When I said I want Quit ~ oh dunia ...

40 ulasan:
Assalamualaikum..


senyuman boleh di buat2 walaupun berada di atas jalan penderitaan .. 
mata boleh lagi bercahaya bila terkena sinaran mentari ..
tapi hati tidak dapat dinilai oleh sesiapa .. orang terdekat mahupun yang teristimewa ..
terkadang ingin lari dari dunia yg penuh hipokrit ..
saki baki hidup yang masih panjang entahkan tidak .. 
siapa yang dapat membaca rahsia hati sendiri ... hati sendiri pun adakalanya tersasar jauh dari kehendak diri..
bila akal yg menguasai tidak mampu lagi untuk di beri kuasa...
bila emosi yg perlu di kawal tidak mampu lagi terkawal..
mulut yang lancang ..hati yang terdetik seketika ..jari yg laju menaip bicara 
mungkin satu hari akan tiba bila masanya blog ini akan terkubur..
terkubur dengan megah ataupun 'LOOSER'
bahagia dan derita itu silih berganti bila hati dan mulut tidak seiring ..
di hati lain ..dimulut lain ..di jari pun lain .. mana satu pilihan di hati .. ~ entah ..terkadang keliru dengan dunia sendiri...
kadang2 aku terlalu letih ..letih dengan sandiwara yang sering berlaku di sekeliling ..
letih dengan panorama2 yg menjelikkan .. lantas ku tutup mata memaksa hati untuk menjadi buta ..
adakah hati ini terlalu cepat berputus asa sedangkan harapan tu masih menyala ..
di mana kata2 nasihat yg dilempar pada org2 yang sentiasa bermasalah untuk dijadikan pegangan di waktu hati ini keluh kesah .. 
semua orang tidak akan paham apa yang berlaku kerana mereka punya mata dengan pandangan yg kosong ..
hebatnya berkata2 ibarat dunia ni dia yang punya ..
yang pasti kata2 itu umpama debu yg tiada erti ..
disaat kemenangan mereka hadir berbaris ibarat tentera bersedia untuk berjihad..
tapi di saat kesusahan dimana mereka2 .. hanya yang tinggal kata2 dan janji yg kosong ..
tak perlu berkata2 andainya ikhlas hanya setitik cuma .. 
biarkan aku seorang diri dari ditemani kata2 nista yang penuh duri menusuk ke lubuk hati dalam diam dan perlahan2..


sakitkah aku bila aku bersendirian meniti titian kehidupan yang makin suram dek perangai2 yang tak ketahuan hala...
meranakah aku bila aku kesorangan sedangkan dulu ramai yang menemani ..?
derita kah aku bila aku mengetahui aku terpaksa berdepan dengan segala kesukaran seorang diri ?
jahatkah aku bila aku tidak perlukan pertolongan dari sesiapa bila mana aku bersedih ?
kejam kah aku melontarkan kata2 yang ada kalanya mengguris hati mereka2 sedangkan hati sendiri telah banyak terhiris ... 
aku gembira ~ kerana DIA sentiasa menemani aku dikala aku kesedihan ..dikala aku gembira dan di kala aku dilambung oleh ombak yg sedang mengganas dalam jiwa dan diri seorang gadis yg sedang menegcapi bahagia ...aku tahu DIA sentiasa ada .. aku tahu DIA sayangkan aku ..aku tahu DIA tak semperti mereka2 yg sering meninggalkan aku .. aku tahu DIA adalah terbaik untuk aku menumpang segala kasih syg .. dan doa2 harapan.. kerana DIA aku akan bangkit balik ..bangun mencari apa yg hilang ~

p/s : aku akan berhenti bila mana aku sudah letih dengan segala2nya ... aku akan berhenti bila ajal menjemput aku dan membawa aku pergi jauh dari dunia ini..dan aku akan pergi bila bhgia itu memanggil2 namaku ..dan aku tahu DIA telah buat yg terbaik untuk ku .. diriku..hidupku .. kerana aku adalah HAMBANYA..! tiada siapa dapat menyangkalnya lagi !!!!

40 ulasan:

Panglima Muda berkata...

kesiannya

~...AmALinA....~ berkata...

sis!!! adikmu sentiasa ada untuk kamu!! luv u sis,,, muaahhhh

Wuucin Kimora berkata...

Ya DIA ;)

cik azeya berkata...

chaiyokkkk. :)

zacky ~786~ berkata...

:)

mynameismy berkata...

demmm suke wat entry mcm nih
sedih taw! isk

azi nur berkata...

tak kira sebesar mana dugaan melanda semoga qaseh kuattt! yeahh!

AtiE aBduLLah berkata...

waw...
penat nak mnghabeskan
bicara hati qaseh ;)
HAHA...

forever love berkata...

ada apa2 nk share sdgn atq.? telinge atq sentiasa mendengar

kyra_G berkata...

kuatkan semngat yer huhuhuhu

Qaseh dalia adelia berkata...

panglima muda -
nothing yg perlu dikesiankan ..im still hamba NYA yg masih gagah berdiri menabur budi

Qaseh dalia adelia berkata...

amalina -
tq dek ..

Qaseh dalia adelia berkata...

wuucin -
DIA ya Allah ~

Qaseh dalia adelia berkata...

cik azeya -
:D

Qaseh dalia adelia berkata...

zacky -
smile :D

Qaseh dalia adelia berkata...

my -
masih punye perasaan bila hati merasa sedih hihi

Qaseh dalia adelia berkata...

azinur -
tq dear ..always kuat tapi kdg2 jiwa resah tak menentu

Qaseh dalia adelia berkata...

atie -
tq kerana membaca really appreciate it..

Qaseh dalia adelia berkata...

atiq -
sis ok cuma letih dengan keadaan

rara pinkmafia berkata...

dik knp wat entry seday ni.ok x ni?chill k.

Qaseh dalia adelia berkata...

sis rara -
huhu qaseh ok .. :) mood tak menentu sis

... berkata...

as salam..
huhu..kenaa ni qaseh?
adei..jadi sebab tak update beberapa hari ni sebab ada gangguan?

banyakkan bersabar.semua tu ujian dari-Nya

=)

qaseh sungguh hebat bila sanggup kata..

SYARIFF HAIKAL berkata...

HARGAI LAH KEINDAHAN DAN SENYUMAN YG KTE LEMPARKAN DAN KTE KECAPI HARI INI..KEINDAHAN ITU X KAN KEKAL DAN SENYUMAN ITU AKAN KURANG MANISNYA TATKALA HARI2 HITAM DTG MENJELMA..

aNiS aNiSa berkata...

sabar ye awkkk

pasti ada yg terbaik utk dirimu..

smoga terus kuat dan kuat =)

whitelover berkata...

ni skill entry makan dalam hati menusuk tulang rusuk guna egg tart kfc betol ni

JIJI YU berkata...

DIA mmg salu je ngn kite..tapi kita salu ke ngn DIE

umUMRA berkata...

Dia akan sentiasa bersama kita walau sesusah mna pon kita..ta pernah Dia tinggalkan kita terkontang-kanting melainkan kalau kita melupakanNya...

Bocah Getas berkata...

mengambarkan seorang hamba yang penuh harap kepada Tuhannya :)

Kak Sam berkata...

Smile :):):)

Awie Omar berkata...

Be strong Qaseh!!! Ok! Nice entry.

Cik Bidadari berkata...

adik... akak selalu ada kalau adik perlukan akak... jgn mengalah okey... kena jadi kuat.... kalau yapun kita dah letih kita kena selalu yang allah tu maha penyayang okey... kitakan manusia... jgn pernah rasa org lain sempurna... luaran sempurna dalam hati mereka kosong siapa tahukan...? senyum sikit

puteri ain berkata...

be strong ..cheer up babeh :)

muhammad iqbal hakimi bin tahir berkata...

=)

gaung berkata...

watpeh la QDA jadi gini..soh sedeyh sedeyh.soh rase QDA berseorang..we are here for you..be strong.be tough and be+bik hehehe

KAMIHIDUP berkata...

jgn berhenti, woot-woot, lawa header. :)

aLya maNip berkata...

kehidupan..biasalah syg..kadang menyenangkan, kdang meletihkan tapi kita sentiasa ada DIA.. be strong ya babe :)

kay_are berkata...

janagn r berhenti dulu.. banyak lagi nasihat yang boleh kongsi bersame kan.. so teruskan ye.. tapi, entri ni xde hati berbicara.. so x lengkap ni! =P

alexa yussida berkata...

sometimes i feel the same..

akn quit juga 1 day..

He always there for us :)luv u!

MamaEma berkata...

sentiasa ingat kepada DIA...

shaFazie berkata...

deq...apa pun yg berlaku jgn cpt pts asa..yakin yg kita boleh..& sentiasa memohon pada-Nya...

Chaiyokkk adeq qaseh;)

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com