Azimat pada suami dan isteri ~

18 ulasan:
Assalamualaikum olz..
selamat petang ... hope semua sihat2 ...dalia alhamdulillah sihat lagi setakat ni..
bila tengok orang baru berkahwin rasa macam nak berkahwin..
tapi bila tengok orang yang lepas berkahwin ngan anak2 yang berderet rasa macam xmo kahwen haha..
tapi itu hanyalah omong kosong...~ dalam hati membuak2 rasa ingin masuk alam rumahtangga ~ 
tapi kita manusia yang hanya merancang.. kalau cinta pun tak mmpu kita kukuhkan macamana nak kukuhkan tangga rumah itu ~ 
perkukuhkan lah cinta itu isyaAllah rumah tangga itu berkekalan sering dengan doa2 dan kewajibapNya ~


azimat suami isteri?
nak berkahwin pun perlu azimat ke?muehehehe....
azimat yang kat bawah ni haaa ~ sebagai pedoman 


jikalau cinta itu tersimpan hanya di dalam bekas..lalu menutupnya seolah2 tiada yg akan membukanya..maka cinta itu tetap ada... tapi jikalau someone membuka nya ...? ada lagikah cinta itu?
atau biarkanlah cinta itu tertanam jauh di sudut hati .. tiada siapa mmpu mencurinya melainkan hati itu telah bosan dgn cinta yg ada ~



  • KETIKA MENCARI CALON
bagi lelaki ..jangan hanya ingin mencari mencari tapi cari lah seorang ibu kepada anak2 kita
bagi perempuan ..jangan hanya mencari seorang suami tapi cari lah seorang ayah untuk anak2 kita ~ 

  • KETIKA MELAMAR 
bila melamar seseorang bukan hanya melamar melalui ayah pasangan kita or wali..tapi kita meminta pada Allah s.w.t melalui wali ~

  • KETIKA AKAD NIKAH
bila diijabkabulkan suami bukan menikah di hadapan tok kadi tapi di hadapan Allah s.w.t

  • KETIKA RESEPSI PERKAHWINAN
hitung dan catat tetamu yang akan mendoakan kebahagiaan kamu hingga selamanya ~

  • KETIKA MALAM PERTAMA
bersabar lah ... kita hanya manusia biasa bukan lah malaikat .. ~ 

  • ALAM RUMAHTANGGA
jalan yang akan di lalui kelak bukan selalunye berjalan di atas jalan yang penuh dengan taburan bunga tapi penuh dengan semak dan duri yang harus di tebas dan di tempuhi dengan penuh kesabaran

  • KETIKA TANGGA RUMAH BERGOYANG
jangan hanya berlepas tangan tapi saling mengeratkan pegangan tangan itu bersama2 ~

  • SEBELUM MEMILIKI ANAK
cintailah suami dan isteri 100 % tapi tidaklah melebihi cinta ilahi 

  • SELEPAS MEMILIKI ANAK
jangan memberi cinta kamu kepada isteri dan anak2...tapi cintailah mereka 100%

  • KETIKA EKONOMI RUMAHTANGGA MEROSOT 
yakinlah pinturezeki itu sentiasa terbuka..dan bersabar lah seiring dengan ketaatan suami isteri ~

  • KETIKA EKONOMI RUMAHTANGGA MENINGKAT 
hargai lah jasa masing2 yang sentiasa membuat yang terbaik untuk keluarga .. jangan pernah melupakan jasa2 mereka yang sentiasa di sisi tak kira senang n susah 

  • KETIKA ANDA ADALAH SUAMI 
sentiasa bermanja2 dengan isteri tapi jangan lupa bangkit menunaikan tanggungjawab di kala isteri memerlukan pertolongan ~


  • KETIKA ANDA ADALAH ISTERI
 teruslah berjalan dengan penuh lemah lembut dan gemalai .. tapi sentiasa berhasil melakukan segala pekerjaan ~ dan tanggungjawab seorang isteri..wajah yg tenang penuh dengan keimanan ~

  • KETIKA MENDIDIK ANAK
jangan pernah berfikir ibu bapa yang baik tak pernah memarahi anak2 mereka kerana orang tua yang baik adalah orang tua yang jujur pada anak2 ~

  • KETIKA ANAK BERMASALAH
percayalah tiada anak yang tak ingin bermanja dengan ibu bapa..tiada anak yang tak mahu meluahkan segala isi hati kpd ibu bapanya melainkan ibu bapa yang tidak mahu mendengar !
  • KETIKA ADA PIL
suami ubat isteri..isteri adalah ubat suami yg plg mujarab
  • KETIKA MENCARI DAMAI YANG HILANG
  1. ketaqwaan
  2. kasih sayang
  3. kesetiaan
  4. komunikasi
  5. keterbukaan
  6. kejujuran
  7. kesabaran 
hati berbicara ~
kadangkala tekaan kita amat tepat hingga kita tahu bila masanya kita akan sedih..
adakalanya tekaan kita langsung tidak tepat ..kita menyangka dia tak pernah akan mmbhgiakan kita..tapi rupanya kita silap ~ 
bila kita mula merasainya ..lalu kita terpikir kita tak mampu meneka ataupun mengjangka putaran hidup kita...yang boleh kita lakukan hanya merancang ...
cuba tekak apa ada dalam kotak love ini??
adakah kebahagiaan ?atau pun keperitan ~
bila kita mmbukanya baru lah kita tahu..
n bila kita merasai sebuah alam rumahtangga itu baru lah kita tahu alam itu manis atau pun pahit..
tapi manis atau pahit itu semua ditangan kita untuk meletakkan gula atau pun hempedu ~




18 ulasan:

  1. thanks for the info doc love..
    saya suka entry ni

    BalasPadam
  2. as salam..
    saya sukaa~~ teringat masa pergi kursus kahwin.macam2 kena tanya.
    perkongsian yang menarik~
    syukran~
    dalam blog saya, bahagian label baitulmuslim, boleh dijadikan rujukan untuk qaseh dan beliau~ ;)
    didikan anak sedari sebelum lahir lagi~ iaitu, mulakan dengan pemakanan~

    BalasPadam
  3. qaseh..tang..lemah lembut dan gemalai tu susah sikit ar..kalau dah ada anak ..nak kena marah baru nak mandi..he.he.
    Ina Nazir New N3: Cinta Cyber atau Cinta Cyberuk???

    BalasPadam
  4. xde button like ke? hee ^^

    wah,,, sy paling suke bukan hanya cari 1org suami tapi cari lah 1org ayah utk ank2 kita :)

    BalasPadam
  5. wah sis ni mmg dah sampai seru ni he3...suka baca n3 ni..byk dah peringatan dan ilmu rmhtga yg sis berikan...sayang sis muahhhhh

    BalasPadam
  6. nasihat cinta yg indah drp dr luv! huhu...

    BalasPadam
  7. wah .. bagusnya nasihat .. terima kasih .. some point, memang nampak dari sudut prespektif baru ..

    BalasPadam
  8. @...
    tq so much ..oo encik dah kawen ye... hihi macamna lah eh kursus kawen tu ..takut haha..anyway tq nnt kite rujuk2 blog awak

    BalasPadam
  9. @||aLeaSaRa||
    uwaaaa belum smpai seru agy lah dear..hehe papepun tq gak..muahhh

    BalasPadam
  10. qaseh....thanks banyak benda yang qaseh kongsi...yg dpat kita ingat mengingati ant kita kan

    BalasPadam
  11. wah.. tanda2 sue dh nk kahwin nie.hehe
    bgs betol info nie

    BalasPadam
  12. aDisH.sHidA
    tq yunk insyaAllah perkongsian bersama hik2

    BalasPadam
  13. lynnyana
    muahahaha pndai2 je lah hang ni yana

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com