Tawa dan Duka silih berganti ~

3 ulasan:
Assalamualaikum dear2 sekalian...
muahhhh sikit (gurl only limited edition) hehe gurau je..
pe kabar hari ni ye? hope semua sihat2 je..dalia biasalah ting tong aka pening sikit tak boleh kena panas ..
hari ni macam hari2 sebelumnya .. tiada yang istimewa.. yang istimewa still bernafas lagi alhamdulillah syukur ~ 
setiap hari ada suka dan ada juga duka.. suka duka itu lah yang mewarnai kehidupan kita..
di kala suka kita melupaka duka..di kala duka .. kita di lupakan oleh suka..hehe berbelit je kan...
whatever happen life must go on.. suka duka kehidupan yang takkan putus... ~

warna warni yang selalu menghiasi kehidupan kita ~
warna warni juga memceriakan hidup kita..andai kita memili pelbagai warna untuk dicorakkan pasti keceriaan itu wujud..tapi andainya kita memilih warna hitam saja dalam hidup kita .. apakah erti hidup itu?


DUKA
wahai tawa..mengapa telaga kebahagiaan itu sukar untuk di timba.. walaupun timba itu besar dan boleh dimasuki ~ 

TAWA
wahai duka..kerana penimba itu terlalu cetek dengan hujan2 kesetiaan..

TAWA
wahai duka..kenapa sungai kasih sayang tetap mengalir walaupun tercemar dengan seribu kekecewaan dan kelukaan...

DUKA
wahai tawa ... kerana kasih sayang tidak akan dikebumikan walaupun di lamar oleh maut 

DUKA
wahai tawa..masih banyakkah lagi rumput kecurangan yang masih bertapak di tanah kesetiaan 

TAWA
wahai duka ..selagi rumput kecurangan masih disimbah oleh hujan kehipokritan,hujan dendam,hujan pembohongan ia akan tetap subur di tanah setia ~

TAWA
wahai duka..andainya telah pupus puisi tawa ...adakah syair sendu akan bergema 

DUKA
Selagi ada senyum dalam tawa..dan selagi ada tangis dalam sendu ..maka puisi dan syair akan berlagu,akan mendayu akan merintih syahdu hingga selamanya ...

hati berbicara:
andai di pisah lagu dan irama ..
tiada berjiwa hampa...~
lapooo nak g lunch jap 



3 ulasan:

  1. mak ai...mcm sasterawan negara..hehe

    best2..

    BalasPadam
  2. @Ujang9897
    dulu cita2 nak jadi sasterwanis tak kesampaian

    BalasPadam
  3. Valuable info. Lucky me I found your site by accident, I bookmarked it.

    BalasPadam

♥Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar...
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi♥

♥SEMUA CERITERA DALAM SEBUAH PELANGI♥
qaseh bukan pelangi , qaseh cuma qaseh , qaseh tak cantik macam pelangi tapi.... qaseh tetap ada di sini walau pelangi dah pergi..

@2010 | www.qasehdalia.com