When I said I want Quit ~ oh dunia ...

40 ulasan:
Assalamualaikum..


senyuman boleh di buat2 walaupun berada di atas jalan penderitaan .. 
mata boleh lagi bercahaya bila terkena sinaran mentari ..
tapi hati tidak dapat dinilai oleh sesiapa .. orang terdekat mahupun yang teristimewa ..
terkadang ingin lari dari dunia yg penuh hipokrit ..
saki baki hidup yang masih panjang entahkan tidak .. 
siapa yang dapat membaca rahsia hati sendiri ... hati sendiri pun adakalanya tersasar jauh dari kehendak diri..
bila akal yg menguasai tidak mampu lagi untuk di beri kuasa...
bila emosi yg perlu di kawal tidak mampu lagi terkawal..
mulut yang lancang ..hati yang terdetik seketika ..jari yg laju menaip bicara 
mungkin satu hari akan tiba bila masanya blog ini akan terkubur..
terkubur dengan megah ataupun 'LOOSER'
bahagia dan derita itu silih berganti bila hati dan mulut tidak seiring ..
di hati lain ..dimulut lain ..di jari pun lain .. mana satu pilihan di hati .. ~ entah ..terkadang keliru dengan dunia sendiri...
kadang2 aku terlalu letih ..letih dengan sandiwara yang sering berlaku di sekeliling ..
letih dengan panorama2 yg menjelikkan .. lantas ku tutup mata memaksa hati untuk menjadi buta ..
adakah hati ini terlalu cepat berputus asa sedangkan harapan tu masih menyala ..
di mana kata2 nasihat yg dilempar pada org2 yang sentiasa bermasalah untuk dijadikan pegangan di waktu hati ini keluh kesah .. 
semua orang tidak akan paham apa yang berlaku kerana mereka punya mata dengan pandangan yg kosong ..
hebatnya berkata2 ibarat dunia ni dia yang punya ..
yang pasti kata2 itu umpama debu yg tiada erti ..
disaat kemenangan mereka hadir berbaris ibarat tentera bersedia untuk berjihad..
tapi di saat kesusahan dimana mereka2 .. hanya yang tinggal kata2 dan janji yg kosong ..
tak perlu berkata2 andainya ikhlas hanya setitik cuma .. 
biarkan aku seorang diri dari ditemani kata2 nista yang penuh duri menusuk ke lubuk hati dalam diam dan perlahan2..


sakitkah aku bila aku bersendirian meniti titian kehidupan yang makin suram dek perangai2 yang tak ketahuan hala...
meranakah aku bila aku kesorangan sedangkan dulu ramai yang menemani ..?
derita kah aku bila aku mengetahui aku terpaksa berdepan dengan segala kesukaran seorang diri ?
jahatkah aku bila aku tidak perlukan pertolongan dari sesiapa bila mana aku bersedih ?
kejam kah aku melontarkan kata2 yang ada kalanya mengguris hati mereka2 sedangkan hati sendiri telah banyak terhiris ... 
aku gembira ~ kerana DIA sentiasa menemani aku dikala aku kesedihan ..dikala aku gembira dan di kala aku dilambung oleh ombak yg sedang mengganas dalam jiwa dan diri seorang gadis yg sedang menegcapi bahagia ...aku tahu DIA sentiasa ada .. aku tahu DIA sayangkan aku ..aku tahu DIA tak semperti mereka2 yg sering meninggalkan aku .. aku tahu DIA adalah terbaik untuk aku menumpang segala kasih syg .. dan doa2 harapan.. kerana DIA aku akan bangkit balik ..bangun mencari apa yg hilang ~

p/s : aku akan berhenti bila mana aku sudah letih dengan segala2nya ... aku akan berhenti bila ajal menjemput aku dan membawa aku pergi jauh dari dunia ini..dan aku akan pergi bila bhgia itu memanggil2 namaku ..dan aku tahu DIA telah buat yg terbaik untuk ku .. diriku..hidupku .. kerana aku adalah HAMBANYA..! tiada siapa dapat menyangkalnya lagi !!!!

40 ulasan:

  1. sis!!! adikmu sentiasa ada untuk kamu!! luv u sis,,, muaahhhh

    BalasPadam
  2. demmm suke wat entry mcm nih
    sedih taw! isk

    BalasPadam
  3. tak kira sebesar mana dugaan melanda semoga qaseh kuattt! yeahh!

    BalasPadam
  4. waw...
    penat nak mnghabeskan
    bicara hati qaseh ;)
    HAHA...

    BalasPadam
  5. ada apa2 nk share sdgn atq.? telinge atq sentiasa mendengar

    BalasPadam
  6. kuatkan semngat yer huhuhuhu

    BalasPadam
  7. panglima muda -
    nothing yg perlu dikesiankan ..im still hamba NYA yg masih gagah berdiri menabur budi

    BalasPadam
  8. my -
    masih punye perasaan bila hati merasa sedih hihi

    BalasPadam
  9. azinur -
    tq dear ..always kuat tapi kdg2 jiwa resah tak menentu

    BalasPadam
  10. atie -
    tq kerana membaca really appreciate it..

    BalasPadam
  11. atiq -
    sis ok cuma letih dengan keadaan

    BalasPadam
  12. dik knp wat entry seday ni.ok x ni?chill k.

    BalasPadam
  13. sis rara -
    huhu qaseh ok .. :) mood tak menentu sis

    BalasPadam
  14. as salam..
    huhu..kenaa ni qaseh?
    adei..jadi sebab tak update beberapa hari ni sebab ada gangguan?

    banyakkan bersabar.semua tu ujian dari-Nya

    =)

    qaseh sungguh hebat bila sanggup kata..

    BalasPadam
  15. HARGAI LAH KEINDAHAN DAN SENYUMAN YG KTE LEMPARKAN DAN KTE KECAPI HARI INI..KEINDAHAN ITU X KAN KEKAL DAN SENYUMAN ITU AKAN KURANG MANISNYA TATKALA HARI2 HITAM DTG MENJELMA..

    BalasPadam
  16. sabar ye awkkk

    pasti ada yg terbaik utk dirimu..

    smoga terus kuat dan kuat =)

    BalasPadam
  17. ni skill entry makan dalam hati menusuk tulang rusuk guna egg tart kfc betol ni

    BalasPadam
  18. DIA mmg salu je ngn kite..tapi kita salu ke ngn DIE

    BalasPadam
  19. Dia akan sentiasa bersama kita walau sesusah mna pon kita..ta pernah Dia tinggalkan kita terkontang-kanting melainkan kalau kita melupakanNya...

    BalasPadam
  20. mengambarkan seorang hamba yang penuh harap kepada Tuhannya :)

    BalasPadam
  21. Be strong Qaseh!!! Ok! Nice entry.

    BalasPadam
  22. adik... akak selalu ada kalau adik perlukan akak... jgn mengalah okey... kena jadi kuat.... kalau yapun kita dah letih kita kena selalu yang allah tu maha penyayang okey... kitakan manusia... jgn pernah rasa org lain sempurna... luaran sempurna dalam hati mereka kosong siapa tahukan...? senyum sikit

    BalasPadam
  23. be strong ..cheer up babeh :)

    BalasPadam
  24. watpeh la QDA jadi gini..soh sedeyh sedeyh.soh rase QDA berseorang..we are here for you..be strong.be tough and be+bik hehehe

    BalasPadam
  25. jgn berhenti, woot-woot, lawa header. :)

    BalasPadam
  26. kehidupan..biasalah syg..kadang menyenangkan, kdang meletihkan tapi kita sentiasa ada DIA.. be strong ya babe :)

    BalasPadam
  27. janagn r berhenti dulu.. banyak lagi nasihat yang boleh kongsi bersame kan.. so teruskan ye.. tapi, entri ni xde hati berbicara.. so x lengkap ni! =P

    BalasPadam
  28. sometimes i feel the same..

    akn quit juga 1 day..

    He always there for us :)luv u!

    BalasPadam
  29. sentiasa ingat kepada DIA...

    BalasPadam
  30. deq...apa pun yg berlaku jgn cpt pts asa..yakin yg kita boleh..& sentiasa memohon pada-Nya...

    Chaiyokkk adeq qaseh;)

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com