Hargai atau lepaskan !!?

17 ulasan:
Assalamualaikum..
petang olz ~ love u muahhh 
haha entry tadi terdelete... (sengaja delete)
nak wat entry baru ~ hurmm kalau korang dah ada benda yang amat berharga yang orang lain tak dapat kenapa kamu still cari benda lain ..padahal yg ade depan mata dah cukup berharga ~ why must nmpak benda lain tapi xnmpak benda di depan mata...jangan melepaskan sesuatu yg berharga kelak jiwa sengsara..hati menyesal..
tak kisah lah barang or pape pun yang pasti hargai lah setiap detik2 yang berlalu ..walaupun pahit n pedih ia tetap hadir dalm hidup kita... ~ 
andainya tak pasti apa yang korang nak dalam hidup ni...fikir dengan rasional mintak petunjuk pasti di depan jalan terbuka luas...jgn tutup minda..!
setiap ape yg hadir dalam hidup manfaat kan dengan cara yg terbaik ...~


walaupun org cakap saye bodoh.. i dont cara coz i know i do the bez for me..not for you ~

hargailah 
jika korang bertemu dgn org yg baik jgn lepaskan..belajar lah dr dia dan ikut lah setiap jalannya ~
jika korang bertemu dengan org yg bijak ..jgn pernah simpan perasaan dengki tapi ikut lah dan dgr lah nasihat dia ~
jika bertemu dgn org yg bodoh jangan caci maki mereka tp ajar lah dan bimbinglah apa yg termampu ~
jika bertemu dgn pasangan hidupmu jgn pernah sesekali melepaskannya ,hiduplah bersamanya selama2~
jika bertemu dgn cikgu jgn pernah simpan perasaan malu mintalah pertolongan dan tunjuk ajarnya ~
jika punyai pekerjaan yg baik jgn pernah mengeluh dgn kesibukan yg ada tapi teruskan perjuangan mu ~
jika punyai keluarga yang byk support kamu jgn pernah rasa serabut teruslah mencintai mereka ~
jika punyai sahabat yang baik jgn pernah melukakan hati mereka tapi teruslah dgn persahabatan itu ~
jika ada musuh2 yg sentiasa membenci kamu..jgn pernah beralah dan terus lah menyayangi mereka ~
jika orang lain tak pernah menghiraukan kamu jangan bersedih tapi teruslah memerhatikan mereka ~
jika orang lain dengkikan kamu jangan tension tapi cuba lah membimbing mereka dan lembutkan lah hati mereka dgn kebaikan kamu~
jika kamu punyai pengalaman yang baik n buruk jangan melupakan nya terus tapi jadikan pengalaman itu cikgu terbaik dlm hidup kamu ~
jika ada org yg tidak menyukai kamu jadikan itu sbgai kunci kesabaran kamu~
jika ada org mengutuk kamu jgn pernah sakit hati tapi jadikan terapi untuk merawat emosi kamu~
lepaskanlah 
bila sesuatu itu sangat melukai hatimu ...lepaskanlah ~
bila sesuatu itu sgt memeritkan ..lepaskanlah ~
bila peluang itu tiada lagi...lepaskanlah ~
bila sesuatu itu tidak memberi apa2 manfaat kpdmu ..lepaskanlah ~
bila seseorang itu still tidak berubah .. lepaskanlah ~
bila sesuatu itu sering membelenggu dirimu ..lepaskanlah ~
bila seseorang tu tak mampu memberi apa yg kamu inginkan lagi ..lepaskanlah ~

hati berbicara :


melepaskan dan meghargai sesuatu hal ..2 perkara yg berbeza adakalanya melepaskan itu bukan bermaksud akan kehilangan tapi ..bila melepaskan apa yg memeritkan sometimes akan memberi satu kelegaan dan hati pun tenang...
bila kita melepaskan sesuatu hal yg negatif kita akan mendapat positif..jgn pernah beralah jgn pernah bersedih seandainya kita terpaksa melepaskan something yg sudah lama sebati dlm hidup kita ~gagal tidak bermakna selamanya akan gagal..berjaya tidak selamanya akan berjaya ...yang pasti kita akan dapat satu pengalaman ~ dan pengalaman itu cikgu terbaik dlm hidup kita ~

17 ulasan:

  1. kdang2 sudah jodoh kita untuk bertemu dengan dia..setiap orang yang kita kenal tuh ada kelebihan masing-masing..

    BalasPadam
  2. btol 2..pengalaman i2 sgt pntg...
    =D

    BalasPadam
  3. lihat dengan mata.. nilai dengan hati..

    BalasPadam
  4. biarkanlah lukisan itu tetap di sana
    tak perlu memaksa untuk memilikinya
    percayalah
    bukankah akan ada lukisan lain yang menghiasi dinding hatimu
    esok
    atau pada masa-masa akan datang
    tak percaya?
    PERCAYALAH.....salam hati...;)

    BalasPadam
  5. kene banyak menghargai dari melepaskan.. huhu.. errr.. betul ke? :p

    BalasPadam
  6. entry yg bagus ni dik. thanks for sharing ye..

    BalasPadam
  7. hayati kisah anak murid disuruh gurunya cabut rumput tercantik kat padang ;)

    BalasPadam
  8. ramai yg xhargai ape yg dh ade..

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com