Bicara Hati Zue ~

26 ulasan:
Assalamualaikum olz ...
pagi ni qaseh nak share luahan jiwa seorang yang punya hati terluka,,,
sakitnya hati bila terluka...tapi orang seakan2 tidak mengerti ..seakan2 tidak tahu keperitan dia hinggakan memaksa hati itu untuk menerima cinta yg lain ~ sdgkan hati masih belum pulih sepenuhnya ....ini lah luahan hati adek qaseh yg comel ~ sabarlah sayang ~

Sudah berapa kali ku bilang..
Kau yang tak mengerti..
Bukan niatku mengguris hatimu
Apatah lagi menyakiti hatimu..
Kata cintaku..
Kau kata dusta..
Kata sayang ku kau lempar bagai tidak berharga..
Kau bilang aku hanya berjenaka..
Bermain dengan kata..
Untuk mengambil hatimu..
Tapi kau tak pernah tahu…
Sgt sukar untuk melafazkan kata-kata cinta..
Perkenalan kita amat yang singkat…
Sukar untuk aku mengatakan kasih ku padamu..
Bukan niatku mahu ....... 


hati berbicara :
qaseh faham hati nya sedang terluka oleh kenangan yg lalu ~ 
tapi tiba2 datang cinta baru yg ingin memasuki hatinya yg sedang terluka itu..
hati yg belum sembuh..jiwa yang tidak mahu sakit lagi kerana cinta manusia ..
dia takut ~ takut di kecewakan sekali lagi ... 
arghhh sakit tak tertanggung ..kamu takkan faham bila hati ini berdarah walaupun titisan darah tidak kelihatan ..
luka di tangan nampak berdarah tapi luka di hati siapa yg tahu ? 
rahsia di hati tidak siapa pun yg ketahui ~
cinta usahlah di paksa .. biarkan ia sembuh ..
kalau ikhlas sygkan dia ..tunggulah sehingga benar2 pulih ..
dan yakinkah kamu akan menyintainya ?ataupun kamu ingin menyakiti hatinya untuk kali ke dua!
kalau ikhlas tunggu~ kalau tidak ikhlas jauhi lah dia !

26 ulasan:

mynameismy berkata...

sabarlah sayang....

Zue Cancer berkata...

zue cancer LIKE this sooooo........much!!!!!

mizzkechique berkata...

hurmm... :(

efa berkata...

jgn dikenang kisah lalu biarkan ia berlalu pergi pandang kedepan dan tabah hadapi segala dugaan dan cubaan hidup ini ALLAH S.W.T sentiasa disi memohonlah padaNYA dan bersabarlah dan redha dengan segalanya

forever love berkata...

saba ye.. setiap perkara ada hikmah disebaliknya..

Nabila Shamsudin berkata...

aah selalu bace entry kak zue mcm tengah sedih jek...
xpenah tertinggal nk bce entry2 die..
sebab rasekn bnda yg same dlu...
susah nk ok semule... :)

fienaz berkata...

singgah terjah kat sini...(^_^)

Biey berkata...

singgah jejalan kat sini..

Jom terjah Entri baru !!
~ Tempat - tempat yang EKSTREM untuk melakukan aktiviti masa lapang ~

Isteri Yang Comel berkata...

sosb, sob sedih... jenguk juga adik manis ditengah kesibukan....

azzey berkata...

Luahan hati ek....:)

azzey berkata...

klik HB

qasehraihan berkata...

huhuhu..tacing..tacing..tacing..
dr love tolon!! saya sedeyyy..huhu

hai adik kasih=dr. cantek..hehe

Naddia berkata...

dalia...kalo nk join nie kene wat puisi2 nie ke?? alaaaa...tak reti..

**::CIKNUURUL::** berkata...

setuju!..klu btol2 syg,tggu lah smpai hati tu btol2 ikhlas boleh mnerima,.

Qaseh dalia adelia berkata...

xyah lah puisi cekmek..luahan ikut suka hati je ..terima semua ..nak wat lawak pun ok .. hik2 tak paham lagi lah ttg sun goku tu ..haiyak

cik fara berkata...

sabar okayy :)

Naddia berkata...

syariff tu atau name manje beliau, azad. azad tuh classmate, haousemate goku..gamba tuh gamba die dgn awek die. haha

dalia..saye mau join ini! takde tarikh tutup kn?? nk susun ayat jiwang nie susah laaa

Prince Halilintar berkata...

prince dtg nk bace luahan ati lagi.. =)

Qaseh dalia adelia berkata...

lorh ingatkan syariff tu lah goku haha ampunnn.. huh.. juin lah ..xde trikh tutup lagi ..sebenarnya dah tutup semalam tp nak juin pun juin lah ..sbb tak ramai yg juin

Amirah Adnan berkata...

betul2..susahnye nak terima cinta yg baru lepas terkandas dgn cinta yg dulu..

entry qaseh tacing..sob sob sob T__T

aLya maNip berkata...

sakit la syg..sangat sakit..alya sndiri amek masa 6 buln tuk betul2 okea masa break up dulu..
alhamdulillah..skunk, semenya da okea..hehe

JIJI YU berkata...

naddia takyah le ko wat sajak2 tu..kompom tak menjadi

JIJI YU berkata...

naddia takyah le ko wat sajak2 tu..kompom tak menjadi

KUREKURE COMEL berkata...

hhhmmm...susah kan nak lupa kenangan dulu...

tp sampai bila...insyaallah...
moga kamu jumpa jodoh kamu...

... berkata...

quote :

susahnye nak terima cinta yg baru lepas terkandas dgn cinta yg dulu..

oo..ni sebenarnya bergantung kepada kekuatan iman. iman yang kental, boelh menolak senang2 je pengaruh nafsu. sebab nafsu yang membuat jiwa jadi kacau.

hm..cinta..memang rumit. perbaiki cinta kepada-Nya lebih baik ;)
cari pasangan yang mengutamakan cinta kepada-Ny melebihi dari cinta kepada segala-galanya.

berkekalan..
ameen..

alexa yussida berkata...

jangan paksa hati utk menerima seseorang kerana kesian atau terpksa..kelak kita plak yg akn melukakan hati insan lain yg tak bersalah

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com