Kosong Bukan bererti Kosong ~

55 ulasan:
Assalamualaikum ~ 
selamat petang semua .. ganu hujan ! alhamdulillah rahmatNya lagi.. bez tido neh hehe ..asek tido je !hujan je tido ..tido je hujan ceh ! 


maybe bagi korang kosong tu tak membawa erti .. kosong tu sifar ..kosong tu empty (sama je ) kosong tu tiada nilai ! andainya saya berikan kamu sebuah kotak di balut dengan pembalut hadiah yg sgt cantek .. hinggakan korang teruja untuk membukanya .. tapi bila kamu lihat kotak tu ..tiada isi di dalamnya .. dan kamu hampa n then kamu baca satu nota di dalamnya .. kotak ini maybe kosong dan tidak bermakna .. tapi saya sudah masukkan berjuta kasih syg .. ciuman saya .. perasaan saya .. maybe bagi kamu masih tidak mmberi nilai tapi andainya seseorang insan yg sgt istimewa menerimanya .. dia pasti memeluk saya erat dan menyatakan ..terima kasih atas ksh syg dan cinta yg saya bagi .. dan kotak tu akan jadi kesayangannya .. tapi bagi org lain kotak tu masih kosong ~ hehehehe ... 


letakkan kehidupan ni di dalam kotak yg kosong tu ..andainya kamu melihat dengan pandangan yg kosong maka kehidupan kamu akan kosong !!! tapi andainya kamu memandang kehidupan itu dgn penuh makna dan ingin mencorakkannya dgn seribu warna pasti kehidupan mu itu sebuah kehidupan yg penuh bererti  ... yg penuh dengan warna warni dunia ..drpada kosong yg memberi erti kesunyian ~ ..


hati berbicara :


akal ini lah akar kita ..dan akar ini akan bercabang2  dengan banyak jika luas pemikiran akal kita .. tapi jika akar ini tidak bercabang maknanya akal yg dikurniakan ini hanya untuk memikirkan apa yg termampu padahal akal ini sangat indah untuk di cabangkan .. wpun kita tak mmpu melihat akal tidak bermakna akal tu kosong ... wpun akal tu sgt kecik tapi pemikiran yg boleh dicipta sgt lah luas... walaupun rantai emas tu sgt berharga nilainya tapi di berikan oleh seorg yg kita tidak cintai ..maka nilainya sgt sedikit di hati .. dan rantai perak yg diberikan oleh org yg kita cintai sgt berharga di hati kita ~ betul ?dan kita akan terus menghargainya selama mampu ~

55 ulasan:

azi nur berkata...

ni betul kosong yang bermakna~

ghost writer berkata...

kosong itu bukan terletak pada isi..kosong itu simbolik pada apa yang tidak dilakukan.kosong itu ada tapi ditiadakan..kosong itu penyempurna pada yang lain..

ada makna kalau diberi kotak yang kosong..mungkin saja hatinya tiada apa-apa.

Rina AVAIL a.k.a cik betty berkata...

best entri nih..

syairahmohdanuar berkata...

bestnya entry nie..ayat awak menyentuh hati sy.hee :')

FurBall berkata...

mak ai...sungguh tersirat isi2 karangan pada hari ini..ehehehe..doesnt matter what the gifts are, its the thought that count!!!

Qaseh dalia adelia berkata...

azi nur -
hehe :) bermakna sgt

Qaseh dalia adelia berkata...

ghpst writer -
mendalamnya komen bro .. suka hehe ~ tq bro .. betul apa yg ditaipkan tu

Qaseh dalia adelia berkata...

rina -
huhu tq .. terharu ase

Qaseh dalia adelia berkata...

syairah -
tq for reading this dear ..maaf kalau ayat qaseh menyentuh hati syairah hehe gatal betul ayat2 ni haaa

Qaseh dalia adelia berkata...

furball -
saye dop pandai omputeh haha

JIJI YU berkata...

takder kosong camne nak jadi sepuluh..due puluh..ratus2 ribu2 juta2...

aliarosli berkata...

adoi,mendalam betol
tersirat dan tersurat tapi takde terselirat

huhuhuhu,ok paham kosong bukan sekadar kosong

Qaseh dalia adelia berkata...

jiji yu -
susah betul nak fahamkan seorang cikgu kan ~ hahaha

Qaseh dalia adelia berkata...

alia rosli -
jgn terselirat urat dah hehehe

abadi romeo berkata...

selalunya kalau akal bercabang..lidah sekali bercabang..betol tak..?sebab idea untuk menuturkan kata2tentu datang dari otak yang bercabang,,...

faiz berkata...

agak susah difahami...heheh..tapi mmg akal la akar dalam segalanya...sebab tula Allah bagi akal kepada kita untuk kita berfikir mane yang baik dan buruk..

NAJ HEBAT berkata...

kosong itu. ada yg mmg ksong. ada yg berisi.

bermula dari kosong datanglah, 1 2 3 4 5 etc.. 1000000.

bermula dr kosong, iaitu tiada, adalah kita.

makna kosong dr ciptaan Tuhan, ghaib yang kemudiannya ada.

Jadi, kosong itu boleh dipakai kan?

kosong yg bernilai.

Tanpa Nama berkata...

macam zero jugak la kan..heee

amny.. berkata...

wahh..

pandai sungguh berpuitis...

hehehehhe..=)

mizzapple berkata...

kosong itu ada bnyk mksud trsirat dan trsurat. hanya yg tahu dpt merungkaikannya.







hiasilah kekosongan itu dng warna warni kehidupan yg ceria. :)

Cik Bidadari berkata...

seumpama udara... tampak kosong... tapi manfaatnya hanya yang menyedutnya sahaja mampu membayangkan... lalu terlafazkan syukur kerana udara ini masih mampu menghidupkan aku... tapi tak semuanya mampu ucapkan syukur padaNYA... kerana zahirnya ia adalah kosong... semoga kita menghargai antara satu sama lain. nice entry adik... akak suka.

Awan Biru berkata...

Kosong tu masih ada nilai lagi tapi vakum tu baru tiada nilai macam ruang angkasa yang vakum.

Sangat mendalam pos kali ini. Kadang kala, sesuatu yang bernilai belum tentu menggembirakan kita.

qasehraihan berkata...

memang sungguh bermakna nih..haha

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/03/saya-memang-akan-balas-kunjungan-yang.html

miss shark berkata...

what about empty soul? jiwa kosong tak bermakna dia zero dalam segala hal :)

alexa yussida berkata...

semuanya bergantung pada cara kita berfikir dan menerima sesuatu..kosong akan jd kosong kalau tataw menilai :)

alinac lover berkata...

yong suka kotak kosng yg cntik :) heehehe

Prince Halilintar berkata...

sangat setuju dengan kate2 yang membawa 1000 makna tu...walaupun brg yg kite beri xde nilai namun dihati org yg ikhlas menerimanya sangat bernilai...

Adinda Amy Sensei berkata...

kosong yg bermakna!!!!


hai qaseh...terima kasih, salam kenal....

qin berkata...

mak aii,mndalam gile mksud di sebalik post title..terjiwang jap,hehe:)

kay_are berkata...

keje tido.. cane nak jadi bakal menantu ibu si kyle yang baik.. opps! ok, memang spesel kosong tu ye.. betul2 bermakne tu.. hee =)

❤Myra Si Gula-Gula Hati ❤ berkata...

kosong tak bermakna empty...eh ? same kan maksudnye...? hehe...

FaKArePa!n berkata...

saya nak kotak penuh dengan ciuman satu !!!! heheh

jom tengok..
ADUN DAP Kata Orang Melayu Juga Pendatang

♪..aq[daN]pUteraku..♪ berkata...

salam subuh tuan umaa..;)

kosong yg bermaknaa.. hmpir sama lak tajuk entry kita nee..heheh..

rajinnya qaseh updatee...

missSenget berkata...

rasa merajuk gile kot org bg kotak kosong pastu tulis nota macam tu.. :(

x suka romantik2..kekeke..

nak barang~!! sebab ai materialistik..

aw..aw...

Qaseh dalia adelia berkata...

abadi romeo -
ye ke ..tak jugak lah ~ tu bercabang dari segi yg lain .. huh

Qaseh dalia adelia berkata...

faiz -
apa yg susah untuk di fahami hehe..kalau bukak minda hayati dengan hati senang je paham hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

naj hebat -
yup bermula dari kosong tercipta lah satu , dua seterusnya .. tapi andai hati tidak dapat menilai ..kosong tu tiada apa ~

Qaseh dalia adelia berkata...

cik ayin -
ye syg ~

Qaseh dalia adelia berkata...

amny -
berpuitis tapi penuh makna :D

Qaseh dalia adelia berkata...

mizzaple -
tq dear .. mmg byk tersurat dan tersirat :)

Qaseh dalia adelia berkata...

cik bidadari -
betul sis udara tidak nampak di mata tapi tanpanye kita rebah dan jatuh tersungkur ..nice komen .. huhu tq sis

Qaseh dalia adelia berkata...

awan biru -
betul tu .. tidak sesuatu yg bernilai tu sgt bernilai di hati ..

Qaseh dalia adelia berkata...

sis qaseh raihan -
:D

Qaseh dalia adelia berkata...

miss shark -
jiwa yg kodong kalau dipenuhi dengan iman takkan selamanya kosong .. jiwa tanpa cinta tak perlu bersedih tapi jiwa tanpaNYa ..kita yg rugi

Qaseh dalia adelia berkata...

sis alexa -
haaa betul tu ..tu lah yg qaseh maksudkan hehehe

Qaseh dalia adelia berkata...

alinac lover -
hehe suka jugak

Qaseh dalia adelia berkata...

prince halilintar -
tq prince .. alhamdulillah ada jugak yg faham hehek

Qaseh dalia adelia berkata...

adinda -
welcome dear :) salam kenal

Qaseh dalia adelia berkata...

qin -
kalau faham baguslah hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

kay -
haha menantu yg bek tak tido eh .. wekkk mmg bermakna kalau pndai menilai !

Qaseh dalia adelia berkata...

myra -
mmg same hehek

Qaseh dalia adelia berkata...

fakarepain -
amboiii haha

Qaseh dalia adelia berkata...

aq dan putera -
same ke hehe.. yelah tersama nak buat macamana tapi isi yg lain kan ~
qaseh update 2 entry sehari je ade yg lebih rajen dr qaseh

Qaseh dalia adelia berkata...

miss senget -
haha .. kamu ni kelakar

... berkata...

as salam..

oo..saya umpamakan macam bola.macam alexa kata dalam entri dia yang lepas. kita kejar! yeah! kejar ujang. berani ni buat enti baru yang hampeh. haha..qaseh punya tu yang tak tahan nak gelak. haha. syafiq tak buat pasal..haha.
boleh baca kat entri ujang tu =p


eh! terlari topik!
hidup ni, memberi dan menerima. malah saling bergantung. hilang salah satunya atau kedua-duanya, bermakna, kita sedang mengalami masalah dunia.sakit yang perlu kita pulihkan dengan cepat. huuu..

moga apa yang kita ada, hargainya dan redha atas ketentuan-Nya..ameen..

=)

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com