadam
  53. nsar -
    insyaAllah .. tq atas nasihat ..aminn

    BalasPadam
  54. semoga hari neh lebih baek dari semalam...hanya doa dan bacaan yasin yg mampu kita beri...doa banyak2 k...nana doakan moga mak henchek kyle cepat sembuh..amin...

    BalasPadam
  55. turut simpati lagi sedey dgar kat hkl juz infront of my college..kalau lah kenal dah lamer g melawat...ye doakan ape jua yg terbaek tok mak kyle okey...amin

    BalasPadam
  56. hey there.. ara singgah n follow cni.. pink tol blog dea.. ^^

    BalasPadam
  57. berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul... semoga tabah menghadapi dugaan ini.

    BalasPadam
  58. amin.
    permudahkan lah segalanya,
    untuk qaseh dan mak kwn u tu .

    BalasPadam
  59. insya'Allah...semoga segalanya dipermudahkan untuk mak kyle...

    BalasPadam
  60. Allah sentiasa mendengar doa hambaNya..moga diperkenan kan anak kpd mak :)

    BalasPadam
  61. doa byk2 k . hope smua akan ok . doa dari sini .

    BalasPadam
  62. bykkan buat solat hajat, insyaAllah dgn izinNya dpt kembali sembuh..hanya Dia Maha Berkuasa..

    BalasPadam
  63. semoga diberi kesihatan kepadanya... insyaAllah...

    BalasPadam
  64. seputeh qaseh..kena kuat k..mcm malik nor

    BalasPadam
  65. dugaan datang dlm pelbagai bentuk...
    hanya sabar dan iman yang teguh je buat kita bertahan...

    salam kenal...

    BalasPadam
  66. mmg sengsara bila sakit buah pinggang ni mcm nenek saye dulu...semoga mak dia sembuh...

    BalasPadam
  67. kuatkan smgat..semoga mak en kyle cpt smbuh...jgn putus asa bt qaseh n family kyle

    BalasPadam
  68. zie doakan dia cepat sembuh. in the meantime uols sefamily have to be strong ea.

    BalasPadam
  69. semoga mak encek kyle cepat sembuh..doakan sama2 semoga semuanya selamat....tabahkan ati ye

    BalasPadam
  70. pompuan giler besi ni, kalau tak di layan, tak kan menjadinya la. ;)


    moga beliau berada dalam keadaan selamat. ;)

    BalasPadam
  71. walau apa pun yg terjadi, sentiasalah redha dgn ketentuanNya... segala yg terjadi pasti ada hikmahnya >.<

    BalasPadam
  72. so, cik qaseh teruskan beri semangat !!

    BalasPadam
  73. Jgn putus asa bg smgt kat kyle ye dan juga doa untuk mak kyle..

    BalasPadam
  74. i also need r strength huney :(

    i'm in pain but no one see my tears drop by :(

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com