Kau Dipersandingan Ku di Kejauhan ~

58 ulasan:
Assalamualaikum olz .. rindunya kat blog ..apsal tak rindu kat korang eh ..haha rindu giler kat korang2 sume ..wuuu T_T nak peyokkk...hugs ..xmo cite pape pasal dating yg bez dapat baju pink n brown .. dapat vitamin yg terpaksa habeskan dalam masa 3 bulan..dapat cokelat ..dapat hencik kyle bucuk .. bila dgn dia makan je .. hehe penambah selera .. tq for everthing mucuk ~ hepy sangat ngan dia ~ hari ni nak menaip ! rindu !




qaseh nak tanye korang ..kalau lah orang yang korang pernah sayang dah nak berkahwin n dia jemput korang pergi wedding dia ..korang pergi tak ?ye lah dulu pernah sayang sgt2 kat dia ..lastly di persandingan dia ..bukan korang ada disebelah tapi org lain ~ hurm agak2 pergi tak ?

suatu ketika dulu aku pernah menyayangi mu .. hari ini ku lihat dirimu segak bergaya ..cantik  seperti puteri ..alngkah indahnya jika aku menjadi raja ..jika aku menjadi ratu di hatimu .. dari kejauhan aku lihat seri dan kegembiraan tergambar jelas di wajahnya .. ditemani kaum kerabat .. sahabat handai dan kelurga yang membahagiakan sdgkan aku di temani duka dan air mata yg membasahi pipi... kaki ini tidak mampu untuk melangkah pergi .. bibir ini tersenyum di depan semua org tapi hati ini kembali berdarah ... 

tiba2 kenangan itu dtg .. ~ datang mengusik jiwa .. kenangan itu sangat nakal kerana usikan tu membuat kita semakin terluka.. kdg2 kita di ajar untuk tidak menoleh ke belakang tapi adakalanya angin kenangan itu membuatkan ajaran itu yg selama ini kukuh dihati kembali hancur .. alangkah indah nya persandingan mu itu .. terbuai dengan janji lama .. janji2 yg suatu ketika dahulu tentang pelamin impian kita tapi hari ini pelamin impian ku musnah .. ~ aku redha dengan segalanya2,.. ~ 

   ''sesuatu yang tak disangka seringkali mendatangi kita ''

hati berbicara :

sesuatu hal yang tidak terjangka itu sering kali datang tanpa kita jemput ..datang tanpa di undang lalu meninggalkan kesan yg mendalam..dan kesan itu hanya boleh dirasai oleh pemilik hati2 yg terluka..sabarlah hati sabarlah sayang .. hari ni persandingannya sangat membhgiakan ..jgn di kenang lagi hal yg lama kelak hati berdarah semula..yakinlah hari persandingan kita nanti akan bahgia seperti dia juga ... kelukaan itu wpun dalam tapi kita masih mampu berdiri .. jangan sesekali menunjukkan kita lemah di hadapannya ..tunjukkan diri kita mmpu bahagia wpun bukan dengan dirinya ... kerna jodoh kita sudah tertulis di loh mahfuz ~ 
doakan kebahgiaan dia dunia akhirat sejak tangannya menyalami tok kadi dah mengatakan 'aku terima nikahnya dengan si dia ' wpun bukan dengan kita .. redha lah ~ dia bukan milikmu lagi ..pergilah melangkah untuk berdepan dengan realiti kehidupan ..jangan jadi pengecut !
p/s:entry tiada kena mengena dgn tuan blog
qaseh xde mud hari ni ..hurmm 

58 ulasan:

  1. org dh jemput..kite pegi la..wajib kan menghadiri majlis walimatul urus tu...hehe

    BalasPadam
  2. kawen or kawen.. ni nak citer pasal abg ko kawen ke ape ni ?? hehe

    BalasPadam
  3. kire ko tak dapat merasa la ni ek..heheh..sabo2..nnti2 ko plak

    BalasPadam
  4. kalo aku la aku tetap pergi je..bawak hadiah besar..ehehe..

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  6. kalau kita kan sis rasanya tak pergi kot melainkan dah takde rase sayang lagi kat org tuu n dia jemput kita barulah leh pergi..kui3

    BalasPadam
  7. salam..

    ku relakan dia pergi bersama wanita yang dicintainya...luka dihati ini, biar ku ubat sendiri..

    BalasPadam
  8. kadang2 DIA bagi kita jumpa orang yang salah sebab DIA nak bagi kita orang yang betul...:)

    BalasPadam
  9. tamoo pergi kot...menambah duke didado yang sememang nye terluko dulu..ceewah...

    BalasPadam
  10. takut hilang kekasih hati nampak..hehe

    BalasPadam
  11. Kadang2 kalau orang tu yang kita pernah rasa nak sangat ngan dia tu jadi cm2, memang terasa la.. Lagi-lagi kalau dia yang tinggalkan kita... dan bukan kita tinggalkan dia... oh, apa ni?? tidak... terjiwang sebentar...

    BalasPadam
  12. noraliza -
    ye ke dear .. yelah kalau tak syg pergi je lah hik2

    BalasPadam
  13. sunah -
    kalau banyak jumpa org yg salah hehe

    BalasPadam
  14. boleh..pergi je..redhakan je
    banyak pahala org yg sabar dn tenang..hihi

    http://qasehraihan.blogspot.com/2011/04/aku-masih-seperti-dulu.html

    BalasPadam
  15. cik ubi -
    tade kene mengena dgn entry adehh

    BalasPadam
  16. ahmad fikri -
    hoho bila someone berjiwang hehe.. hehe yup betul tu

    BalasPadam
  17. huurmmm... yg tersemat di rusuk adalah pemilik yg sebenar pasangan ilahi buat kita.. kekadang bila pertemuan tidak diakhir dengan sempurna seperti impian... jiwa akan sedih dan meranakan? apa yg terdaya hanya doakan semoga dia memperolehi kebahagian... dan kita bertemu dengan pemilik sebenar yg allah s.w.t wujudkan buat kita.... amin,...

    BalasPadam
  18. xmau pegi!
    nt saket ati..
    hehekk

    BalasPadam
  19. rindu qaseh jugak :) hehe


    kalau saya kena pk betul2 nak pergi ke tak..hati kena kuat..ye la nak tgk org yang kte pernah syg bersama org lain

    BalasPadam
  20. hurmm...kalau mira,mira pergi kot. sebagai pghormatan dan kita redai pkhwinan dia...hdup perlu truskan... ;)

    BalasPadam
  21. hmm..tengok juga kot..kalau dulu dia yang cari pasal..tak pergi kot..kalau pisah secara baik..maybe pergi juga kot.. hehe

    p/s: comel sangat header tu..pakai gaun lagi.. :p

    BalasPadam
  22. klu akak akak gi kot qaseh, tapi sekadar memenuhi jemputan jer

    BalasPadam
  23. org dah jemput..wajib pi..tp klu mmg dah x mampu kaki nk melangkah x kan la plak nk paksa kan..depnd la..klu perpisahan tu dah lm..apalah slhnya hepi tuk dier bahagia..lgpon..slalu org ckp..klu si dia hepi aku pon akn hepi..tol x?hehe

    BalasPadam
  24. QASEH DA JMPE EN.KYLE PUN MASIH X DA MOOD KAH??..KE X PUAS JMPE DIE LAGI??.HEHEHE..

    BalasPadam
  25. singgah sini...kalo dah leh terime kenyataan and anggp sebagai kwn..pg jela..

    followed anda...singgah sini..
    http://anismelon.blogspot.com

    BalasPadam
  26. sis bidadari -
    wah sis pun bermadah hehe betul sis ..qaseh setuju sangat

    BalasPadam
  27. cik ezy -
    buang perasaan syg tu baru tak sakit

    BalasPadam
  28. puteri ain -
    qaseh tahu kamu kuat kan hehe

    BalasPadam
  29. mira amirudin -
    yes kena kuat :) kalau lemah macamana nak berdepan dengan kehidupan

    BalasPadam
  30. bantal bucuk -
    hehe header qaseh buat mcm budak2 je

    hehe ikut hati kalau tak boleh jangan paksa

    BalasPadam
  31. sis yg comel -
    hehe bawak hubby sekali

    BalasPadam
  32. lavender lover -
    baguslah macam tu ..sebaiknya mendoakan je lah dia bhgia kan

    BalasPadam
  33. syariff -
    mmg tak puas pun jumpe sekejap je ..hehe moody bukan sbb hencik kyle lah .. biasalah moody awal bulan hik2

    BalasPadam
  34. dh djmpt, g la..
    klu kte mmpu g means kte dh ok, kte kuat tnpa dye..:)

    BalasPadam
  35. seronoknye dapat ole2....hehehe....
    mesti tersenyum lebar qaseh...hehehe...



    hope jodoh qaseh dgn si dia kekal hingga ke alam seterusnya...dan seterusnya lg...


    anasir2 luar..abaikan ye..smile..

    BalasPadam
  36. huhu..kene tgk keadaan tu dulu..kalo still kamceng n dh anggap cam kwn dla pegi jer..tp kalo dlm hati msh ade tmn munge2 x gi kot..

    BalasPadam
  37. sweet nya qaseh ngan hincik kyle ^^ .. cepat2 la kahwin. hohohoo ~

    BalasPadam
  38. kalau bukan jodoh,nak buat macam mana gak kan?heheee

    *mgkn pergi kalau hati kata nak pergi..hehhehee

    BalasPadam
  39. kure2comel -
    mmg tersengeh lebar pun hik2 .. tq mina .. mina pun sama jugak ye

    BalasPadam
  40. d_la -
    hehek doakan dr jauh je lah ye

    BalasPadam
  41. miss shark -
    lambat lagi lah syg hehehe

    BalasPadam
  42. woofer storm -
    kdg2 hati takmo pegi haha

    BalasPadam
  43. as salam..

    oh..kalau dia jemput.boleh je. dah suka kat orang lain, hal2 dia, boleh tolak tepi ;)
    perkara dulu, dibiarkan pergi.
    emo2 ni bukan perkara yang saya suka~
    hoho~

    yang penting, kita redha dengan semua tu dan doakan kebahagiaan mereka ;)

    tapi kalau baitulmuslim yang mereka bina tu, tak bertahan lama, maaf la. saya tak boleh bantu. jangan perigi mencari timba. kebahagian yang baru, jangan kacau

    ;) spoil je. hoho~

    BalasPadam
  44. Jangan biarkan cinta terputus menyebabkan hubungan silaturrahim di antara kita turut terputus.

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com