Kau Dipersandingan Ku di Kejauhan ~

58 ulasan:
Assalamualaikum olz .. rindunya kat blog ..apsal tak rindu kat korang eh ..haha rindu giler kat korang2 sume ..wuuu T_T nak peyokkk...hugs ..xmo cite pape pasal dating yg bez dapat baju pink n brown .. dapat vitamin yg terpaksa habeskan dalam masa 3 bulan..dapat cokelat ..dapat hencik kyle bucuk .. bila dgn dia makan je .. hehe penambah selera .. tq for everthing mucuk ~ hepy sangat ngan dia ~ hari ni nak menaip ! rindu !




qaseh nak tanye korang ..kalau lah orang yang korang pernah sayang dah nak berkahwin n dia jemput korang pergi wedding dia ..korang pergi tak ?ye lah dulu pernah sayang sgt2 kat dia ..lastly di persandingan dia ..bukan korang ada disebelah tapi org lain ~ hurm agak2 pergi tak ?

suatu ketika dulu aku pernah menyayangi mu .. hari ini ku lihat dirimu segak bergaya ..cantik  seperti puteri ..alngkah indahnya jika aku menjadi raja ..jika aku menjadi ratu di hatimu .. dari kejauhan aku lihat seri dan kegembiraan tergambar jelas di wajahnya .. ditemani kaum kerabat .. sahabat handai dan kelurga yang membahagiakan sdgkan aku di temani duka dan air mata yg membasahi pipi... kaki ini tidak mampu untuk melangkah pergi .. bibir ini tersenyum di depan semua org tapi hati ini kembali berdarah ... 

tiba2 kenangan itu dtg .. ~ datang mengusik jiwa .. kenangan itu sangat nakal kerana usikan tu membuat kita semakin terluka.. kdg2 kita di ajar untuk tidak menoleh ke belakang tapi adakalanya angin kenangan itu membuatkan ajaran itu yg selama ini kukuh dihati kembali hancur .. alangkah indah nya persandingan mu itu .. terbuai dengan janji lama .. janji2 yg suatu ketika dahulu tentang pelamin impian kita tapi hari ini pelamin impian ku musnah .. ~ aku redha dengan segalanya2,.. ~ 

   ''sesuatu yang tak disangka seringkali mendatangi kita ''

hati berbicara :

sesuatu hal yang tidak terjangka itu sering kali datang tanpa kita jemput ..datang tanpa di undang lalu meninggalkan kesan yg mendalam..dan kesan itu hanya boleh dirasai oleh pemilik hati2 yg terluka..sabarlah hati sabarlah sayang .. hari ni persandingannya sangat membhgiakan ..jgn di kenang lagi hal yg lama kelak hati berdarah semula..yakinlah hari persandingan kita nanti akan bahgia seperti dia juga ... kelukaan itu wpun dalam tapi kita masih mampu berdiri .. jangan sesekali menunjukkan kita lemah di hadapannya ..tunjukkan diri kita mmpu bahagia wpun bukan dengan dirinya ... kerna jodoh kita sudah tertulis di loh mahfuz ~ 
doakan kebahgiaan dia dunia akhirat sejak tangannya menyalami tok kadi dah mengatakan 'aku terima nikahnya dengan si dia ' wpun bukan dengan kita .. redha lah ~ dia bukan milikmu lagi ..pergilah melangkah untuk berdepan dengan realiti kehidupan ..jangan jadi pengecut !
p/s:entry tiada kena mengena dgn tuan blog
qaseh xde mud hari ni ..hurmm 

58 ulasan:

mizzkechique berkata...

org dh jemput..kite pegi la..wajib kan menghadiri majlis walimatul urus tu...hehe

maiTuty berkata...

suka entry ni..

FaKArePa!n berkata...

kawen or kawen.. ni nak citer pasal abg ko kawen ke ape ni ?? hehe

JIJI YU berkata...

kire ko tak dapat merasa la ni ek..heheh..sabo2..nnti2 ko plak

JIJI YU berkata...

kalo aku la aku tetap pergi je..bawak hadiah besar..ehehe..

Qaseh dalia adelia berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
noraliza berkata...

kalau kita kan sis rasanya tak pergi kot melainkan dah takde rase sayang lagi kat org tuu n dia jemput kita barulah leh pergi..kui3

sissyira berkata...

salam..

ku relakan dia pergi bersama wanita yang dicintainya...luka dihati ini, biar ku ubat sendiri..

Sunah Mohammad berkata...

kadang2 DIA bagi kita jumpa orang yang salah sebab DIA nak bagi kita orang yang betul...:)

azi nur berkata...

tamoo pergi kot...menambah duke didado yang sememang nye terluko dulu..ceewah...

cik ubi berkata...

takut hilang kekasih hati nampak..hehe

Ahmad Fikrizaman berkata...

Kadang2 kalau orang tu yang kita pernah rasa nak sangat ngan dia tu jadi cm2, memang terasa la.. Lagi-lagi kalau dia yang tinggalkan kita... dan bukan kita tinggalkan dia... oh, apa ni?? tidak... terjiwang sebentar...

Qaseh dalia adelia berkata...

mizzkechique-
hehe bagus2

Qaseh dalia adelia berkata...

maituty-
maceh syg

Qaseh dalia adelia berkata...

fakarepain -
mende ang ni

Qaseh dalia adelia berkata...

jiji yu -
yolah

Qaseh dalia adelia berkata...

noraliza -
ye ke dear .. yelah kalau tak syg pergi je lah hik2

Qaseh dalia adelia berkata...

sisyira -
wslm
hehe sabar

Qaseh dalia adelia berkata...

sunah -
kalau banyak jumpa org yg salah hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

azi nur -
haha layankan ajo lah

qasehraihan berkata...

boleh..pergi je..redhakan je
banyak pahala org yg sabar dn tenang..hihi

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/04/aku-masih-seperti-dulu.html

Qaseh dalia adelia berkata...

cik ubi -
tade kene mengena dgn entry adehh

Qaseh dalia adelia berkata...

ahmad fikri -
hoho bila someone berjiwang hehe.. hehe yup betul tu

Cik Bidadari berkata...

huurmmm... yg tersemat di rusuk adalah pemilik yg sebenar pasangan ilahi buat kita.. kekadang bila pertemuan tidak diakhir dengan sempurna seperti impian... jiwa akan sedih dan meranakan? apa yg terdaya hanya doakan semoga dia memperolehi kebahagian... dan kita bertemu dengan pemilik sebenar yg allah s.w.t wujudkan buat kita.... amin,...

Cik Ezy berkata...

xmau pegi!
nt saket ati..
hehekk

puteri ain berkata...

rindu qaseh jugak :) hehe


kalau saya kena pk betul2 nak pergi ke tak..hati kena kuat..ye la nak tgk org yang kte pernah syg bersama org lain

Mira Amirudin berkata...

hurmm...kalau mira,mira pergi kot. sebagai pghormatan dan kita redai pkhwinan dia...hdup perlu truskan... ;)

bantalbucuk berkata...

hmm..tengok juga kot..kalau dulu dia yang cari pasal..tak pergi kot..kalau pisah secara baik..maybe pergi juga kot.. hehe

p/s: comel sangat header tu..pakai gaun lagi.. :p

Isteri Yang Comel berkata...

klu akak akak gi kot qaseh, tapi sekadar memenuhi jemputan jer

lavenderlover berkata...

org dah jemput..wajib pi..tp klu mmg dah x mampu kaki nk melangkah x kan la plak nk paksa kan..depnd la..klu perpisahan tu dah lm..apalah slhnya hepi tuk dier bahagia..lgpon..slalu org ckp..klu si dia hepi aku pon akn hepi..tol x?hehe

SYARIFF HAIKAL berkata...

QASEH DA JMPE EN.KYLE PUN MASIH X DA MOOD KAH??..KE X PUAS JMPE DIE LAGI??.HEHEHE..

anismelon berkata...

singgah sini...kalo dah leh terime kenyataan and anggp sebagai kwn..pg jela..

followed anda...singgah sini..
http://anismelon.blogspot.com

Qaseh dalia adelia berkata...

sis qasehraihan -
baiklah sis

Qaseh dalia adelia berkata...

sis bidadari -
wah sis pun bermadah hehe betul sis ..qaseh setuju sangat

Qaseh dalia adelia berkata...

cik ezy -
buang perasaan syg tu baru tak sakit

Qaseh dalia adelia berkata...

puteri ain -
qaseh tahu kamu kuat kan hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

mira amirudin -
yes kena kuat :) kalau lemah macamana nak berdepan dengan kehidupan

Qaseh dalia adelia berkata...

bantal bucuk -
hehe header qaseh buat mcm budak2 je

hehe ikut hati kalau tak boleh jangan paksa

Qaseh dalia adelia berkata...

sis yg comel -
hehe bawak hubby sekali

Qaseh dalia adelia berkata...

lavender lover -
baguslah macam tu ..sebaiknya mendoakan je lah dia bhgia kan

Qaseh dalia adelia berkata...

syariff -
mmg tak puas pun jumpe sekejap je ..hehe moody bukan sbb hencik kyle lah .. biasalah moody awal bulan hik2

Qaseh dalia adelia berkata...

anismelon -
baeklah time kaseh

mysara berkata...

dh djmpt, g la..
klu kte mmpu g means kte dh ok, kte kuat tnpa dye..:)

KUREKURE COMEL berkata...

seronoknye dapat ole2....hehehe....
mesti tersenyum lebar qaseh...hehehe...



hope jodoh qaseh dgn si dia kekal hingga ke alam seterusnya...dan seterusnya lg...


anasir2 luar..abaikan ye..smile..

toyolkiut berkata...

oh..
TK mmg x akan pegi..

d_LA berkata...

huhu..kene tgk keadaan tu dulu..kalo still kamceng n dh anggap cam kwn dla pegi jer..tp kalo dlm hati msh ade tmn munge2 x gi kot..

miss shark berkata...

sweet nya qaseh ngan hincik kyle ^^ .. cepat2 la kahwin. hohohoo ~

amny berkata...

so sweet..^^

Woofer Storm berkata...

kalau bukan jodoh,nak buat macam mana gak kan?heheee

*mgkn pergi kalau hati kata nak pergi..hehhehee

Qaseh dalia adelia berkata...

mysara -
okeyh kite pergi hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

kure2comel -
mmg tersengeh lebar pun hik2 .. tq mina .. mina pun sama jugak ye

Qaseh dalia adelia berkata...

toyol -
nape?

Qaseh dalia adelia berkata...

d_la -
hehek doakan dr jauh je lah ye

Qaseh dalia adelia berkata...

miss shark -
lambat lagi lah syg hehehe

Qaseh dalia adelia berkata...

amny -
tq

Qaseh dalia adelia berkata...

woofer storm -
kdg2 hati takmo pegi haha

... berkata...

as salam..

oh..kalau dia jemput.boleh je. dah suka kat orang lain, hal2 dia, boleh tolak tepi ;)
perkara dulu, dibiarkan pergi.
emo2 ni bukan perkara yang saya suka~
hoho~

yang penting, kita redha dengan semua tu dan doakan kebahagiaan mereka ;)

tapi kalau baitulmuslim yang mereka bina tu, tak bertahan lama, maaf la. saya tak boleh bantu. jangan perigi mencari timba. kebahagian yang baru, jangan kacau

;) spoil je. hoho~

Awan Biru berkata...

Jangan biarkan cinta terputus menyebabkan hubungan silaturrahim di antara kita turut terputus.

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com