Jangan Takut Terbang Tinggi ~

80 ulasan:
Assalamualaikum ... pagi bloggers ~
''berkali aku jatuh ..aku tetap mahu terbang kembali .. walau parah menanti aku tak takut kerna aku tak mahu jadi pengecut ''

seringkali mendengar pepatah .. jangan terbang terlalu tinggi kerna takut jatuh nanti akan parah ataupun mati .. maybe meaning of that words is jangan terlalu mencuba atau letakkan harapan terlalu tinggi kelak nanti tak berjaya pasti akan melukakan hati ataupun tidak mampu untuk bangun lagi .. tapi sampai bila harus takut ~ atau kita seorang yang pengecut ! contoh ~ bila putus cinta kadang2 takut untuk terus mencuba lagi mencari cinta yg baru ,, kerna takut terluka lagi tapi sampai bila ~ sampai bila ! hingga kita keseorangan di hari tua kah ? heh ~ kesian .. 

semua benda dalam dunia ni pasti ada risiko ..jika kita tak mencuba bagaimana nak merasai nikmat berusaha ~ bukankah hidup kita ni ibarat roda .. sekejap kita di atas sekejap kita di bawah ~ dan bukan kah bumi ini bulat .. sentiasa berputar pada paksinya .. mengapa terus dibuai oleh emosi yang sedih mendudu kerna pernah terluka atau pun jatuh .. kalau kita ikhlas memimpin pasti kita sampai ke pulau bhgia .. adakah orang tak pernah mengalami kekcewaan di dunia ini ? tidak ada satu pun .. maybe sedikit atau teruk ! jangan fikir bila kita jatuh kita tak mampu bangun cuma kita yang tak mahu !so terbang lah setinggi mana yang kamu inginkan jangan pernah takut akan jatuh .. kerna itu lumrah .. dan kamu akan tahu betapa pentingnya orang2 sekeliling yg sentiasa menemani disaat kita mula ingin terbang tapi jatuh .. dan kita cuba lagi terbang ~ akhirnya berjaya .. tapi orang tu sentiasa adaa ..wpun kita dah terbang setinggi2nya ... siapakah ? .. setiap kehidupan pasti ada satu cahaya !

hati berbicara :
''aku tetap akan membawa cahaya walaupun kemana aku pergi ..kerna setiap org ada cahaya ..cuma orang yg hidup dalam kegelapan  dia tak pandai menyalakannya ..''
bila saya terduduk saya memerlukan seseorang untuk membantu saya supaya terus berdiri ..jika saya rebah tersungkur kekadang saya memerlukan teman membantu saya bangun .. bila saya jatuh dari terbangan saya .. saya amat memerlukan sayap utk kembali terbang di awangan ~

80 ulasan:

  1. Betul..tak salah terbang tinggi

    Shoot for the moon
    Even u are miss
    u will land among the stars

    BalasPadam
  2. mari terbang dgn tinggi lagi..

    BalasPadam
  3. mari terbang dgn tinggi lagi..

    BalasPadam
  4. nice gila quote.! mengancam owh...

    BalasPadam
  5. nice gila quote.! mengancam owh...

    BalasPadam
  6. BILE DAH JATUH..NAK TERBANG BALIK TU SUSAH HUUUU

    BalasPadam
  7. jika saya jatuh daripada terbangan saya, saya perlukan sayap untuk kembali beterbangan..tetapi sayap seorang ibu telah diberikan kepada anaknya..so, kekuatan saya ada pada anak saya...

    ish..apela yg dok mengarot ni..


    lalalala~

    BalasPadam
  8. wow...semangat waja...

    moral of the story bercinta la byk kali..hee

    BalasPadam
  9. betul tu..belum cuba belum tahu..setiap yang berlaku pasti ada yang lebih baik menanti kita..jadi jangan takut untuk mencuba dan terus mencuba.. :)

    BalasPadam
  10. terima kasih Qaseh.Sangat bermotivasi lepas baca ni :)

    BalasPadam
  11. sy akan trus terbang walaupun ada yg cuba mematahkan sayap sy.. =)

    BalasPadam
  12. tau xpe..kalau kita tak mencuba..sampai bila pun kita tak kan berjaya kan..:)

    BalasPadam
  13. qaseh ! rinduuuu..lama qaseh hilang..

    ...dan jangan takut utk jatuh kerna jatuh itu akan menguatkan lagi keazaman dan mengajar erti fitrah kehidupan,kita bukan manusia luarbiasa yang bole dapat semua yang kita nak tapi hanya makhluk Allah yg cuba utk mnjadi luarbiasa dengan kuasa 'supersayya' :)

    BalasPadam
  14. lame tak jenguk cik qaseh kite .

    sehat ? hehe

    BalasPadam
  15. yup..prince akan cube terbang lbh tinggi lepas nie...=)

    BalasPadam
  16. always dpt entry terbaek drpd Qaseh..mantOp!!

    BalasPadam
  17. Salam Kenal.
    Rasanya bukan takut terbang tinggi tapi takut kalau jatuh dari tempat tinggi kot.

    BalasPadam
  18. risiko itu amat penting dalam hidup tiada risiko tiada kehidupan...

    BalasPadam
  19. as salam..
    ya betul.

    dimana2 kita berada, masa dan amal itu mengiringi kita, diantaranya, adanya sandaran-Nya keatas sesuatu yang selari dengan perjalanan hidup kita. antara sedar atau tidak..

    jangan mudah putus asa. pegang kunci niat, usaha, tawakkal dan rdha baik2. insya'Allah..

    =)

    lama tunggu update dari qaseh.huhu

    BalasPadam
  20. nice Qaseh. jgn cpat mgalah.. hoohoho

    BalasPadam
  21. yuuupp!..kita kena berani terbang..bila dah tinggi igt balik kita pernah kat bawah..

    bila kita igt insyaAllah..kita tak kan jatuh..sebab kita tahu tinggi mana dah kita terbang =)

    BalasPadam
  22. tapi pernah tak dengar org kata, gantunglah cita-citamu setinggi langit biar dia tercapai setinggi awan ke ape ntah..hehehe camne tu qaseh?

    BalasPadam
  23. betul, hehe bak kata orang "stop talking, start doing it" ..

    BalasPadam
  24. hee terbang la setinggi yang mampu , biar jatuh tapi jgn lupa bangkit kembali . dan ingat setiap kali jatuh ia menguatkan diri kita juga :)

    BalasPadam
  25. Lau camtu nk bcinta ngan 10 org la.. T gadoh ade sparepart, gadoh lg ade sparepart lg.. Dan bgitula smpai abis 10 org tu.. =D

    BalasPadam
  26. kadangkala kita jatuh....tapi kejatuhan itulah yang membuat kita bangkit!!

    BalasPadam
  27. Berani tanggung risiko adalah berani untuk gagal.Klau tak cuba sesuatu yg baru tentu kita tak tau kan

    BalasPadam
  28. terbang tinggi2..berani cuba..even jatuh n sngat sakit..at least kita bleh snyum lepas tu n brkata yg kita pernah rasai saat terbang tinggi2..hehe :)

    BalasPadam
  29. yang penting kita mencuba... sekurangnya kalau apa yang kita nak kita tak dapat, kita dah mencuba kan? daripada kita tak mencuba langsung, kita tak tau kita dapat ke tak sebenarnya... =)

    BalasPadam
  30. YA BETUL tuu...MANUSIA PUN BOLEH TERBANG SEPERTI BURUNG...BAGAI RAJAWALI TERBANG TINGGI...(ceewah mcm tajuk lagu pulak...) ^_^

    BalasPadam
  31. akk. atq tak paham.. haha. sebab ngntuk masa baca nie..

    BalasPadam
  32. kata2 semangat yg terbaik.. :) bangkit laa wahai insan.. berusaha lah selagi hayat mu di kandung badan..

    BalasPadam
  33. betul tu... tapi kadang2 kita takde keyakinan dan keberanian untuk terbang semula..

    mungkin kita terpaksa merangkak semula, berjalan semula sehingga kita rasa kita nak terbang balik..

    kita kene 'tengok belakang' semula, kenapa kita terjatuh.. baru la kita boleh terbang semula..

    BalasPadam
  34. eit..hidup nie x mencabar kalau x berani tempoh risiko kan..:)

    BalasPadam
  35. betol tu Qaseh..kdg2 bila kita fikirkan asyik takot je..kita xkn jumpa bahagia sb asyik sibuk pndang ke belakang je

    BalasPadam
  36. saya nak terbang tinggi jugak

    BalasPadam
  37. betul tu dear...tapi terbang sedang2 saje pun okie jugak...hehehe...

    BalasPadam
  38. takpe sekali sekala terbang tinggi...agak2 bosan blh terbang rendah pulak...boleh?....


    hhmm...tipu lah tu kan...


    biarlah terbang tu secara beserdahana.tak tinggi..tak rendah...


    alangkah beruntungnya hidup bila ada org yg sudi menjadi tulang belakang tanpa kira waktu....


    lebih2 lagi tuhan yg SATU...

    BalasPadam
  39. salam qaseh...akak suker ayat terakhir...kadang2 baca ntri qaseh buat hati jadik luluh...teruskan menulis...pasti ramai setia menanti...

    BalasPadam
  40. kak es -
    yup kalau berani terbang tinggi why not juz fly ~

    BalasPadam
  41. jiji yu -
    kuatkan semangat n yakin boleh .. nak bangun balik mmg susah tapi perlukan masa hehe

    BalasPadam
  42. mama comel -
    hehe anak2 kekuatan seorg ibu :)

    BalasPadam
  43. solihin -
    biarkan mereka .. kerna mereka tidak mmpu memahami terbang dan terus terbang .. qaseh xkan cuba patahkan sayap solihin

    BalasPadam
  44. syafiq -
    betul sgt tu syafiq hehe

    BalasPadam
  45. SIS alexa - yup sis bila dah terbang tinggi jangan takut utk jatuh kerna itu risiko ..

    BalasPadam
  46. myra -
    alhamdulillah sihat je myra .. kabel baru ade hihi

    BalasPadam
  47. prince -
    chaiyok2 prince boleh ! hehe

    BalasPadam
  48. cik yatt -
    jom2 kite terbang same2 ehe

    BalasPadam
  49. ila -
    tq dear ... sory lama tak jenguk hihi

    BalasPadam
  50. sabahan -
    takut terbang tinggi kerna takut jatuh :)

    BalasPadam
  51. daddyzkool -
    yup apa pun yg kita buat pasti ada risiko

    BalasPadam
  52. fadhli -
    wslm
    tq fadhli qaseh pegang that words..hehe sory lah kabel baru pulih dr kesihatan

    BalasPadam
  53. iqbal -
    insyaAllah xkan lupa di bawah bila terbang tinggi di atas

    BalasPadam
  54. fasihah -
    betul cita2 mesti gantung tinggi :)

    BalasPadam
  55. cik eira -
    jatuh pembangkit semangat ..

    BalasPadam
  56. liyana -
    bagi sis satu haha jangan mainkan perasaan org .. tak baik :) nnt lagi parah luka

    BalasPadam
  57. saifulhamdan -
    a.ah sokong saiful

    BalasPadam
  58. alya -
    nice dear .. sekurang2nya kita pernah terbang tinggi

    BalasPadam
  59. amni -
    yep mencuba itu lebih baik dari menanti

    BalasPadam
  60. atiq -
    sape suh bace lepas tido hehe

    BalasPadam
  61. saya yana -
    jadikan masa lampau satu pengalaman n satu pengajaran

    BalasPadam
  62. wanda -
    lepasi diri dari masa lalu

    BalasPadam
  63. sunah -
    hehe ikut kemampuan :) kalau berani lebih tinggi

    BalasPadam
  64. sis mina -
    Allah sentiasa di sisi kita :) believe that

    BalasPadam
  65. sis mya -
    tq sis for support ..insyaAllah selagi ada kudrat qaseh

    BalasPadam
  66. sape name awek dalam gambar tu?

    BalasPadam
  67. mintak pertolongan Allah walaumacam mana skalipn yg d hadapi.

    ;)

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com