Bila Jari Merapu ~

21 ulasan:
Assalamualaikum ~ 
camat petang penconteng dunia .. alahai penconteng2 blog ..yuhuuu buat apakah itoo ..?
hari ni dalia xmo berjiwang bagai sebab ada orang kata dalia jiwang ..ok fine nanti dalia sent setaman bunga kat rumah beliau sebagai anugerah terhormat ...hehehe ... 
so hari ni juz nak merapu ..! tapi sebelum tu nak say congrats kat abg ben sebab dah cecah 10 k ...walaweh dalia bila lah nak dapat 10 k ni haha .. nanti ada anak kembar 3 pasang kot baru dapat ..muahaha tapi xpe ..



lama pulak tak tepek muka sendiri kat blog haha 

bila dalia bosan ..huhu ..eh jom cerita masa kecik2 dulu nak ?haha..ajak sape dalia ..ajak sorg2 je sebab selalu pun ckp sorang2 ...jap2 nak refresh otak masa zaman budak2 dulu suka buat ape..dulu2 mase kecik2 tak macam gurl lain yg suka main anak patung babi er barbie ke hape ke...agypon dok kat kg ..suka bebenor main lasak2 ..yg tak lasak ialah main "masak2"

  • suka mandi kat tali air (alaaa kat sawah tu ) ..ade ketika aku tgk adek aku lemas ..tapi air takat buku lali je ..ngek betul..terbobok (masuk air dalam hidung sbb air tali air kat laju wahaha ) 
  • suka main lompat getah ngan sepupu sepapan bukan kaun sejenis..laki derr 
  • main masak2 ngan tanah liat ..suka buat kek..ada satu masa tu amek sos tomyam kat atas umah n segala perkakasan termasuk periuk kecik mak (amek senyap2) haha smpai hr ni tak tahu kot ..lagi pun dah arwah dah periuk tu
  • main bola kaki tiga (susun selipar 3 butir n then golek lah benda bulat2 spt bola tp biase dulu2 amek kelape je jadi bola muahaha golek2 smpai kena selipar tu pastu lari laju2) wahaha rindu nyeeee !
  • yang ni dalia plg suka ..biase ajak adek je neh..adek pun laki2..suka tgkap ikan dalam kubang (kubang tu sejenis macam tempat lembu minum air kot ) time2 hujan ade lah byk wooo ikan puyu tapi kecik2 je haha..tgkap pastu letak dlm botol ..esok mampus abes sebabnya tutup botol tu hgga ikan xboleh buat cpr dan banyak lagiii segala jenis mainan !
lepas tu bila bab merapu bagai ni nak share cite bila dengan megahnya memalukan diri sendiri ! 

  • bila naik bas.. naik2 bayar tambang n dapat tiket ..lepas tu dalia ni suka berangan ats bas bila dah smpai picit loceng ! ting tong ...sebab mamai ..pegi bagi balik tiket kat tuan bas(lupa dah byr tambang yg harunye p bagi tiket bukan duit )pakcek bas terpinga2 tak mengerti ..aku buat bodoh ..terjun bas terus cabut hahaha
  • bila jumpe cermin mmg addicted tahap gila babas..ade satu kes ada cermin keta ni gelap ..pastu bergaya lah jap siap tilik lubang hidung ..sekali terkejut mak ! ade org dlm kete tu haha terus cabut ..malu nye terus hilang keayuan !
  • pastu sengih kat org yg bukan sengih kat aku ... biaselah bila kt bandar jln sorg2 igt kan diorang sengih kat kite rupa2nya ade lah segerobolan manusia kat belakang empunya kawan2 yg dalia perasan sengih kat dalia ..(ayat mcm berbelit je)haha
  • meseg2 senyum sorg2 terpijak benda yg xsepatutnya (taeklembu)hampehhh grrr
  • pakai tudung or baju terbalik ..nasib bek spender tak terbalik haha ampunnn(biase mase sekolah2 dulu derr)
hari ni hari merapu sedunia so nak tepek muka uduh ni banyak2 ...


muka sebelah je separuh lagi tgh korek hidung(buruk perangai)..
muka teruja mak lepas bagi kawen tahun ni ..miahahaha 
muka time merompak duit ayah dalam poket baju melayu ... lima posen je ..haha

muka takut selalu kena marah ngan kyle..sebab balik keje lewat huk2


muka bajet ayu ... mata bercahaya lepas dapat duit raya haha

hati berbicara :
bosan sebenornye ni dop au nok wat nape ..
bosan wehhhhhh haha gilerr !




21 ulasan:

beaty berkata...

wah best masa zaman dulu2 ni...rindunya

Fakhrul berkata...

errrkkk? tyg muka kecantikan wajah nih..

yatie's EPISODE berkata...

comel laa~ :)

Ujang9897 berkata...

muka mak bagi kawin tu yg jadi bulan 6 kan..hahahaha


wei best gila dpt main kat tali air...

Sunah Mohammad berkata...

ok..entry ini memang merapu! wahahaha~

Farhana Sahri berkata...

comelnye dia..heehe..

bola kaki tiga..tmpt sy di panggil baling seliper..=)..tp baling gne seliper..hehe..bkn kaki tiga lgi..kdg byk..haha..pengsan

Thiny FSclickerZ Indrawan berkata...

saat thiny kecik2 pun suke main tali ar, lompat getah dan tangkap ikan... hehe :))

http://aniesandyou.blogspot.com berkata...

pe kata g terjun sungai..hilangkan keboringan

shah-kayrul berkata...

nostalgia betul..bila ingat kenangan kecik2...

still blh lupa tangkap ikan kat bendang...hehehhe

alkisah69 berkata...

wow serius comel la!!!

specky gurlz berkata...

huwaaa...teringat pulak zaman kanak2 ribena T.T huhuhu

puteri ain berkata...

cite pasal bas tu kelaka..hehe

Miss Ran berkata...

bulat betol mata anda hehe

shamsiah shamsuddin berkata...

le tahan gak..

Amira Naddia berkata...

suke muke merompak itu!
tolong la
tolong la
tolong la rompak saye

syuwai berkata...

haha..

melalut pun tp nice story ^^

like3x

MIMIE AIZA berkata...

saya suke main galah panjang. heee

hasrul hassan berkata...

Salam. Aha .. baru je siang tadi dok kenang kisah kecik2 .. tgk Qaseh pun buat entri masa kecik2 ehh .. hmm memang best time kecik2 dulu kan ... tak ada masalah nak pk.

iffah imani berkata...

i have tag u http://iffahimani.blogspot.com/2011/02/contest-me-and-hijab-khumaera-ismail.html

~ PIJA ~ berkata...

alahai comelnye la budak kecik nih....muke mak kasi kawen tu paling bess.....hihii

Bobo berkata...

Wah!bestnyer zaman kanak2 dalia...hehe

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com