Jangan Terlalu Ego Walaupun Kamu Seorang Artis Ataupun Popular !

32 ulasan:
Assalamualaikum...

sejak dua menjak ni banyak isu2 panas berlegar2 dalam dunia realiti mahupun maya .. kisah budak umur 14 tahun yang terlalu bangga dengan ketiadaan daranya .. isu artis yang terlalu ego ingin mengakui kebenaran dari kata2 bloggers hingga mengutuk bloggers2 sedangkan bloggers hanya mempertahankan benda yang betul .. qaseh heran dan pelik dengan orang sekarang ..kenapa ego tu sangat tinggi hingga batas2 agama seolah2 dipermainkan ! kita bukan malaikat yang bersayap seribu bukan juga pari2 yang berada dalam cerita2 dongeng yang punyai kuasa magika.. jika hari ni ada yang terlalu mendabik dada menyatakan dia terlalu sempurna ingin ku panah ke dahinya bersama2 nota ''kamu seorg pembohong''

hidup kita sering berputar ..dari atas ke bawah ,dari bawah ke atas .. hati2 lah bila kita membuat sesuatu perkara mahupun bila berbicara ! lebih2 lagi kita seorang retis ataupun orang yang mula naik..jangan sebab kamu tu seorang astis atau apa2 sekalipun ..jangan terlalu mendabik dada ! jangan terlalu angkuh menolak kebenaran .. kamu seorang islam ..kalau kamu islam kamu tahu batas2 islam.. islam tak pernah menghalang kemodenan tapi dalam apa jua keadaan ..batas2 tetap ada ..terkdg sedang kita di uji Allah sdg mengajarkan kita sesuatu , bila kita berada dalam kegelapan ,kita akan tahu betapa berertinya sebatang lilin..bila Allah berikan kita keresahan , kesedihan ..rasa bahagia muncul berjuta2 ..siapa yang mmpu memberi rasa selain Allah ..syukurlah padaNYA kita di beri ujian dan syukurlah padaNYA ramai yang ingin membetulkan kesilapan kita... kepada artis ''gambit saifullah'' tak perlu mengutuk pada yang ingin memberi kebenaran ...

hati berbicara :

maaf jika saya hanyalah budak kecil yang memberikan pandangan dari sudut saya sendiri .. sebab saya melihat kamu sebagai seorang yang tidak pandai berfikir , tidak tahu mematangkan diri sendiri ..silap kamu jika kamu mengutuk bloggers .. silap kamu jika kamu tidak ingin mengakui kebenaran ..silap kamu sebagai hambaNYA yang terlalu ego ..bukan terlalu ego pd diri kamu sendiri tapi ego terhadap agama kamu dan PENCIPTA kita semua .. sedarlah .. tengok balik video kamu dan nilaikan sendiri .. berjuta yg menonton ..kamu yg mungkin dapat dosa mereka .. wallahualam..hiburan juga ada batas2NYA...

32 ulasan:

Pojiekyra berkata...

sokong akak huhuhu

Mrs.Yie berkata...

hipokrit je dunia artis ni..pegi mekah,balik buat video cenggitu..arghhhh..malas nak ambik tau..makan kuaci lagi bagus kan dik? :)

Siti Nurhayati Dollah berkata...

Jangan sekali pun merasakan diri sudah cukup sempurna dan hebat. Kerana itu adalah pintu riak dan takbur.


*Kerana itu, tidak pernah ambil tahu tentang artis.

cik zaza berkata...

confirm tak lama lagi keluar melodi isu pasal artis ni.haha

mama comel berkata...

sanggup mempermainkan agama sebab nak popular cepat.. dunia akhir zaman.. kalau dewasa pun tak leh nak tunjuk yg baik2 cmne yg umur 14 tahun nak ikut?? akibatnya..yg umur 14 tahun pun bakal makin ramai hanyut hanya kerana ego seorang dewasa..

Umar Faruq berkata...

macam-macam jadi zaman skrg kan.. hehe

Aretikz berkata...

dan.. mulalah kebanyakkan blogger berpeleseran membuat en3 mengutuk mencaci maki.. sama juga prangai mcm gambit bgitu.. spatutnya kita kutuk perbuatan dia.. sebab nabi tak pernah bnci orang.. melainkan dia benci kefasikan seseorang.. oleh itu.. nabi berdakwah, agar benci itu bertukar syg.. ^_^

.fariza. berkata...

bila manusia tak dpt terima teguran..

JIJI YU berkata...

tetibe blur mase nak bagi komen..tapi ni la jadinye bile iman dah makin takder..teguran yang benar pn deorang wat buta

Solihin Zubir berkata...

itulah artis.. bila merasakan diri mereka diagung-agungkan, camtula jadinya.. lupa diri.. bleh carut ikut sukahati.. biadap!

Anak Teruna berkata...

luahan yg ikhlas...
manusia memang ego..
gud article...

Ayie Abas berkata...

ADELIA...AYIE DAH LAMA ADA PERANCANGAN NAK BUAT ENTRY PASAL EGO & SOMBONG nie...TAPI TAK TAU LAGI BILA SIAPNYA....hehe ^_^

Naddia berkata...

artis mane nie? sape?? nk taw!

KinosKoko berkata...

hoh..komen sis ** di fb tuh agak mengguris gak untuk blogger yang x femes mcm sy..x femes pun, sy ni menulis blog jugak..bila si polan2 kutuk blogger, sy pun terasa..
tapi sebab follower x sampai ribu riban, sy kn senyap je??

bantalbucuk berkata...

orang yang ego biasanya akan jatuh satu hari nanti dan menyesal tak sudah..~

Fiqas berkata...

tak perlu kita mendabik dada, tunjuk ego, lagak hero.. tak ada maknanya semua tu, lagi buat org menyampah..

mas saari berkata...

orang yg ego ni biasanya dia tak mahu mengaku kesalahan dirinya sendiri..

qasehraihan berkata...

stuju dengan kembar..
banyak benor yg mendabik dada dlm isu agama..
tp tu slh satu petanda akhir zaman cayang kan..berbangga dgn keslhn melanggar hukum agama..huk

indu twin kita..
b.band dh lmbb ni..xtau esok leh BW tak..huhu

Cik Bidadari berkata...

adoi... artis mana plak nie? hurmmm... qaseh... manusia takan pernah sempurna. akakpun kekadang takut bila terlepas cakap. pernah gak rasa... dan sekarang tengah rasa. tapi nak buat camana..? kita hanya mampu pandang. sayang qaseh ketat2

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

Manusia dengan ego memang tak boleh dipisahkan.

:)

Anyway, nak tanya dear, siapa buat header kamu? Kawaii :)

Ayie Abas berkata...

^_^ ...

Si Rabun berkata...

rabun sokong entry nie :)

Fuza Marquis berkata...

I do agree with your words

abadi romeo berkata...

Ni tentu pasal Gambit Saifullah dan memang aku pun sebenarnya tak berapa setuju cara dia bagi alasan..

YUL berkata...

hurm, tu lah dunia zaman skrg nie, tah pape je lah, mmg betul2 memalukan

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

tak suka dgn dunia artis...

tomato berkata...

betoll tu qaseh .. ego sgt . smpai memalingkan diri dari DIA . haishh

SYARIFF HAIKAL berkata...

QASEH SAYA SETUJU..X SALAH MENEGUR..TP BLE MENEGUR DGN MENURUT HAWA NAFSU DAN EMOSI..NI LA JADI NYE..HMMM MMG SUSAH BLE SESEORANG TU CUBE MENOLAK KEBENARAN, MERASAKAN DIRI SENDIRI YG BENAR..

Tanpa Nama berkata...

sokong kata-kata anda
=)

Mama Gee berkata...

demi nk menegakkan benang yg basah..sesetgh manusia akan lakukan/katakan apa saja......

aLieF si Muncung ManiS berkata...

yang isu budak ngaku dara tu,,alief ada dgr..tapi yg isu artis tu,,alief tak pernah dgr..cerita la skit kat alief..:P

KUREKURE COMEL berkata...

kesimpulannya....mereka tidak didik dgn agama sekudus kudusnye....

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com