SELANGKAH MENGHAMPIRI KEMATIAN .. HAPPY BIRTHDAY TO ME ....

41 ulasan:
Assalamualaikum ....

''selamat hari lahir yang ke 23 su...... ,semoga Allah sentiasa melindungiku dimana pun aku berada,kemana pun langkah ku pergi ..dimana pun jasadku berada ..amin''
19/6/1988 qaseh dilahirkan dengan cukup sempurna ..cukup sifat ..perempuan ke dua ,bongsu girl yang lahir dalam sebuah keluarga yg sederhana .. membuahkan satu rasa kegembiraan pada keluarga itu .. alhamdulillah dengan penuh syukur dan nikmat .. lahir tanpa mengenal apa itu rasa gembira cuma lahir dengan tangisan seorang baby kecil .. seperti baby2 lain .. sekarang umur qaseh dah 23 .. menginjak ke alam dewasa .. 23 tahun hidup di dunia Allah tapi masih banyak amalan yang adakalanya tertinggal di tengah jalan melalui liku2 kehidupan yg terkadang mengasyikkan .. aku masih gagal menjadi hambaMU ya Allah ..aku masih jauh ketinggalan dalam mencari NUR mu .. aku masih berusaha mencari redha2 Mu yaAllah .. maafkanlah aku ..maafkanlah hambaMu ini yg cuma menumpang kasih syg dari Mu maha penciptaKu .. 

terima kasih yaAllah kerana masih panjangkan umurku .. terima kasih kerana memberi berjuta2 peluang untuk aku mencari apa yang sebenarnya harus ku cari .. terima kasih kerana menghadirkan kawan2 yang terbaik .. terima kasih atas rasa cinta yang kau hadirkan dalam hatiku walaupun berulang kali aku tewas dalam menerima cinta manusia .. dan terima kasih juga memberi aku ketabahan hingga ke hari ini dalam menghadapi setiap ujianMu .. terkadang aku rasa bersyukur kerna aku punya kekuatan yg hambamu yg lain tidak miliki.. terkdang jugak aku merasakan nikmat kerana aku masih dapat ketawa dan menangis atas apa yang aku lalui ..

terima kasih kerana pernah hadirkan kekecewaan kerana seorang manusia .. kerna dari situ aku dapat belajar erti kepahitan dan aku tahu hidup ini bukan hanya untuk gembira .. ~ aku redha atas segala yang berlaku selama 23 tahun aku hidup.. yaAllah panjangkan lah umurku hingga aku benar2 bersedia mengadapmu .. sesungguhnya aku takut ! takut untuk mengadapu dengan amalan yg begitu tipis .. ya Allah semoga hari ini dan hari seterusnya .. pancarkanlah cahaya2 Mu agar aku tidak lagi terpesong .. benihkanlah di hatiku dengan kesedaran yg berpanjangan .. takutilah setiap detik dan waktu dalam perasaan ku agar aku tidak lagi jatuh ke lembah yg hina ..

untuk orang yang sentiasa ku sayangi dan ku cintai .. maafkanlah atas ketidakmatangan yg sentiasa membelenggu diri ini .. terima kasih atas nyanyian besday semalam dan terima kasih jugak atas doa2mu.. insyaAllah kita akan bersama jika kita di jalan keredhaanNya .. jangan terlalu berharap kerana takut nanti kita kecewa .. jangan terlalu gembira kerana mungkin esok kita akan bersedih .. cuma satu harapan ku terhadapmu .. andainya kamu telah diciptakan sebagai kaum adam yg akan menjagaku hingga nafas terakhir .. lindungi lah aku , titipkanlah kasih syg yg berpanjangan ..curahkan rasa cinta yang tiada batasNya tapi jangan melebihkan aku drp Maha Pencipta kita .. doakanlah agar jodoh kita berpanjangan ..dan jadilah seorang pemimpin yang bijak memimpim .. jangan pernah abaikan tanggungjawabmu dan jagalah maruah ku sebagai seorang muslimah .. love u forever !


hati berbicara :
selama qaseh hidup qaseh tak pernah sambut hari jadi tepat2 pada 19/6 .. hihi kan best kalau bangun pagi je ada surprise lebih2 lagi dr insan tersayang ..pehh mau meraung setengah jam dek terharu ! haha apa2pun setiap orang pasti ada impian ..impian qaseh cuma satu , dari dulu hingga sekarang tu je tersemat dalam hati .. impian itu adalah ''kebahagiaan'' hanya itu yg selama ni tercari2 .. kebahagiaan hingga ke nafas terakhir .. siapakah yang mampu memberi kbhgiaan itu .. disaat jari manis ini tersarung cincin.. di saat dahi ini dikucupi oleh seorang insan yg bergelar ''suami'' di saat itu lah kebahagiaan yg sebenar dtg .. <3.. di saat itu juga hatiku jasadku jiwaku akan ku berikan sebagai balasan atas kebahagiaan itu .. wallahualam.. aku hanya mampu merancang DIA yg sebenar2nya layak untuk menentukan .. Allah tahu isi hatiku .. Allah tahu doa2ku ..insyaAllah .. 
maaflah entry panjang .. huhu , sambut besday minggu depan nantikan hadiah dr hencik kyle ..jeng2x hadiah apakah itu .. haha .. wat susah2 je nak bg adiah .. kuwang3x.. n tq to alls my frens , blogger , fb frens .. love u olz.. doakan qaseh :)
dan bangga my besday = fathers day ..
happy fathers day ayah n semua bapa2, pikullah sedaya upaya tanggungjawabmu .. kerana nanti akan disoal di akhirat kelak !  


41 ulasan:

CassiaSiamea berkata...

moga panjang umur..

Mama Gee berkata...

selamat hari lahir qaseh...semogaa suhat, success, ceria selalu...
semoga impian menjadi kenyataan..
semoga bertambah matang dlm meniti kehidupan...

YUL berkata...

wah, panjang betul eh entri,befday qaseh sme dgn befday adik yul, huhu, btw, happy befday qaseh :) semoga pnjg umur dan dimurahkan rezkinya.

yad'z berkata...

wahh bufday sis ek. hepi bufday.. hope dipanjangkan umur n dimurahkan rezeki.. =)

zarazueyin berkata...

Happy birthday!
semoga diberikan kebahagian di dunia dan juga di akhirat....amin ;)

Anisa Hang Tuah berkata...

selamat hari lahir..

Kathy Tuah berkata...

selamat ulang tahun qaseh! semoga kebahagian di cari akan dapat dimiliki & dibawa hingga ke akhir hayat..amin..

JIJI YU berkata...

eid milad saeid ye..

cik pulau berkata...

hepy bufday Qaseh..
umur kita sama lah..
tapi kte punya lagi sebulan...
Qaseh sambut dulu..hehe..

papepun..
all the best in wateva u do..
moga suksess selalooo dan sentiasa dirahmati Allah sentiasa..^^,

bantalbucuk berkata...

epy burfday qaseh..rupanya kita ni sebaya ye..hehe..semoga dipanjangkan umo dan dimurahkan rezeki..amiinn.. ^_^

al_hakim berkata...

selamat hari lahir..semoga terus dipanjangkan umur..=)

qasehraihan berkata...

ucapan untukmu..my twin :-p
qaseh dalea adelia..

Selamat Hari Lahir...semoga semakin bertambah usia semakin diberkati hidupmu, semakin murah rezekimu, semakin dipermudahkan segala urusanmu...Semoga setiap langkahmu sentiasa dibawah lindungan Illahi, dan semoga Allah sentiasa jauhimu dari segala macam kejahatan dunia, dan didekatimu dengan kebaikan syurga..Aminnn

kalau akak ada wat salah mohon maaf..
sehat ke dikkk..

gadis melayu berkata...

selamat hari lahir.. semoga Allah sentiasa melimpahi rahmat kat awak.. hepy selalu..^_^

yaya berkata...

selamat hari lahir buat kamu...smoga pnjang umur d murahkn rezeki...brtmbah umur brtmbah lh iman, ilmu...:)

d_LA berkata...

Allah selamatkan kamu..
Allah selamatkan kamu..
Allah selamatkan QASEH DELIA..
Allah selamatkan kamu..

HAPPY BIRTHDAY QASEH SAYANG..
Hope Qaseh berjaya di dunia dan di akhirat..Amin^^

mas saari berkata...

happy birthday qaseh..
moga panjang umur dan murah rezeki!

Mrs.Yie berkata...

selamat hari lahir dik qaseh :)

Sunah Sakura berkata...

seronoknye baca... senang hati bila qaseh hepi~~~

buat masa skang kita sama umur selama beberapa minggu eks~ :p

Nur Edrina berkata...

Selamat hari jadi , sis .
semoga panjang umur dan murah rezeki .. ^^

Awatif Azizi berkata...

happy birthday...
semoga apa yg qaseh hajat tercapai..insyaallah..amin..
=)

Cik Yatt berkata...

hepy besday sis..;)

Myfrin's story berkata...

Selamat Hari Lahir yang ke-23, Qaseh Dalia. Semoga berbahagia selalu di samping insan2 yang tersayang...:)

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

selamat hari lahir qaseh,moga terus melangkah menuju jalan yang Allah redhai.

cik najihah berkata...

akak..
hepy bufday..semoga panjang umur & murah rezeki :)

alkisah69 berkata...

hepi beday to u :)

niena shopping2u berkata...

selamat hari jadi, semoga dilanjutkan usia dan dipermudahkan perjalanan hidup olehnya

iPai berkata...

wah lama dah tak datang sini .. template ni lg cantik laa ..

hepi bday !!

ir yien 9897 berkata...

appy befday

Erin Lutfi berkata...

selamat hari lahir :)
moga panjang umur & dimurahkan rezeki..
happy selalu..
dan moge segala impian terlaksana..
^^ peace!

syira berkata...

Selamat hari jadi ya ke23, Qaseh.
Semoga dipanjangkan umur dan sentiasa dimurahkan rezeki.! =)

Tanpa Nama berkata...

selamat hari jadi..:) may all your wish come true..insyaAllah

nanakimie berkata...

epy bufday qaseh! moga pnjg umor,murah rezeki,ceria2 selalu:)

kaizen berkata...

hepi best kak qaseh!!!!

*sila blnjer sy....

ashafanie berkata...

epy besday erkk

Fiqas berkata...

happy besday Qaseh... semoga qaseh akan jadi insan yang berguna untuk semua.. hidup dengan senyum, ceria selalu... insya allah...

saiazuan berkata...

waaa da 23 ek? appy day :D

muhammad iqbal hakimi bin tahir berkata...

naaaaaaaaaaaaaaaak hadiaaah!!!


hepy birthday qaseh! =D

Along Usop berkata...

HB kak..


muge yang diimpikan bersama calon suami tercapai..

:)

MYA EL QAYREENA AZRYAN berkata...

bole tersamre fathers day yer jhari lahir. qasehhh...selamat hari lahir yer qaseh...semuger panjang umo dan di mewahkan rezeki...semoger cepat2 kawin keh...ehehhehee

qasehraihan berkata...

dtg ag dikkk...sebab tgh sedeyyyy!!!huhu

Qaseh dalia adelia berkata...

tq OLZ.. I LOVE U OLZ SO MUCH MUAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH SEMOGA KITA SEMUA DI BAWAH RAHMAT ILAHI

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com