Bersatu Lah Kita Wahai Melayu ~

13 ulasan:
Assalamualaikum ..



berdasarkan gambar di atas ..apa yang korang semua rasa .. entry ni ada berbau politik sedikit.. ada yang tidak mahu tahu pasal politik rite .. same with me , tapi adakalanya kita kena fikir jugak .. kerana kita sedang selesa ..sedang duduk dalam negara yang aman .. aman kah kita ? merdeka kah kita ? yes ..segelintir memamg kita aman .. tapi ada sesetengan masih tidak aman bila orang melayu sering bertelagah sesama sendiri .. hari tu qaseh pergi kursus .. ada banyak benda yang menyedarkan qaseh dan maybe semua yang pergi kursus tu .. so qaseh nak kongsikan pada semua .. apa perasaan qaseh .. kat sana ada dia paparkan video2 keganasan yg berlaku di negara2 luar .. hidup dalam keganasan! ketakutan ! yaAllah bayi2 semua yg tak bersalah .. di tembak! di zalimi ... ada lagikah ruang kedamaian di negara mereka2...

rasa macam kesedihan tu menyelubungi ... sedangkan kita di negara kita , kita boleh pilih makanan apa yang kita nak .. kita boleh beli baju2 yg berjenama ! sedangkan mereka ~ sedangkan org2 yg terdahulu hanya memakai jenama 'guni' dan berkapankan daun pisang ~ tapi kita masih belum bersyukur dengan nikmat yg Allah telah bagi .. ramai orang melayu yg sedang mengkhianati negara sendiri ! ada yg membakar bendera negara malaysia ! negara kita sendiri !! dan kaum lain ..cina dan india bertepuk tangan melihat pergaduhan antara sesama melayu ... nak kah kita seperti negara2 luar yang sedang berada dalam keganasan ! hendakkah kita hidup dalam lumuran darah ! hendakkah kita dengan suasana yang teruk ! zalim dan penuh penindasan !qaseh xnak ~ qaseh takut.... tapi kenapa negara luar jadi macam tu ? kerana ''ketidakstabilan politik'' di negara mereka.. ~bila negara di jajah oleh pemimpin yang tidak tahu memimpin ! dimanakah hak orang islam ?dimanakah hak org2 melayu .. bersyukur lah kita,negara kita sedang stabil tapi jangan terlalu selesa kerana kaum lain sedang merancang ingin menjajah negara kita..kalau lah negara kita di jajah oleh kaum lain! bangsa asing ! dimakah kita ''kaum melayu dan kaum yg beragama islam '' ... fikir2kan lah , undi lah yg terbaik , jangan sampai kuasa lain menguasai kelak kita yg merana ...


hati berbicara :
bagi qaseh ... tak perlu nak bangkang kerajaan .. undi lah yg terbaik untuk kita kaum melayu dan agama kita... takut bila agama kita sekarang sedang dimain2kan .. kaum bukan islam masuk dalam masjid, bagi ceramah dengan menggunakan ayat2 al-quran .. adakah itu satu penghormatan ! ataupun satu penghinaan !!!!!!!!!!!

13 ulasan:

  1. sangat setuju apa yang ada kat entri ini..orang Melayu dan Islam kena bersatu..

    berkongsi entri tentang perpaduan orang melayu..

    http://www.duniafaris.com/isu-semasa/benarkah-pilihan-raya-di-malaysia-tidak-adil/

    http://www.duniafaris.com/isu-semasa/kita-belajar-untuk-apa/

    http://www.duniafaris.com/isu-semasa/tragedi-13-mei-akan-berulang-tidak-lama-lagi/

    BalasPadam
  2. hi there i have followed your blog and and i hope you can follow me back :-)..happy blogging!!!

    BalasPadam
  3. hurm...semoga malaysia terus aman...

    BalasPadam
  4. ramai yg dah xfkr pasal nilai kemanusiaan..semua tuk kepentingan diri sendiri...

    BalasPadam
  5. Undi anda adalah rahsia...namun berfikir secara logik dan terbaik sebelum membuat keputusan..

    BalasPadam
  6. sedih tengok nasib orang Islam yang tertindas di negara lain... semoga negara kita tak jadi macam tuh...

    BalasPadam
  7. masalah kita bila kita ada kuasa politik.. kita lupa untuk membina kekuatan dalam bidang lain seperti ekonomi dan sosial.

    memang orang melayu kita punya kuasa politik sekarang tp pada masa sama orang melayu kita juga banyak terlibat dalam masalah sosial. maka mentaliti kita perlu berubah supaya kesatuan kita makin kukuh.

    BalasPadam
  8. melayu nie akan bersatu bila dalam politik je.. tapi itu bila ada ahli agama tak masuk campur...

    kalo bab kat luar jngn harap.. melayu nie la kuat jatuhkan org melayu sendiri.. tgk org melayu lebih sikit dari die.. mula la main bomoh.. suruh die jatuh.. sampai tutup kedai..

    BalasPadam
  9. salah tu..bersatulah kita wahai uma islam...

    BalasPadam
  10. ada benarnya kata kata kamu

    BalasPadam
  11. PASAL UNDI TU..HMMMM.LEH X XNK MENGUNDI??>MACAM SUME PARTI KT MALAYSIA NI X LEH DIPERCAYAI JE..

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com