Cinta Mu Luar Biasa ?ada yang lebih luar biasa dari cinta mu itu !!!!

78 ulasan:
Assalamualaikum semua..
ada yang masih menyambut maulidur rasul ...salam maulidur rasul buat sume2..ade yang masih belum bagun tido ?bangun2 lah oiiii pergi menoreh getah pulok..getah mahal skang ni ! haha...ade yang tengah sedih ? sapu lah air mata mu itu ~ ada yang tengah tengok tb...?tutup tb jap meh bace meh ... ada yang tolong mak ?teruskan ~ syurga itu di bawah telapak kaki ibu ... ada yang tuuuttt ade yang tettttt ade yang bla2x... bla3x.... apapun pekejaan yg korang buat .. pasti niat dengan betul dan kejalan yg benar .. tiada yang benar selain yg benar2 belaka ! hihihi


korang sedang bercinta ?hebat sangat ke cinta korang tu hingga meleleh air liur basi mmpikan dia ..tu yang tak bangon2 lagi tuh... agung kah cinta korang hingga tersengih2 setiap waktu mengingat kenangan2 yg berlalu ... kalau org kate gila kan marah haaaa... (tuju kat diri sendiri) .. indah ke cinta korang tu hingga mandi tak basah ,makan tak kenyang tido tak lena ~ komfom tipuuu ... lain lah kalau mandi ngan pasir..makan plastik tido tak pejam ! weee ~ macam2 ado kan..mabuk tapi sedar .. uh uh uh .. cinto2x apo lah nasib mu cinto ...~tak tahu lah makcek nak ckp apo...tapi ade cinta yang sangat luar biasa...hingga air mata menitis tanpa di sedari ... agungnya cinta mereka2 ...! ko ade?hihi 






Cinta Rasulullah S.A.W
cinta seorang kekasih pada umatnya ..
hingga hembusan nafasnya yang terakhir ..
 lidah Rasulullah hanya mengungkapkan .. ummati ummati ummati ~ 
kalau kita ? oh sazali sazali sazali 


Handzalah 
kisah cinta seorang hambaNya .. 
meninggalkan isteri di malam perkahwinan .. 
pergi menyahut seruan jihad ... 
akhirnya mati syahid di medan perjuangan 


Siti khadijah 
cinta seteguh siti khadijah ..
tak pernah jemu memberi sokongan ..
sanggup meninggalkan segala kemewahan dan harta ..
di saat Rasulullah dan agama islam  dipinggirkan 


Abu Bakar 
kisah kesetiaan  Abu Bakar..
kasih seorang sahabat yang tiada tandingannya
insan yang sentiasa disisi..
di saat kata2 Rasulullah ditertawakan


Siti Hajar
ketabahan siti hajar 
ditinggalkan disebuah padang pasir yang gersang bersama nabi Ismail
bukti kasih seorang ibu tatkala mencari titisan air 
bila mendengar tangisan anaknya


Saidina Ali
keberanian beliau ..
di malam penghijrahan nabi ..
menggantikan tempat tidur Rasulullah s.a.w
walaupun jiwa menjadi taruhan 


Aisyah,Masyitah dan Sumaiyah 
cinta mereka 
menggadaikan nyawa demi mempertahankan akidah 
iman di dada tak sedikit pun goyah
kerana yakin dan teguh atas janji2NYA..


insan pilihan
insan pilihan yg berada di jalanNya
betapa tulusnya kasih ..teguhnya jiwa 
redha dan sabar menghadapi ujian 
merekalah insan yang tahu manisnya iman ~




sekadar perkongsian bersama ...mampukah cinta kita melebihi cinta yang luar biasa ni ?takka n mampu ~ 
bila berkawan dengan seorang lelaki ..ada dua pilihan yang terbentang .. pilih lah ingin menjadi kelapa atau pun permata 




menjadi kelapa ... mudah di peroleh .. diparut ! diperah ! dan diambil santan ! lalu hampas dibuang ! akhirnya jadi sisa2 kepada ayam ~
disebalik santan ! penyedap sesuatu makanan !diperah segala kenikmatan ! dengan mudah menjadi titisan ..habis kari di makan .. sesudah makan kekenyangan menikmati kari ..tapi santan itu dilupakan ~ 


menjadi permata ... susah untuk diperoleh ..berada di dasar lautan .. tersimpan rapi ..terlindung susah untuk melihatnya ..harga nya mahal !susah utk mendapatkannya hanya org bertuah yg dapat yg sggup merenangi dasar lautan ...
permata itu sukar untuk mndapat kan perhatian kerana berada jauh di dasar lautan .. terlindung dengan kulit yg keras .. tapi andainya di temui insan ..akan di jadikan permata hiasan .. makin lam disimpan makin tinggi nilainya ~ pilih lah antara dua 

hati berbicara :
hanya perkongsian ..
dalia pun sentiasa melakukan khilaf ..
bila berdepan dengan 2 jalan ..pilihlah jalanmu itu ...
andainya cinta yang lain kamu telah hapuskan selain Allah s.w.t 
kamu telah mendapat iman yang tertinggi ..
iaitu iman ahli fana' ..mabuk tapi sedar .. hanya cinta kan Allah s.w.t

78 ulasan:

Sunah Mohammad berkata...

salam dear...

i nak jadi macam khadijah...

:)

KatekateKite berkata...

Alhamdulillah....

perkongsian yang sangat berharga! :)

Shankly berkata...

ada lg satu -- cinta diri sendiri :)

Bobo berkata...

nice entry...:)

Ujang9897 berkata...

wow....terbaik gila CINTA para sahabat dan Rasulallah

saya mencari cinta permata

specky gurlz berkata...

tak sanggup jadi kelapa..lagi baik jadi permata..hehehe

syuwai berkata...

memang cinta yang sungguh luar biasa ^^

Maryam Fatanah berkata...

best artikel ni...by the way thnx sbb folo..sy dh folo balik..keep in touch yer

aLieF si Muncung ManiS berkata...

akak??patut ke alief panggil akak??hehe...akak,alief rasa penulisan blog akak lagi smooth dan ter atur berbanding alief..huhu..akak,,entry ni sgt2 best..betul tu,buat ape kita nak meleleh air liur mimpi kan kekasih hati kita.baek kita maniskan air liur kita birzikir dan menunjukkan cinta kita pada yg satu...nice sharing "akak"...haha

~...AmALinA....~ berkata...

like diz! =)

sri juju berkata...

xmo komen pape sbb im still a young . huu ~

cintaa kepadaa nyaa lebih baek bg dri ini .. yes ! dan sdar cintaa pd Allah lbih beerti dan tidak mnyakitkan ;(

FurBall berkata...

terharu mendengar nukilan kamu..uecececece.....dah mengembalikan semak~selalu2 lah lawat~_~

shazwani nizarmudin berkata...

wani suka <3

shazwani nizarmudin berkata...

wani suka <3

Nazterjah berkata...

Assalamualaikum qaseh...thanks follow nazterjah...teruja rasanya..hehee

Encik Blogger berkata...

thank u dahlia..
"sampaikan dari Ku walaupun sepotong ayat"

Kalu salah sorry..(",)

yatie's EPISODE berkata...

entri terbaiKK. (:
yati pilih ingin menjadi permata yang berkilau2 lagi bersilau. hihi

kay_are berkata...

waa.. hebatnye cik qaseh berkata kate.. terkedu betul ni.. hee.. cam2 sy pilih permata!! absalutely!! ^_^

A.s.t.i.n.a berkata...

Cinta itu begitu luas pengertiannya..

Tidak sesekali untk mnyamakan cinta sesama manusia dengan cinta Allah...
Cinta insani pasti meninggalkan kita kala tiada nilainya,

Namun Cinta Allah akan tetap bersama kita waima apapun adanya kita...

Andai kita sedar... jom nangis..

gaung berkata...

wah wah wah..puitis sungguh QDA kalu ini..tak mahu jadi kelapa mudah dibuang bila jadi hampas..

Along Usop berkata...

suka dengan entry ni..
kak Qaseh bermadah dalam dakwah..

sama2 kita mengingatkan rakan2 sekalian =)

Quzie Fathihah berkata...

cantik la font title entri

Jo Qusary berkata...

tiada apa yg istimewa ttg cinta... ia cuma perasaan yg subjektif dan berubah korelasi mengikut tafsiran manusia semata2...

ejaMaria berkata...

kat dasar lautan tu 'mutiara' dik... ^_^

Tanpa Nama berkata...

stuju sgt2.. yup,cinta pd manusia hnyalah smntara..

i'mFARAH berkata...

sis..entry yg bermanfaat n pnjg..huhuu..anyway bru gy dlm blogging nie..do follow me..=)
http://farahtertaip.blogspot.com/

ira berkata...

nice^^
singgah2 la blog ye^^

Farhana Sahri berkata...

memang luar biasa pengorbanan handzalah, siti khadijah, abu bakar & semua tu...

http://aniesandyou.blogspot.com berkata...

tp manusia sering terlupa ttg hal ni.. manusia hanya cinta dgn apa yg dia nmpk dgn mata sahaja

nis humairah berkata...

nice (=

bubu ieQa berkata...

oke, insaf sebentar. hehe :P

iniialahaku berkata...

sazali?????siapakah??hahaha...

insap dikala jumaat

Ogy berkata...

agungnya cinta mereka tiada tandingan...tak mampu nk jadi seagung cinta mereka2 ini hmmm....hanya mampu menjadi sebaik yg boleh.....

d_LA berkata...

sedang mencari cinta sejati ni..cepatlah muncul..T_____T

fyna berkata...

suke entry qaseh.....

Yati Ali berkata...

sedap2 kata2 kat blog ni...manis2 belaka...salam kenal...

mat13 berkata...

cari yang biasa2 saja....

Faizal berkata...

wowo! like this ;)..
thumbs ups!

Qaseh dalia adelia berkata...

sunah -
insyaAllah dear hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

katekatekite-
tq yunk

Qaseh dalia adelia berkata...

shankly -
yup terlupe pulak hehe cinta diri sendiri n then baru lah cinta orang lain

Qaseh dalia adelia berkata...

bobo -
tq so much

Qaseh dalia adelia berkata...

ujang -
dah de permata tu kan ... hehe jangan sia2kannya

Qaseh dalia adelia berkata...

specky gurlz -
gud girl hehe tak sggup jugak jd kelapa

Qaseh dalia adelia berkata...

syuwai -
luar biasa kan

Qaseh dalia adelia berkata...

maryam fatanah -
tq dear :D

Qaseh dalia adelia berkata...

adek muncung manis -
ayat2 mu memang manis miahahaha...takpe pggil akak coz sis dah 23 hahaha... tua dah tq lah yunk oii puji lebeyh2 ni de pape ke haha...anyway tq so much

Qaseh dalia adelia berkata...

dek amalina -
tq dear

Qaseh dalia adelia berkata...

sri juju -
still young ?
muda tu perlu mencari ilmu sbyk mungkin untuk jadikan pedoman hari yg akan dtg :d

Qaseh dalia adelia berkata...

furrball -
jgn nages dah hehehe

Qaseh dalia adelia berkata...

shazwani -
tq suka ...hehehe

Qaseh dalia adelia berkata...

nazterjah -
waalaikumsalam naz..jgn terjah2 macam melodi tu hehe..nape pulak rase teruja :p

Qaseh dalia adelia berkata...

encik blogger -
betul tu ..xde salah pun :D

Qaseh dalia adelia berkata...

yati episode -
muahaha lagi berkilau ye..bagus lah susah nak cr tu ..jgn m daud kilau sudah hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

kay are -
amboii ye2 je kay ni ye hehe..pilih permata dan jgn pernah rosakkan nya

Qaseh dalia adelia berkata...

astina -

Tidak sesekali untk mnyamakan cinta sesama manusia dengan cinta Allah...
Cinta insani pasti meninggalkan kita kala tiada nilainya,

Namun Cinta Allah akan tetap bersama kita waima apapun adanya kita...

suka kata2 kamu

Qaseh dalia adelia berkata...

gaung -
puitis always hahaha tq

Qaseh dalia adelia berkata...

along usop -
hehe suka ye ..tq dek .. sekadar perkongsian

Qaseh dalia adelia berkata...

quzie -
eh eh font pulak cantek hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

jo -
andainya tahu betapa indahnya cinta itu .. pasti tahu apa itu cinta yg sebenarnya

Qaseh dalia adelia berkata...

sis ejaMaria -
a.ah lah sis ..silap haha ..syhhh

Qaseh dalia adelia berkata...

chi -
tq yunk

Qaseh dalia adelia berkata...

imfarah -
if bermanfaat amek lah manfaat itu ...
insyaAllah sis lawat ye

Qaseh dalia adelia berkata...

ira -
insyaAllah

Qaseh dalia adelia berkata...

farhana -
hehe yup mmg sgt luar biasa

Qaseh dalia adelia berkata...

anisandyou -
manusia yang penuh dengan kesilapan ..buta dengan cinta yg bgnya indah .. mcm sis jugak kdg2 terlalai dgn dunia

Qaseh dalia adelia berkata...

humairah -
:))

Qaseh dalia adelia berkata...

iniialahaku -
anakku sazali haha

Qaseh dalia adelia berkata...

mama ogy -
huhu kita tak sekuat mereka kan ... n sangat2 lemah ... kdg2 nak jadi terbaik tapi tak mmpu ... ade je menghalang ..huhu

Qaseh dalia adelia berkata...

dla-
doa2 byk2 insyaAllah dpt lah cinta sejati tu ye

Qaseh dalia adelia berkata...

fyna-
tq dear

Qaseh dalia adelia berkata...

sis yati ali -
tq sis hehe

Qaseh dalia adelia berkata...

mat13 -
biasa2 macam mana tu

Qaseh dalia adelia berkata...

faizal -
tq so much

PeNgEmiS dUniA berkata...

nak like byk kali leh ?

Gen Fujita berkata...

Suka entry ni.

Muslimah Optimis berkata...

assalamualaikum.. sangat terkesan membaca entry ini... pilihlah dengan hati yang tenang dan bersih.. mohonlah pada ALLah jika kita buntu untuk memailih.. kan

Muslimah Optimis berkata...

hope komen ni xdipublish... heheheh.... rahsia kita berdua..cewahhh

MO nak melamar Qasehdalia ni... Waaaaa.... MO selalu jugak masuk blog ni, tapi baru hari ni folo sebab no cantik 2230... macam jam 10.30 malam..waktu untuk tido...sebelum ni jd silent reader je.. n thax to qaseh sebab dah lama folo Laman MO... MO nak lamar Qasehdalia untuk buat pakatan boleh??? pakatan antara dua blogger.. mcm BA buat dengan Mat gebu tu.. sebab MO tengok blog Qaseh ni banyak perkongsian.. MO sedar apalah sangat blog MO kalau nak dibandingkan dengan blog Qasehdalia kan... tidak memaksa, mahu menjalinkan keakraban bersama blogger lain..sebab MO tengok Qasehdalia lom buat pakatan dengan mana2 blogger.. xtau la pulak kalo MO xperasan..

kalau sudi, maklumkan pada MO okeh di ruangan Hubungi MO di Laman MO atau di FB MO...

terima kasih...

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com