Cinta Mu Luar Biasa ?ada yang lebih luar biasa dari cinta mu itu !!!!

78 ulasan:
Assalamualaikum semua..
ada yang masih menyambut maulidur rasul ...salam maulidur rasul buat sume2..ade yang masih belum bagun tido ?bangun2 lah oiiii pergi menoreh getah pulok..getah mahal skang ni ! haha...ade yang tengah sedih ? sapu lah air mata mu itu ~ ada yang tengah tengok tb...?tutup tb jap meh bace meh ... ada yang tolong mak ?teruskan ~ syurga itu di bawah telapak kaki ibu ... ada yang tuuuttt ade yang tettttt ade yang bla2x... bla3x.... apapun pekejaan yg korang buat .. pasti niat dengan betul dan kejalan yg benar .. tiada yang benar selain yg benar2 belaka ! hihihi


korang sedang bercinta ?hebat sangat ke cinta korang tu hingga meleleh air liur basi mmpikan dia ..tu yang tak bangon2 lagi tuh... agung kah cinta korang hingga tersengih2 setiap waktu mengingat kenangan2 yg berlalu ... kalau org kate gila kan marah haaaa... (tuju kat diri sendiri) .. indah ke cinta korang tu hingga mandi tak basah ,makan tak kenyang tido tak lena ~ komfom tipuuu ... lain lah kalau mandi ngan pasir..makan plastik tido tak pejam ! weee ~ macam2 ado kan..mabuk tapi sedar .. uh uh uh .. cinto2x apo lah nasib mu cinto ...~tak tahu lah makcek nak ckp apo...tapi ade cinta yang sangat luar biasa...hingga air mata menitis tanpa di sedari ... agungnya cinta mereka2 ...! ko ade?hihi 






Cinta Rasulullah S.A.W
cinta seorang kekasih pada umatnya ..
hingga hembusan nafasnya yang terakhir ..
 lidah Rasulullah hanya mengungkapkan .. ummati ummati ummati ~ 
kalau kita ? oh sazali sazali sazali 


Handzalah 
kisah cinta seorang hambaNya .. 
meninggalkan isteri di malam perkahwinan .. 
pergi menyahut seruan jihad ... 
akhirnya mati syahid di medan perjuangan 


Siti khadijah 
cinta seteguh siti khadijah ..
tak pernah jemu memberi sokongan ..
sanggup meninggalkan segala kemewahan dan harta ..
di saat Rasulullah dan agama islam  dipinggirkan 


Abu Bakar 
kisah kesetiaan  Abu Bakar..
kasih seorang sahabat yang tiada tandingannya
insan yang sentiasa disisi..
di saat kata2 Rasulullah ditertawakan


Siti Hajar
ketabahan siti hajar 
ditinggalkan disebuah padang pasir yang gersang bersama nabi Ismail
bukti kasih seorang ibu tatkala mencari titisan air 
bila mendengar tangisan anaknya


Saidina Ali
keberanian beliau ..
di malam penghijrahan nabi ..
menggantikan tempat tidur Rasulullah s.a.w
walaupun jiwa menjadi taruhan 


Aisyah,Masyitah dan Sumaiyah 
cinta mereka 
menggadaikan nyawa demi mempertahankan akidah 
iman di dada tak sedikit pun goyah
kerana yakin dan teguh atas janji2NYA..


insan pilihan
insan pilihan yg berada di jalanNya
betapa tulusnya kasih ..teguhnya jiwa 
redha dan sabar menghadapi ujian 
merekalah insan yang tahu manisnya iman ~




sekadar perkongsian bersama ...mampukah cinta kita melebihi cinta yang luar biasa ni ?takka n mampu ~ 
bila berkawan dengan seorang lelaki ..ada dua pilihan yang terbentang .. pilih lah ingin menjadi kelapa atau pun permata 




menjadi kelapa ... mudah di peroleh .. diparut ! diperah ! dan diambil santan ! lalu hampas dibuang ! akhirnya jadi sisa2 kepada ayam ~
disebalik santan ! penyedap sesuatu makanan !diperah segala kenikmatan ! dengan mudah menjadi titisan ..habis kari di makan .. sesudah makan kekenyangan menikmati kari ..tapi santan itu dilupakan ~ 


menjadi permata ... susah untuk diperoleh ..berada di dasar lautan .. tersimpan rapi ..terlindung susah untuk melihatnya ..harga nya mahal !susah utk mendapatkannya hanya org bertuah yg dapat yg sggup merenangi dasar lautan ...
permata itu sukar untuk mndapat kan perhatian kerana berada jauh di dasar lautan .. terlindung dengan kulit yg keras .. tapi andainya di temui insan ..akan di jadikan permata hiasan .. makin lam disimpan makin tinggi nilainya ~ pilih lah antara dua 

hati berbicara :
hanya perkongsian ..
dalia pun sentiasa melakukan khilaf ..
bila berdepan dengan 2 jalan ..pilihlah jalanmu itu ...
andainya cinta yang lain kamu telah hapuskan selain Allah s.w.t 
kamu telah mendapat iman yang tertinggi ..
iaitu iman ahli fana' ..mabuk tapi sedar .. hanya cinta kan Allah s.w.t

78 ulasan:

  1. salam dear...

    i nak jadi macam khadijah...

    :)

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah....

    perkongsian yang sangat berharga! :)

    BalasPadam
  3. ada lg satu -- cinta diri sendiri :)

    BalasPadam
  4. wow....terbaik gila CINTA para sahabat dan Rasulallah

    saya mencari cinta permata

    BalasPadam
  5. tak sanggup jadi kelapa..lagi baik jadi permata..hehehe

    BalasPadam
  6. memang cinta yang sungguh luar biasa ^^

    BalasPadam
  7. best artikel ni...by the way thnx sbb folo..sy dh folo balik..keep in touch yer

    BalasPadam
  8. akak??patut ke alief panggil akak??hehe...akak,alief rasa penulisan blog akak lagi smooth dan ter atur berbanding alief..huhu..akak,,entry ni sgt2 best..betul tu,buat ape kita nak meleleh air liur mimpi kan kekasih hati kita.baek kita maniskan air liur kita birzikir dan menunjukkan cinta kita pada yg satu...nice sharing "akak"...haha

    BalasPadam
  9. xmo komen pape sbb im still a young . huu ~

    cintaa kepadaa nyaa lebih baek bg dri ini .. yes ! dan sdar cintaa pd Allah lbih beerti dan tidak mnyakitkan ;(

    BalasPadam
  10. terharu mendengar nukilan kamu..uecececece.....dah mengembalikan semak~selalu2 lah lawat~_~

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum qaseh...thanks follow nazterjah...teruja rasanya..hehee

    BalasPadam
  12. thank u dahlia..
    "sampaikan dari Ku walaupun sepotong ayat"

    Kalu salah sorry..(",)

    BalasPadam
  13. entri terbaiKK. (:
    yati pilih ingin menjadi permata yang berkilau2 lagi bersilau. hihi

    BalasPadam
  14. waa.. hebatnye cik qaseh berkata kate.. terkedu betul ni.. hee.. cam2 sy pilih permata!! absalutely!! ^_^

    BalasPadam
  15. Cinta itu begitu luas pengertiannya..

    Tidak sesekali untk mnyamakan cinta sesama manusia dengan cinta Allah...
    Cinta insani pasti meninggalkan kita kala tiada nilainya,

    Namun Cinta Allah akan tetap bersama kita waima apapun adanya kita...

    Andai kita sedar... jom nangis..

    BalasPadam
  16. wah wah wah..puitis sungguh QDA kalu ini..tak mahu jadi kelapa mudah dibuang bila jadi hampas..

    BalasPadam
  17. suka dengan entry ni..
    kak Qaseh bermadah dalam dakwah..

    sama2 kita mengingatkan rakan2 sekalian =)

    BalasPadam
  18. tiada apa yg istimewa ttg cinta... ia cuma perasaan yg subjektif dan berubah korelasi mengikut tafsiran manusia semata2...

    BalasPadam
  19. kat dasar lautan tu 'mutiara' dik... ^_^

    BalasPadam
  20. stuju sgt2.. yup,cinta pd manusia hnyalah smntara..

    BalasPadam
  21. sis..entry yg bermanfaat n pnjg..huhuu..anyway bru gy dlm blogging nie..do follow me..=)
    http://farahtertaip.blogspot.com/

    BalasPadam
  22. nice^^
    singgah2 la blog ye^^

    BalasPadam
  23. memang luar biasa pengorbanan handzalah, siti khadijah, abu bakar & semua tu...

    BalasPadam
  24. tp manusia sering terlupa ttg hal ni.. manusia hanya cinta dgn apa yg dia nmpk dgn mata sahaja

    BalasPadam
  25. sazali?????siapakah??hahaha...

    insap dikala jumaat

    BalasPadam
  26. agungnya cinta mereka tiada tandingan...tak mampu nk jadi seagung cinta mereka2 ini hmmm....hanya mampu menjadi sebaik yg boleh.....

    BalasPadam
  27. sedang mencari cinta sejati ni..cepatlah muncul..T_____T

    BalasPadam
  28. sedap2 kata2 kat blog ni...manis2 belaka...salam kenal...

    BalasPadam
  29. wowo! like this ;)..
    thumbs ups!

    BalasPadam
  30. shankly -
    yup terlupe pulak hehe cinta diri sendiri n then baru lah cinta orang lain

    BalasPadam
  31. ujang -
    dah de permata tu kan ... hehe jangan sia2kannya

    BalasPadam
  32. specky gurlz -
    gud girl hehe tak sggup jugak jd kelapa

    BalasPadam
  33. adek muncung manis -
    ayat2 mu memang manis miahahaha...takpe pggil akak coz sis dah 23 hahaha... tua dah tq lah yunk oii puji lebeyh2 ni de pape ke haha...anyway tq so much

    BalasPadam
  34. sri juju -
    still young ?
    muda tu perlu mencari ilmu sbyk mungkin untuk jadikan pedoman hari yg akan dtg :d

    BalasPadam
  35. nazterjah -
    waalaikumsalam naz..jgn terjah2 macam melodi tu hehe..nape pulak rase teruja :p

    BalasPadam
  36. encik blogger -
    betul tu ..xde salah pun :D

    BalasPadam
  37. yati episode -
    muahaha lagi berkilau ye..bagus lah susah nak cr tu ..jgn m daud kilau sudah hehe

    BalasPadam
  38. kay are -
    amboii ye2 je kay ni ye hehe..pilih permata dan jgn pernah rosakkan nya

    BalasPadam
  39. astina -

    Tidak sesekali untk mnyamakan cinta sesama manusia dengan cinta Allah...
    Cinta insani pasti meninggalkan kita kala tiada nilainya,

    Namun Cinta Allah akan tetap bersama kita waima apapun adanya kita...

    suka kata2 kamu

    BalasPadam
  40. along usop -
    hehe suka ye ..tq dek .. sekadar perkongsian

    BalasPadam
  41. quzie -
    eh eh font pulak cantek hehe

    BalasPadam
  42. jo -
    andainya tahu betapa indahnya cinta itu .. pasti tahu apa itu cinta yg sebenarnya

    BalasPadam
  43. sis ejaMaria -
    a.ah lah sis ..silap haha ..syhhh

    BalasPadam
  44. imfarah -
    if bermanfaat amek lah manfaat itu ...
    insyaAllah sis lawat ye

    BalasPadam
  45. farhana -
    hehe yup mmg sgt luar biasa

    BalasPadam
  46. anisandyou -
    manusia yang penuh dengan kesilapan ..buta dengan cinta yg bgnya indah .. mcm sis jugak kdg2 terlalai dgn dunia

    BalasPadam
  47. mama ogy -
    huhu kita tak sekuat mereka kan ... n sangat2 lemah ... kdg2 nak jadi terbaik tapi tak mmpu ... ade je menghalang ..huhu

    BalasPadam
  48. dla-
    doa2 byk2 insyaAllah dpt lah cinta sejati tu ye

    BalasPadam
  49. assalamualaikum.. sangat terkesan membaca entry ini... pilihlah dengan hati yang tenang dan bersih.. mohonlah pada ALLah jika kita buntu untuk memailih.. kan

    BalasPadam
  50. hope komen ni xdipublish... heheheh.... rahsia kita berdua..cewahhh

    MO nak melamar Qasehdalia ni... Waaaaa.... MO selalu jugak masuk blog ni, tapi baru hari ni folo sebab no cantik 2230... macam jam 10.30 malam..waktu untuk tido...sebelum ni jd silent reader je.. n thax to qaseh sebab dah lama folo Laman MO... MO nak lamar Qasehdalia untuk buat pakatan boleh??? pakatan antara dua blogger.. mcm BA buat dengan Mat gebu tu.. sebab MO tengok blog Qaseh ni banyak perkongsian.. MO sedar apalah sangat blog MO kalau nak dibandingkan dengan blog Qasehdalia kan... tidak memaksa, mahu menjalinkan keakraban bersama blogger lain..sebab MO tengok Qasehdalia lom buat pakatan dengan mana2 blogger.. xtau la pulak kalo MO xperasan..

    kalau sudi, maklumkan pada MO okeh di ruangan Hubungi MO di Laman MO atau di FB MO...

    terima kasih...

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com