Cinta Bukan Alat Permainan ~

42 ulasan:
Assalamualaikum bloggers ..ma'assalamah !

"tamak atau pentingkan diri sendiri"

dikanan orang lain dikiri orang lain ..di hati orang lain ! adakah dirimu seorang yang tamak atau dirimu terlalu banyak cinta hingga di bahagi2kan sedemikian rupa .. diberi kepada hati itu ..disepak kepada hati itu .. dimanakah letaknya keikhlasan cinta itu lagaknya seperti sebutir bola yang di sepak2 .. bukankah cinta itu sepatutnya di umpamakan  sebutir ragbi yang dipeluk erat hingga ke akhir garisan ! ada jugak manusia yang mengambil cinta orang lain untuk kepentingan diri sendiri .. adakah ada kebahagiaan di atas penderitaan orang lain ? tidak ada rasa bersalah sedikit kah dalam hati itu ..  melihat si dia jatuh terduduk mengambil masa yang lama untuk bangkit kembali ! boleh kah aku memanggil dirimu  sebagai seorang yang kejam !

hanya satu yang ingin ku sampaikan kepada dirimu .. untuk disematkan dalam hati mu ..jika suatu hari nanti kebahagiaan yang kau bina itu mula retak dan hancur ..kau akan tahu apa erti kesakitan dan kepedihan ..dan yakin Allah itu maha adil ..bukan aku mendoakan tapi aku hanya mengingatkan kerna hati yang lain menderita atas kegembiraan mu hari ini ...pada yang sering menjadikan cinta itu seperti alat mainan ..hentikan lah ~ setia lah pada orang yang selama ini sangat setia ..di saat susah atau pun senang .. hargai lah segala2 yang dia berikan walaupun bukan dalam bentuk wang ringgit tapi maybe dari bentuk sokongan  dan kasih sayang yg tidak mampu dibeli dengan jutaan duit... bahagia itu tidak ternilai harganya ~

hati berbicara :
''wahai lelaki .. perempuan ibarat tulang rusuk yang bengkok .. bersabar lah dan jangan terburu2 untuk mahu membetulkannya ..buatlah perlahan2 kerna jika terlalu keras nanti boleh patah ''
dan wahai perempuan .. jangan pernah menyakiti kaummu yang lain ..jangan pernah pentingkan diri untuk kebahagiaan dirimu sendiri .. sedangkan kaummu yang lain sedang derita .. memang kalau dah jodoh tak kemana tapi jika kita dapat lihat dan merasa kesengsaraan dan kesedihan orang lain .. kita mampu berpatah balik dan beikan pengorbanan cinta buat kali ini saja ~ biarkan mereka bahagia dengan kasih syg yg mereka telah lama cari dan kita carilah kebahagiaan kita sendiri ..dengan usaha kita sendiri !

42 ulasan:

Cikziee berkata...

Suka dengan kata kata 'hati berbicara'
Sangat bagi makna pada yang memahaminya..nice :)

saya YANA berkata...

sedihnya bila hati yang telah diberikan, disia-siakan cam tu je kan.. hehhe

farasakura berkata...

qaseh putus cinta ke ??

p/s: cute la design baru blog ^__^ nak jugak..hehe

Anisa Hang Tuah berkata...

love it :)

akan ada seorang yg saya ini adalah pelengkap rusuknya

kakchik@ella berkata...

apa2 pun, bahagia itu penting. bila bahagia, tenang dan aman jiwa.

KAMIHIDUP berkata...

silent reader, heee.

wanda arry berkata...

betol tu Qaseh..sumtimes owg xpernah nk hargai org lain..smpai alh satu masa hati dia yg dipatahkan..bru nk menyesal time tuh

Sunah Mohammad berkata...

nice one dear..bagus untuk kita saling mengingatkan...

miszlonely berkata...

dicintai lbh baik dri mencintai...syg la org yg cintai kite...krna org yg kite cinta blm tentu cintai kite...

SYARIFF HAIKAL berkata...

SMART MOLEK..ADA NAMA GUEH..TQ QASEH...EHEHE..EMM QASEH APA PENDAPAT QASEH ERK LAU KTE SUNGGUH2 JGE RELATION KTE TU..TP LAST2 PMPN TU BG ALASAN LAU DA JODOH X KEMANA...HMMM..SLH KE KTE JGE RELATON TU..??..SUSAH LA LAU CKP SUME NYE JODOH N TAKDIR..

cik aletheea : berkata...

suka entri nie, n the image too.

ain dzaya berkata...

cinta yang sadis saja cints yang tulus..tp rmai yg menjadikan cinta tu umpsms bola yg boleh dipasing kemana saja...lumrah kehidupan manusia yg tidak pernah inginkan kekurangan..tp tamak! even dlm bercinta!

JIJI YU berkata...

aku bace entry ko..tapi aku nak tanye satu je..muassalamah tu makne die ape..

JIJI YU berkata...

muassalamah tu..ko betolkan sikit ek..

die sebenarnya..

ma'assalamah....

ma'a=bersama

assalamah=sejahtera..

otayyy...

Prince Halilintar berkata...

prince baru alami situasi ini..dan tak sangka rupenya prince dipermainkan oleh seorang perempuan yg prince hormati dan kasihi..sungguh tak sangka dia boleh berubah begitu drastik..=(

Ayie Abas berkata...

#MASIH ADA & AKAN TETAP ADA LELAKI YG TAHU MENGHARGAI & MELENTUR WANITA DGN PENUH KASIH SAYANG...^_^
ADELIA SELALU RASA KECEWA...? ALAHAIII KESIANNYA...SIAPA laa YG BEGITU MALANG SERING KECEWAKAN WANITA 'BAIK' SEPERTI ADELIA nie...?
ADELIA...ANTARA SBB AYIE SUKA BLOG INI WALAU TAK ADA KOTAK SHOUTMIX IALAH SETIAP ENTRY DI SERTAKAN GAMBAR2 YG 'CANTIK'...MEMANG SESUAI SGT DGN JIWA AYIE...^_^

MyraAyreen ^^ berkata...

qaseh , qaseh okey ke ? hehehehe .

HaNa Hani berkata...

kurang rase cinta...tuh cari bnyk2
^_^

Ummu Khaulah Hasan berkata...

ok, saya sangat bersetuju dengan anda.
muktamad!! heee~

singgah sini dan follow awak, dear;)
cantik je blog dye..

lau sudi, jemput la singgah sambil klikk butang follow kat blog hingusan kite ye..

btw, wish u luck ;)

A retarded kitty berkata...

how do I defined love: colourful.

selendang merah berkata...

entri yg penuh dengan pengajaran...like lah..^_^

abadi romeo berkata...

Salam....kalau lelaki yg curang tu biasa jumpa..tetapi kalau perempuan yang main kayu 3...aduh..ada sesuatu yang tidak kena pada dirinya.Sesuatu yang perlu dibersihkan dari dalam..

puteri rimba berkata...

kadangkala rasa ingin memiliki dan menang pada kaum wanita menghilangkan sensitivi untuk memikirkan kesakitan kaum sendiri...sangat merosakkan dan menjadi duri dalam hidup orang lain...herrrmmmmm....

KyLe berkata...

kesetiaanku hanya pada dirimu... n harap kamu begitu jugak :D

Liyana Zahim berkata...

Dokter shinta.. Herherher.. Smtms saje nk kapel bnyk2 sbb:
1) Test market
2) Ske diminati rmai
3) Memikirkan dri itu hot
4) Ase bes bile ada laki/pmpn len puji2.. Kan mnusia sume ase ske ble kne puji?

Mrosakan bhgia org lain adlh bhgia hti sndri.. Yg terluka, biarlah bdoa utk bhgaia yg lain.. Mnusia salu cmtu.. Kt cume blh mnulis mengertikan perawakan stiap insan tp tulisan dan kata2 xmmpu membasmi kesumat di hati mreka..

mynameismy berkata...

jiwang sokmooo

Shamsuddin Amin berkata...

hukum karma...
pasti akan ade balasan... hehe

Akulah Pak Lan berkata...

Apa itu cinta? haha

Ashraf Jalil berkata...

Bella twilight! Likee!!

Ayie Abas berkata...

ADELIA...TETAP ADA LELAKI YG PANDAI MEMBENTUK & MELENTUR WANITA DGN LEMBUT... & PENUH KASIH SAYANG...^_^

Rafi Nilhan berkata...

takkan lari gunung dikejar sebab gunung tak bergerak..kalau jodoh?haha

ishiko berkata...

gambar sgt nice^^

shanas berkata...

bahagialah anda jika tidak menyakiti mereka yang lain

http://shanasituaku.blogspot.com/2011/05/berakhir-bukan-bermakna-penghujung.html

Cik Bidadari berkata...

adoi... bestnya entry nie... pernah melalui milik sendiri dirampas orang.. dan kita tak mampu berfikir saat itu terjadi.. dan akhirnya membunuh seluruh masa remaja terbazir dan kini alhamdulillah... dugaan itu buat akak dpt yg terbaik dari allah swt...

Ain Zulaikha berkata...

:( dah pernah rasa, tapi alhamdulillah tu semua dugaan je..

Che Deen™ berkata...

trauma dah kak kalau sebut pasal cinta nie, baru je lepas putus semalam..huhu

azi nur berkata...

ouwh touching!! T__T

forever love berkata...

yeah!!..cari dengan usaha sendiri

syakey berkata...

tak perlu kanan org lain. tak perlu kiri org lain. depan blakang pn tak perlu.

yang perlu hanya satu.CINTA pada Nya. nescaya, kta akan merasai kamanisannya. ;)

p/s: mcm tak bekait sgt dgn post. XD

ABU berkata...

betul..setuju
jgn tamak..nnti mcm anjing dgn bayang2..hehe

yad'z berkata...

mampu ke kita bahagia dengan melihat orang yang kita sayang bhagia.. ? ~tepuk dada tanya hati~~ hehehee =)

Mama Gee berkata...

tak suka kalo org buat mcm tu kat kita..so jgn buat org....

nak mr b sorang je...takmo dh org len...heee

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com