Jangan Takut Terbang Tinggi ~

76 ulasan:
Assalamualaikum ... pagi bloggers ~
''berkali aku jatuh ..aku tetap mahu terbang kembali .. walau parah menanti aku tak takut kerna aku tak mahu jadi pengecut ''

seringkali mendengar pepatah .. jangan terbang terlalu tinggi kerna takut jatuh nanti akan parah ataupun mati .. maybe meaning of that words is jangan terlalu mencuba atau letakkan harapan terlalu tinggi kelak nanti tak berjaya pasti akan melukakan hati ataupun tidak mampu untuk bangun lagi .. tapi sampai bila harus takut ~ atau kita seorang yang pengecut ! contoh ~ bila putus cinta kadang2 takut untuk terus mencuba lagi mencari cinta yg baru ,, kerna takut terluka lagi tapi sampai bila ~ sampai bila ! hingga kita keseorangan di hari tua kah ? heh ~ kesian .. 

semua benda dalam dunia ni pasti ada risiko ..jika kita tak mencuba bagaimana nak merasai nikmat berusaha ~ bukankah hidup kita ni ibarat roda .. sekejap kita di atas sekejap kita di bawah ~ dan bukan kah bumi ini bulat .. sentiasa berputar pada paksinya .. mengapa terus dibuai oleh emosi yang sedih mendudu kerna pernah terluka atau pun jatuh .. kalau kita ikhlas memimpin pasti kita sampai ke pulau bhgia .. adakah orang tak pernah mengalami kekcewaan di dunia ini ? tidak ada satu pun .. maybe sedikit atau teruk ! jangan fikir bila kita jatuh kita tak mampu bangun cuma kita yang tak mahu !so terbang lah setinggi mana yang kamu inginkan jangan pernah takut akan jatuh .. kerna itu lumrah .. dan kamu akan tahu betapa pentingnya orang2 sekeliling yg sentiasa menemani disaat kita mula ingin terbang tapi jatuh .. dan kita cuba lagi terbang ~ akhirnya berjaya .. tapi orang tu sentiasa adaa ..wpun kita dah terbang setinggi2nya ... siapakah ? .. setiap kehidupan pasti ada satu cahaya !

hati berbicara :
''aku tetap akan membawa cahaya walaupun kemana aku pergi ..kerna setiap org ada cahaya ..cuma orang yg hidup dalam kegelapan  dia tak pandai menyalakannya ..''
bila saya terduduk saya memerlukan seseorang untuk membantu saya supaya terus berdiri ..jika saya rebah tersungkur kekadang saya memerlukan teman membantu saya bangun .. bila saya jatuh dari terbangan saya .. saya amat memerlukan sayap utk kembali terbang di awangan ~

76 ulasan:

bersama kak Es berkata...

Betul..tak salah terbang tinggi

Shoot for the moon
Even u are miss
u will land among the stars

Anisa Hang Tuah berkata...

mari terbang dgn tinggi lagi..

Anisa Hang Tuah berkata...

mari terbang dgn tinggi lagi..

Red berkata...

nice gila quote.! mengancam owh...

Red berkata...

nice gila quote.! mengancam owh...

JIJI YU berkata...

BILE DAH JATUH..NAK TERBANG BALIK TU SUSAH HUUUU

mama comel berkata...

jika saya jatuh daripada terbangan saya, saya perlukan sayap untuk kembali beterbangan..tetapi sayap seorang ibu telah diberikan kepada anaknya..so, kekuatan saya ada pada anak saya...

ish..apela yg dok mengarot ni..


lalalala~

Ujang9897 berkata...

wow...semangat waja...

moral of the story bercinta la byk kali..hee

bantalbucuk berkata...

betul tu..belum cuba belum tahu..setiap yang berlaku pasti ada yang lebih baik menanti kita..jadi jangan takut untuk mencuba dan terus mencuba.. :)

Siti Nurhayati Dollah berkata...

terima kasih Qaseh.Sangat bermotivasi lepas baca ni :)

alexa yussida berkata...

qaseh ! rinduuuu..lama qaseh hilang..

...dan jangan takut utk jatuh kerna jatuh itu akan menguatkan lagi keazaman dan mengajar erti fitrah kehidupan,kita bukan manusia luarbiasa yang bole dapat semua yang kita nak tapi hanya makhluk Allah yg cuba utk mnjadi luarbiasa dengan kuasa 'supersayya' :)

MyraAyreen ^^ berkata...

lame tak jenguk cik qaseh kite .

sehat ? hehe

Prince Halilintar berkata...

yup..prince akan cube terbang lbh tinggi lepas nie...=)

Cik Yatt berkata...

jum kite terbang..hee

iLa suHaiLa berkata...

always dpt entry terbaek drpd Qaseh..mantOp!!

Sabahan Bloggers Club berkata...

Salam Kenal.
Rasanya bukan takut terbang tinggi tapi takut kalau jatuh dari tempat tinggi kot.

daddyzkool berkata...

risiko itu amat penting dalam hidup tiada risiko tiada kehidupan...

... berkata...

as salam..
ya betul.

dimana2 kita berada, masa dan amal itu mengiringi kita, diantaranya, adanya sandaran-Nya keatas sesuatu yang selari dengan perjalanan hidup kita. antara sedar atau tidak..

jangan mudah putus asa. pegang kunci niat, usaha, tawakkal dan rdha baik2. insya'Allah..

=)

lama tunggu update dari qaseh.huhu

trigyy berkata...

nice Qaseh. jgn cpat mgalah.. hoohoho

muhammad iqbal hakimi bin tahir berkata...

yuuupp!..kita kena berani terbang..bila dah tinggi igt balik kita pernah kat bawah..

bila kita igt insyaAllah..kita tak kan jatuh..sebab kita tahu tinggi mana dah kita terbang =)

FasiHaH SupiaN berkata...

tapi pernah tak dengar org kata, gantunglah cita-citamu setinggi langit biar dia tercapai setinggi awan ke ape ntah..hehehe camne tu qaseh?

cik eira berkata...

hee terbang la setinggi yang mampu , biar jatuh tapi jgn lupa bangkit kembali . dan ingat setiap kali jatuh ia menguatkan diri kita juga :)

Liyana Zahim berkata...

Lau camtu nk bcinta ngan 10 org la.. T gadoh ade sparepart, gadoh lg ade sparepart lg.. Dan bgitula smpai abis 10 org tu.. =D

azi nur berkata...

kadangkala kita jatuh....tapi kejatuhan itulah yang membuat kita bangkit!!

saifulhamdan berkata...

Berani tanggung risiko adalah berani untuk gagal.Klau tak cuba sesuatu yg baru tentu kita tak tau kan

aLya maNip berkata...

terbang tinggi2..berani cuba..even jatuh n sngat sakit..at least kita bleh snyum lepas tu n brkata yg kita pernah rasai saat terbang tinggi2..hehe :)

Amni berkata...

yang penting kita mencuba... sekurangnya kalau apa yang kita nak kita tak dapat, kita dah mencuba kan? daripada kita tak mencuba langsung, kita tak tau kita dapat ke tak sebenarnya... =)

forever love berkata...

akk. atq tak paham.. haha. sebab ngntuk masa baca nie..

zacky ~786~ berkata...

kata2 semangat yg terbaik.. :) bangkit laa wahai insan.. berusaha lah selagi hayat mu di kandung badan..

saya YANA berkata...

betul tu... tapi kadang2 kita takde keyakinan dan keberanian untuk terbang semula..

mungkin kita terpaksa merangkak semula, berjalan semula sehingga kita rasa kita nak terbang balik..

kita kene 'tengok belakang' semula, kenapa kita terjatuh.. baru la kita boleh terbang semula..

Syimir berkata...

eit..hidup nie x mencabar kalau x berani tempoh risiko kan..:)

wanda arry berkata...

betol tu Qaseh..kdg2 bila kita fikirkan asyik takot je..kita xkn jumpa bahagia sb asyik sibuk pndang ke belakang je

Axie04 berkata...

saya nak terbang tinggi jugak

Sunah Mohammad berkata...

betul tu dear...tapi terbang sedang2 saje pun okie jugak...hehehe...

KUREKURE COMEL berkata...

takpe sekali sekala terbang tinggi...agak2 bosan blh terbang rendah pulak...boleh?....


hhmm...tipu lah tu kan...


biarlah terbang tu secara beserdahana.tak tinggi..tak rendah...


alangkah beruntungnya hidup bila ada org yg sudi menjadi tulang belakang tanpa kira waktu....


lebih2 lagi tuhan yg SATU...

MYA EL QAYREENA AZRYAN berkata...

salam qaseh...akak suker ayat terakhir...kadang2 baca ntri qaseh buat hati jadik luluh...teruskan menulis...pasti ramai setia menanti...

Qaseh dalia adelia berkata...

kak es -
yup kalau berani terbang tinggi why not juz fly ~

Qaseh dalia adelia berkata...

anisa -
jom2 hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

red -
owoh tq red hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

jiji yu -
kuatkan semangat n yakin boleh .. nak bangun balik mmg susah tapi perlukan masa hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

mama comel -
hehe anak2 kekuatan seorg ibu :)

Qaseh dalia adelia berkata...

ujang -
lari topik :p

Qaseh dalia adelia berkata...

bantal bucuk -
yup betul tu

Qaseh dalia adelia berkata...

sis norhayati -
tq sis :)

Qaseh dalia adelia berkata...

solihin -
biarkan mereka .. kerna mereka tidak mmpu memahami terbang dan terus terbang .. qaseh xkan cuba patahkan sayap solihin

Qaseh dalia adelia berkata...

syafiq -
betul sgt tu syafiq hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

SIS alexa - yup sis bila dah terbang tinggi jangan takut utk jatuh kerna itu risiko ..

Qaseh dalia adelia berkata...

myra -
alhamdulillah sihat je myra .. kabel baru ade hihi

Qaseh dalia adelia berkata...

prince -
chaiyok2 prince boleh ! hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

cik yatt -
jom2 kite terbang same2 ehe

Qaseh dalia adelia berkata...

ila -
tq dear ... sory lama tak jenguk hihi

Qaseh dalia adelia berkata...

sabahan -
takut terbang tinggi kerna takut jatuh :)

Qaseh dalia adelia berkata...

daddyzkool -
yup apa pun yg kita buat pasti ada risiko

Qaseh dalia adelia berkata...

fadhli -
wslm
tq fadhli qaseh pegang that words..hehe sory lah kabel baru pulih dr kesihatan

Qaseh dalia adelia berkata...

triggy -
tq syg

Qaseh dalia adelia berkata...

iqbal -
insyaAllah xkan lupa di bawah bila terbang tinggi di atas

Qaseh dalia adelia berkata...

fasihah -
betul cita2 mesti gantung tinggi :)

Qaseh dalia adelia berkata...

the niktronex -
nice word

Qaseh dalia adelia berkata...

cik eira -
jatuh pembangkit semangat ..

Qaseh dalia adelia berkata...

liyana -
bagi sis satu haha jangan mainkan perasaan org .. tak baik :) nnt lagi parah luka

Qaseh dalia adelia berkata...

azi nur -
yup :)

Qaseh dalia adelia berkata...

saifulhamdan -
a.ah sokong saiful

Qaseh dalia adelia berkata...

alya -
nice dear .. sekurang2nya kita pernah terbang tinggi

Qaseh dalia adelia berkata...

amni -
yep mencuba itu lebih baik dari menanti

Qaseh dalia adelia berkata...

ayie abas -
hehe pun boleh :)

Qaseh dalia adelia berkata...

atiq -
sape suh bace lepas tido hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

zacky -
maceh awak

Qaseh dalia adelia berkata...

saya yana -
jadikan masa lampau satu pengalaman n satu pengajaran

Qaseh dalia adelia berkata...

syimir -
ha'ah betul tu

Qaseh dalia adelia berkata...

wanda -
lepasi diri dari masa lalu

Qaseh dalia adelia berkata...

axie -
jom terbang

Qaseh dalia adelia berkata...

sunah -
hehe ikut kemampuan :) kalau berani lebih tinggi

Qaseh dalia adelia berkata...

sis mina -
Allah sentiasa di sisi kita :) believe that

Qaseh dalia adelia berkata...

sis mya -
tq sis for support ..insyaAllah selagi ada kudrat qaseh

nazirulhazwan~ berkata...

sape name awek dalam gambar tu?

syakey berkata...

mintak pertolongan Allah walaumacam mana skalipn yg d hadapi.

;)

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com