Cantikkah Muslimah itu ?

27 ulasan:
Assalamualaikum semua ...
n selamat malam semua..qaseh tengah tengok cite tb3 ni ..drama pintu taubat hurmm sedeyh gak eh cerita ni ..tapi xsampai klimaks nya lagi ceh baru nak nikah ni haa.. kesian kat adik beradik dia ..tau lah cacat tapi xpatot buat cenggitu ...! bukan nak cerita pasal cite ni der... so hari ni persandingan abg dah berjalan lancar ..tema merah putih...lawa gilos pelamin .. esok lah ye upload pic..line tak mengizinkan ! tapi bila dah lama tak keje rasa macam malas pulek dah ~ hurmm bez jugak jadi surirumah tangga ni yo haha leh makang sokmo !


bila tengok persandingan orang2 ni tiba2 terfikir canteknye dia mekap kan ... hik2 n teringin rasa nak dimekap jugak ... tapi kalau tengok org kawen pesal tengok muka ye ek ..tgk la kaki ke tangan ke ..kikiki n then kalau g tempat kenduri kawen mesti tanya cantek tak ..hensem tak pasangan dia ..kerja ape?ceh ...satu2 tanya tapi lupa pulak nk doakan kebahgiaan dia ye..se agy tau makan ade lah hihihi ...( tak ate kokram ate kat diri sendiri)..
mana cantiknya seorang muslimah ?
  • mungkin pada mekapnya yang menutupi wajah asalnya ?
  • atau pada matanya yang redup ,yang bulat ,yang hening yang selalu melirik,menjeling memberi kerlingan yg mmpu mencairkan hati kaum adam ... ataupun jelingan mata yg kdg2 malu dengan dunianya..hihi
  • mungkin jugak pada bibir nya yg sentiasa mengukir senyuman manis menawan atau pun senyuman manja,nakal ?atau senyuman penuh keikhlasan 
  • boleh juga cantik tu terletak pada ketawa nya yang manja .. hilai tawa yang menggegarkan dunia
  • or maybe cantik muslimah terletak pada pakaian yg di pakai nya ...?

atau jugak 
  • melalui pandangan ikhlas penuh bercahaya terpancar di matanya 
  • seri wajahnya yang di hiasi dengan wuduk tanpa menutupi wajah asalnya yg sememangnya cntik sejak azali
  • suara yg gemersik mengalunkan bacaan2 ayat2 suci sehingga org lain yg mendengar menangis tanpa sebab 
  • sentuhan yg lembut bagaikan ade satu penawar 
  • dan byk agy ...!
walau pun sejuta patah perkataan ..sejuta budi bicara ~ xkan mmpu mengungkapkan segala kecantikan yg ada pd kita kan ?kita semua lah muslimah itu ..kita semua yang ada segala keindahan dan kecantikan itu ~ bersyukur tak?bertuah kah kita ?sangat2 bersyukur dan bertuah tapi adakalanya kita xnmpak kecantikan yg ada dlm diri kita sbb sebok membandingkan diri sendiri dgn model2..dgn artis2 dgn org2 yg lagi cantik ..dan rasa diri seakan2 tenggelam dalm lumpur hitam hgga merasakan tiada apa dpt menyucikan kita..jgn lupe setiap kecantikan itu ade berjuta dosa ..ade berjuta pahala ..tapi pndai2kanlah letakkan kecantikan itu untuk pahala ataupun dosa ... :D


hati berbicara :

kadang2 kita lupa dimana sebenarnya titik kecantikan tu bermula..
sebab kita hanya nampak cantik itu hanya untuk paras rupa ??tapi tidak memikirkan balik adakah rupa itu sangat penting?sangat tinggi nilainya sehingga kita lupa titik yg satu perlu kita cantikkan....
kdg2 kita sanggup menghabiskan duit untuk cantik..kdg2 sanggup sakit untuk kelihatan jelita..tapi kita tidak sanggup menahan panas dunia bila memakai hanya satu tudung ...kdg2 kita tak sggup membasuh muka dgn wuduk kerana takut mekap akan pudar ... dunia oh dunia kenapa setiap kali aku bangun pagi warna mu semakin gelap ... hitam ... tiada serinya lagi ...kdg2 aku takut adakah nnt kegelapan yg akan menghiasi aku dan mereka ?hurmmm ~

27 ulasan:

  1. walaupun kita tak secantik ratu dunia..tapi bersyukur lah kerana kita masih ada wajah yang mampu ditatap,walau tak cantik dimata orang lain,tapi cantik dimata ALLAH..:)

    BalasPadam
  2. moga aweks2 ni sume jadi muslimah yang dimaksudkan...:)

    BalasPadam
  3. kak, terbaik lah :) suka sgt :D

    BalasPadam
  4. huhu..terpulang pada lelaki tersebut nak tengok kecantikan seorang muslimah di mana..sama ada luaran atau dalaman..

    BalasPadam
  5. sy pon kene blajar byk2 lagi nak jadi gadis yg muslimah :)

    nice sharing :)

    BalasPadam
  6. Kecantikan itu...

    Subjektif. kan =)

    BalasPadam
  7. cantek terlalu subjektif..pndgn semua owg xsma kan3

    BalasPadam
  8. kita cantek.. tapi kita x sedar :)

    BalasPadam
  9. kecantikan..
    tidak kira lelki mhupun wnita.. telah Allah kurniakan setiap pandangan itu berbeza.. dan selpas iu. pndangan trsebut punya tahap juga.. bergantung iman kita.. smada memandang kecantikan dunia, ataupun kecantikan dalaman ^^

    BalasPadam
  10. pada perangainya..

    waaah cliche gitu. hakhak

    BalasPadam
  11. suka ayat2 kat bawah tu :)

    BalasPadam
  12. puteri ain -
    betul tu sayang ...hurmm tapi sekarang terkejar2 untuk cantik di dunia huhu

    BalasPadam
  13. atiq -
    lelaki mana tu ye ehem2 haha

    BalasPadam
  14. nur syafiqah -
    sama2 belajar keyh

    BalasPadam
  15. wanda -
    yup dear sume tak sama pendapat hihi

    BalasPadam
  16. aretikz -
    tq share ur komen .. love it

    BalasPadam
  17. hahaha..bukan laki atq la kak...atq xde laki lagi la..

    BalasPadam
  18. cantik to, kejap je kan??? bila2 boleh kena tarik! :)

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com