aku percaya jodoh itu ada !!

58 ulasan:
Assalamualaikum...
"jika benar ada jodoh diantara kita ..pasti kita akan bersama juga suatu hari nanti ..bila dan dimana ~ aku tidak mahu tahu !tapi hanya itu yang aku percaya dan ia tetap tersemat di hati .. "
p/s : buat kawan ku yg sdg terluka jangan bersedih =) redha dgn segala2nya ye cikyu .. 

jodoh ~ pertemuan dan perpisahan sering berkait .. kenapa kita sering suka pada pertemuan sedangkan kita cuba utk mengelakkan pada perpisahan ..kerana pertemuan kdg2 membuahkan kebahagiaan sedangkan perpisahan tidak dapat lari dari air mata ..walaupun cuma setitik ~ setitik air mata punya satu kesedihan yang tidak mampu dirasai oleh hati yang lain .. perpisahan dalam persahabatan , keluarga , percintaan mahupun keterpaksaan ~ kalau di beri pilihan tidak mahu berpisah .. ! tapi siapalah kita untuk melawan segala ketentuan kan .. redha lah atas perpisahan ! hari ni mungkin kita benci pada perpisahan tu tapi hari esok hikmah dari perpisahan tu kian memancarkan cahayanya ,,,lalu kita pun berfikir dan bersyukur akan sebuah perpisahan ... senyum lah seindah suria .. 

perpisahan adalah luka yang mungkin akan sembuh tapi sakitnya akan kembali apabila kenangan muncul..luka akan sembuh tapi pedihnya akan terasa apabila kedukaan kembali .. hanya orang yang pernah mengalami peprpisahan yang sakit dapat merasa semua ini .. tapi tu semua mematangkan kita untuk melangkah pada hari esok... kalau kita meratapi segala masa yang sudah berlalu bolehkah kita mengembalikan air mata yg telah hilang ~ boleh kah kita masuk kedalam rahim ibu dan jadi baby balik ! bolehkah kita undur masa dan perbaiki ? tak boleh bukan ! so biarlah ..inilah dunia ! setiap sesuatu sudah punya ukuran dan batasan jauh atau pun dekat ..lama ataupun sebentar yang pasti ada pengakhirannya ..setiap satu punya permulaan dan ada penghujung....

hati berbicara :

bukankah kita yang hidup ni masih dalam satu permulaan dan kita akan  menemui pengakhiran yang sebenar2nya pada kematian kita hari esok .. so kenapa kita terlalu takut dengan perpisahan sementara yang sedang kita lalui ! bangun dan pandang ke langit .. indahnya keindahan alam yang membuatkan kita tenang .. yakinlah jodoh itu tetap ada walaupun bukan dengan org yg kita pilih .. tapi dengan orang yang Allah telah pilihkan untuk kita .. 
sekalipun kita disini yang menunggu mati !



58 ulasan:

Tasha berkata...

terima kasih untuk kata-kata ynag indah itu....... i memang sangat2 memerlukan kata-kata yang menaikkan semnagt I. sedah bersedih kerana kehilangan cinta itu. merindu separuh mati. tapi sebenarnya tak mahu mati lagi!

forever love berkata...

tak takut dengan perpisahan./. tapi cuma tidak kuat untuk menanggung kerinduan

syuwai berkata...

betul tu..

perpisahan lalu berjaya mematangkan kita ^^

KAMIHIDUP berkata...

jodoh mesti ada, qaseh kawan tu cikgu ke? nak kenal boleh? heee. KAMI suka cikgu, bini pun nak cikgu juga nanti. :)

Amirah Adnan berkata...

suka part 'yakinlah jodoh itu tetap ada walaupun bukan dengan org yg kita pilih .. tapi dengan orang yang Allah telah pilihkan untuk kita'

org yg baik jodoh mereka pasti dlm kalangan yg baik2..dan begitulah sebaliknya..

insyaALLAH,semoga jodoh kite semua dari golongan yg baik2 dan mengikuti suruhan ALLAH..amin :)

mood : mengharap

ececeh! gedik la pulak :p

Prince Halilintar berkata...

yup, prince pun pernah merasainya jugak..betapa pedihnya parut yg tinggal slps cinta dipermainkan..namun jauh disudut hati ttp tabah dgn segala ketentuanNya..kerana yang baik semua dtg dr Nya dan buruk itu dari kite sendiri...

Axieana Yumi Life berkata...

btl2...
x ad gunanyer ngs..
membazirkan air mata shja..
coz azie pnh alaminyer...
(^_^)

Naddia berkata...

sy cam ade je tali bra wane pink n itam tuh..haha..pngakuan ekslusif

cheMissy berkata...

hidup,mati,jodoh di tangan Allah...kita hanya merancang Allah yg menentukan...=)

!✿❤Cik Puan Izan❤✿! berkata...

terkejut akak masuk blog nih...tetiba ada gmbr besar gedabak tuh...

hafiz hafizol berkata...

nice entri :) .. eh budak 2 comel.. okbai.. kih3..

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

biasanya proses menemui jodoh tu mmg mencabar.ramai yg kecewa akibat cinta tak kesampaian.tp sedarlah itu bermakna dia bkn jodoh kamu.sedangkan yg dah berkahwin pun leh putus jodoh.selagi kita yakin dgn ketentuan Allah,jgn dirisau semua itu.usahakan yg terbaik..Insya Allah

zarazueyin berkata...

selalu berdoa padaNYA...insyaAllah

Ayie Abas berkata...

JODOH KAN TETAP ADA...INSYA ALLAH...CUMA ADA ORG CEPAT TEMU JODOHNYA MANAKALA ADA ORG YG LAMBAT JUGA ADA YG MUDAH BERTEMU JODOHNYA ADA PULA YG AMAT LIAT NAK TEMU JODOH...ALAHAIII MACAM2...

Eyra Rizal: Your MUA berkata...

MAKEUP CLASS ROAD TOUR!! CHOOSE UR LOCATION NOW!

http://www.facebook.com/notes/eyra-rizal/makeup-class-road-tour-all-over-malaysia-choose-your-city-now/213837531971104

Awan Biru berkata...

Perpisahan itu pahit tapi pahit itu ubat.

farasakura berkata...

setiap pertemuan pasti ada perpisahan dan setiap perpisahan pasti ada hikmah disebaliknya :D

Blueice Butterfly berkata...

~entry yang sangat bagus..^_^

misz athiqah berkata...

salam...sentiasa bfikir..."kenapa mesti aku je yg akan sntiasa bsedih"..tanpa kita sedari...itulah tanda Allah sentiasa dekat dgn kita...=).. kesdihan itu dugaan...kesdihan itu ujian... kita xkan pernah tahu hikmahnyer masa bsedih...=)

JIJI YU berkata...

senang je kalo nak berpisah..nak lupe tu..pergh..

DiNa-DiaNa berkata...

Kita tak akan dikahwinkan dengan seseorang atas sebab jatuh cinta atau saling cinta mencintai.Tetapi atas sebab jodoh dan takdir..

ni ungkapan yg dina pegang...

Ain Zulaikha berkata...

jodoh is magik :) if jodoh kita tak de kat dunia, insyAllah kat akhirat nanti

Cik Bidadari berkata...

realitinya pasangan sudah ditentukan ilahi... cuma perjalanan pasangan itu sahaja diluar bidang kwalan kita... andai tiada jodoh di sini... carilah hakiki... moga2 jodoh azali ada di sana...

Benrauf berkata...

Hati adalah milik Allah. Hati jadi sakit kerana mencintai sesuatu lebih dari mencintai Allah. Kembalilah kepada cinta Allah. Hanya hati yang benar-benar mencintai Allah sahajalah yang berhak merasakan kegembiraan yang hakiki.

*anonymous*

BLADE EDGE berkata...

Assalamualaikum...


yaaa...jodoh itu sntiasa ada. cuma kita selaku manusia xkan tahu siapa orgnya yg jadi jodoh tu sehingga Allah buka pintu hati masing2...

dunia ni ibarat pentas. kita cuma pelakon, Allah yg tentukan skripnya. kita cuma diberi pengetahuan yg sedikit, selebihnya ada pd Allah.

happy blogging :-)


regards,
BLADE EDGE

azila berkata...

setiap perpisahan pasti ader hikmahnya..pedih mmg pedih, tp bila direnung kembali..kita akan rasa bersyukur atas perpisahan tu..*pengalaman diri sendiri:)

yaya_flanella berkata...

semoga diri sendiri ikut tabah. :')

Qaseh dalia adelia berkata...

tasha -
jangan bersedih seolah2 dunia ni sudah sampai penghujungnya .. lebih dekatkan diri pdNya .. kita milik DIA.. cinta itu bukan milik tasya ..maybe cinta yg lain lebih baik lagi menanti tasya .. dont be sad dear ~

Qaseh dalia adelia berkata...

atiq -
elelele merindu tu boleh tapi jangan sampai mmbuat air mata kerinduan menitis ..

Qaseh dalia adelia berkata...

syuwai -
yup itu hikmah nya

Qaseh dalia adelia berkata...

kami -
hik2 bukan cikgu ~

Qaseh dalia adelia berkata...

amirah -
haha xpe gedik sikit je ..insyaAllah qaseh doakan amirah dapat orang selayaknya untuk amirah ..when u get him ..dont let him go !

Qaseh dalia adelia berkata...

prince -
macam tu lah ..redha dengan segala2nya .. hati pun lebih tenang kan

Qaseh dalia adelia berkata...

axiena -
yup membazir segala2nya ..huhuh

Qaseh dalia adelia berkata...

naddia -
nak kena kutey koooo

Qaseh dalia adelia berkata...

chemissy -
kdg manusia terlalu pandai merancang hingga lupa siapa yg menetukan

Qaseh dalia adelia berkata...

cik puan izan -
qaseh mmg suka letak pic besar gedabak ~ tapi ramai tak hiraukan coz dia lebih membaca entry :)

Qaseh dalia adelia berkata...

hafiz -
isyyyy .. cepuk kang

Qaseh dalia adelia berkata...

sis Lm -
betul sis ... yang dah kawen pun belum tentu dapat bersama .. tapi alhamdulillah ..sekurang2nya dpt merasa alam perkahwinan .. hehe perjalanan kita ,kita takkan pernah tahu

Qaseh dalia adelia berkata...

zara-
tq dear ..insyaAllah

Qaseh dalia adelia berkata...

ayie abbas -
yolah saye tahu ~ cuma bagi sedikit kata2 semangat yg rasa kuciwa ajo .. hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

awan biru -
haaaa betul tu ..pahit itu ubat

Qaseh dalia adelia berkata...

farasakura -
apa2 pun yg berlaku pasti ada hikmahnya

Qaseh dalia adelia berkata...

blueice -
tq dear

Qaseh dalia adelia berkata...

misz athirah -
yup ujian dan hikmah saling berkait .. time sedih mmg kita tak dapat nak kawal perasaan

Qaseh dalia adelia berkata...

jiji yu -
hahaha .. aik kata tak pernah bercinta .. weee

Qaseh dalia adelia berkata...

dina -
tq bagi pegangan yg best .. ada betul nya kata2 tu

Qaseh dalia adelia berkata...

ain zulaikha -
a.ah kat akhirat nanti pasti kita bertemu jodoh ..

Qaseh dalia adelia berkata...

sis bidadari -
yep sis .. tq so much muahh

Qaseh dalia adelia berkata...

benrauf -
tq bro .. nice words.. insyaAllah

Qaseh dalia adelia berkata...

blade -
wslm .. kita hanya pelakon dunia ~ semua skrip drNYA .. tq ..

Qaseh dalia adelia berkata...

sis azila -
betul sis..qaseh pun pernah merasai nya ..

Qaseh dalia adelia berkata...

yaya -
kita semua perempuan yg tabah rite ~

Amni berkata...

setuju ngan ain zulaikha... =) mudahan-mudahan jodoh kita ada di sunia dan di akhirat.. amin

cik aletheea : berkata...

sedih. (T_T).

Nuòěr MieRa berkata...

yup.. skt dr perpisahan mmg myakitkan.. nak bngun blk mmg ssh.. kte try jd yg tbaik di mata dia, tp dia xprnh hargai, mmg myakitkan. kadang2 trasa napa Allah x adil ngan my life.. tp bila suduj pd-Nya, bru trasa diri ni kerdil sgt. hidup di dunia pun atas izin-Nya, so sapa dri ni nak mlawan takdir-Nya n mempersoalkan qada' dan qadar Nya.. Alhamdullilah, wlpn ssh, akhir nye sy mmpu bangun sikit demi sedikit..

KuNanGKuNanG berkata...

moga kite ditemukan dengan org yg betul slps kite disakiti...mmg sgt2 sakit bila putus cinta..sy pubn seang merasainye...hrp diri ini trs tabah...pasti kesabaran kite dibalas dgn kebaikan yg berganda..

Si DauN CeRi berkata...

jodoh tu dah ada, tinggal kita la kena usaha ke arahnya.. hehehe

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com