Wanita Tulang Rusuk ~

13 ulasan:
Assalamualaikum semua...
hurmmm takde mud sekarang ni..rasa macam nak marah orang je..
dah ada dah mangsa 2 orang anak saudara ku yang banyak sangat mulut...tapi dah marah pun still tanya lagi..huwaaa sabarkanlah hati ku ni...blah dr diorang .. nanti kan kene pelempang lak haha gurau je..
syg2 anak2 buah cik..muah3x..
hurmm~
wanita : siapakah orang yang paling kamu cintai di dunia ini
lelaki : kamu !
wanita : aku bagi kamu siapa ?
lelaki : (berfikir sekejap) kamu tulang rusukku 

Kerana Allah menyedari Adam kesepian..saat adam tidur lena Allah menagmbil rusuk adam dan mencipta hawa ..semua lelaki mencari tulang rusuknya yang hilang dan saat bertemu dengan wanita untuknya..tiada lagi kesakitan yang dirasainya...

Setelah berkahwin pasangan itu merasa sangat2 indah dan manis tapi itu semua hanyalah sementara .. pasangan muda ini mulai tenggelam dengan kesibukan dan keletihan masing2..hidup mereka mula membosankan..hidup yang kejam mula menyisihkan cinta yang ada .. yang suatu ketika dulu sangat indah ..pertengkaran mereka mulai panas..dan saat akhir pertengkaran itu wanita itu lari lalu berkata "kamu sudah tidak cintakan saya lagi "..

Lelaki itu sangat membenci ketidak matangan wanita itu lalu berkata "saya menyesali perkahwinan ini dan berkata "kamu bukan tulang rusukku"

Tiba2 wanita itu terdiam kaku..untuk beberapa saat ..lelaki itu menyesali dengan apa yang telah di lafazkan ..tapi semua tu dah tak bermakna lagi spt air yg telah tumpah takkan mampu untuk di cedok kembali..dengan air mata yang berlinang ,wanita itu kembali ke rumah dan mengambil barang2 nya lalu berlalu pergi dengan sebuah kekecewaan..lalu berkata " andainya saya bukan tulang rusukmu biarlah saya berlalu pergi dan mencari cinta sejati msg2"

Lima tahun berlalu ~ lelaki itu masih belum berkahwin tapi cuba mencari wanita..tapi lelaki mndapat tahu wanita itu sudah berkahwin lain tapi sudah bercerai..lelaki itu kecewa kerana wanita tidak menunggu seperti dirinya..
Dan di tengah malam yang sunyi lelaki itu meneguk kopinya dan merasa sakit di hatinya..tetapi lelaki itu tidak mengakui bahawa lelaki itu merindui wanita..

Suatu hari mereka bertemu di airport..tempat dimana berlakunya pertemuan dan perpisahan..mereka di pisahkan hanya oleh sebuah dinding pembatas

lelaki : apa khabar 
wanita : baik..kamu sudah menemui tulang rusukmu belum?
lelaki : belum 
wanita : saya akan terbang ke new york sebentar lagi..kalau berkesempatan telefon lah saya..
wanita itu tersenyum manis ..lalu berkata "selamat tinggal"

Satu minggu kemudian lelaki itu mendengar berita wanita adlh salah seorang korban menara wtc..malam itu lagi sekali lelaki itu meneguk kopinya dan berasa sangat sakit di hatinya..akhirnya dia sedar..rasa sakit itu kerana wanita..wanita yang telah di patahkan oleh dirinya sendiri..
sob3x sedihnya ..hurmmmmmmmmmmm

hati berbicara :

kadang2 kita sering melepaskan marah pada orang yang kita amat cintai ..sehinggakan meninggalkan kesan luka pada hati mereka.. dan akhirnya timbul penyesalan..tapi kadang2 penyesalan itu sudah terlambat untuk di tebus kembali...kadang2 penyesalan itu datang kemudian dan disaat itu kita sudah terlambat untuk menyesal ..
pengajarannya berfikirlah dahulu sebelum menyatakan apa2.. lebih2 lagi pada orang yang kita cintai..apakah perkataan itu akan menyakiti orang kita cintai ?kalau kita merasakan kata2 kita tu akan menyakitinya .. jgn pernah lafazkannya kerana mungkin kita akan kehilangan orang yang kita cintai ~


13 ulasan:

Mr.Eye berkata...

hurm...nice story...
moral of the story:
hargailah mereke yg disayangi sementara stok masih ada..tak kira laki or pompuan... ;)

KyLe berkata...

huhu sedih gop....kau tulang rusukku pai bila2 :) dijaga n disayangi (jiwang ptg) hehe

al_hakim berkata...

sedih2..huu..sebab tu la kite kene hargai seseorang..hehe

Jo Qusary berkata...

dah baca baca tapi sori la... aku susah nak rasa sedih dgn citer nie... cuma boleh rasa simpati dgn pompuan tu je la... tapi rasa mcm lucu dgn perbuatan laki tu hehehe

Qaseh dalia adelia berkata...

@Mr.Eye
amboii stok macam megi pulak ye .. hehehe hargai orang yang menyayangi kita setulus hati..sbb susah dah mencarinya..huhuhu ~

Qaseh dalia adelia berkata...

@KyLe
insyaAllah :) selagi diri ni disayangi mu :P

Qaseh dalia adelia berkata...

@al_hakim
ye lah cik hakim..jage gewe elok2 haha

Qaseh dalia adelia berkata...

@Jo Qusary
haha takpelah tak sedih pun..dalia je kot rase sedih sbb mudah menagis kan hehehe.. ye lah kesian kat gurl tu n laki tu haisyhhh ~

Liquid berkata...

uhu sedey jek cite neh

mE_iRa berkata...

huhuhu...s0b..s0b...
cdeh2..so0..
c0nclusi0n nye hrgailah 0wg yg kite syg..!ngee=)

aboy93 berkata...

Sedih.. hehe... =)
mcm entry kat dlm nie.. http://blackkomokkie.blogspot.com/2010/12/something-special-fo-you-ayah.html sedih gak kot?

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih untuk blog yang menarik

Tanpa Nama berkata...

Dzieki za ciekawe informacje

Catatan Popular

No reproduction of the materials from this website and its accompanying associative social media channels are to be used in other third party sites without written a consent by Qaseh Dalia

All images, text and video content used must first be given permission by author.

For further inquiries, shoot an email at:
dalia_adelia@yahoo.com
@2010 | www.qasehdalia.com