aku percaya jodoh itu ada !!

58 ulasan:
Assalamualaikum...
"jika benar ada jodoh diantara kita ..pasti kita akan bersama juga suatu hari nanti ..bila dan dimana ~ aku tidak mahu tahu !tapi hanya itu yang aku percaya dan ia tetap tersemat di hati .. "
p/s : buat kawan ku yg sdg terluka jangan bersedih =) redha dgn segala2nya ye cikyu .. 

jodoh ~ pertemuan dan perpisahan sering berkait .. kenapa kita sering suka pada pertemuan sedangkan kita cuba utk mengelakkan pada perpisahan ..kerana pertemuan kdg2 membuahkan kebahagiaan sedangkan perpisahan tidak dapat lari dari air mata ..walaupun cuma setitik ~ setitik air mata punya satu kesedihan yang tidak mampu dirasai oleh hati yang lain .. perpisahan dalam persahabatan , keluarga , percintaan mahupun keterpaksaan ~ kalau di beri pilihan tidak mahu berpisah .. ! tapi siapalah kita untuk melawan segala ketentuan kan .. redha lah atas perpisahan ! hari ni mungkin kita benci pada perpisahan tu tapi hari esok hikmah dari perpisahan tu kian memancarkan cahayanya ,,,lalu kita pun berfikir dan bersyukur akan sebuah perpisahan ... senyum lah seindah suria .. 

perpisahan adalah luka yang mungkin akan sembuh tapi sakitnya akan kembali apabila kenangan muncul..luka akan sembuh tapi pedihnya akan terasa apabila kedukaan kembali .. hanya orang yang pernah mengalami peprpisahan yang sakit dapat merasa semua ini .. tapi tu semua mematangkan kita untuk melangkah pada hari esok... kalau kita meratapi segala masa yang sudah berlalu bolehkah kita mengembalikan air mata yg telah hilang ~ boleh kah kita masuk kedalam rahim ibu dan jadi baby balik ! bolehkah kita undur masa dan perbaiki ? tak boleh bukan ! so biarlah ..inilah dunia ! setiap sesuatu sudah punya ukuran dan batasan jauh atau pun dekat ..lama ataupun sebentar yang pasti ada pengakhirannya ..setiap satu punya permulaan dan ada penghujung....

hati berbicara :

bukankah kita yang hidup ni masih dalam satu permulaan dan kita akan  menemui pengakhiran yang sebenar2nya pada kematian kita hari esok .. so kenapa kita terlalu takut dengan perpisahan sementara yang sedang kita lalui ! bangun dan pandang ke langit .. indahnya keindahan alam yang membuatkan kita tenang .. yakinlah jodoh itu tetap ada walaupun bukan dengan org yg kita pilih .. tapi dengan orang yang Allah telah pilihkan untuk kita .. 
sekalipun kita disini yang menunggu mati !



58 ulasan:

  1. terima kasih untuk kata-kata ynag indah itu....... i memang sangat2 memerlukan kata-kata yang menaikkan semnagt I. sedah bersedih kerana kehilangan cinta itu. merindu separuh mati. tapi sebenarnya tak mahu mati lagi!

    BalasPadam
  2. tak takut dengan perpisahan./. tapi cuma tidak kuat untuk menanggung kerinduan

    BalasPadam
  3. betul tu..

    perpisahan lalu berjaya mematangkan kita ^^

    BalasPadam
  4. jodoh mesti ada, qaseh kawan tu cikgu ke? nak kenal boleh? heee. KAMI suka cikgu, bini pun nak cikgu juga nanti. :)

    BalasPadam
  5. suka part 'yakinlah jodoh itu tetap ada walaupun bukan dengan org yg kita pilih .. tapi dengan orang yang Allah telah pilihkan untuk kita'

    org yg baik jodoh mereka pasti dlm kalangan yg baik2..dan begitulah sebaliknya..

    insyaALLAH,semoga jodoh kite semua dari golongan yg baik2 dan mengikuti suruhan ALLAH..amin :)

    mood : mengharap

    ececeh! gedik la pulak :p

    BalasPadam
  6. yup, prince pun pernah merasainya jugak..betapa pedihnya parut yg tinggal slps cinta dipermainkan..namun jauh disudut hati ttp tabah dgn segala ketentuanNya..kerana yang baik semua dtg dr Nya dan buruk itu dari kite sendiri...

    BalasPadam
  7. btl2...
    x ad gunanyer ngs..
    membazirkan air mata shja..
    coz azie pnh alaminyer...
    (^_^)

    BalasPadam
  8. sy cam ade je tali bra wane pink n itam tuh..haha..pngakuan ekslusif

    BalasPadam
  9. hidup,mati,jodoh di tangan Allah...kita hanya merancang Allah yg menentukan...=)

    BalasPadam
  10. terkejut akak masuk blog nih...tetiba ada gmbr besar gedabak tuh...

    BalasPadam
  11. nice entri :) .. eh budak 2 comel.. okbai.. kih3..

    BalasPadam
  12. biasanya proses menemui jodoh tu mmg mencabar.ramai yg kecewa akibat cinta tak kesampaian.tp sedarlah itu bermakna dia bkn jodoh kamu.sedangkan yg dah berkahwin pun leh putus jodoh.selagi kita yakin dgn ketentuan Allah,jgn dirisau semua itu.usahakan yg terbaik..Insya Allah

    BalasPadam
  13. selalu berdoa padaNYA...insyaAllah

    BalasPadam
  14. JODOH KAN TETAP ADA...INSYA ALLAH...CUMA ADA ORG CEPAT TEMU JODOHNYA MANAKALA ADA ORG YG LAMBAT JUGA ADA YG MUDAH BERTEMU JODOHNYA ADA PULA YG AMAT LIAT NAK TEMU JODOH...ALAHAIII MACAM2...

    BalasPadam
  15. MAKEUP CLASS ROAD TOUR!! CHOOSE UR LOCATION NOW!

    http://www.facebook.com/notes/eyra-rizal/makeup-class-road-tour-all-over-malaysia-choose-your-city-now/213837531971104

    BalasPadam
  16. Perpisahan itu pahit tapi pahit itu ubat.

    BalasPadam
  17. setiap pertemuan pasti ada perpisahan dan setiap perpisahan pasti ada hikmah disebaliknya :D

    BalasPadam
  18. salam...sentiasa bfikir..."kenapa mesti aku je yg akan sntiasa bsedih"..tanpa kita sedari...itulah tanda Allah sentiasa dekat dgn kita...=).. kesdihan itu dugaan...kesdihan itu ujian... kita xkan pernah tahu hikmahnyer masa bsedih...=)

    BalasPadam
  19. senang je kalo nak berpisah..nak lupe tu..pergh..

    BalasPadam
  20. Kita tak akan dikahwinkan dengan seseorang atas sebab jatuh cinta atau saling cinta mencintai.Tetapi atas sebab jodoh dan takdir..

    ni ungkapan yg dina pegang...

    BalasPadam
  21. jodoh is magik :) if jodoh kita tak de kat dunia, insyAllah kat akhirat nanti

    BalasPadam
  22. realitinya pasangan sudah ditentukan ilahi... cuma perjalanan pasangan itu sahaja diluar bidang kwalan kita... andai tiada jodoh di sini... carilah hakiki... moga2 jodoh azali ada di sana...

    BalasPadam
  23. Hati adalah milik Allah. Hati jadi sakit kerana mencintai sesuatu lebih dari mencintai Allah. Kembalilah kepada cinta Allah. Hanya hati yang benar-benar mencintai Allah sahajalah yang berhak merasakan kegembiraan yang hakiki.

    *anonymous*

    BalasPadam
  24. Assalamualaikum...


    yaaa...jodoh itu sntiasa ada. cuma kita selaku manusia xkan tahu siapa orgnya yg jadi jodoh tu sehingga Allah buka pintu hati masing2...

    dunia ni ibarat pentas. kita cuma pelakon, Allah yg tentukan skripnya. kita cuma diberi pengetahuan yg sedikit, selebihnya ada pd Allah.

    happy blogging :-)


    regards,
    BLADE EDGE

    BalasPadam
  25. setiap perpisahan pasti ader hikmahnya..pedih mmg pedih, tp bila direnung kembali..kita akan rasa bersyukur atas perpisahan tu..*pengalaman diri sendiri:)

    BalasPadam
  26. semoga diri sendiri ikut tabah. :')

    BalasPadam
  27. tasha -
    jangan bersedih seolah2 dunia ni sudah sampai penghujungnya .. lebih dekatkan diri pdNya .. kita milik DIA.. cinta itu bukan milik tasya ..maybe cinta yg lain lebih baik lagi menanti tasya .. dont be sad dear ~

    BalasPadam
  28. atiq -
    elelele merindu tu boleh tapi jangan sampai mmbuat air mata kerinduan menitis ..

    BalasPadam
  29. amirah -
    haha xpe gedik sikit je ..insyaAllah qaseh doakan amirah dapat orang selayaknya untuk amirah ..when u get him ..dont let him go !

    BalasPadam
  30. prince -
    macam tu lah ..redha dengan segala2nya .. hati pun lebih tenang kan

    BalasPadam
  31. axiena -
    yup membazir segala2nya ..huhuh

    BalasPadam
  32. chemissy -
    kdg manusia terlalu pandai merancang hingga lupa siapa yg menetukan

    BalasPadam
  33. cik puan izan -
    qaseh mmg suka letak pic besar gedabak ~ tapi ramai tak hiraukan coz dia lebih membaca entry :)

    BalasPadam
  34. sis Lm -
    betul sis ... yang dah kawen pun belum tentu dapat bersama .. tapi alhamdulillah ..sekurang2nya dpt merasa alam perkahwinan .. hehe perjalanan kita ,kita takkan pernah tahu

    BalasPadam
  35. ayie abbas -
    yolah saye tahu ~ cuma bagi sedikit kata2 semangat yg rasa kuciwa ajo .. hehe

    BalasPadam
  36. awan biru -
    haaaa betul tu ..pahit itu ubat

    BalasPadam
  37. farasakura -
    apa2 pun yg berlaku pasti ada hikmahnya

    BalasPadam
  38. misz athirah -
    yup ujian dan hikmah saling berkait .. time sedih mmg kita tak dapat nak kawal perasaan

    BalasPadam
  39. jiji yu -
    hahaha .. aik kata tak pernah bercinta .. weee

    BalasPadam
  40. dina -
    tq bagi pegangan yg best .. ada betul nya kata2 tu

    BalasPadam
  41. ain zulaikha -
    a.ah kat akhirat nanti pasti kita bertemu jodoh ..

    BalasPadam
  42. sis bidadari -
    yep sis .. tq so much muahh

    BalasPadam
  43. benrauf -
    tq bro .. nice words.. insyaAllah

    BalasPadam
  44. blade -
    wslm .. kita hanya pelakon dunia ~ semua skrip drNYA .. tq ..

    BalasPadam
  45. sis azila -
    betul sis..qaseh pun pernah merasai nya ..

    BalasPadam
  46. yaya -
    kita semua perempuan yg tabah rite ~

    BalasPadam
  47. setuju ngan ain zulaikha... =) mudahan-mudahan jodoh kita ada di sunia dan di akhirat.. amin

    BalasPadam
  48. yup.. skt dr perpisahan mmg myakitkan.. nak bngun blk mmg ssh.. kte try jd yg tbaik di mata dia, tp dia xprnh hargai, mmg myakitkan. kadang2 trasa napa Allah x adil ngan my life.. tp bila suduj pd-Nya, bru trasa diri ni kerdil sgt. hidup di dunia pun atas izin-Nya, so sapa dri ni nak mlawan takdir-Nya n mempersoalkan qada' dan qadar Nya.. Alhamdullilah, wlpn ssh, akhir nye sy mmpu bangun sikit demi sedikit..

    BalasPadam
  49. moga kite ditemukan dengan org yg betul slps kite disakiti...mmg sgt2 sakit bila putus cinta..sy pubn seang merasainye...hrp diri ini trs tabah...pasti kesabaran kite dibalas dgn kebaikan yg berganda..

    BalasPadam
  50. jodoh tu dah ada, tinggal kita la kena usaha ke arahnya.. hehehe

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com